Elektromobilita

Elektrizující podmínky. Jak se z Norska stala země zaslíbená elektromobilům

Mezi svátky se českými médii prohnala zpráva, že Hyundai hned od Nového roku končí s prodejem vozů, ve kterých je spalovací motor. Myslí tím plug-in hybridy, neboť výhradně spalovací modely se s norským trhem rozloučily už v roce 2021. Od roku 2023 ovládnou showroomy jen modely Kona Electric a Ioniq 5. Dealerství přitom neprotestují, neboť za rok 2022 tvořily elektromobily 93 % všech prodejů.

Norsko se svým přístupem k elektromobilitě zcela vymyká zažitým zvyklostem. Přitom jde o „studenou“ zemi, která by bateriím elektromobilů neměla být tak nakloněna. Co se vlastně stalo?

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně
Diskuze (4) Další článek: Krásné, rychlé, nedostupné. Nové notebooky od Samsungu mají jedinou chybu – u nás je nekoupíte

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,