Doktor79
12. 5. 2021 • 5:50

nesmysl na baterky ale dát tam jaderný pohon tak by to bylo použitelné 😀

jtach
11. 5. 2021 • 11:44

Ze silničních elektromobilu jsou použitelné jen trolejbusy s menší baterií, aby byly schopné při výpadku elektřiny dojet do depa, případně obsloužit úsek, kde nejsou dráty.

Martin Kozak
Martin Kozak
11. 5. 2021 • 8:03

"Výrobce vidí vhodné uplatnění například ... případně jako zájezdové autobusy na kratší výlety."Akorát že ten zájezd bude stát kvůli drahému elektrobusu 3x tolik...

Jakub Mlůno
10. 5. 2021 • 16:54

Předně z Prahy do Ostravy jede pohodlně vlak (a je tam i nějaká konkurence dopravců, takže to už nestojí 800 jako před léty ale jen kolem 300) a jen masochista by tuto trasu absolvoval autobusem. Ale chápu, že to měl být příklad.
Praha-Brno by to mělo dát (250 km), ale tam platí snad dvojnásob to, co o Ostravě.
Na naše poměry to možná je dálková doprava - když jsem před léty hledal spojení do zahraničí, tak mě šokovalo, že národní dopravce má jako dálkovou dopravu něco, co jsem považíoval za obyčejné rychlíky (Praha-české Budějovice, Pleň-Brno, Praha-Ostrava atd.), naivně jsem čekal trasy do zahraničí. Na poměry USA je 250 km pomalu příměstskou dopravou.
Elektromobilům patří budoucnost, v místním provozu skoro jistě, ale celorepublikové přesuny zatím nejsou v jejich silách a dokud někdo neobjeví nějakou zázračnou baterii, tak ani nebudou.
250 kW nabíječka je jen otázka počáteční investice, to není žádný technický problém. Osobně bych spíš věřil na nějaké rychlovýměnné bateriové bloky, které by se nabily běžným a pro ně příznivějším způsobem. Něco na systém přepřahacích stanic, ve kterých se "vybití" koně měnili za čerstvě nabité (když to tak ošklivě řeknu). Pak by nebyl problém, kdyby co 250 kilometrů autobus zastavil, což stejně kvůli bezpečnostním přestávkám dělat musí (u dálkových autobusů to při jejich cestovní rychlosti 100km/h vychází co 400 km, zastávek by teda bylo přibližně 2x tolik, ale tak to by nebyl takový problém).
Dojezd je až to poslední, hlavním nepřítelem elektromobility je cena. Až bude elektrické vozidlo stát srovnatelně nebo méně, než klasické (ale ne tak, že se klasické zdraží), tak teprve tehdy se dočkáme rozšíření elektromobilů. A bylo by logické začít u kratších vzdáleností, pokud jde o autobusy, u MHD nebo příměstské dopravy, pak se budou hledat cesty, jak dojet 2500 kilometrů na jih Itálie nebo Chorvatska.

Peter Fodrek
10. 5. 2021 • 13:24

A.
>Autobus o hmotnosti bezmála 25 tun dokáže rozjet až na 116 km/h. B.
>Akumulátor... dá plně nabít za méně než 4 hodiny.C.
>Pochopitelně se nejvíce nabízí otázka, jak daleko takový autobus na jedno
>nabití dojede – podle tvrzení výrobce je to 262 až 375 km.
Toto mi dáva zmysel len ak by tie baterky boli vyberateľné.
v bratislavskej MHD je elôektrobus, ktorého baterky vyberierte paleťákom a nasasadíte ju druhým.Ak máte jednu baterku v nabíjačke. Prídete dostťanete tú z nabíjačky a vaša ide na nabíjačkuza 4 hodiny prej dete menej ako (stále nejdete na maximum)
116x4=464 km.
Ale ak sa vrátite na tú istú výmennú stanicu , tak už budevaša baterka nabitá..Tú výmenu urobí jeden vodič po roku a pol praxe vodič MHD v Bratislave za 85 sekund.
Tak by asi bol použiteľný

jirkajiri
10. 5. 2021 • 9:26

Nabíječka 150kWh je slabší než u některých osobáků. Není zase takový problém udělat nabíjení pomocí pantografu. Nabití baterie do 80% by taková baterie zvládla za půl hodiny. Samozřejmě taková nabíječka je za úplně jinou cenu.

TFSi
10. 5. 2021 • 9:17

No co, skvělá budoucnost se blíží. V Praze ráno sednete na autobus od Ovy - v půlce cesty si uděláte čtyřhodinovou pauzu na nabití autobusu; projdete si místní památky, restaurace,... a potom budete pokračovat dál a večer úspěšně dorazíte do Ovy.
Nevím, jestli nakonec nebude lepší znovu oživit dostavníky 😉

Brandstifter
Brandstifter
9. 5. 2021 • 20:02

No to jsme se moc daleko neposunuly. Parní lokomotivy už kolem roku 1900 dokázali jezdit rychlostí 116 km/h, na jedno "natankování" ujeli kolem 250 kilometrů a uvezli mnohem více lidí. Dotankování se dalo stihnout do 15 minut a mohlo se jen dál. Ale je máme dálkový autobus co v létě a za předpokladu že nebude zácpa dojede z Prahy do Liberce😀

_DAVE_
_DAVE_
9. 5. 2021 • 19:29

Á první místo mistrovství světa v nesmyslu vyhrává......

jirik66
9. 5. 2021 • 16:15

No, zrovna dálkový autobus ... jako jo, pojďme to zkoušet, ale až ve chvíli kdy všechny městské a lokální autobusy budou jezdit na elektřinu. A do toho je sakra daleko, alespoň u nás ... :-/

ijs
9. 5. 2021 • 15:27

Takže zase jedna zbytečnost.... ale na drahé baterky..!!
---
Na ekologickou dálkovou dopravu tady máme elektro-železnici.
Souhlasím s "ce4aser55", ža elekrto mají být malá městská příměstská el-autíčka pro 2+Kufřík na nákupy.
- Na dálkovou dopravu osob stačí benzíňáky a na náklady diesel-kamiony, co jezdí hlavně mimo města.
VŽDY bude kombinovaný systém dopravy ELEKTRO + benzín + nafta + vodík + plyn.
Hlavně už je třeba aby tá EU zakázala výrobu naftovejch smradlavejch osobáků do města.!
--A začala budovat Tras-Evropskou železnici TRASY:
Finsko-Španělsko-Portugalsko, Švédsko-Sicílie, Norsko-Řecko s odbočkou na Rum.+BG-Turecko a Londým-Moskva-Hedvábná stezka. V každém státě jedna zastávka s nákladkou-vykládkou zboží.
...Jinak bude EU zaostávat už i za Čínou, kde se budují rychlo-železnice..!!
--
A hlavně je třeba OMEZIT NE-ekologickou leteckou dopravu uvnitř EU a podporovat EL-železnice..
... ale na to ta slepicí EU nemá, ldo s čím zachází s tím také schází..

Neurotic
9. 5. 2021 • 13:48

Dálkový autobus, který zvládne 2 hodiny jízdy a potom se musí 4 hodiny nabíjet, teda za předpokladu, že je u nabíječky jaderná elektrárna jinak to bude trvat déle, je opravdu úžasný vynález. Možná by bylo rychlejší jet parní lokomotivou z 19. století😀

MacPhenom
MacPhenom
9. 5. 2021 • 11:13

Proč by někdo proboha chtěl z Prahy do Ostravy?😀

ce4aser55
ce4aser55
9. 5. 2021 • 10:19

Co sa tyka elektroaut / autobusov a pod, ktore maju uplne nahradit spalovacie motory, v tom to nevidim ruzovo. Male lahke mestke elektroauta v tom vidim buducnost. Ale velke tazke a dialkove elektrostroje v tom uz nie. Preboha sak Lithium je obmedzene a treba ho pouzivat tam kde to ma zmysel. Mestke lahke elektroauta / elektrobycikle tak to ma zmysel co sa tyka aj skvalitnenia ovzdusia. Co sa tyka MHD tak mame trolejbusy (elektricky rozvod / bateria), elektricky a a az do okrajovych casti mesta povedzme ten elektrobus. Co sa tyka dialkovych spojov tak hybrid !!! napriklad spalovaci motor (pohana generator) a pohon elektromotor. elektromotor by tahal stavu z baterie. A mimo mesta by si zahal stavu z generatora a prebytok do nabijania baterie. Pripadne oprasit technologiu spalovania vodika ak by sme chceli ist viac do eka.

JackBrno
9. 5. 2021 • 10:16

Dálkový autobus bez dálkového dojezdu. To opravdu může vymyslet jen někdo se zeleným mozkem a nemyslím tím vojáky 😀

Pytlík
9. 5. 2021 • 8:56

Určitě si přečtěte

Články odjinud