Když se vám to nechce programovat, nasaďte na to neuronku...
vetsi duveru mam ve skeble co hlidaji pitnou vodu😀
Dobry napad.
Tak hned ten první obrázek toho dřevěného sloupu je fakt neuvěřitelný. Ta konstrukce je nebezpečí sama o sobě. Předpokládám, že to vede nějakých 100 kV. Když náhodou ten krajní vodič praskne, vůbec bych se nedivil, kdyby se jim to zkroutilo a celé to sletělo na zem...
To není 100 kV, rozměry jsou příliš malé. Spíše to bude 66 kV nebo něco takového. A v pokrokových USA naprosto běžná věc mít sítě v takovém stavu - tam totiž vyznávají pravidlo, dojit a dojit to zařízení tak dlouho, dokud to samo nespadne a neuhnije. Na youtube je kolem toho spousta videí, jak tam borci operují s manipulačními tyčemi a pokouší se rozepínat např. pojistkové držáky, přičemž se jim to ve finále rozsype na hlavu či blafne oblouk. Hlavně když k tomu přijede v káře, která se mu pomalu ani nevejde do jízdního pruhu, ale že jim to doslova hnije, je šumák.Fotky tlumičů vibrací (to jsou ty "činky" zavěšené pod vodiči) jsou taky úsměvné - je totiž naprosto šumák, že jsou závaží tlumiče orezlá. Takový tlumič pořád plní svou funkci, tj. tlumí vibrace. Důležitý je stav té osičky mezi závažími, zda není silně prohnutá, zdeformovaná. Ten tlumič je v zásadě OK, i když jsou u toho nápisy "damaged". Ten tam může viset takhle dalších 10-15 let.
USA je země, kde se individuální bohatství nultého světa na jedné ulici setkává s infrastrukturou světa třetího. Většina jejich elektrické a komunikační (a nakonec i dopravní) infrastruktury pochází z 60. a 70. let, kdy se ještě vezli na vlně toho, že díky geografické náhodě neutrpěli materiální škody ve Druhé světové válce, a na této vlně si dokázali zněkolikanásobit ekonomiku a postavit infrastrukturu. Na počátku 70. let jim ale tato výhoda došla, a od té doby v mnoha ohledech USA stagnují. Jedním z těch ohledů je právě veřejná infrastruktura.
Elektrické vedení budou hlídat neuronové sítě, nebo neuronové sítě budou hlídat elektrické vedení?
Čeština má volný slovosled, obojí je správně.A opačná možnost by byla buď “elektrické vedení bude” nebo “elektrická vedení budou”, v tom druhém případě by to mohlo být matoucí.
... roztřepený ... "roztřepený" kdo, co?
Roztřepený fázový vodič, patrně.Jinak si myslím, že tohle bude o h*vně. Těch závad není zase tolik, aby se kvůli tomu musely dělat takové manévry. Byl u nás ve firmě kupříkladu expert ze startupu, který se nám pokoušel "prodat" vizi letadlového dronu (tj. vyloženě malého bezpilotního letadla, co by letělo podél liniové stavby), že by to jakože letělo podél a pomocí lidaru a kamery by to snímalo všechno možně a pak by to po vyhodnocení softwarem a neuronkou rovnou identifikovalo, kde liniová stavba třebas s něčím koliduje, kde je co špatné atp. Nejsem sice žádný zpátečník, ale pěkná pohádka. Chtěli jsme něco hmatatelného v prokázání těchto přínosů, ale ani to nedopadlo, protože odmítli zafinancovat referenční pokus (prý bychom si ho museli zaplatit). No, tak takhle se byznys nedělá, pánové. Po roce z experta, co u nás byl prezentovat, vylezlo, že to byla defacto fikce, protože jakýkoliv dron musí být ovládán operátorem na přímou viditelnost - tj. poloautonomní dron alá Bayraktar nepadá v civilní sféře bohužel v úvahu.
Názor byl 2× upraven, naposled 25. 10. 2021 20:23
Zapomněl jsem říci, že v té době už ten expert nebyl zaměstnancem toho startupu, takže mohl hovořit zcela otevřeně.B-]
Přesně tak. Elektrické vedení není bráno jako jedno vedení, ale všechna elektrická vedení. Ale i tak je to jedno. Jedna globální neuronová síť, tedy "neuronová síť" může hlídat všechna elektrická vedení. Nebo "neuronové sítě" mohou hlídat jak elektrické vedení (obecně), tak "neuronové sítě" mohou hlídat elektrická vedení.Na slovosledu nezáleží.Lepší řešení však vidím větu napsat takto:"Elektrická vedení budou hlídána neuronovou sítí".Autoři článku už jsou však postižení a jejich tvorba je automaticky pokus o dvojsmysl, aby lidé klikali a psali příspěvky.
I když s Vámi harryme souhlasím, uvádíte argumenty sám proti sobě.Závad není zase tolik, ale účinné opatření může zabránit a uchránit před blackoutem a velkým materiálním a finančním škodám celkově.Pořád je lepší prevence.Investice do dronu není velká a AI zvládne hravě zkontrolovat všechny hlavní a i ty méněduležité části vedení.Máte však pravdu v tom, že toto řešení je utopie, protože by terénní pracovník, obsluhující takový dron, musel být nonstop v terénu. Protože dron se musí dobíjet či doplňovat palivo a elektrické vedení má délku "megakilometrů".To ale není případ tohoto článku.Dnes mají čipy fotoaparátů a kamer zanedbatelné rozměry a cenu.Proto není problém je rozmístit klidně i na všech stožárech vedení spolu s dalšími čidly, pracujícími na různých fyzikálních principech.Stejně tak, jako může být AI ve smartphonech, může být jednoduše implantováno do nějakého vyhodnocovacího zařízení, které bude sbírat všechna data z nějakého okruhu čidel. A vyšle signál a snímky do centrály jen v případě, když něco nebude v pořádku. Pak už nějaký "lidský" zaměstnanec rozhodne, co s tím udělá.Namítnete, že stožárů je hodně. To ano. Ale ne všechny jsou stejně staré. Proto se začne nejdříve na těch nejzranitelnějších a postupně, pomaličku se bude technologie po malých cenových krůčcích rozšiřovat .....
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 10. 2021 22:52
Nejsem příznivcem zvyšování komplexity, razím pravidlo "co neexistuje, se nemůže pokazit". Otázkou pak je reálný přístup k věci. Bavíme-li se naprosto obecně, zase se navrhuje další věc, která sbírá nějaká data, ohromná kvanta dat, která bude muset někdo vyhodnotit - ve finále člověk. Bude ten člověk k dispozici? Ta věc nebude patrně bezporuchová sama o sobě. Opět musíte mít lidi, kteří se o to budou starat, průběžně to diagnostikovat (zda to vysílá data, zda to vůbec funguje atp.) a měnit - tu blbou věc, resp. houfy věcí. Budou ti lidi? Podotýkám, že to budou lidi, co se patrně budou starat jen o ty "věci", ne o samotný základ byznysu. Tj. lidi navíc, co se budou velice špatně zdůvodňovat jako nezbytní. Otázkou pak také je, když z toho systému věcí něco vypadne, co se bude dít. Pojede to tam někdo rovnou řešit, tu identifikovanou závadu? Pokud tam nepojede hned, ale až za několik týdnů/měsíců (což je pravděpodobné - protože dnes je všude lidí málo), tak to taky celou záležitost devalvuje a ztrácí to prostě smysl. Pak je úplně jedno, jestli ten roztřepený vodič zjistím hned a nebo až za několik týdnů/měsíců při nějaké jiné běžnější příležitosti.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 10. 2021 08:07
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.