Petr Zbožínek
28. 9. 2003 • 0:26

Dovolím si také jeden příspěvek z vlastní zkušenosti.

Předně bych nerad, aby tento příspěvek byl brán jako stěžování "ublíženého zákazníka". Jde mi pouze o upozornění dalších případných podvedených zákazníků.

20.7.2003 jsme rovněž ze zvědavosti navštívili Electroworld v Brně. Jelikož se blížila doba oslav narozenin člena rodiny, chtěl jsem rovněž tuto návštěvu spojit s nákupem vhodného daru. Vybral jsem si tedy zboží s tím, že si pro něj přijedu o týden později, protože mne jedna přesně taková brigádnice -"odbornice" v uniformním hávu Electroworldu ujišťovala, že akční ceny na vybrané zboží potrvají až do konce příštího týdne.

Stalo se. Nadešla další sobota a já se vypravil do EW v Brně a ... jaké bylo mé překvapení. Ceny byly o 55% vyšší. Nastal přesně ten okamžik, kdy dojde na "lámání chleba" o udržení si nebo ztrátu zákazníka. Pracovníci EW "nezklamali". Po vylíčení situace prvnímu prodavači mne tento oznámil, že šlo sice o pracovnici EW, ale ta zde již nepracuje. Klasická situace zbavit se zodpovědnosti za firmu způsobem, který nakonec dělá z postiženého viníka. Protože nemám ve zvyku se vzdávat lehce a na rozdíl od takových arogantních a nevyzrálých "týpků", pokusil jsem se problém řešit s nadřízeným managerem. Ten neměl ani tolik slušnosti, aby se mnou komunikoval. Pouze mi přes prodavače vzkázal, že je to vlastně moje vina, protože jsem si neověřil zda to, co mi zodpovědná zaměstnankyně sdělila, neověřil.

Gratuluji ! Tomu se říká ryzí demagogie.

Managerovi tímto vzkazuji, že v mé firmě by po takové přístupu na druhý den nedělal. Přitom bych za své zaměstnace převzal osobní zodpovědnost, zboží mu v akční ceně prodal a navrch mu přidal omluvu s dárkem. A v tom je právě jedna z cest k zákazníkovi. Pokud má být zákazník opravdu pánem se svou hrdostí, určitě raději nakupuje tam, kde se k němu chovají solidně a slušně, protože z něho zkrátka žijí. Jsme to právě jen a jen my, kdo rozhoduje o bytí či nebytí obchodníka. Potom může být  zboží třeba za 1,- korunu a přesto si ho nikdo nekoupí od někoho, kdo mu plive do tváře. Je to ale odraz doby a společnosti, ve které žijeme. To je ale úplně jiná kapitola - kapitola tvorby pravidel hry. Co vy na to páni "zákonodárci" ?

Takže je to nakonec stejně zbytečné. O co vlastně jde?

Třeba jen o jednu další  "zkaženou" radost z dárku, kvůli kterému jsem jel 2 x 80km, abych zjistil, že zbytečně a že jsem "jen" další zisk a ještě se nechal urážet.

Děkuji - nemám zájem!

Takže doporučení všem potencionálním obětem podobného podvodu na zákazníka - OVĚŘTE SI TVRZENÍ ZAMĚSTNACE EW U JEHO NADŘÍZENÉHO - NEJLÉPE PÍSEMNĚ ! Potom to možná bude i pravda. V opačném případě Vám raději přeji jinak příjemně strávený čas.

Nesolidním obchodníkům pak přeji brzký konec v obchodování a jiné pracovní místo, kde poznají skutečnou hodnotu práce - nejlépe "u lopaty".

Přeji všem, kdo si tento příspěvek přečtou, hodně výhodných nákupů u slušných prodejců!

Otec a syn.

J. Hausild
26. 11. 2002 • 14:47

Pane Hlavenka, vas pronikavy investigativni novinarsky um (jinymi slovy dohady, "zarucene" pravdy (lec bez dukazu)) kazdeho jemne soudneho clovicka prinejmensim pobavi, nebylo by lepsi vratit se k te vypocetni technice...?

Dana
15. 9. 2003 • 15:04

5.pád jednotného čísla je správně "pane Hlavenko".

Medwed
18. 11. 2002 • 14:38

>poměrně nepřehledná, což je samozřejmě záměr, aby zákazník dlouho bloudil a čas od času ze zoufalství něco hodil do >košíku (v tomto je ale nekorunovaným králem Kaufland, kterému na záda dýchá Ikea).

Byl jste nekdy v Kauflandu a ne jen v jednom? Zjistite, ze jsou vsechny uplne stejne - v Jihlave, v Trebici, v Ostrave...
Tak nevim, co je neprehledne...

COLDMAN
18. 11. 2002 • 19:35

Byl jste nekdy v Kauflandu a ne jen v jednom? Zjistite, ze jsou vsechny uplne stejne - v Jihlave, v Trebici, v Ostrave...
Tak nevim, co je neprehledne...

... ano, Kauflandy jsou vsechny stejne: v Jihlave, Trebici, ostrave a dokonce i na Slovensku a vsude jsou stejne: neprehledne.

Ziju na Slovensku, kde pred dvema lety bylo super, hypermarketove vakuum (oproti Cecham). Napr. tady v Kosicich (cca 240 000 obyvatel)  bylo jedno Tesco a jinak nic. Oproti tomu v Pribrami (cca 37 000 obyvatel) bylo tou dobou asi 7 supermarketu. Dnes jsou v Kosicich 3 velka nakupni centra (hypermarket+nekolik desitek satelitnich obchodu)+nekolik dalsich supermarketu.

Kdyz jsem byl v Cechach v Kauflande, tak jsem si myslel, ze jsem vesel omylem do nejakeho skladu (uzke ulicky, plechove regaly, trznicovy sortiment), kultura prodeje hrozna, s tescem, nebo Carrefourem neporovnatelne. Pripisoval jsem to tomu, ze pred par lety byly naroky ponekud nizsi a stacilo postavit jakoukoli stodolu nekde v poli a zakaznici vzdy prisli. Jake bylo moje prekvapeni, kdyz jsem zasel pred 2 tydny do nove otevreneho Kauflandu (2tydny predtim tam po sobe slapali lide v ramci oteviracich promo cen) a zjistil, ze Kauflandy jsou fakt vsude stejne. Takovehle nakupovani pro mne neni, koupil jsem 5 rohliku k veceri, plenky pro baby a "s diky" odesel, s nakupem v rukach, nebot tasku na nakup v kauflande nedostanete. No, i tak se da delat "byznys", jen v tom manazeri Kauflandu nemuzou pocitat s moji ucasti .

Honza

Medwed
18. 11. 2002 • 21:41

Hypernova je treba "utulnejsi", ale i drazsi! Neco za neco. A pokud je obchodak vsude stejny, tak si na to zvyknete a je prehledny a vite kam jit...Kdezto kdyz je to furt jinak, tak se na to vykaslu a jdu nakupovat tam ,kde to znam.

Jiří Hlavenka
19. 11. 2002 • 8:03

Ještě bych s dovolením dodal na adresu Kauflandů. Jejich nepřehlednost a organizace prodeje ("paleťák") je záměrem provozovatele, není zde důvod, že bychom si ještě nezvykli na vysokou kulturu prodeje atd. Kaufland je diskonťák - skutečně poskytuje jedny z nejnižších cen vůbec na food i non-food zboží. Chce, aby jej tak lidé brali - jako "paletový" obchod, kde bývají ceny nižší. Zákazník si neuvědomí, že někde jsou ceny nižší a jinde vyšší, protože sortiment je obrovský, on nechodí po krámě s kalkulačkou a pětistránkovým výjezdem z Excelu, a protože jej jednorázové slevové akce na to či ono matou. Proto mu to musí prodejce říci jinak - "podívej, já jsem paletová prodejna, nevyhazujeme peníze za luxusní plochu a uspořádání zboží, osvětlení, nízké regály, prodavače atd., proto můžeme být levní".

Forma uspořádání "bludiště" je záměrná z jiného důvodu: zákazník stráví v obchodě více času (už například tím, že jedním koncem obchodu vejde a druhým musí vejít, a musí mezi tím urazit značnou vzdálenost, i když se chce nejkratší cestou dostat k východu), a tím pádem více nakoupí. Tento efekt je ale sporný, protože jiné prodejny jsou zase přehledné a bez uspořádání typu bludiště (zde to byl například zmiňovaný Datart). Někteří zákazníci přehlednost ocení a obchod vyhledávají před konkurenčním, ale zase "hrozí" nebezpečí, že jej neprojdou celý, neseznámí se se vším zbožím a že provozovateli mohou utéci některé nákupy.

Martin
19. 11. 2002 • 9:37

Hlavni problem Kauflandu vydim v tom, ze neakceptuji platebni karty. Schovavaji se za bankovni poplatky, ale ve skutecnosti je to starym pokladnim systemem a nekolika dalsimi faktory. Co se tyce bankovnich poplatku, jiste tam jsou, ale napriklad jeden nejmenovany retezec u nas si udelal statistiku svych prodeju a z ni vyplynulo, ze prumerny nakup za hotove je nejakych 500,- a na kartu tusim 1100,-, coz je dost velky rozdil. Vim, ze je to statistika, ale z vlastni zkusenosti vim, ze kdyz platim kartou (a to je vzdycky), tak utratim vic penez

Medwed
19. 11. 2002 • 10:49

jojo souhlasim...

Michal H.
18. 11. 2002 • 11:33

Hmmmm, byl jsem se v sobotu podívat v Pruhonickém EW po dlouhodobé masáži v médiích o největším hypermarktetu s elektronikou v ČR. Zklamání bylo převeliké, po dvou letech práce v Německu v okresním městě Jena (80 000 obyvatel) s Mediamarktem to bylo opravdu k pláči........ Sortiment ubohý, speciálně v HiFi technice vyšších tříd, oproti Mediamarktu odhaduji sortiment tak na úrovni 20%........ Např. sluchaátka jen Sony a Philips, něco jako Koss, Sennheiser či AKG neznají. Ceny ve srovnání s Německem vysoké......... Jsem zvědavý zda se někdy v Česku dočkáme něčeho podobného jako je Mediamarkt.....I Datart je co se týče sortimentu podstatně lepší než  EW - to je jen mediální bublina a VELKÉ ZKLAMÁNÍ.

Radek
18. 11. 2002 • 10:55

Vážený pane Hlavenko,

je bezesporu záslužné, že se snažíte objasnit onu nedávnou nákupní hysterii kolem firmy Electro World. Bohužel jste se dopustil několika nepřesností, které v konečném důsledku vedou k nesprávnému závěru. Zaprvé jste provedl špatně zhodnocení na trhu elektrospotřebičů v ČR. Na tomto trhu jsou tři silní hráči v tomto oboru a to OKAY, Datart a Electrocity. Tyto řetězce vlastní velkoplošné prodejny umístěné zpravidla ve velkých nákupních centrech. Dále zde existují řetězce orientované lokálně, tj. síť menších prodejen v menších městech se zaměřením na pokrytí určitého kraje nebo okresu. Přestože např. z pohledu obratu jsou tyto řetězce méně významné, jejich pozice na trhu není bezvýznamná. Druhou chybou je údajné vynechání konkurence ze strany hypermarketů. Hypermarkety mají svojí podstatou odlišnou niku (segment trhu na který se zaměřují a obchodní strategii). Povšimněme si situace např. Hypernovy a sousedící prodejny Electrocity v jednom nákupním centru. Hypernova nabízí velmi úzký sortiment elektrospotřebičů za velmi výhodné ceny. Naproti tomu Electrocity tuto nabídku rozšiřuje a nabízí k tomu kvalitnější služby. Výsledkem je synergický efekt, díky němuž v konečném důsledku prodají více než by byl součet jejich samostatných prodejů v oddělených lokalitách. Pro EW tedy skutečně nejsou protivníkem. V této souvislosti je třeba uvést, že firma Electrocity je vlastněna firmou Kotsovolos z Řecka a velký balík těchto akcií (prakticky kontrolní podíl) kontroluje právě firma Dixon. Firma Dixon je na světě v oboru elektrospotřebičů č. 3, z evropského pohledu je zřejmě č.1 a v UK je naprostým hegemonem. (Kromě Electro World a PC World vlastní např. řetězec Curry's)

Firma Dixon je na trhu ČR hrozbou především pro OKAY a Datart. Na trhu působící sesterská Electrocity již důkladně zmapovala trh a konkurenci a umožnila tak EW velmi efektivně vstoupit na trh. Co se týká cen a cenové války, je Dixon kapitálově dosti silná firma aby ji mohla vést dostatečně dlouhou dobu. Také tím, že by mohla jednat ve shodě s Elektrocity by mohla výrazně zmenšit manévrovací prostor konkurenci. Možná si řeknete, že tak malý trh v ČR takové firmě nestojí za tak velkou námahu? To je omyl. Až se firma Dixon etabluje na trhu elektrospotřebičů přijdou na řadu segmenty jako výpočetní technika , mobilní telefony a další produkty z oblasti elektroniky. (Takže ani budoucnost Autocontu není moc růžová). Doporučuji přečíst si finanční zprávu firmy Dixon, úctyhodná je výše jejího zisku a také prostředky které investuje na podporu svých prodejních aktivit.

Závěrem se domnívám, že rozhodně slevy ze strany EW v dohledné době nepominou. Spíše je na obzoru cenová válka. Což je pro zákazníka dobře (konečně nebude muset jezdit do Německa), hůře však pro zaměstnance konkurenčních firem.

 

 

 

Jiří Hlavenka
18. 11. 2002 • 12:02

Dobrý den;

děkuji za doplňující informace: o tom, že EC je skrytě kontrolováno přes Dixon´s, jsem nevěděl. To určitě trochu mění situaci.

Trochu jiný názor mám na řetězec OKAY. Jednak v Čechách příliš nepůsobí - v řadě krajů ani jedna prodejna, silní jsou především na severní Moravě (prodejny v Karviné, Havířově, Frydku, žádná v Plzni, Varech atd.). Dále - styl prodeje, sortiment, ceny, prezentace zboží atd. je zcela jiný, je to jiná kategorie.

Rovněž ale nesouhlasím, že Dixon´s jsou konkurencí pro AutoCOnt. Zřejmě nemáte dobré informace o tom, co to je AutoCont - to není žádný retail, prodejny jsou z hlediska přímého pultového prodeje nezajímavé, podstatný je prodej do firem v daných lokacích. Stěží bych našel vzdálenějšího konkurenta pro Dixon´s, než je právě AutoCOnt.

Jan Vohlídal
17. 11. 2002 • 18:37

Byl jsem se tam dnes taky konecne podivat abych se na vlastni oci presvedcil jak to tam vypada. A jak jsem napsal do titulku, je to prevazne velka predvadeci mistost, v cemz je ale dobra,ovsem tim to konci. U obsluhy v oddeleni televize vida atd, stal predemnou clovek ktery si chtel koupit levizi a tak vybiral a vybiral, kdyz si konecne vybral tu kterou chtel, obsluha se podivala do pocitace a s usmevem mu rekla ze bohuzel ji nema skladem. Takto si ten clovek vybral dalsi 4 televize a ani jednu na sklade nemely. Nakonec vsak televizi co maji skladem nasel, ale nebyl to ani Thomson, Sony, Panasonic ale LG. Pak prijdu na radu ja rikam ze bych chtel video SVHS Panasonic model XXX - ale cekala me uz neprekvapujici odpoved - "bohuzel nemame skladem" , zeptal jsem se jestli maji jiny model od panasonicu v SVHS, ale memeli skladem zadny , ale vystavene meli 3 modely. Dalsi dotaz tedy znel jestli si ho mohu u nich objednat. Bohuzel ani v tomto jsem nepochodil, prej si mam skusit zavolat ze prej treba budou. A tak jsem jsem si video poridil zpusobem jako uz jine veci, v hypermarketech jsem si prohledl videa a pak nasledovne hop na internet a nasel jsem si inet-shop kde to moje video vytouzene video maji - telefonat - kratka a vstricna domluva s prodejcem - za 2 min. me prodejce vola zpet a sdeluje me ze jejich dodavat je ma na sklade a pokud chci tam ho mam zitra doma. Samorzejmne ze jeste levnejc nez v EW nebo podobnych marketech. Zakoncil bych to heslem ktery ma EW na svych bilboardech:

                                                                                   PROC PLATIT VICE

Martin
18. 11. 2002 • 10:27

Mam podobnou zkusenost, vyrazil jsem do EW jen tak kouknout. Zaujal me tam set SONY zesilovac s DD a DTS pro domaci kino + repraky za slusnou cenu. Rikam si, poptam se. Po usilovnem shaneni prodavace prisel clovek a po asi 10 minutovem rozhovoru rikam, ze si to teda koupim. Na to on, ze to nemaji. Ja rikam jak to? Proc to tedy mate s cenou vystavene??????? Ze nevi, o tom nerozhoduje. Musim rict, ze ho to vazne mrzelo a omlouval se, bylo videt, ze je mu to neprijemny. Tak rikam, zavolejte mi vedouciho. Prisel takovej arogant a zacal, ze to nemaji a dodavatel nedodal a bla bla bla. Tak rikam, odstrante ten vystaveny kus, me to vadi. On ze ne, ze to tam musi mit. Zavolejte mi vaseho sefa ja na to. On, ze se za chvili vrati. Cekal jsem asi 10 minut a mezitim rikam prodavaci, ze at sleduje, ze mi to ten jeho radoby sef nekde vycaruje. Rikal jsem to ze srandy, ale pak jsem se nestacil divit. Po cca 10 minutach ten clovek dorazil a zacal nadavat tomu prodavacovi (bezne , ze to skladem maji, a ze proc se to tedy neprodava. Ja cumel jak puk, protoze mi ten clovek sam rekl, ze ceka na dodavku. Toho prodavace mi bylo lito. Tak jsem jeste poznamenal, jestli maji takove zisky, ze mohou lidem rikat ze to neni skladem a pritom to mit. Na to uz se nevyjadril. Je mi to celkem jasne. Pan manager to mel skladem pripravene pro svoje zname na kseftik a kdyz jsem chtel mluvit s jeho sefem, lekl se, ze by to prasklo a razem to bylo. Komicka historka, ale vim jiste, ze si tam uz nic nekoupim s timhle pristupem. Po dalsi pul hodine cekani na vydej zbozi jsem skoro litoval, ze jsem se na to nevykaslal .

karel
17. 11. 2002 • 10:38

trochu s nekterymi nesouhlasim... Myslim ze techto obchodu by melo byt vice, aby i takoví prodejci jako je Vikomt pochopili ze normalni lidi k nim nemaji duvod chodit nebot jejich ceny pro normalni lidi jsou uplne silene. Ja jsem tam na ceste z Prahy byl moc me to nenadchlo, ale ceny treba scanneru HP, UMAX byly skroro vzdy stejne nebo nizsi nez treba FAN TSBohemia LEVI a Monima a to jsem tam byl minuly tyden... reproduktory a radia Pioneer do auta za cenu kterou jsem nevidel ani v Metru ve Vidni... to ze to je obchod prevazne se shitem je jasny protoze zadny luxusni model treba veze jsem tam nevidel.... jen shit....

Synus
17. 11. 2002 • 0:04

    a vo vo votom to je  

hwm
16. 11. 2002 • 17:24

Tak to je po dlouhé době dobře udělaný a nepodplacený článek. Díky.

Ladislav N.
15. 11. 2002 • 20:46

a šli nocovat před obchod jako za starých socialistických časů...
Nezapomněli. Ostatně - dodnes někteří obchodníci používají známý trik na nerozhodného zákazníka: "Máme tady poslední dva kousky a kdy budou další, nevíme..."

Co na to říct?

no.1
15. 11. 2002 • 20:43

A jak je to s reklamaci ?

Kdysi jsem opakovane jezdil do nemecka reklamovat monitor (minimalne se musi jednou s vadnym tam a opravenym nazpatek, pak se s nimi hadat a hadat se s celniky - prestoze jsem mel papiry ze jsem jej vyvez). Uspora se mi skutecne vyplatila!

stan
16. 11. 2002 • 8:55

Potíže s celníky, to snad ne:o)
Pokud jste měl doklad kde bylo uvedeno výrobní číslo monitoru, což snad na fa bylo, tak nemohl nastat žádný problém...zdar Stan

no.1
17. 11. 2002 • 20:43

Samozřejmě, že nastal - řekli, že původně byl proclen jako příslušenství k počítači a teď jej musím proclít jako televizor (prý větší clo). Takže chtěli platit clo ještě jednou. ( Ale to snad nebyla hlavní pointa příspěvku.)

zdar

Mastodont
15. 11. 2002 • 20:10

Jen pár stručných poznámek k Hypernově - tady u nás (Hradec Králové) jsem tam na počítač kdysi koupil DVD, ale jinak už asi nikdy nic (možná diskety), protože ceny jsou nechutně vysoké a sortiment silně nic moc. Mezi digifoťáky tam dodnes hrdě vystavují Olympus 2020 a 2040 s cenou hodně přes 20 tisíc, což dnes je jaksi mimo mísu ...

Mastodont
15. 11. 2002 • 20:10

Jen pár stručných poznámek k Hypernově - tady u nás (Hradec Králové) jsem tam na počítač kdysi koupil DVD, ale jinak už asi nikdy nic (možná diskety), protože ceny jsou nechutně vysoké a sortiment silně nic moc. Mezi digifoťáky tam dodnes hrdě vystavují Olympus 2020 a 2040 s cenou hodně přes 20 tisíc, což dnes je jaksi mimo mísu ...

Evropan
15. 11. 2002 • 17:44

Vazeni, jen pro srovnani, mate-li moznost, jedte se podivat pres ocean a zjistite, ze hypermarket je neco uplne jineho, jen par tipu : Bestbuy, Compusa, Egghead.

Stejne tak se to tyka i sortimentu, muze mi nekdo kompetentni rici proc je spousta vyrobku oznacena not for Eastern Europe ? A kdyz uz se sem neco dotahne, tak za nemistne vysokou cenu ? Napriklad SONY NET Walkmany. Ten opravdovy duvod by me vazne zajimal. Diky.

 

Jerry III
15. 11. 2002 • 17:56

Bestbuy rozhodne neni hypermarket, Bestbuy je na mistni pomery malej kramecek s velice uzkym sortimentem zbozi. CompUSA uz zacina taky zmensovat kramy a sortiment. Takovy Fry's je podstatne vetsi a pokryva mnohem vic zbozi. A kdyby Wal*Mart prodaval poradny pocitace tak jednoznacne vede, protoze ty uz snad prodavaj uplne vsechno.

Evropan
15. 11. 2002 • 18:26

Ale no tak dobre, ja muzu psat jenom o tom co jsem videl na vlastni oci, ovsem to nic nemeni na tom, ze tady ty kolonialky vydavaji za hyper

Ja spis cekam odpoved proc se sem taha predevsim druhoradej smejd.

Jerry III
15. 11. 2002 • 22:42

Protoze nikdo nema penize na poradny. Co proboha chces prodavat narodu kde drtiva vetsina lidi zije od vyplaty do vyplaty?

Evropan
16. 11. 2002 • 0:06

Jo diky, to jsem si myslel, jen jsem si nebyl jist, jestli nejsem sam

Solvina
17. 11. 2002 • 16:43

A vy zase mlatite cernochy.

Inspektor
18. 11. 2002 • 16:39

Tak by mě v týhle souvislosti zajímala statistika, kdepak že jsou nejvíce rozšířené KREDITNÍ karty a z jakéhopak asi důvodu...

Daniel
15. 11. 2002 • 20:22

Nektere Sony vyrobky nelze do Evropy dodat kvuli zaruce. NetMD se v EU prodava, jen je omezeno na zeme kde se prodava VAIO  pro jejichz lokalni verzi Windows je soft potrebny pro NetMD otestovany. Co se tyka cenoveho srovnani mezi US a Evropou je dobre si uvedomit vysi DPH a uspory danne velikosti US trhu.

 

Evropan
16. 11. 2002 • 0:08

V tom pripade proc se nedodava i VAIO ? Ale jinak jsem si NET privezl z GB a na XP mi soft chodi bez problemu.

A co se tyce srovnani trhu, na to odpovedel uz Jerry III. Inu Krachistan.

Daniel
16. 11. 2002 • 12:08

Rekl bych ze duvod pro VAIO je stejny jako pro ostatni vyrobky - support a servis. NetMD soft by nemel mit problem s ceskymi XP - jen neni otestovany. Na anglicke verzi ma dobre zname problemy.

Evropan
16. 11. 2002 • 17:09

Omlouvam se, ze do toho porad ryju, ale to je takovy problem ten support a servis zajistit i pro VAIO ? I kdyz mel jsem tu cest jednat se SONY Cz, kdyz jsem pro NetMD chtel lepsi dalkove ovladani.Pan delal drahoty, jako by mi prodaval vlastni decko  Takze jestli se takhle stavi ke vsemu, tak se divim ze se tu nejaky Sony vubec prodava.

Me to chodi na anglickych XP, mozna, ze to ze zacatku zlobilo, ale uz si nevzpominam.

Marek Vitasek
16. 11. 2002 • 19:10

Tak si teda nejsem uplne jisty spravnosti vasi odpovedi, kdyz jsem se mailem ptal na SONY Czech ohledne dodavky MZ-N1 dostal jsem presne tuto odpoved: "je nam lito, ale tento model neni urceny pro nas trh", pritom v poslednim cisle S&V (2002/11) je recenzovany MZ-505 i s cenou pro nas trh, tusim cca 10500, a pokud se nepletu tak softwarova vybava vsech MD NET je stejna. Ve ctvrtek jsem si MZ-N1 privezl z nemecka za 319€! Bohuzel, jsem si behem par navstev nemecka overil, ze stejnou elektroniku koupite vetsinou mnohem levneji nez u nas a to i v pripade, ze ji privezete korektne=zaplatite clo. Nejsem ekonom ani odbornik na marketing, jen jako "normalni" clovek, muzu rict, ze je mi k vzteku, kdyz si uvedomim nepomer mezd (vim slabsi ekonomika a ... a ...) a jeste vidim, ze treba 100Hz, 80cm, 16:9, plocha obrozavko zn. Thomson se da v akci poridit za 499€ a zas az tak jasne mi to neni proc je takovy rozdil v cenach u nas a treba v nemecku. O cenach v USA ani nepremyslim, staci se podivat treba na Koss Porta Pro, cena USA-vyrobce 50$, USA-internet 38$, ceska cena 2500Kc a nemecka 85€, chcete mi opravdu namluvit, ze jsou tyhle propastne rozdily zpusobeny vysi DPH a velikosti trhu, nebo si proste jen marketingove monopoly masti kapsu na spotrebnich blbeccich ochotnych platit?

Evropan
17. 11. 2002 • 14:55

Myslim, ze jste to odhadl naprosto presne, v podstate fungujeme jako odkladiste starsich technologii, inu kdyz si nekdo necha kalet na hlavu, proc mu nevyhovet, ze. Skoda, kompetentni osoby asi ZIVE nectou

Ja osobne uz jezdim nakupovat elektroniku jenom za hranice, myslim, ze i za cenu vyssiho rizika ohledne servisu a zaruk to stoji za to. Minuly tyden jsem si takhle privezl z US Canon A200 a vysel me asi na 3800 CZK

Daniel
17. 11. 2002 • 21:59

No ja myslim ze to spise souvisi s tim kolik ta ktera firma hodla na trhu prodat. Pokud to mnozstvi neni zajimave tak proste neinvestuji do podpory. A asi je lepsi to sem nedodat nez prodat par kusu a pak nezajistit servis... . Z tohohle hlediska by mohl vstup do EU pomoci protoze mnoho takovyhle rozhodnuti se dela plosne - zapadni trhy ano, vychodne ne, Rusko ano atd...

mouchodlab
15. 11. 2002 • 17:01

Opravdu si autor myslí, že šlo o geniálně provedenou akci? Uznávám, že to PR bylo zvládnuto na výbornou a zde nelze nic vytknout. Ovšem každá učebnice marketingu v jedné z prvních kapitol vždy uvádí následující zásadu: nikdy nevzbuzovat v zákazníkovi přehnaná očekávání. Takového zákazníka je snadné získat, ovšem ještě rychleji ztratit. Znovu přesvědčit dá bohužel ohromnou práci. Kolikrát si myslíte, že rozumný člověk může jezdit do Europamobelu hledat ten "krach cen" apod. Proto je daleko lepší reálně informovat a budovat dlouhodobější strategie než sponzorovat akce typu ElectroWorld pro pár jednotlivců s tím, že tisíce dalších budou zklamáni a podruhé si radši dojdou k serioznější konkurenci. 

Jiří Hlavenka
15. 11. 2002 • 17:26

Souhlasím zcela s vaším názorem, že až budoucnost prokáže, jestli to nebyla akce firmu poškozující - také ovšem to bude ovlivněno tím, jaké ceny EW udrží.

V článku jsem tou chválou p.r. akce chtěl říci něco jiného: TAKTO to firma zadala, TAKOVÝTO účinek chtěla a provedení p.r. akce bylo zvládnuto na výbornou v tom, že to zadání firmy dokonale splnilo, možná ještě lépe, než se očekávalo.

Prstoklad
15. 11. 2002 • 17:59

Blbost. Asi jsem jedinej s uzlem na mozku, ale unika mi podstata clanku. Vyvolat diskusi na patecni vecer kdyz neni s kym zajit na pivo? Nasmerovat koupechtivy zakazniky jinam? Nabizi se otazka Proc? A proc zrovna do Nemecka?

Pane Havelko, pri vsi ucte k tisicum clanku jenz jste udajne publikoval v minulosti, jste soucasi Vami popisovane P.R. a snad si to ani neuvedomujete.

Prstoklad
15. 11. 2002 • 18:03

Omlouvam se za zkomoleni, pane Hlavenko.

ahoja
15. 11. 2002 • 15:43

ale rad to udelam..

zkuste tuto prodejnu. Osobně jsem použil a žádná negativní zkušenost... (zatím..ještě jsem nemusel nic reklamovat...). Slevy tu tedy rekl bych jsou...

 

Martin Koníček
15. 11. 2002 • 16:40

Ale delate  A co hur, ten obchod jak ja nevim co, takze o tom ze jste spokojeny zakaznik se da pochybovat... Mozna nespokojeny prodavac s podilem na obratu

Brdo
15. 11. 2002 • 23:40

Ked sme uz pri tom tak mam tiez jeden typ . Vsetko co som kedy zhanal a mali to v ponuke aj tam tak bolo lacnejsie. Co tak Olympus C730 UZ  za menej nez 20 500.- Kc to ide nie  Maju aj kamenak na Letnanoch, takze rada : objednat cez net, alebo na telefon a pak si tam po to prist...

dodo
15. 11. 2002 • 15:29

Chtel sem si v EW koupit volant Logitech Momo. Nejdriv ho meli za 4.300 vystavenej, ale fakticky skladem ani kus. Prodavac mi nabidnul telefon, at si zavolam, ze je na ceste dalsi davka. Zavolal jsem, ale jake bylo moje prekvapeni. Volant stal uz 4.990 Kc. I to sem byl ochotnej prekousnout a i kdys radne nastvanej sem se do Zlicina vypravil. Co mne docela dostalo, byla cena 5.390 Kc. Ta mne fakt nasrala. Pritelkyne si chtela koupit telefoun Nokii 6510, radne vystavenou a tudiz predpokladam i skladem. Prodavac nam vysvetloval v cem je lepsi a pak nam po 10 minutach oznamil docela arogantne, ze jsou uz vyprodane a at se za tuhle cenu nedivim. To byla posledni kapka, nic dalsiho vyhodnyho sem tam nenasel. Na druhou stranu je super zabava pozorovat lidi s tim jejich tistenym platkem jak zurive obihaj regaly, hledaj a nemuzou nic najit....

Jarda Lukym
15. 11. 2002 • 15:25

Nevite kde se daji na webu najit ceniky prodejen v Nemecku a Rakousku s levnou elektronikou a pc komponentami?

Diky.

P.S.
17. 11. 2002 • 0:00

Treba www.mediamarket.de

Jirka
17. 11. 2002 • 9:37

adresa neexistuje

Roj
17. 11. 2002 • 15:52

ach jo, jak nekdo muze neznat mediaMARKT?? (markt=trh)
http://www.mediamarkt.de/index.php

Laddie
15. 11. 2002 • 14:53

No, ono to je s tím šetřením všude stejné. Dobře si vzpomínám, jak na začátku letošního léta byli ve zprávách obchodníci a restauratéři z rakouského a německého pohřaničí a naříkali, že jim silná koruna "kazí kšeft". Dobře se konečně projevilo, co sem Němce láká.
Co se týká lidí, kteří byli při tom otevírání, byla to jejich volba. Lidem, kteří nad nimi ohrnují nos bych jen připomněl, že uspořené částky v hodnotě tisíců jsou pro naprostou většinu lidí dost značným lákadlem. Málokdo například ví, že jestliže je průměrný příjem pracujícího v Čechách 12.000,- Kč, neznamená to, že 50 % všch pracujících má příjem vyšší než je tato průměrná částka, ve skutečnosti má převážná část příjem právě menší než těch 12.000,- Kč.

Radek Patek
15. 11. 2002 • 14:45

Po opadnuti hysterie s tim spojene jsem vzrazil se tam podivat. Zaujaly mne dve veci. Prvni byla pekna fontanka ve vstupnim vestibulu a  pak pri odchodu od pokladen Electrowordu napis "Nashledanou", hold anglicani toho moc z pravopisu jazyka ceskeho nepochytili .

Honza
15. 11. 2002 • 14:56

To jsem nepochopil - co anglicani nepochopili z pravopisu?

Radek Patek
15. 11. 2002 • 15:05

"Na shledanou" se pise zvlast

Jerry
15. 11. 2002 • 15:11

No, moje čeština mi říká, že dohromady, kontrola pravopisu ve Wordu taky, ještě bych se mohl zeptat známé z ÚJČ...

Radek Patek
15. 11. 2002 • 15:17

No verit necem Wordu ... . Napis si tam "Na shledanou" a uvidis. Ja si to pamatuju od te doby co jsem to jednou na gymlu v diktatu napsal dohromady a bylo to oznacene jako hrubka. Ale mozna se od te doby zmenila pravidla pravopisu a muze se to psat obojim zpusobem. Jestli je tomu tak, tak se vsem omlouval.

Seikos
15. 11. 2002 • 14:57

nemám teda červený diplom z jazyka Českého, ale na slově "Nashledanou" nevidím nic závadného

trashman
15. 11. 2002 • 16:33

Slovo na shledanou se skutečně píše "na shledanou", protože to je přesný překlad slov "auf wiedersehen", a ty se také píšou zvlášť!!! Ti co napsali, že se to píše dohromady ať se rychle podívají do slovníku spisovné češtiny. Doufám ovšem, že se nebudou koukat do pravidel kde jsou ty povolené nesmysly piš jak slyšíš, myslím tím president=prezident, museum=muzeum atd. Tyto pravidla vytvořili úplní magoři!!!

Nick
15. 11. 2002 • 20:16

 Tak třeba mě je úplně jedno, jestli se má psát president nebo prezident a podobně. O co ti de? Řekl bych, že asi o totéž jako u toho na shledanou a auf wiedersehen. Ale věř, že i kdyby se to mělo psát dohromady, tak to tak prostě budu psát a je mi úplně jedno, proč/že by to tak nemělo být...............

Neni dulezite
15. 11. 2002 • 15:01

Nejak sem nepochopil, co se Vam na vyrazu "Nashledanou" nelibi? Ze by to nebyli ti anglicani, kdo tu ma problemy s cestinou?

Neni dulezite
15. 11. 2002 • 15:03

Uff, nez jsem docetl reakce, naklepal svuj dotaz, tak meli stejny napad 2 jiny "cestinari" 

pavel
15. 11. 2002 • 16:20

Spisovně je skutečně "na shledanou", ale je možné používat i tvar "nashledanou",
v dnešní době je promísenost hovorové češtiny se spisovnou veliká.
A stejně napíšete "nashle" dohromady, ale to je trochu jiný případ.
Taky se dá napsat např. "doprdele!"

Tomáš Kapler
15. 11. 2002 • 14:35

nesouhlas.
To že to jen na omezených pár stovek kusů bylo známé od prvého momentu.
To že celý vtip spočívá v tom, že to ultralevné platí jen pro ty určité věci a zbytek je za normální ceny, čímž se získává marže je taky obecně známý fakt
To že je anglický dixons dražší je kravina, je to tam stejně jako tady, jednou měsíčně takovéto ultraslevy (tam už je to ale tak dlouho, že se takové fronty nestojí).
Je pravda (a ti co to vystáli to mohou potvrdit) že ty slevy jsou OHROMNÉ (ne pouze 20% jak píšete, ale i přes 50!) a že to nebyla pouze marketingová vábnička.
Je také pravda (a kdo sleduje za poslední dobu billboardy a ceny v elektronických obchodech to ví), že nový obchod zapůsobil jako štika do rybníka a najedou se objevily spousty nabídek všech řetězců s podobnými nabídkami.
Když už zkoušítě dělat investigativní žurnalistiku a píšete, že obchod A slibující nižší ceny je stejně drahý jako obchod B, tak byste si mohli dát tu pětiminutovou práci a zjistit ceny produktů v akci u obchodu A v obchodě B. Možná by pak tento článek nevznikl.
Takto to vypadá, že chcete pohanit své konkurenty, neboť vlastníte obchody s podobným zbožím. Mimochodem by to bylo úspěšně žalovatelné, jak poukazuje žaloba psa (ať už si o ní myslím co chci) na SnM

Jiří Hlavenka
15. 11. 2002 • 15:02

Pane Kaplere,

jsem rád, že se zde vyskytl člověk, který jednoznačně u všeho ví, co je pravda a co není pravda. Osobu s touto neomylností potřebuje každý, až se divím, že vás někdo nezaměstnává za půlmiliónový plat.

Jinak ale je dobré pečlivěji číst. Co se týká těch slev, psal jsem o tom, kolik pod nákupku šel v některých případech EW. To je podstatné, nikoli "sleva", protože "sleva" není žádný ekonomický či finanční ukazatel, je to jen marketingový pojem. (Tj. nakoupím za deset, cenu dám na třicet, pak dám "slevu padesát procent" a prodávám za patnáct. Co zde znamená výše slevy jako absolutní ukazatel? Vůbec nic).

Ty další řetězce a obchody jsem rovněž navštívil a ceny znám. Pochopitelně nelze nic hodnotit jednoznačně, protože zatímco na určitém výrobku je nejlevnější obchod A, a to s akcemi i bez nich, na jiném je to obchod B a u dalšího sub-segmentu oba poráží obchod C. Že jste mě zrovna v těchto obchodech neviděl, je určitá malá trhlinka vaší neomylnosti, ale dá se odpustit.

Tomáš Kapler
18. 11. 2002 • 2:16

Pane Hlavenko,

nechme osobních impertinencí, nechápu vaše narážky na mou z vašeho prstu vycucanou neomylnost.

Já prostě napsal na vašem deníku názor na váš článek snažící se poškodit vašeho konkurenta.

Jestli máte důkaz, že prodává zboží pod nákupkou, tak jej obviňte z nekalosoutěžního jednání (křížové financování, dumping ...)

Tvrdím, že žijete poslední tři měsíce zřejmě na Marsu, pakliže jste nezaznamenal ohromné marketingové masírování a snahu uvrtat se v pozicích od ostatních elektrořetězců. Já to jako člověk občas dělající do marketingu a také spotřebitel vítám, nejsem debilní abych nechápal, že sleva nic neznamená, důležitá je cena a proto jsem po vás chtěl srovnání cen a ne slev. Mimochodem sleva se dá chápat jako měřítko, berete-li to jako slevu oproti konkurenci a o té jsem psal já.

Protože vás znám, tak si myslím, že vám to elektrozbrojení neuniklo a tak hledám jiné příčiny vzniku tohoto debilního hanlivého článku. Buď jste v EW stál několikahodinovou frontu a vyprodali vám levnou žehličku přen nosem, a nebo chcete poškodit konkurenta.

Protože od front se ve článku distantcujete a kdyby vás tam někdo potkal, tak se byste se musel hanbou zakopat, tak to tipuji na druhou možnost.

Jiří Hlavenka
18. 11. 2002 • 10:15

Pane Kaplere,

s vámi je občas těžká diskuse. Napíšete, "nechme" osobních impertinencí, načež vzápětí napíšete, že zřejmě žiji na Marsu, a že článek je debilníˇ. Promiňte, ale nemám se s vámi o čem bavit, dokud nezměníte slovník. Jak jste si mohl všimnout, drtivá většina diskutujících používá výrazivo slušné - nekazte čtenářům požitek ze čtení vulgaritami.

Motýl Eman ujel
18. 11. 2002 • 13:11

Nechci komentovat Vaši výměnu názorů s p. Kaplerem, jen mě naštvala věta "nekazte čtenářům požitek ze čtení vulgaritami". Hlavně Vy mi kazíte "požitek" neustávající arogancí vůči častým výtkám komentátorů, týkajících se chybovosti ve článcích. Právě na toto Vaše pohrdání čtenáři jsem myslel při dnešní četbě. Usoudil jsem, že pravděpodobně trpíte nějakým problémem a nejste schopen nedostatky vnímat, ale nemohl byste nejprve (před umístěním na web) dát Váš text někomu ke kontrole?!
Uslyšíte již?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Jiří Hlavenka
18. 11. 2002 • 13:59

Máte pravdu, že v článku by chyby být neměly, ale v tomto případě nezapracoval jazykový korektor. Za jazykovou stránku (překlepy atd.) odpovídá právě korektor, nikoli autor, protože autor po sobě obvykle nedokáže článek "přečíst" (sám po sobě chyby nevidíte). Každopádně mě to ovšem mrzí.

Motýl Eman ujel
18. 11. 2002 • 14:41

"nezapracoval jazykový korektor" proto, jelikož služeb žádného nevyužíváte, nebo mu nestíháte text předávat, nebo je tak neschopný? Chyby se vyskytují často a jsou výrazné. Jestliže tedy korektora skutečně máte, nestál by za výměnu?
A pokud si (například tento) svůj text po sobě přečtete, opravdu na žádný nedostatek nenarazíte?
Každopádně vítám, že Vás problém alespoň mrzí, snad na jeho řešení také úspěšně zapracujete. Přeji nám to.

parik
26. 10. 2007 • 10:52

ono nevadi ze ty chyby po sobe pri dalsim cteni nevidite, problem je ze je nevidite uz ve chvili kdy pisete....

Ondřej Fryc
15. 11. 2002 • 19:26

Zdravím, přispěji se svou troškou do mlýna. V elektru se už určitou dobu pohybuji a řekl bych, že velice dobře znám prostředí i ceny všech významných hráčů na trhu, včetně EW. EW je pro kamenné prodejce opravdu hrozbou, protože ačkoli na některém zboží má normální doporučené MOC, na odhadem 30-50% zboží má slevu. Ale nikterak zásadní: kolem 7-10% a nejsou to žádné high-endy, většinou výběhové věci, kde si slevy dovozce až tak moc nehlídá. Těch pár kusů, které prodává např. -20 a nejsou to výběhovky, tak k těm se dostat není vůbec jednoduché. Navíc většina tohoto zboží je na objednávku s dodací dobou tři týdny a více. Paradoxně tak EW nejvíce pomáhá e-komerci, kde jsou jednak jím poskytované slevy naprosto běžné a navíc zákazník nemusí cpát na parkovišti ledničku do Fabie, protože už téměř všichni nabízí dovoz zdarma. Kromě toho, musel jsem se vážně smát, když jsem na "podrobnostech o cenové garanci", která zabírá celou jednu stranu reklamního letáku EW, četl: "tato cenová záruka se nevztahuje na obchody e-commerce..." - děkujeme, pánové.

Jedno se ovšem EW nedá upřít: dokonale propracovaný model psychologického působení na zákazníka. Počínaje PR články, přes spoustu drsné ochranky ve žlutých svítivých overalech na parkovišti, konče červeně natřenými "paletami" se zbožím. Vytváří tím v lidech dojem, že se jedná o něco výjimečného, že to zboží tam zítra nebude a že to rychle musí koupit. Jako studijní podnět skvělé.

Vlkysh
15. 11. 2002 • 21:16

Pane Kaplere,

právě z vašeho příspěvku je mi trochu smutno.  Chápu, že se musíme smířit s tím, že je mezi námi určitá část lidí jednoduchých,  nepřemýšlivých až prvosignálních, kteří povětšinou stojí za oněmi nedůstojnými trapnostmi  u takovýchto akcí.  Mimo další, například výprodej vyplaveného Rolleru v Č.Budějovicích měl sice zcela jinou příčinu,  avšak z hlediska psychologie nakupujících, čekajících v noci ve vysokých holínkách, šlo asi o totéž.

  Podle vašeho písemného projevu mám za to,  že mezi ty jednoduché a nepřemýšlivé nepatříte.  Tím více je mi líto,  jak se mýlíte,  a že i takovíto lidé nejsou imunní  k  rafinované marketingové masáži.  Možná máte pravdu v několika jednotlivostech, avšak  odpusťe mi prosím dojem, že vaše argumenty se s článkem pana Hlavenky zcela míjejí.  Snáze bych pochopil  kdyby někdo napsal něco ve smyslu " Ano, je to možná trapárna, ale momentálně jsem v tak blbé finanční situaci  a tu  mikrovlnku ( video, televizor atd...) natolik potřebuju,  že jim na to přistoupím ! "

 

Tomáš Kapler
18. 11. 2002 • 2:05

jsem rád, že si o mně nemyslíte, že jsem jednoduchý a nepřemýšlivý.

Jestli jsem imuní nemohu soudit, asi ne, imuní vůči reklamně je pouhých necelých 5% lidí.

Vy a ostatní tady nechápete jednu věc. Ano, je pravda, že v průměru je obchod plus mínus stejně drahý. Náklady maj vesměs všichni stejně velké, takže to tak být musí.

Jenže ty lidi co chodí na tyto slovy si chodí koupit právě tu o padesát procent levnější žehličku či video. Takže nějaký průměr, že zbytek žehliček o 5% či 20% dražší než jinde je nezajímá.

Ten obchod ale z toho právě žije, že si lidé koupí i něco jiného. Je to normální marketingová strategie, bylo to tu před EW (přes padesát let) a bude po nich. Rozdíl je, že oni nedávají slevu deset procent a nebo že něco nezdraží o sto procent a pak napíšou 50% sleva. Oni opravdu nasadili ceny na oněch 500 kusů od každé promo položky na dno, kdyby to bylo míň, tak už by byli žalovatelní za prodávání pod cenou a tedy pokus o nekalosoutěžní boj.

A ostatní se chytli a začali tyto kroky opakovat. A tak kdo chce vybavit domácnost elektrospotřebiči má za poslední tři měsíce ohromnou šanci nakoupit o desítky procent levněji. Musí ale jít do EW koupit ono, a někam jinam zas něco jiného a nekoupit nic jiného (dražšího).¨

Tak proti tomu nezbrojte, nenadávejte a nesnažte se pošpinit jste li jejich konkurenty. Zkuste to také a nebo si vymyslete jinou marketingovou vábničku.

Tomáš Kapler
18. 11. 2002 • 2:05

jsem rád, že si o mně nemyslíte, že jsem jednoduchý a nepřemýšlivý.

Jestli jsem imuní nemohu soudit, asi ne, imuní vůči reklamně je pouhých necelých 5% lidí.

Vy a ostatní tady nechápete jednu věc. Ano, je pravda, že v průměru je obchod plus mínus stejně drahý. Náklady maj vesměs všichni stejně velké, takže to tak být musí.

Jenže ty lidi co chodí na tyto slovy si chodí koupit právě tu o padesát procent levnější žehličku či video. Takže nějaký průměr, že zbytek žehliček o 5% či 20% dražší než jinde je nezajímá.

Ten obchod ale z toho právě žije, že si lidé koupí i něco jiného. Je to normální marketingová strategie, bylo to tu před EW (přes padesát let) a bude po nich. Rozdíl je, že oni nedávají slevu deset procent a nebo že něco nezdraží o sto procent a pak napíšou 50% sleva. Oni opravdu nasadili ceny na oněch 500 kusů od každé promo položky na dno, kdyby to bylo míň, tak už by byli žalovatelní za prodávání pod cenou a tedy pokus o nekalosoutěžní boj.

A ostatní se chytli a začali tyto kroky opakovat. A tak kdo chce vybavit domácnost elektrospotřebiči má za poslední tři měsíce ohromnou šanci nakoupit o desítky procent levněji. Musí ale jít do EW koupit ono, a někam jinam zas něco jiného a nekoupit nic jiného (dražšího).¨

Tak proti tomu nezbrojte, nenadávejte a nesnažte se pošpinit jste li jejich konkurenty. Zkuste to také a nebo si vymyslete jinou marketingovou vábničku.

Martin
16. 11. 2002 • 16:48

Pokud mohu soudit, tak jsou ceny ve všech velkých obchodech +/- pár procent stejné, přičemž vždy je něco levnější než u konkurence a něco dražší, takže v průměru se to vyrovná.

Pavel Slama
17. 11. 2002 • 22:54

Dobrý den přeji. Též se nějaký ten pátek ve spotřební elektronice pohybuji a mohu prohlásit, že lepší, či zasvěcenější článek jsem ještě nečetl.

V jednom výroku bych si dovolil trošku oponovat. Znám totiž minimálně jednu síť obchodů se spotřební elektronikou, která se této (a i jiné) konkurence nebojí.
Pokud by si totiž jakýkoliv obchodník myslel, že na trhu bude exitovat sám, případně že nějakou agresivní obchodní politikou všechny zlikviduje, asi by se hodně mýlil.
Namísto strachu by se nabízela zvýšená ostražitost či obchodní aktivita, snaha nabídnout zákazníkům lepší servis, apod. 
Vítat konkurenci v jakémkoliv oboru lidské činnosti není podle mého názoru směšné, je to logický důsledek lidské soutěživosti.
Mezi sportovci lze najít spousty takových příkladů...

Poslední poznámka se týká části věty "... v principu stejné obchody...". Samozřejmě, každý z těchto obchodů má své regály, prodavače, atd. Podobná prodejní plocha však obchodům přisouzena nebyla.
Jeden obchod  vystavuje od jednoho modelu např. 30 nebo 50 shodných výrobků, většinou v jejich transportím obalu.
Druhý, protože nechce platit za zbytečné metry pronajaté plochy vystavuje jeden výrobek od každého modelu.

Myslím, že je spousta věcí, ve kterých se obchody se spotřební elektorinikou liší.
Což je docela prima když si vzpomenu, jak to tu vypadalo před 13-ti lety

Jan Heisler
18. 11. 2002 • 10:05

Ahoj Pavle,

musím s Tebou plně souhlasit. Byli jsme se tam podívat ze zvědavosti v rámci předvánočních nákupů.

Při odchodu jsme s ženou na sebe kývli a řekli Zlatej Datoš!

Zatím se není se čeho bát.

Honza Heisler

Petr
18. 11. 2002 • 12:03

Děkuji zaměstnancům Datošu za krásnou PR vsuvku.
P.

Jiří Hlavenka
18. 11. 2002 • 10:09

Dobrý den;

děkuji za poklonu . Musím s vámi souhlasit, že vaše pozice (Datart) na trhu je zřejmě nejpevnější, že jste o kus silnější než Electrocity a tím pádem i než všichni ostatní (a chodím k vám nakupovat nejraději, takže v tomto máte zase poklonu moji :- - máte podle mého názoru nejlépe zvládnutý sortiment, uspořádání na prodejně a vizuální stránku prodeje, a i váš personál je dobře školený a zdvořilý). Zdali ale vítáte nového konkurenta na trhu a zdali je to míněno zcela upřímně - to se mě trochu nechce věřit. Nový konkurent dovede současného dominantního hráče povzbudit k nové činnosti a inovacím; a ve vašem případě to bylo rovněž vidět na dosti náhlé (a mám dojem že ne zcela pečlivě připravené) cenové protiakci. Souhlasím také, že vstup nového hráče dokáže oživit, rozšířit existující trh a že z toho může dominantní firma těžit. Zde je ale konkurent finančně silný a ve většině segmentů se s vámi bude překrývat. Už tím, že lidé jsou od přírody zvědaví a půjdou se tam podívat "jen ze zájmu", vám vezme kus trhu, protože tito lidé také semtam něco nakoupí. Rovněž obsadí některé přirozené spádové oblasti, kde nejste nebo kde to k vám mají zákazníci o kousek dál než k novému konkurentovi. Ve výsledku vás o kousek trhu a tržeb "oloupí" - nevím, jestli to je právě to, co vítáte... Každopádně ale přeji v boji mnoho štěstí.

Hlavenka

Ondřej Fryc
18. 11. 2002 • 11:05

Já naprosto věřím tomu, že NYNÍ je pan Sláma v přesně takové pozici, jaké napsal. Teď už v něm asi opravdu hoří soutěživost a kypí bojovností ve stylu: "Já jim ukážu! To se ještě uvidí, kdo bude lepší!" apod. V době těsně před nástupem EW tomu tak však spíše nebylo - i on se nástupu EW obával, jinak by asi těžko jezdil po Maďarsku a následně poskytoval rozhovory o tom, "jak normální je to tam teď obchod".

Mimochodem si myslím, že ač EW bezesporu Datartu trochu zákazníků ubere, úbytek jiné slabší konkurence mu je zase přidá. A tak je otázkou, jestli na tom nakonec nevydělá. Docela by mě ty čísla zajímaly

Pavel Slama
18. 11. 2002 • 12:18

Pane Fryc, analýzu strategie a chování nepovažuji za projev strachu,
ale za naprosto logické chování někoho, kdo chce zjistit slabé či silné stránky svého soupeře.
Nebo vy se na stránky ostatních internetových prodejců nikdy nedíváte?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Ondřej Fryc
18. 11. 2002 • 15:11

Hezky řečeno - samozřejmě, že dívám. Nicméně by mne nikdy nenapadlo tvrdit, že se neobávám vstupu nového silného hráče na trh. To je jako kdyby námořník říkal: "Bouřek se nebojím, protože MĚ žádná bouřka nepotopí. Na to jsem moc dobrej.". A myslím, že se shodneme na tom, že vstup EW není jen tak nějaké pohoupání

 

PS: Je veliký rozdíl mezi slovy "strach" a "obávat se" ... Vy to necítíte?

Pavel Slama
18. 11. 2002 • 20:12


Námořník nebude řikat "Bouřek se nebojím, protože MĚ žádná bouřka nepotopí. Na to jsem moc dobrej." - oceňuji lehké rýpnutí do žeber
Spíše bych jako námořník uvažoval ve smyslu "Bouřek se nebojim, protoze je buď nejak překonám, či nikoliv." Jina varianta pro námořníka neni.

Navíc bouřka není tak čitelná jako konkurenční řetězec obchodů...

Myslím, že jsme téma totálně vyčerpali.
Přeji dobré prodeje a hodně spokojených zákazníků.

Pavel Slama
18. 11. 2002 • 12:35

To, že velkou část populace nová věc vždycky bude zajímat, je neoddiskutovatelný fakt.
Snahou Datartu samozřejmě je, aby se co největší procento těchto zákazníků dalo přednost našim prodejnám.
Jakým způsobem se to snažíme dělat je určitě nad rámec této diskuse, už i tak se objevil názor, že Datart si zde vystavuje své PR články.
Cenová protiakce byla připravována poměrně dlouho a domnívám se podle reakcí zákazníků, že proběhla v pohodě.
Ceny jsme měli na srovnatelných výrobcích stejné, vzhledem k většímu počtu prodejen jsme však mohli uspokojit více zákazníků.
Je fajn, že se takové články objevují, přeju hodně materiálu k tvorbě dalších!

Ivo
15. 11. 2002 • 14:05

Taketo spravanie je typicke pre vsetkych vychodoeuropanov.Za korunu si nechaju aj koleno vrtat.

pivko
15. 11. 2002 • 14:26

typické je spíše to, že si lidé u nás neváží svého času. je to pozůstatkem doby komunismu, kdy se do práce chodilo odpocivat po sichte na chalupe. kdyz je ale clovek po vetsinu dne v praci, mel by si sakra rozmyslet, jestli mu stoji za to, panackovat nekde pred hypermarketem. ja osobne to beru tak, ze v one noci a ranu stalo pred electroworldem 10,000 intelektualne menecennych individui.

cc
15. 11. 2002 • 20:23

A to se právě pleteš. Zajak dlouho ten člověk vydělá těch 5000 které ušetří třeba na TV. Uvědomuješ si, že většina lidí bere kolem 8000 (čistá ruka) za měsíc. tio se mu pak vyplatí opravdu obětovat jeden den a počkat si. 

Seikos
15. 11. 2002 • 15:01

to je zásadní omyl. Podívej se třeba na Němce - ti jsou mnohem - mnohem horší - jezdí někdy nakupovat i k nám

czbird
15. 11. 2002 • 17:21

...zrejme se jim to vyplati

Pehucz
15. 11. 2002 • 19:27

Helmuti se sem klidně jedou i nažrat našeho jídla a nachlastat našeho piva.Ani jim nevadí,že to všechno máme zamořené od našeho Temelína,který jim jinak tak strašně leží v žaludku.

mysh
16. 11. 2002 • 17:22

temelin lezi v zaludku i me, a to se nejmenuju helmut a sem spis zamerenej spis ekonomicky (t.j. nejsem zelenej rvac)

a budme radi ze sem helmuti jezdej ... to je jenom plus pro CR, a cesi by meli bejt konecne vdecni za kazdyho turistu (jak nemce nemam rad ;)

zorb
19. 11. 2002 • 7:29

Ja si nemyslim ze by to byl typicke jen pro vychododevropany, kamaradka co byla v Anglii taky pozorovala otevreni podobneho obchodu, dopadlo to stejne jako u nas... Lidi ve spacaku.. 

amaryl
15. 11. 2002 • 12:29

Pekny clanek, pobavil jsem se (nemyslim to ironicky).Dik

Keltjas
15. 11. 2002 • 12:53

Jojo, fakt dobrý článek svatá pravda.
Já bych tam v tý frontě taky nestál, ale tiskárna za cenu jedný kartridge do ní... televize za cenu stolku...
Chápu, že se našlo dost lidí, který to vůbec nepotřebovali a šli si tam vystát frontu, protože to bylo levné.
A pak se jeden, když už si tu frontu vystál, nechal unést a dal přihlížejícímu fotografovi po papule a tak ho vyvedli policajti zase zpátky na vzduch. A bez super levného zboží.
Ten měl taky super den!
M.

Brdo
15. 11. 2002 • 2:02

Bezny clovek je skratka blbec a naleti na kazdu volovinu. Ten kto na to ma sa moze len smiat... Neviem, ale kvoli 4 hlavemu videu za 2500.- Kc, tiskarne za 690.- Kc ci ultralevnemu TV  by som v rade pred obchodom necakal ani 10 min. nieto este celu noc posilujuc sa rumom ... Electro-World mi proste nestoji za to aby som prenho robil totalneho debila . Prajem si aby bolo co najmenej takychto magamarketov, kde povacsine pracuju cerstvi absolventi ucilist, ktorych nechceli uz ani v bezpecnostnej sluzbe a skoro maminy, ktore tu cakaju na svojho vysneneho princa. Radsej dam viac za tovar v obchode, kde mi dokazu poradit a nebudu sa ku mne spravat ako "k tomu blbeckovi s kosikom, ktoreho musime podojit aby sme mali vyssie premie..."  ;-(

pem
15. 11. 2002 • 12:50

souhlas, taky nesnasim to pobihani po suprosis, radsi mensi obchod s peknou (a hlavne chytrou) slecnou prodavackou..... v suprmarketu me vzdycky vytoci uz jen ty mraky aut, debilni lidi a proste vsechno... (napr no co jim je ze vsude rozvesi navigacni cedule, cely mraky.... to je total chaos), asi aby to tam nevypadalo tak prazdne.... (?) a ta nakupni hudba..... no ale musime si zvykat, nic jineho nas neceka. ja osobne dam ale vzdy radsi prednost obchudku v centru. pem

josefhav
16. 11. 2002 • 18:36

kdyz uz jste se zminil o te hudbe, tak mne vzdycky v predvanocni dobe stve, ze je vsude stejna a pak mi to uz leze na mozek, rolnicky, rolnicky

Honza
15. 11. 2002 • 17:27

Souhlasim...Snad bude v tehle zemi vic a vic lidi, co se na tyhle hypermarkety vykaslou a poslou je do prdele. V principu to nakonec postihne jen ty nejchudsi, kdyz budou nakupovat v techle shopech, ptz dojde k vetsi a vesti monopolizaci trhu a tim padem se jim zhorsi moznosti zamestnani a vydelku. Lidi jsou proste idioti.

A desne me stve Tesco. Videli jste, jak ty smejdi konkuruji svym dodavatelum? Byl jsem se ted jen podivat do Letnan a to byl des (nikdy vice). Jinak Tesco tam prodava vedle vyrobku svych klientu svoje vyrobky a ty zvyhodnuje. Divim se vyrobcum, ze se nespoji a nezablokuji spolecne Tesco dodavkami. Kdyby to udelali, tak tihle arogantni parchanti hned sklapnou. Doufam, ze tahle zem snad bude jednou chytrejsi a posle ty hypose do prdele, uz kvuli sobe samym a ochrane naseho zamestnani a papardoxne i penez bychom to meli udelat.

mysh
15. 11. 2002 • 23:48

A desne me stve Tesco. Videli jste, jak ty smejdi konkuruji svym dodavatelum?

nekonkuruji ... to jsou prave vyrobky jejich dodavatelu, casto vyrabene v nizsi kvalite ... a vubec, me se to nechce psat :)

 

Honza
16. 11. 2002 • 9:33

Hmm....takze to, ze napriklad Microsoftu delaji hry jejich outsourcingove a partnerske firmy ma nejaky vyznam? Brand-name ma pak Microsoft a od nej si to lide budou kupovat. Stejne tak, jako kdyz na nejakou ceskou firmu bude neco outsorcovano, stava se jen tupym nastrojem, co muze byt snadno vymenen a nahrazen. Kdyz ten dodavatel nepristoupi pozdeji na jejich podminky, tak ho proste vymeni za jiny. Tim padem je budou vic a vic brat na hul a vic a zisk z toho prodeje pujde do Tesca. A jim zbyde jen na preziti a ne rozvoj. Jednoducha logika.

Je to jen o tom, co jsem psal - monopolizace trhu, ktera v dusledku poskodi VSECHNY ty dodavatele. Tesco se takhle jen splha po zadech druhych nahoru. A nemuze to dopadnou dobre nakonec ani pro zakazniky.

mysh
16. 11. 2002 • 17:20

software - ooo jak rad bych vyrabel pro MS hry - a vydelal bych na tom 100x vic nez kdybych se je pokousel prodat sam (jednoduse MS ma jmeno a nastroje a paky a spooustu penez)

ad tesco - ona se neda cena u tesco vyrobku srazet donekonecna ... ty jsou pak bity na kvalite

pak tesco praci prasek nepere (resp. pere spatne), myci prostredky neodmastuji nadobi, dzus chutna jako voda, ...

a o 2 police vedle je "ten samy" produkt stejneho vyrobce, ktery ma uplne jine vlastnosti. ja napr. po tesco vyrobcich nesahnu

tzn. ze jsou zamereny na duchodce, studenty ... tu cilovou skupinu, ktera jde to tesca pro 3 veci, ktery pak v igelitce odvazi autobusem

vyhoda pro prodejce? vyrobi vic, o vysi marze nema smysl se bavit, tu nezname, ale vas predpoklad je ze prodejce prodava stejny vyrobek za mnohem nizsi cenu - coz neni pravda, tudiz vyrobcova marze muze byt dokonce i vyssi, nehlede na to ze muze vyrabet vic, coz slevni napr. cenu vstupu apod apod. A zakaznik si nespoji SHIT vyrobek s jeho jmenem

ze maji super/hyper/megamarkety monopol (spatne pouzity termin, ale co :) ? souhlas, taky se mi to nelibi, ale muze za to mnohem vic veci (a fakt nemam cas je vsechny rozebirat)

enki
17. 11. 2002 • 12:06

Je to offtopic, ale stejně bych reagoval...není to náhodou tím, že v MS Game Studios vybírají docela pečlivě projekty, které potom prodávají? Já jsem nehrál pod labelem MS nic, co by se dalo označit jako sra*ka. (Zoo Tycoon a a ten jejich fotbal byly trochu slabší, ale když se to srovná s konkurencí, tak je to prostě top label )

Martin
16. 11. 2002 • 16:45

Já osobně bych si život bez supermarketů už asi nedovedl představit. Elektroniku či PC si koupim raději na webu, ale jídlo, drogerii, oblečení... jedině Tesco (nebo jiný supermarket, ale Tesco mám nejblíž). Místo nekonečného lítání po spoustě obchodů si 2x až 3x měsíčně zajedu do Tesca, nejlépe po půlnoci, to tam už nejsou lidi a za hodinku mám nakoupeno vše co pořebuju.

Pavel
15. 11. 2002 • 18:20

Bezny clovek je zkratka blbec...
Souhlas, bohuzel musim priznat, ze jsem take dospel k tomuto zaveru (viz mj. zvoleni Zeleznyho).

MaLer
15. 11. 2002 • 1:07

Jojo, ve me cele silenstvi hlavne vyvolalo smutek - kolik lidi dokaze cokoliv, co jim media patricne naserviruji, naprosto nekriticky zhlnout. Bohuzel vsak konzum vitezi nad cimkoliv - rozum jde do haje prvni. No nic :(

Určitě si přečtěte

Články odjinud