Zkraje letošního roku programátor Nicholas Ochoa zveřejnil na GitHubu open-source remake slavné městské real-time strategie SimCity 2000 – OpenSC2K. Hra získala kladné ohlasy mezi fanoušky, kteří si připomněli dětství a mládí, ale vzhledem k tomu, že se jednalo o program pro několik málo fajnšmekrů, kteří mají rádi starý dobrý pixelart, nikdo nečekal problémy.
Podívejte se na záznam remaku hry přímo od jeho autora:
Ty však dorazily, Electronic Artu se totiž dílo fanouška na GitHubu rozhodně nezalíbilo a požádalo službu v rámci politiky DMCA k zablokování. Tak se i stalo. Důvodem je podle EA využití herních dat (assets – především původní grafika atp.), která jsou autorsky chráněná. A především, původní SimCity 2000 si můžete dodnes koupit skrze předplatné Origin.
Repozitář OpenSC2K je z důvodu porušení autorských práv zablokovaný, píše se na stránce projektu na GitHubu
Těžko však říci, jaké reálné finanční škody mohl OpenSC2K způsobit – zejména s ohledem na skutečnost, že se tu bavíme o nekomerčním remaku hry z 20. století a nikoliv o některém s čerstvých tržních trháků. EA zákazem fakticky nic nezískala, nicméně mezi fanoušky prehistorické hry ztratila přinejmenším dobré renomé.
OpenTTD: Pravděpodobně nejznámější komunitní remake
Podobných remaků je přitom celá řada. K těm nejslavnějším dnes patří zejména fanouškovský přepis OpenTTD, díky kterému si můžete zahrát legendární stavitelský Transport Tycoon Deluxe i na současných počítačích, a přestože se jedná opět o prehistorickou hru, je stejně zábavná jako kdysi. Nakonec nesmíme zapomenout zmínit ještě jeden remake legendy: OpenRA, který už podle svého názvu vrací k životu Red Alert.