eBay a Skype. A proč vlastně ne?

Diskuze čtenářů k článku

aukce  |  25. 08. 2006 13:48

Seznam internetových aukcí včetně hodnocení, počtu uživatelů atd. najdete na http://aukce-online.info/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxinoha  |  10. 10. 2005 11:03

Nejlevnější Skype telefony najdete na www.skype-cz.com

Ceny již od 630,- Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaro  |  05. 10. 2005 13:45

Viem, že to sem celkom nepatrí, ale vie mi niekto poradiť ako realizovať VoIP čisto v rámci intranetu s Win klientmi? Server môže byť linux.
Thanks.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  05. 10. 2005 14:11

www.teamspeak.org/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vpar  |  05. 10. 2005 21:29

Nejlepší je na www.asterisk.org - je to server, podporuje SIP, IAX i H323 a jako klienta třeba X-Lite...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  06. 10. 2005 12:31

Jak udělat aby jsi měl příchozí číslo na počítači s win? Prvně potřebuješ nějakýho poskytovatele co ti to číslo dá. Třeba www.ha-loo.cz dává číslo za 120kč a ještě ti paltí za příchozí hovory 5 halířů za minutu.
Pokud chceš funkci telefonní ústředny a dělat i odchozí hovory levněji než s www.ha-loo.cz s tím ti poradí třeba na http://www.volejlevne.cz - ti nastaví virtuální ústřednu na míru jak budeš chtít - jsou tam i návody. Dělat si kvůli tomu vlastní ústřednu je pro normálního smrtelníka příliš složitý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frogu.cz, Frogu.cz  |  05. 10. 2005 08:33

Přesně na tohle jsem čekala, díky pane Hlavenko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  05. 10. 2005 07:29

eBay koupila Skype hlavně proto, že z něj potečou těžký prachy. Celá režie firmy je téměř nulová. Na rychlo zbastlený software plný bezpečnostnich chyb, jehož vývoj stál pár korun (vzhledem k ceně společnosti). Provozní náklady jsou nulový, protože Skype zneužívá ke komunikaci počítače svých nic netušících uživatelů a dělá si z nich telefonní ústředny. Navíc používá tato společnost proprietární protokol a zvukový kodek, který neumožňuje ostatním připojit se do jejich sítě.
Jakmile získají dostatečný počet lidí, vznikne téměř neohrozitelný monopol postavený na proprietárním řešení. (Že by mi to připomínalo jednu veleúspěšnou firmu . eBay tedy dobře ví, do čeho jde. Kupuje společnost s téměř nulovými provozními náklady, ale potencionálně velmi vysokými příjmy. Vy byste do toho nešli?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  05. 10. 2005 10:31

By me zajimalo za jak dlouho vytecou ze Skype ty 2.6 mld dolaru, aby se Ebay-i vratila investice. Ja si opravdu nemyslim, ze tak jak jste to nastinil se to zaplati. Ja bych do toho opravdu nesel.
Myslim, ze naprgat neco jako skype by se bohate veslo do 50 milionu dolaru. A to umyslne prehanim, protoze je to porad zanedbatelne oproti jedne miliarde, kterou bych dal na reklamu. Takze si myslim, ze ebay mohla mit vlastniho leadera v internetove telefonii za 1.05 mld dolaru. Proc platili 2.6 mi neni jasne. Od vas jsem se to teda nedozvedel .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlavenka, hlavenka  |  05. 10. 2005 11:26

To je podobný přístup jako třeba u vynálezu a vývoje, řekněme, optického záznamu dat (CD/DVD). Kolik by stálo dneska "vynaleznout" CD/DVD, vyvinout první prototyp? Milión korun? Jak je tedy možné, že za to Philips se Sony dali několik miliard?

U Skype se platí za to, že byl první a shrábl trh zadarmo. Dneska, když budete druhý a naprogramujete Skype2, proč by měli lidé jít na Skype2, když mají Skype1, které je tu déle? To nepřesvědčíte ani žádnou reklamou - maximálně přihrajete další zákazníky pro Skype1, protože "proč jít ke kováříčkovi (imitátorovi), když můžu jít ke kováři". Prostě Skype už dnes není opakovatelné. Za jakékoli peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  05. 10. 2005 12:13

Myslim ze podcenujete efekt vynalozene miliardy na propagaci. Za ty penize bude spousta clanku v mediich popisujicich, ze Skype2 je mnohem lepsi nez Skype1. Za ty penize budete mit na tisicich blozich ikony "stahnete a vyzkousejte Skype2" (za kazdych 200 hitu dostanete 10$ volaciho kreditu. Coz se pochopitelne hodi, kdyz jste uz vycerpal tech uvodnich 10$ co vam Skype2Out dalo jako kazdemu novemu uzivateli zdarma na volani do celeho sveta. Za ty penize muzete ukecat nektere velke prodejce pocitacu, aby vas program predinstalovali na nove pocitace. Za ty penize se jednickou urcite stanete. Nebude to za rok, ale bude to.
Proc bych si mel koupit konzoli od nejakeho MS, kdyz je tady poradny kovar Sony? Stacilo narvat par miliard a z MS je etablovany hrac na konzolovem poli. S Xbox360 se stane prinejmensim srovnatelny se Sony a to je trh, ktery opravdu nese velke penize a Sony ma prostredky jak se branit. Ale kdyby MS chtel a nacpal tam tech miliard 2x tolik tak mohl byt bez problemu jednicka. Ale proc by to delal, zase tak vynosne to asi neni, aby se mu to vyplatilo.
A totez v blede modrem by mohlo byt na trhu internetove telefonie. Akorat, ze to meritko je nekde jinde a myslim, ze miliarda by na ziskani prvenstvi bohate stacila. Jenom nevim, proc by ji mel nekdo davat. I tak mi to prijde moc drahe, ale porad levnejsi nez tu jednicku koupit za 2.6 miliardy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  05. 10. 2005 12:30

Zřejmě Vám nedochází proč investoři/firmy investují. Neinvestují aby byli jedničky na trhu, nýbrž aby se vlastníkům vložené peníze zhodnotili. Takže by jste proinvestoval miliardu a byl dejme tomu #1, a? Zisk (nikoli příjmy) ze skypeout se bude muset hodně dlouho dávat "bokem" aby se sešli zpátky ty 3 miliardy.
Je tedy pravděpodobnější, že jde o získání členské základny a synergický efekt se "sloučení" uživatelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  05. 10. 2005 14:32

Ja myslim, ze mi dochazi proc investori investuji. Jenom tuhle investici nechapu. Ja bych proinvestoval miliardu a byl bych jednicka na trhu, cimz rikam, ze bych mel ty uzivatele, ktere ebay ziskal za miliard 2.6. Synergicky efekt a slouceni uzivatelu by bylo uplne stejne. Jediny rozdil by byl v tom, ze by to tak dva roky (rekneme) trvalo. A dost silne pochybuji, ze Skype dokaze za ty dva roky vydelat vice nez 1.6 miliardy, aby se komukoliv vyplatilo ho za 2.6 mld koupit a ne si za 1 mld postavit novy/
Jestli se pozastavujete na nad mym vyhozenim miliardy aniz by bylo jasne kdy a jak vydelam ty penize zpet, tak byste se mel dvaapulkrat tolik pozastavovat nad tim jak chce zisku dosahovat ebay s koupenym skypem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabat  |  06. 10. 2005 00:12

je legracni, jaxe drzis te sve miliardy. a beres tuto castku, jako samozrejmost uspechu. ja si treba vubec nemyslim, ze by to stacilo na to, aby ti to zajistilo dominanci na trhu. ani v nejmensim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlavenka, hlavenka  |  05. 10. 2005 15:52

Ne, efekt inzerce určitě nepodceňuji . Obtížné je samozřejmě provést to, aby Skype2 skutečně BYLO lepší než Skype1 - což je zase věc časového náskoku. Pokud má někdo náskok ve vývoji čtyř let, tak mu nepomůže ani deset tisíc programátorů. Tvorba, dospívání software je něco jako cesta kolem světa v balóně. Pokud má ten první náskok půl zeměkoule, tak i když druhý nasadí do boje tisí balónů proti jednomu, nedožene jej.

Nechci samozřejmě říkat, že Skype už nikdo nikdy nedožene. Ale vývoj je přinejmenším těžko odhadnutelný, a to dohnání (jak správně ukazujete na příkladu Microsoft vs Sony v konzolích) je záležitostí vzdálenou 5-7 let od okamžiku, kdy se na tom začne pracovat. Navíc v internetových službách letí doba dopředu podstatně rychleji než v hardware, takže si říci "nevadí, za pět let je doženeme", je špatná úvaha. Za pět let totiž už bude doba tak někde jinde, že třeba nějaký Skype (jako telefonování přes Internet) přestane zajímat, ale bude např. platformou pro "příští velkou věc".

Praxe dále ukazuje, že se těžko soutěží ve věcech, které jsou zadarmo. Pokud někdo něco dává zadarmo, může těžko někdo jiný dát konkurenční produkt "ještě více zadarmo". V hardware v lecčems pomůže cenová válka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Calimero, Calimero  |  05. 10. 2005 16:14

Uvaha by mela vzit v potaz hlavne to, ze pokud by eBay vytvoril skype2, tak by musel konkurovat na trhu skypeu1. Zatimco takhle je bez konkurence a to je k nezaplaceni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  06. 10. 2005 06:43

Bez konkurence neni, je tu třeba rakouskej Jajah. Celkem slibně se vyvíjí další projekty (některé opensource) postavené na otevřeném SIP nebo AIX protokolu. Mimochodem Jajah kromě vlastního protokolu podporuje i tyhle dva. To může být v boji se Skype výhoda. Jajah by měl umět telefonovat i na Skype, ale to mi nefunguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  05. 10. 2005 17:49

To, ze se kvalitni produkt tezko dohani je jiste pravda, ale nemyslim, ze by naskok Skypu nesel dohnat. Jejich reseni neni az takovy zazrak aby se nedal z 90% okopirovat. 10 000 programatoru tomu potom doda takove ficurky a skvele UI, ze to pro koncove uzivatele lepsi bude. Vas primer se zavody balonu ma jednu zasadni vadu. A to je cil - oblet sveta. I kdyz to druhy tym bude mit tezke, tak kdyz bude lepsi a financne (podstatne) zabezpecenejsi, tak ten prvni balon dohoni. Je jenom otazka kdy. Jestli je zavod na jeden oblet zeme, tak by ten druhy nemel sanci, ale byznys je o tom ze se leta porad dal a dal. MSIE taky predcil prvniho a lepsiho Netscape Navigatora. Ty penize co do toho MS nasypal proste znamenaly rozdil.

Je jasne, ze u konzoli to bylo tezsi v tom, ze musite presvedcit zakaznika, ze vase konzole za stovky dolaru je dobra a budou na ni vychazet skvele hry. Navic MS investoval do Xboxu o mnoho radu mene, nez za kolik y mu Sony prodala herni divizi. Presvedcit uzivatele aby si zdarma stahli novy program je podstatne snazsi, rozhodne to nemusi trvat 5-7 let. Zvlaste pokud to bude dokonce levnejsi nez zdarma. Jak uz jsem psal predtim - vy muzete zakazniky uplacet a davat jim kredit na skype2out zdarma a pak budete mnohem "vice zadarmo".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  05. 10. 2005 05:33

dovodov na akviziu vela nie je. resp. su nejake zmysluplne? ebay ani tyzden po akvizicii nemal predstavu, ako bude skype vlastne integrovany do ebayu a co z toho (vedeli len, ze to skype urcite integruju, ked uz to maju kupene)
 
skypeout a paypal? smiesne. ved platby cez paypal mohol skypeout prijmat hned prvy den od spustenia bez toho, aby o tom ebay nejako specialne vedel.
 
expanzia na nove trhy? ebay model stagnuje v USA, pretoze zaspali na vavrinoch a sluzba sa v podstate za poslednych 5 rokov absolutne nezmenila - a to je tam uz hromada veci, ktore cakaju na zmenu. od drobnosti az po zasadne zmeny v tom, ako aukcie na ebay vlastne prebiehaju. ak chytia druhy dych, potom logicky mozu skusit trhy mimo USA opat.
 
skor si myslim, ze skype jednoducho vystrasilo google so svojim uvedenim gtalku, tak sa rozhodli rychlo zhrabnut cash a "exit strategy" kym ma ich firmicka nejaku hodnotu. je to skoda, skype mohlo mat obrovsky potencial do buducnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Papouch  |  05. 10. 2005 02:34

kdyz obchoduju na eBay.de a uk, zadam do G. jmeno - a zatim ve 100% pripadu jsem nasel kontakt, vetsinou na prvni strance

moje eBay jmeno taky tak zafunguje

neni to primarne kvuli obchazeni, proste me zajima, s kym obchoduju

proto mi pripada zpoplatneni jako nepravdepodobne, vyuziti PayPal pro SkypeOut je pravdepodobnejsi

eBay slaba v zapadni Evrope? Nerekl bych, paradoxne v Anglii to neni zadna slava. Neprekvapuje ale, ze se nechytila v zemich, kde s poctivosti daleko nedojdes (Polsko, u nas, Jizni Amerika...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  05. 10. 2005 07:22

Bratranec přišel na eBay v USA o 1500 USD. eBay i policie to odmítli řešit, protože tak směšný částky je nezajímají. Nedělej si iluzi, že jinde jsou lidi poctivější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabat  |  06. 10. 2005 00:04

to me zajima. jakym  style m o to prisel? nevidim tam zadne mezery. dekuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  06. 10. 2005 21:54

Přišel o to tak, že kupoval notebook. Skončil v aukci asi druhej nebo třetí. Ten člověk co to nabízel se mu ozval, že to ten první nechce. Nechal si poslat prachy, na falešnou občanku je vybral a zmizel. eBay prohlásil, že ručí za peníze pouze výhercum aukce a tohle šlo mimo ně. FBI se na to vykašlala, přestože si myslim, že by nebylo těžký toho člověka najít. Blbý a líný policajtí nejsou jenom naší vymožeností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabat  |  07. 10. 2005 01:21

tohle ale preci neni nedokonalosti ebay. ebay uz s tim preci nemela nic spolecneho. uz se preci domlouvali mimo ebay...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrib  |  08. 10. 2005 20:17

tak tenhle message, ze to prvni nechce mi prisel tak, ale byl nejak zparchantely, tak jsem se prosichr preptal jinym kanalem prodavajiciho a dostal jsem odpoved , ze to neni od nej a zbozi je prodane.
o prach jsem na eBay prisel jinak: vydrazil jsem nVidia Quadro FX 500 (abych se nemusel drbat se softmodem GF drivery etc.) a prisla mi nVidia GeForce FX 5200 a ze si ji mam softmodnout :( . skoda oproti tomu s NB "jen" 55USD(za zbozi)+15USD(za dopravu). jsem zvedavy co mi odpovi z eBay.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janusz  |  05. 10. 2005 00:56

Diky za clanek. Velice hezky shrnuto, az na posledni sekci s bublinama jsem moc nepochopil.
Asi to nepatri k clanku, ale poprve se mi na zive.cz stalo, ze jsem musel refreshnout stranku abych se zbavil velice otravne reklamy - na zive ADSL vpravo od textu. Tato reklama blika ve vsech barvach a skoro se neda cist text clanku.
Janusz
www.milionovastranka.cz
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pejay  |  05. 10. 2005 01:13

get firefox.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  05. 10. 2005 07:19

Reklama na internetu? To ještě existuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  05. 10. 2005 07:21

anebo OperaAdBlock

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  05. 10. 2005 11:22

Jaka reklama?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fabio  |  05. 10. 2005 11:34

si to nečteš v textové verzi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clay  |  05. 10. 2005 23:00

super, jen tu reklamu klidne blokujte blbecci, vic takovych a portaly s obsahem zdarma zmizi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  06. 10. 2005 21:59

Neboj se, nezmizí. Těch který tu reklamu nikdy nebudou umět blokovat je pořád většina. Servery se tomu většinou ani nebrání.
Navíc kvalitní stránky dělají lidi z nadšení, ne pro peníze. To je stejný jako s hudbou, přestanou zpěvácí zpívat, když si budou lidi pálit cédéčka? Jak to asi chudácí dělali, když ještě nebyly gramofony. Že by tenkrát musely něco umět a nestačila reklama?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor