Umělá inteligence | Strojové učení | Hry

EA učí umělou inteligenci, jak hrát hry. Používá k tomu střílečku Battlefield

Umělá inteligence ve videohrách byla vždy populárním tématem diskuzí. Nešlo totiž ani tak o „inteligenci“, jako spíše o počítač, který slepě sledoval instrukce vývojářů. To by se ale mohlo v budoucnu změnit, společnost Electronic Arts totiž na konferenci GDC 2018 předvedla nový způsob, jak bude učit umělou inteligenci pro videohry.

Vývojáři začali učit tzv. AI Agenty od roku 2016 a použili k tomu válečnou střílečku Battlefield 1. Jejich cílem je, aby umělá inteligence ve hře nejen slepě následovala instrukce, ale pružně reagovala na vyvíjející se situaci a na to, co zrovna dělá živý hráč. Studio k tomu používá dvě metody - imitační učení a posilované učení.

První funguje tak, že umělá inteligence sleduje živého hráče a poté se snaží napodobit jeho pohyb a činy. Poté přichází druhá fáze, kdy se musí počítač rozhodnout ve hře zcela sám. Pomáhá mu v tom systém odměn, např. za zabíjení nepřátel či splnění úkolu, což ho má navést správným směrem. To už je metoda posilovaného učení. Vývojáři pak tento způsob učení v desítkách zápasů ve hře Battlefield 1, čímž se umělá inteligence postupně učí a zdokonaluje.

Systém je velmi podobný tomu, který v současné době zkouší Google se svým týmem DeepMind, týká se ale přímo videoher a cílem je zlepšování umělé inteligence pro lepší herní zážitek.

Diskuze (11) Další článek: Amper 2018: Fotoreportáž z veletrhu, na kterém by neměl chybět žádný kutil

Témata článku: Technologie, Software, Google, Umělá inteligence, Strojové učení, Hry, Neuronová síť, DeepMind, Electronic Arts, Populární téma, Střílečka, Současná doba, Návěs, Battlefield, Nový způsob, BAT, UCI, Jak, Správný směr, Videohra, Inteligence, Vývojář, Druhá fáze, Str, Electronic art, Software na Heureka.cz