Umělá inteligence | Hry | Strojové učení

EA učí umělou inteligenci, jak hrát hry. Používá k tomu střílečku Battlefield

Umělá inteligence ve videohrách byla vždy populárním tématem diskuzí. Nešlo totiž ani tak o „inteligenci“, jako spíše o počítač, který slepě sledoval instrukce vývojářů. To by se ale mohlo v budoucnu změnit, společnost Electronic Arts totiž na konferenci GDC 2018 předvedla nový způsob, jak bude učit umělou inteligenci pro videohry.

Vývojáři začali učit tzv. AI Agenty od roku 2016 a použili k tomu válečnou střílečku Battlefield 1. Jejich cílem je, aby umělá inteligence ve hře nejen slepě následovala instrukce, ale pružně reagovala na vyvíjející se situaci a na to, co zrovna dělá živý hráč. Studio k tomu používá dvě metody - imitační učení a posilované učení.

První funguje tak, že umělá inteligence sleduje živého hráče a poté se snaží napodobit jeho pohyb a činy. Poté přichází druhá fáze, kdy se musí počítač rozhodnout ve hře zcela sám. Pomáhá mu v tom systém odměn, např. za zabíjení nepřátel či splnění úkolu, což ho má navést správným směrem. To už je metoda posilovaného učení. Vývojáři pak tento způsob učení v desítkách zápasů ve hře Battlefield 1, čímž se umělá inteligence postupně učí a zdokonaluje.

Systém je velmi podobný tomu, který v současné době zkouší Google se svým týmem DeepMind, týká se ale přímo videoher a cílem je zlepšování umělé inteligence pro lepší herní zážitek.

Diskuze (11) Další článek: Amper 2018: Fotoreportáž z veletrhu, na kterém by neměl chybět žádný kutil

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,