Rozporuplný e-shop na prodej elektronických dálničních známek by měl vyjít přibližně na 200 milionů korun, prozradil v prohlášení před poslanci aktuální ministr dopravy Karel Havlíček. Přesně řekl: „Ta předběžná cena, kterou jsme odhadli, by mohla být někde na polovině,“ informuje deník E15.cz.
Přes víkend vznikl e-shop na dálniční známky. Podívejte se, jak to dopadlo
Původně byla zakázka na informační systém pro správu a prodej elektronických dálničních známek zadána s cenou 401 milionů korun. To však vyvolalo nesouhlasné reakce odborné veřejnosti, která zakázku považovala za neúměrně drahou. Když se k vysoké ceně přidaly i navazující nejasnosti ohledně utajovaných informací a nekorektního přiklepnutí zakázky, stálo to tehdejšího ministra dopravy Vladimíra Kremlíka funkci.
Odborníci z řad vývojářů se následně rozhodli dokázat, že funkční základ takového systému lze stvořit za víkend. Svolali proto víkendový hackathon a e-shop pro dálniční známky skutečně naprogramovali. Následně jej zdarma nabídli státu k dotvoření a možnému využití.
Ministerstvo dopravy reaguje: Za co se utratí 400 milionů a Nejčastější nepravdy k elektronické dálniční známce
K tomu nakonec zřejmě nedojde. Ministerstvo trvá na vytvoření robustnějšího systému pro správu elektronických dálničních známek, zadán bude ale nově. Současný ministr Havlíček poukazuje na to, že jeho předchůdce Kremlík procesně chybu neudělal, ale prosazoval až nadbytečná bezpečnostní opatření, která zakázku zbytečně prodražila.