E-obchody v Americe: špatné služby se už netolerují

Diskuze čtenářů k článku

Petr Matoušek  |  20. 04. 2001 18:52

Původně se mi to příčilo, napsat do názoru o obchodech moji špatnou zkušenost z Vltavou, ale když vidím, že D.Petrla to rychle dává do pořádku, tak mě napadlo, že mi taky pomůže a já pak budu moct napsat svou dobrou zkušenost.
Před rokem a půl jsem si koupil knížku, Když dorazila, tak jsem byl mimo domov a když jsem se vrátil už odešla z pošty zpět. 3x jsem urgoval vrácení peněz, které jsem zaplatil okamžitě po objednání převodem z Expandia banky, co můžu udělat, abych ty peníze dostal zpátky, úroky si můžete nechat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:52

Nechtěl jsem reagovat, ale to "úroky si můžete nechat" mě poněkud nadzvedlo, s dovolením. Zákazník objedná zboží a řekne, že je to na dobírku. Načež si projistotu odjede z domova na více než 14 dní, neboť to je doba, po jakou je zboží zasílané dobírkou drženo na poště. Tedy: Vltava už za toto zboží zaplatila výrobci či dodavateli, neboť jej odeslala zákazníkovi a musela si doplnit sklad. Zaplatila dále ze svého poštovné; zboží pak přišlo zpět coby nevyzvednuté (ač řádně objednané); nyní se po ní chtějí ještě zpátky peníze, takže jí v tomto případě zůstane zboží, které nikdo nechce (které už zaplatila), nehledě na to, že obal zboží není určen pro dvojí drsné zacházení ze strany České Pošty, takže tak z poloviny bývají tyto vrácené zásilky poškozené.
Já mám tedy pocit, že silně pochybil kupec a logickou nápravu vidím v tom, že se mu to zboží pošle ještě jednou s tím, že se kupec předtím opět podívá do kalendáře, jestli náhodou neodjíždí na tři týdny k moři. Nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  20. 04. 2001 18:52

Budeme to řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Matoušek  |  20. 04. 2001 18:52

Neměl si reagovat, protože si pořádně ani nečetl co jsem napsal. Já totiž všechno včetně poštovného zaplatil předem převodem z účtu, nechávám stranou, že systém vygeneroval špatný-nepoužitelný variabilní symbol, protože to na můj dotaz e-mailem bylo velmi promptně opraveno. Ale prostě všechno jsem zaplatil, na knihu poměrně dlouho čekal, nenapadlo mě, že to bude trvat několik týdnů (myslím, že tři). Když kniha odcestovala z pošty zpět, tak jsem reklamoval knihu nebo vrácení peněz (celkem 3x v průběhu toho roka), jednou dokonce byla příslíbena náprava, ale nestalo se nic.
Tudíž, se obávám, že chybu učinil prodejce, nebo myslíš, že ne? Mimochodem když se kniha vrátila, tak mě nikdo nekontaktoval proč jsem si ji nevyzvedl, že mi ji pošlou znovu a že budu muset platit poštovné, prostě ticho po pěšině.
V současné chvíli musím konstatovat, aby konec byl optimistický, že pan David Petrla začal věc řešit, a i po tak dlouhé době to vyřeší. Soudě podle mailu, který mi poslal. Takové lidi si držte, je jich málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:52

Petře, já uznávám, že Vltava nevyřešila tenhle případ dobře, ale ta chyba skutečně nejdříve vznikla u tebe. Dnes již nikdo neví (včetně tebe), co to bylo za knihu, jak dlouho se dodávala, jestli to byly dva dny nebo tři týdny, s kým jsi komunikoval - to je pak těžké.
Zkus se podívat na to, jak vypadá v praxi, když pošta po x týdnech dodá zpět nevyzvednutou zásilku, což v tomto případě nebyla navíc dobírka, u které je aspoň nějaká slušná evidence, ale normální balík, ve většině případů v poničeném a náhradním obalu - když na adresu CP přijde zkrátka jakýsi neidentifikovatelný balík, obvykle poničený, u kterého nikdo neví, co je to zač a od koho. To je vůbec těžko řešitelné (tj. abychom my byli schopni skutečně ověřit, že tvoje zásilka přišla zpět). Myslím, že nejlepším řešením je zásilku si vyzvednout na poště a vyhýbat se tomu, aby tyto situace, ze kterých pak nikdo nemá radost, vznikly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Matoušek  |  20. 04. 2001 18:52

Uznávám, že prvopočátek byl u mě, a to se pak rozrostlo do té situace v které je to teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  20. 04. 2001 18:52

Všichni se učíme. Za sebe musím říci, že jsem se ještě nikde nenaučil tolik, jako v Computer Pressu, kde jsem zaměstnán několik měsíců.

Tým Vltavy je a pokud vím vždycky byl kvalitní a velice tvrdě pracuje. Jurův článek byl právě o tom, že loni měl vážné problémy i Amazon a další. Věřím, že v této věci nebudeme mít za Amerikou ztrátu dva roky, ale kratší. Musíme se prostě učit z jejich chyb.

Podle mého soudu přijde boom E-komerce u nás v roce 2000, doba je zralá. Vltavě za posledních pět měsíců narostl obrat 5x a teď úžasně jedou i některé obchody na Vltavě2000. Bude to ještě hodně zajímavé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  20. 04. 2001 18:52

Omyl, promiňte: Vltavě narostl obrat pětinásobně za posledních jedenáct měsíců.

Přesně:

Prosinec 1998: 317 tisíc
Listopad 1999: 1.57 miliónu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frantisek Rocek  |  20. 04. 2001 18:52

Koncem rijna jsem na Vltave objednal knihu + CD. Fakturu jsem platil prvni listopadovy tyden. Zacatkem prosince jsem objednavku telefonicky urgoval - bylo mi sdeleno, ze CD je objednano a kniha neni a nebude (bylo mi prislibeno vraceni penez). Objednane CD jsem obdrzel vcera (konecne) a dnes mi navic dosel mail, kde se uvadi ze kniha je objednana u dodavatele a bude v nejblizsi zasilce. Cemu se ma potom verit, telefonu nebo mailu ?
Vzhledem k tomu, ze je to uz ma druha negativni zkusenost s Vltavou (obdobne jako koncem lonskeho roku)- zbozi obdrzeno cca 1 mesic po platbe, nevidim pri soucasne urovni internetoveho obchodovani zadny prinos proti tradicnimu zpusobu. V kamennem obchode muzu zbozi dostat okamzite po platbe, a pokud zbozi neni na sklade, dostanu prislusne informace ihned a ne az za mesic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
networ  |  20. 04. 2001 18:52

Vltave se taky bezne stava, ze zbozi (konkretne CD), ktere pry bezne dodava do 14 dnu nema na skladne a musi ho objednavat. Jsem zvedavy, jestli to stihne do vanoc (objednaval jsem v polovine listopadu).
Vyhodou Vltavy je moznost placeni pres Expandii, nevyhodou je maly vyber.
V pripade, ze na Vltave CD nenajdete, doporucuju http://www.musickatalog.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  20. 04. 2001 18:52

Zboží, které máme skladem, má napsáno "expedujeme do 24 hodin", není důvod, aby nám expedice toho, co máme, trvala déle.

U většiny titulů jsme závislí na pohotovnosti dodavatele, kterému požadavky na zboží předáváme. To je patrně i případ vaší objednávky. Pokud jste na Vltavě uvedl tutéž E-mailovou adresu, jako v této diskuzi, vaši objednávku najdeme a sdělíme vám, kdy ji dostanete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  20. 04. 2001 18:52

Poslal jsem vám mail s informacemi o vaší objednávce, snad nakonec přece jenom budete spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Kaisler  |  20. 04. 2001 18:52

A co asi tak podle vas ma clovek delat, kdyz mu od Vltavy prijde zprava, ze zbozi nejde dodat v terminu(pravdepodobne od robotka), ale na dotazy ohledne presnejsiho terminu na konkretni "osoby" nikdo nereaguje???????!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  20. 04. 2001 18:52

Vaše zkušenost s Vltavou nás mrzí, prošetřujeme to a osobně vám napíši.

David Petrla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  20. 04. 2001 18:52

Napsal jsem vám informace o vaší objednávce, dále s vámi budu komunikovat tímto způsobem.

Děkuji za zpětnou vazbu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor