1. Lotus Notes neposkytuje e-mail. E-mail ...
Myslím, že 99% uživatelů je to úplně jedno. Na způsobu práce se prakticky nic nemění. Nehledě na to, že ve většině případů mohou používat obě formy adresy, tj. jak jméno/..., tak i jmeno@domena. Moje zkušenost je taková, že stejně celou adresu nikdo nepíše a využívá "adresní knihu(-y)".
Notes (resp. Domino) jsou v tomto ohledu velmi prožné prostředí a záleží na firemní politice a hlavně na správcích systému, co s nimi udělají.
2. sortovanie podla casu/datumu mi jednoducho nefunguje ...
Tady si dovolím odpovědět emailem.
3. obmedzenie na maximalne 7-8 otvorenych okien naraz je smiesne.
To je dáno verzí, kterou používáte. Verze 4.6 byla uvedena na trh tak před pěti lety (*/- rok, už je to strašně dávno) a od předchozí verze 4.5, resp. 4.12, se lišila hlavně o rozšíření některých funkcí, takže vlastně se bavíme o systému, který pochází (z pohledu IT) ze šerého dávnověku.
4. + 5. ...
Pošlu mailem.
Využití LN pouze pro firemní poštu je IMHO velmi drahá a nešikovná záležitost. LN/Domino (Domino je, tuším od verze 5, název serveru LN), jsou velmi mohutný, výkonný systém a pružný systém, který není až tak jednoduché očesat na "prostého emailového klienta" (jde to, ale není to vůbec triviální).
Díky tomu, že prakticky všechno, včetně pošty, jsou "LN databáze", je možné prostředí změnit, upravit nebo ho dokonce zcela přeprogramovat. A není to tak složité, stačí tak třídenní rychlokurz (no, expert by z Vás zrovna nebyl, ale na 85% úloh by to bohate stačilo - zkuste něco podobného udělat z Outlookem).
Myslím si, že řada firem si stěžuje na LN právě proto, že s ním zachází jako s "krabicovým" produktem. Při instalaci serveru se instalační program zeptá na pár věcí a systém funguje, u klienta je to to samé, ale výsledek tomu odpovídá. Zajímavé je, že u SAPu by nikoho nenapadlo takto postupovat, u LN, které v podstatě vytváří podnikovou infrastrukturu pro nestrukturovaná data, to spoustě lidí nepřipadá divné.