Polesný a Čížek, chlapi vemte rozum do hrsti, přitroublé soc. sítě mail nenahradí.
Tohle video když, jsem slyšel, tak se mi otevírala kudla v kapse. Pane Čížku a p. Polesný, mluvíte o něčem o čem nemáte zřejmě hlubší znalosti a odepisujete sice starou, nikoliv však zastaralou technologii. Pracuji už dlouhá léta jako IT admin a o e-mailu a e-mailových službách (Exchange, Postfix+Dovecot) si troufám říct, že už něco vím. Je to stále skvělá technologie, která časem vyzrála a stále se zdokonaluje. Na e-mailové komunikace je nejlepší to, že je to v základu pouze sada protokolů (SMTP, SMTPS, IMAP, IMAPS, POP3, POP3S) nijak závislých na jedné korporaci a jedná se o otevřené standardy, které spravuje uskupení The Internet Society. Tvrdit, že by se e-mail měl něčím nahradit je totálně zcestné. Proč pak rovnou nenahradit třeba HTTP a HTTPS? Jsou to přece taky staré protokoly a třeba by se místo nich našlo něco lepšího. To je ale blbost co? Stejně to vnímám i u tvrzení, že e-mail je zastaralý. No a že nejdou lajkovat e-maily? Prosím vás - to je fakt úplná demagogie. Kolik existuje e-mailových klientů? stovky, tisíce? Nehledě na to, že si můžete celkem snadno (díky snadnosti použitých protokolů) naprogramovat i vlastní. Používám Thunderbird, kde si e-mail můžete označit třeba hvězdičkou, nebo si ho označit barvama (tagama), nehledě na to, že každý nový e-mail je označen tučným písmem jako nepřečtený a že existuje plno pluginů pro náročnější uživatele... Mám navíc dojem, že v novém Outlooku 2016 už jde dát i ten lajk. Kdybyste řekli, že klasické volání přes telefon je přežitek a že by to mělo být nahrazené něčím jiným, za co se nebude platit, tak by mi to dávalo mnohem větší smysl. Je mi líto, že lidi, jako vy, kterým důvěřují zástupy všemožných managerů (kteří pak určují pravidla ve firmách), takto mystifikují veřejnost. Beru si to trochu osobně, protože si představte, že jste specialisté na e-mailovou komunikaci (což určitě nejste) a že jste tomu věnovali spoustu svého času a to proto, že té technologii věříte. Pak někdo veřejně známý někde prohlásí, že to je pomalu něco, co za pár let nebude existovat a to vás prostě zvedne ze židle, protože vy víte, že je to jednak nesmysl a jednak se tím cítíte být poškozeni, protože co když se díky vám nějaký ten manager rozhodne, že se u nich e-mail používat nebude a budou používat třeba jen facebook? Problém prostě je ten, že jste se asi e-mail ještě nenaučili používat. Ve chvíli, kdy zprovozníte server a rozběháte si i SPF, DKIM, DMARC a e-maily podepisujete certifikátem, tak má druhá strana 100% jistotu, že jste mu poslali ten e-mail vy. K tomu si přidejte ještě možnost šifrování, pravidla (není to jen to, co si naklikáte, ale třeba jazyk Sieve, přes který uděláte cokoliv) a máte velice mocný nástroj. A pokud už tedy chcete nahrazovat e-maily komunikací přes IM, tak proč nepropagujete alespoň XMPP protokol? Facebook, Google, Twitter, atd. jsou pro někoho sice fajn, ale nejsou to otevřené standardy, není to decentralizované (tak jako e-mail), tudíž musíte žít s neustálým pocitem, že vás někdo sleduje. Názor bych změnil jedině ve chvíli, kdy by tito výše zmínění velcí hráči uvolnili zdrojový kód jejich IM serverů a umožnili všem bezplatně nainstalovat si na svůj server nebo PC instanci jejich IM serveru, který by pak komunikoval decentralizovaně se všemi ostatními servery. A uplně nejlepší by bylo, kdyby se tito velcí hráči dohodli a nějakou takovou věc by udělali společně. To se ale asi jen tak nestane, takže minimálně do té doby je e-mail prostě nejlepší, ačkoliv e-mail prostě není IM. E-mail je totiž spíš elektronická verze klasické pošty (elektronická pošta, ne asi) a IM je spíš taková náhrada za SMS a protože se přes to dá dneska už i volat, tak třeba i za ten telefon. Každopádně bych byl docela rád, kdybyste toto video smazali, nebo to nějak uvedli na pravou míru.
No, ale na druhou stranu někdo kdo byl třeba specialista na parní lokomotivy má taky dneska smůlu, protože technologie se změnila. Pokud bude email něčim nahrazenej, tak se musíte přizpůsobit a ne trvat na tom aby svět používal mail. 😝
Emailová komunikace pro mne je pouze "vylepšená" pošta. Když chci někomu něco napsat, nemusím hledat papír, pero, obálku, známku, schránku, poštu, atd. Jakýkoliv jiný důvod je nemístný, messengerové, whatsupy a podobné se s tím nemohou srovnávat. Pamatuji nástup skype, icq, chatů, jak to přicháztelo skromně. Marketing googlu s tím udělal to co je dnes. Když bude někdo uvádět, že emaily končí, je to pouze jeho názor a jako takový ho beru. Problém v našich končinách je ten, že co je publikováno písemně, tendence je považovat to za něco daného a důvěryhodného. Což není vůbec pravda. Zažíváme to v jiných oblastech: vhs/dvd, vinyl/cd, mp3/losless, analog tv/dvb, atd. U vinylu to je jasné, co se bude dít, u vhs kazet je to jiné. Takže, vlastní skromný závěr: je lepší nechat na samotných uživatelech, jestli to, co se píše v titulku, tak bude 😉
IMHO tohle je problém co je potřeba řešit mezi židlí a klávesnicí. Já jsem se naučil používat emajly, mám i mobil. Třeba když potřebuji kontaktoval nějakého řemeslníka co třeba má na sebe emajl, předpokládám, že nemá čas sedět u počítače a čumět, kdo mu zase něco chce, ale že na zakázce má v kapse mobil a když dotáhne matici, zvedne ho. Když jsem ještě pracoval, pořizoval jsem dokumenty, jedné kolegyni stačilo, když jsem jí je poslal v příloze emajlu, pokud ho potřebovala, vytiskla si ho, jiná požadovala, abych jí přinesl lejstro, když ho potřebuje, na kopírce si ho zkopíruje. Případně, když jsem komusi poslal emajl co jsem potřeboval, aby ho vzal na vědomí, tak jsem za pár hodin za ním šel, jestli ho už přečetl a pochopil.Stalo se mi, že mi někdo říkal o nějakém problému, já jsem opáčil, že o tom vím a že jsem panu... poslal emajl, dostalo se mi odpovědi, že on emajly ode mne nečte. Když nečte, tak nečte, jeho věc. Mně kvůli tomu problému koudel za (_!_) nehořela a pokud by došlo na lámání chleba, tak jsem měl důkaz, že jsem to nějak řešil a míček je na jeho polovině hřiště.Občas se začtu do příspěvků na Zpovědnici, náctiletí si tam vylévají srdce, že kdosi si je na xychtoknize vymazal z přátel a považují to za důvod k vraždě nebo k sebevraždě. Nevím, co k tomu dodat.
Je to proto, že NEJEFEKTIVNĚJŠÍ a NEJRYCHLEJŠÍ pro práci je překvapivě: TELEFON!!Ano, normální hlasový hovor.Hlavně proto, že odpověď víte okamžitě a i poměrně složitou komunikaci dokážete vyřešit rychle. Navíc jen telefon (případně ještě lépe videohovory) zajistí i přenos behaviorálních informací. Tedy pokud nějakou informaci dostávám přes telefon, jsem schopen rozpoznat i to, že si tím dotyčný není tak úplně jistý nebo že mi třeba lže.E-mail, sociální sítě a jakýkoliv textová forma komunikace behaviorální informace nepřenáší.Chápu, že většina lidí tomu nepřikládá vliv, ale pro mě je to ABSOLUTNĚ NEZBYTNÉ, protože po telefonu poznám:- Zda je šance, že mi dotyčný lže- Jeho pravděpodobnou národnost nebo místa, kde dlouho žil (je slyšet jasnější nebo slabější přízvuk)- Jestli má malé nebo velké sebevědomí- Jestli odpovídá ihned nebo si odpovědi promýšlí- Jeho finanční i jinou solventnost a solidnost- VzděláníMimochodem právě proto u spousty firem MUSÍTE řešit některé věci výhradně po telefonu - například nahlašování některých pojistných událostí, protože hovor si nahrají, analyzují a program jim řekne jestli pravděpodobně mluvíte pravdu nebo spíš pravděpodobně kecáte a mají si všechno třikrát prověřit a zjistit sami.Ze stejného důvodu před uzavřením jakékoliv zakázky nebo smlouvy chci vždycky ať někdo s těmito schopnostmi MLUVÍ přímo s člověkem, s kterým je smlouva uzavírána a když z toho mám já nebo jiný hodnotitel špatný pocit, tak do toho nejdeme. Řídíme se heslem: "Když si nejsi jistý, tak do toho nejdi a vezmi něco, kde dobrý pocit mít budeš."Samozřejmě nic není na 100%, takže jsem nejspíš už nešel i do pár věcí, které byly nezávadné, ale kdybych je chtěl, tak i za cenu těch závadných a o to vážně nemám zájem.
Dal jsem ti mínus. Ne že bych s tebou zcela nesouhlasil, asi to co píšeš je pro tebe důležité. Já takhle věci neřeším, resp. neřešil jsem. Pokud jsem měl telefonát kde na mne někdo na$raně vybafnul, jak to, že naše výrobky nesplňují požadavky vyhlášky BFLM ve znění vyhlášky PSVZ, tak jsem nechtěl, aby z intonace mého hlasu poznal, že bych ho, votravu votravnýho, nejraději poslal do (_!_) ale hovor vedu do vytracena, že to musím prověřit a ozvi se mu, nejraději emajlem, abych mu mohl poslat příslušné podklady.Z tvé odpovědi soudím, že asi děláš v pojistkách. Pokud bys volal mne, dost možná by ses nedovolal, protože když řídím, mobily neberu a pokud zrovna jsem někde, kde by nebyli rádi, kdybych je mobilováním obtěžoval, tak mobil vypínám.
Neni, protože za 1. je velká pravděpodobnost že to ten volanej nezvedne, za 2. je velká pravděpodobnost že dojde k nedorozumnění (neni nad psanej text, tam se člověk nemůže přeslechnout), protože lidi různě mumlaj, řvou, nebo jsou v prostředí kde je kravál a tak dále.... komunikace přes telefon je naopak nejmíň efektivní. A navíc když zapomenu na čem jsme se domluvili, tak to nemam jak znova dohledat.
Většina lidí co znam emaily moc nekontroluje, jenom táta, kterej odmítá facebook se přes to furt snaží komunikovat a vždycky se hrozně diví a je nasranej že na maily nikdo nereaguje. Mam jeden normální mail a pak ještě jeden kterej používam k takovejm těm oficiálním věcem a nikde se pod nim neregistruju, ani nenakupuju a kupodivu mi do něj žádnej bordel nechodí.
ja mam opacny ted problem ze i v 21st. stale nektere internetove veci ktere zarizuji pres net nepouzivaji mail ale zastaraly mobilni volani. treba ted hledam praci pres net inzeraty a na nekterych strankach vubec nejde poslat maila treba neco zeptat podrobnosti. ale jen odeslani zivotopisu ci prave ten kontakt na telefon.a taky ty inzeraty jsou stale jen textove jako zo dob papirovych annonce. nepridaji ani fotku jak vypada ta napln ci byt odkaz na video a to se jako prizpusubuji mladym a dnesni nove dobe? ci nabiraji jen duchodce.a tak budu muset volat jako kdysi nekolikrat denne a zastihovat toho ci onoho kdyz to maily muzu napsat i o pulnoci a i oni by odpovedeli kdy budou moct a nebudu volat zbytecne jen kvuli jedne otazce a hned pokladat.tak delam u nakupu pres inzerat nejdriv komunikuju pres mail a az potom pokud predani osobni tak telefonem.kdyz neni nutne tak jen pres mail.co je vyhodou mailu? ze vetsinou ten mail lidi maji hodne dlouho a nemenny zatim co messenger napojeny na fb profil nekteri lidi meni atd...jinak u toho co bude dal i kdyz jeste ne brzo asi to jak uz bylo zmineno virtualni setkani ted sem videl ukazku v dokumentu digitalni revoluce je i na yt. ale zas na druhou stranu ani doposud nevifim lidi moc volat s videem a nutne videt oblicej.takze pokud rikate ze komunikace pres icq je mrtve tak ano ale v podstate forma se zachovala a vetsina lidi stale komunikuje textove. nahradit proto muze uz jen telepaticka komunikace s cipy v hlave ci driv jeste hololens.
jinak nikdy sem nemel moznost komunikovat s mnoha lidma tak nevim co pouzivaji hlavne afi fb a whatsap pro sdileni fotek a text. komunikace a v hlasu stale zustava skype. v mailu taktez nic osobniho daval sem prednost klasickemu mailu jako outlook. driv v seznamu vytvarel rucne slozky a tridil. v google se mi nelibili konverzace. byl jsem zvyknuty ze kazda nova zprava novy mail. ale pak v google bylo a je to skvele ze diky rozdeleni mailu na osobni social phorum promo atd... uz vam nechodi vsechno do jedne stranky ale zvlast takze nevim na co stezujete kluci kdyz staci jednou oznacit kam ma chodit a je to. ja jako messenger pouzivam jen skype na fb nemam zadne osobni kontakty ale jen pro socialni ucely stranky a skupiny. zeny to maji jinak.
Volaj už dneska fakt jenom důchodci, to je fakt. 😀 Ty lidi co furt telefonujou jsem nikdy nechápal, mě to obtěžuje, ať mi napíšou zprávu a já odpovim až se mi bude chtít a ne že mi někdo volá kvůli tomu že něco potřebuje a pak se diví proč to neberu. No asi protože vim že bude něco zase chtít, tak proto to asi neberu když mam volno a nechci řešit cizí problémy. 😀
Nerozumiem prečo majú niektorí jedinci to neustále nutkanie niečo meniť na tom, čo spoľahlivo funguje už roky - ovládanie PC klávesnicou a myšou alebo komunikácia prostredníctvom emailu.
To je jako zensky - 30 let varej stejnou perfektni svickovou a bum, nejaka erupce na slunci, daj tam jogurt 🙁
chtelo by to komunikacni program pres ktery by se dalo dohledat prijemce a zaroven aby umel posilat i velke soubory
Mě po pravdě dost irituje fakt, že všechny tyhle "náhražky" jsou uzavřené. Protože lidem se nechce používat mail, tak musím mít v mobilu Viber, Messenger, WhatsApp a Skype for Business.4 aplikace jen proto, že každej používá něco jiného. Jestli je budoucnost komunikace v tom, že budeme mít ke každému kontaktu v adresáři zvlášť aplikaci, tak potěš kýbl.Zřejmě chci moc, když chci jednu aplikaci na hovory a jednu na SMS a online komunikaci dohromady...
Ta aplikace má hardwarovou podobu a říká se jí mobilní telefon. Má ho prakticky každý, takže se s ním nechá hovořit a dokonce i každý přijímá ty smsky.
Tady chtěl bejt někdo vtipnej, přitom je jen blbej.
Co místo e-mailu? Že by snad něco jako zdejší datové schránky, pokud by je ovšem šlo používat tak nějak nadnárodně, tedy i pro komunikaci mimo ČR? 😉
Nemam facebook a mít ho ani nebudu. To že email je přežitek slyšim poprvý. Za těch 10 let se budeme smát spíš tomu, jak si někdo mohl myslet, že soc sítě můžou nahradit email. Asi před 5 lety sem tady od vás slyšel, jak zaniknou klasický webový stránky a budeme všechno konzumovat přes fb a google plus. No skutek utek, web je tu furt.
Web tu sice je, ale vyjma zpravodajských webů a různých specifických webů či prezentačních webů firem je skutečně většina obsahu na facebooku. Ten G+ byl samozřejmě fail.Ostatně vem si, kolik webů si pravidelně navštěvoval před deseti lety a kolik je to teď.
Asi používáme každý jiný internet. Já, stejně jako ten, na kterého reagujete, facebook nemáme, tedy opravdu pro nás není většina obsahu na facebooku.Jinak Goggle+ je celkem používaná platforma, jen si tam prostě lidé vzájemně nesdělují, že šli kakat, takže pro jistou část lidí je nepoužitelná.
To slyšíš poprvé, ale že ti na mail nikdo neodpoví je realita už roky. 😀 A to s tou konzumací přes FB je dávno realita, informace na klasickejch webech nejsou aktuální a na FB se třeba v případě obchodů dá komunikovat s člověkem, když budu někam spát mail, tak mi odpoví (možná) ňákej kravaťák a budu muset řešit jak se s nim mam bavit a podobně, což fakt řešit nechci, cchi řešit ten problém kvůli kterýmu píšu přímo a ne někde googlit jak psát ňákej oficiální mail. 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 6. 2017 03:48
Omladina ze živě.cz nezklamala - přesunout veškerou světovou písemnou komunikaxci na trapný Facebook a zrušit emaily ? Já si myslím, že každá forma komunikace má své opodstatnění a důvody !Kdo chce každou hodinu, každou minutu s někým komunikovat, nechť využívá své messengery a sociální sítě, aby odepisoval i při konání toaletní potřeby nebo na přechodě pro chodce. Já myslím, že je tu i druhá polovina lidí, která chce mít své soukromí a svůj svatý klid ! Nepotřebuju, aby mi v telefonu každou chvíli pípala zpráva z nějakého messengeru, když nejde o život. Přitom mám PC, mám přenosný počítač, mám phablet i smartphone, kde mám Skype, Viber ap. , které ale používám jen s nejbližšími rodinnými příslušníky a jen opravdu, když je to nezbytné. Facebook nemusím, oficiální osobní účet nemám, přesto jsem byl nucený si zřídit aspoň takový svůj osobní pasívní účet, když mi nějaký příbuzný chce 1x za rok ukázat své nové fotky. V e-shopech nakupuji naopak poměrně často a emailové potvrzení nějakého nákupu je bohatě dostačující forma zprávy a co je hlavní, emailové zprávy jsou od toho, aby člověka neobtěžovaly na každém kroku a byly k dispozici, až na ně budeme mít čas. Večer si zasednu k PC a v klidu si případné relevantní emaily přečtu a opravdu nepotřebuji být rušen např. při jízdě autem, aby mi nějaký pohotový a dotěrný messenger oznamoval desítky nedůležitých ptákovin, které mohou klidně počkat než přejedu Prahu nebo si nejprve vyřídím své osobní denní záležitosti.
Názor byl 4× upraven, naposled 3. 6. 2017 14:15
Tak si ten messenger na mobilu vypněte když nechcete aby vám tam něco pípalo. Já mam taky všechny upozornění vypnutý a když chci vidět kdo otravuje na FB, tak tam přímo cíleně vlezu, ne že mi to chodí automaticky. Nevim co furt odpůrci FB žvaněj o ňákym sezení na záchodě a podobně, lidi co FB nepoužívaj vubec nevěděj o čem píšou.
Email už také používám převážně jen na komunikaci s eshopama, bankou a na registraci služeb. Na soukromou komunikaci mám Facebook Messenger a na komunikaci v práci WhatsApp. Když potřebuju odeslat identifikaci nějakého dílu, je pro mě nejrychlejší a nejjednodušší vytáhnout telefon, vyfotit štítek a sdílet přes WhatsApp. Nerad bych se ale dočkal doby, kdy se bude používat jen Messenger Facebooku který mě štve už teď tím, jak se do něj nabalil balast který nemá s komunikací nic společného, viz hry...
...Když potřebuju odeslat identifikaci nějakého dílu, je pro mě nejrychlejší a nejjednodušší vytáhnout telefon, vyfotit štítek a sdílet přes WhatsApp...Celkem sobecké řešení. Sdílet fotku z telefonu přes e-mail je náročnější o napsání předmětu. A z pohledu protistrany to má několik výhod - zpráva bude dostupná v podstatě z jakéhokoliv zařízení (e-mailového klienta můžete mít všude). A když bude za čtvrt roku řešit nějaký problém a bude chtít zjistit, co to bylo za díl, může zprávu najít daleko lépe, než projížděním hromady zpráv v konverzaci.S pár lidma používám na pracovní rychlé věci Skype. A najít v tom zpětně něco, hůř obrázek, je naprosté peklo.
No nevím proč zrovna sobecké řešení. Chápu že někdo to může potřebovat zpětně dohledat v komunikaci, když to nemá zapsaný nikde jinde. V mém případě ale není potřeba nic zpětně dohledávat v komunikaci, všechno je to v zakázce ke konkrétnímu autu a ta je archivovaná. A když se jedná o díl na reklamaci tak se stejně musí najít faktura, tam mi email nic nepomůže, protože to už stejně nejde přese mě! Za další, u emailu je třeba znát email té konkrétní osoby a ten často neznám, mám jen telefonní číslo. A proč si nejdřív zbytečně žádat o email který nepotřebuji, když už mám to číslo a můžu věc rovnou poslat přes WhatsApp který je spojen s číslem? A z pohledu protistrany tady žádná výhoda není, když protistrana je prodejce dílů a ten se koukne do historie objednávek zákazníka a vidí co si objednal! Já jsem psal jak to mám já, nikomu nic nepodsouvám a je mi jasné že někdo jiný má jiné potřeby. Takže asi tak. B-]
Ty dva mne tedy fakt baví, na notebooku prý stačí jedno USB, E-mail je k ničemu, klávesnice je zastaralá a nedostačující , TV patří na smetiště dějin, už jen čekám že příště prohlásí že PC a notebooky jsou taky na nic. Tak to zabalme a zrušíme fšetko, no né?😀
Notebooky jsou na nic už dlouho, ale tady na vesnici s nima bohužel lidi furt otravujou. 😀
Mám několik e-mailových schránek a ze všech posílám upozornění na gmail, který mi na PC každou minutu kontroluje widget či v práci o polední pauze zapnu na dvě minuty mobilní data a kouknu, jestli mi něco nepřišlo. FB mám, ale většinou ho za minutku proletím a hned se odhlásím - pokud mi někdo začne psát v tom jejich komunikátoru a nestihne to odeslat dřív, než se odhlásím, má smůlu. E-mailem je to se mnou rychlejší.
No jo, nejdřív vám vadila klávesnice, teď zase e-mail. Nudíte se v práci hodně?On má ten e-mail zásadní výhodu v nezávislosti na poskytovateli služeb a naprosté jednoduchosti. Možnosti komunikace přes sociální sítě jsou fajn, ale jak skončí služba, nebo má výpadek, jsme všichni v háji. Když se zítra Google rozhodne vypnout Gmail, uděláme si všichni schránku jinde a můžeme používat stejnou službu dál. Kdo neměl účet na Gmailu, ale na Seznamu, neřeší nic.
Nenudíme. Tohle je naše práce 🙂I když jsem ideově na úplně obrácené straně než David a Jakub, viz příspěvek výše, toto jsou věci, o kterých má smysl bavit se a rozebírat je.
"Ma smysl se o nich bavit"... Ano, to svedci o tom, jaknhluboko padlo zive...
A co maju iba bezducho robit recenzie?
> Mám rád klasický email, pěkně šifrovaná příloha (7z, WinRAR) a stále jsem tady.> TV je pro mě přežitek sám ji nemám, rodinu necháme stranou.> Obsah TV za přežitek nepovažuji, mám rád model TV do PC (PCTV), ale nikoliv IPTV apod., ale normální datový přenos, který ovlivňuji svoji volbou já. Jedině tak s můžeme bavit o OnDemand (na vyžádání), bez nějakého šifrování ext. disků, to by si mohl někdo dovolit, drzouni! > Pokud bude snaha přidat ještě více a lepších pořadů ze strany jednotlivců, menších skupin či firem nejsem proti, ale bez dotace (z daní), bez nároku na honorář. Na umění by se mělo vydělat jinak, dodnes jsou mecenáši, kteří bez nároku na zisk přispějí na to co uznají za vhodné, co se jim líbí k čemu mají vztah. Místo posílání mld. $ do Afriky na suché klozety a léčení černoušků, tuším, že něco takového se děje už desítky let a jediný výsledek je opět přemnožení, hladomor, chudoba a války (jo a migrace za nenáviděnými bělochy) zajímavé. Tyto $ mohly dávno přispět k financování lidí, kteří opravdu umí, dnes musí vše ustoupit okamžitému zisku a pak ať se nikdo nediví jak produkce nejen v TV vypadá. Africe by nakonec pomohla příroda ONA TO UMÍ.
A teď si představte, jak asi mám coby člověk vyznávající metodu práce Inbox Zero komunikovat s materiálem, jako jsou ti dva na videu. Silou, jedině silou 🙂K tomuto tématu Týdne jsme vlastně došli nějak tak, že jsem viděl, jak David s někým komunikuje pracovně na FB Messengeru, a začali jsme o tom debatovat. Tedy v aplikaci, ve které se nedá udržet přehled v konverzacích, kde není jasné, co je už vyřešené a co ne. Kde upozornění fungují binárním stylem „Teď se mi musíš věnovat“ nebo „Už mě nikdy nenajdeš“. Brr...Rychlou komunikaci samozřejmě pro rychlé věci používám. Ale e-mail nemůže nahradit.Na druhou stranu rychlé stavy typu Přečetl jsem, OK, Zařídím, Like by e-mailu neuškodily. Podobně jako masivní rozšíření funkce pro odložení e-mailu na pozdější nastavený termín.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 6. 2017 09:15
Inbox Zero je taková modla 🙂, úplně prázdný nemám nikdy, ale snažím se tam mít tak max. 15 položek k vyřízení, většinu pošty pravidly třídím do složek a označuji příznaky. Rychlé stavy podle mne taky nejsou až tak potřeba, pokud jsou nastavena jasná firemní pravidla. Například u nás když dostanu mail od šéfa nebo já pošlu mail svým ovečkám, tak je-li v něm časový termín, žádná odpověď = akceptuji a pošlu požadované v termínu.
Já taky často nejdu úplně k nule, večer mi tam zůstanou nějaké nízké jednotky. Třeba věci, o kterých vím, že je vyřeším hned ráno. Naprosto geniální věc, kterou ale třeba klasický Gmail neumí, je přesouvání e-mailů dopředu na nastavený termín. Používám k tomu SparkMail na iOS. Proč by měl e-mail zaclánět, když vím, že se mu budu věnovat až třeba příští týden. Složky samotné s jednou výjimkou pro aktivní práci moc nepoužívám.
Zkuste Inbox od Googlu, ten má odklad jako jednu z hlavních featur. O metodě Inbox Zero jsem slyšel dnes prvně, ale přesto ji už nějakou dobu používám, aniž by mi to někdo poradil. V Inboxu tedy mám pouze to, co je aktuálně todo, zbytek je hned buď vyřízen a jde do archivace (v Inboxu označeno jako "Done"), nebo je odložen na stanovené datum, jako bonus je pak ještě možnost "odložit na neurčito" a jednoduché zobrazení odložených emailů.
Inbox mi nevyhovuje. Připadá mi pomalý, neumí moc dobře pracovat s podpisy. Používám běžný Gmail a odkládání řeším přes iOS klienta SparkMail.
OT, Jestli jste systematický, mrkněte na OmniFocus. Není to doplněk k metodám založeným na mail boxu, spíš naopak. Jejich ostatní aplikace jsou také fajn.
A fakt si myslíte, že by to někdo používal, když dnes lidi nejsou schopni ani napsat odpověď na mail v tomto duchu? Což není o nic náročnější, než stisknutí jednoho tlačítka. A zase... to tlačítko by muselo být nezávislé na službě, tj. nějaký oficiální standard.Ne ne, žádná tlačítka, žádné blbosti, žádné vymýšlení.
E-mail je k ničemu, klávesnice je drek, klasická TV je hrůza... To je nějaký "hejtovací" seriál? 😀
Aneb když používám služební mail k registracím na shopech, a různých webech a pak se strašně divím že mi toho tam chodí hodně od robotů a tak radši nečtu vůbec nic a pak se jdu vyplakat do Týdnu živě že email je na nic... Pánové, řekl vám už někdo že těch mail účtů můžete mít víc... dokonce velmi mnoho a jeden vyhradit právě k registracím? Zatímco mít mnoho IM a nějak to centrálně spravovat je mnohem a mnohem složitější...
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 6. 2017 08:41
V poslední době utíkám od všeho co je od firmy Facebook, takže i WhatsApp je pasé. Vše jsem zdárně nahradil aplikací Telegram a měl jsem to udělat již dříve, proč klient je i pro Windows10 takže vše maká i na mobilu i PC. Bonus je pro mě podpora hodinek od Alcatelu. A asi jako jediný zvládl to, že požívám dva mobily se stejným číslem. (pracovní android s dual sim a Iphone na doma)
Jen doplním Email má jednu obrovskou výhodu kterou pánové zapomněli zdůraznit, webové rozhraní na jakékoli platformě, můžete mail poslat aniž by jste měli nainstalovaného klienta pro jeho použití, tohle často u IM nejde nehledě na fakt - druhá strana nemusí u IM mít klienta pro příjem. Prostě když někdo nepoužívá FB tak mu prostě přes FB Mess. nic nepošlete ani omylem .
Jestli maji panove redaktori problem se spoustou e-mailu, tak neni nic jednodussiho si tu postu tridit, treba i u soukromy posty pouzivam stromovou strukturu slozek v e-mailu a odhadnul bych to tak na 30 az 40 slozek, takze rychym pohledem je videt, cim se budu zabyvat "hned", cim "za chvili" a cim "nikdy". Z historickyho duvodu mam 2 mailovy schranky a k nim vyuzivam mozna urcite pres 50 ruznych adres, takze trideni je ve vetsine pripadu strasne jednoduchy, jen na zaklade adresy, kam e-mail prisel…Na IM reaguju asi stejne rychle jako na e-mail - kdyz mam cas, odpovim, kdyz neco delam, tak odpovim az budu mit cas, prijde mi nesmysl nechat vseho jen proto, ze mi nekdo napsal na IM zpravu. (Samozrejme jsou vyjimky, kdyz cekam na nejakou zpravu, ale to samy plati i o e-mailu.)Predmet je dost dulezitej pri hledani komunikace v minulosti, snad v kazdym IM je proste jedna velka hromada, kde neni poznat, kde zacina a konci jedna komunikace, navic, coo kdyz budu resit 2 veci paralelne s 1 clovekem? 🙂Pan Cizek si plete "potvrzeni o doruceni" a "potvrzeni o precteci", protoze "potvrzeni o doruceni" tak snadno nezablokuje, protoze ho posila SMTP server.Pokud to jde, tak ja se snazim “novodobym” IM vyhnout, mi zhruba na vsech vadi to, ze pro PC nemaji normalniho nativniho klienta, idealne jako plugin do Mirandy 🙂 Nektery systemy to na muj vkus dotahly do extremu, jako treba WhatsApp a co jsem pochopil, tak bez toho, abych byl prihlasenej na mobilu, tak z PC nic neodeslu – co to je za de****tu?
Necital som clanok, lebo tam nieje. Video som tiez nevidel tal skusim napisat len podla precitanych komentarov.Tipujem ze niekto ma dojem ze sluzba ktora je stale dostupna aj bez toho aby prenasala zbytocne data po nete(neustala kontrola online/offline pripojenia ...) je lepsia ako starsia sluzba ktora funguje bez neustaleho minania dat.Je to podobne ako toto video, preco napisat clanok s objemom niekolko kB ked mozu nutit citatela stahovat niekolko MB video.Mobilny poskytovatelia internetu chrochtaju blahom ked sa ludom kvoli takejto neefektivite minie FUP uz v polovici mesiaca. 😉
IM dokáže email především ve firemním prostředí vhodně doplnit a zvednout kvalitu komunikace o další level. V žádném případě jej v této oblasti nedokáže nahradit. Vlastně slouží k trochu jinému účelu.
Presne. Je to ina forma komunikacie, tak ako televizia nezrusila radio, tak ani komunikatory nezrusia email
E-mail používám od roku 1993 a stále je to moje nejoblíbenější forma komunikace. Líbí se mi, že je offline, líbí se mi, že nikdo nevidí, jestli jsem si email přečetl, či nikoli, líbí se mi, že se k mailu mohu kdykoliv vrátit, že si mohu vyhledávat ve starých emailech, když něco hledám (bohužel jsem býval hloupý a tak mám emaily jen od půlky roku 2000 a starší jsem mazal).Používám gmail, líbí se mi jeho třídění, kdy celkem spolehlivě filtruje nejen spam, ale i obchodní sdělení. Líbí se mi, že z jedné schránky mohu komunikovat pod různými emailovými adresami (soukromý email, jedna práce, druhá práce), líbí se mi, že do jedné schránky mohou chodit emaily určené úplně někam jinam atd.Nemám tisíce nepřečtených zpráv, protože když přijde zpráva, něco s ní udělám. Buď ji někam přesunu (spam, složka), nebo si ji přečtu a zaarchivuju, případně přečtu a vyřídím. Když vyřízení nestíhám, označím si ji štítkem "K vyřízení".Když to porovnám s jinými formami komunikace, je to naprosto efektivní nástroj. Někdo mi třeba napíše na Skype. Já u počítače doma nesedím, sedí u něj manželka, koukne, co mi někdo napsal a já si toho následně nevšimnu. Nebo mobil. Někdo mi zavolá či napíše smsku, že něco chce. Já nemám zrovna čas a následně na to zapomenu. Prostě zlatej email.
Někteří lidé mi posílají email a v něm nastaví žádost o zpětnou odpověď, že jsem si ho přečetl. To bohužel nemám rád. Ale stále nevím, jak tu "zpětnou odpověď" poslat později, protože nemám třeba čas odepisovat hned a nechci, aby věděli, že jsem to přečetl např. "už" dopoledne a odepisuji jim "až" odpoledne. Neřešil to někdo?
Email ma jednu zasadni vyhodu proti IM - je univerzalni. Pokud chcete pouzit IM, tak ktery? Facebook, ICQ, skype, Hangout, Jabber? Neni zadna sit, kde bych nasel vsechny sve kontakty. A vzajemna interoperability neni. Zato email je proste email, pokud ho nekdo ma (jako ze bez nej to opravdu na internetu nejde, vzdy se najde neco, co vyzaduje email), tak mu ho poslete ze sveho emailu. Pokud poslete mail, pak v 99.9% pripadu prijemce mail dostane a nemusite premyslet, kterou sluzbu vyuzivat.
Opravdu si myslite, ze email je prezitek, nebo nas jen tak tahate za fusekli? Messenger neni nahrada. Messenger neni vhodny na zasilani zprav, ktere maji hlavu a patu, delku vic jak nekolik vet, nemluve o prilohach. Facebook taky neni nahrada, protoze je rizeny nejakym soukromym businessem se zajmy, ktere se nemusi shodovat s mymi. U emailu si muzu udelat svuj vlastni server.Jestli takhle ale mysli cela generace, tak nejlepsi nahrazka emailu bude nejspis appka, ktera bude posilat jenom emoji U+1F60A a U+1F4A9
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 6. 2017 07:07
Koukám pánům by asi vyhovovalo všem tykat a oslovovat se soudruhu ...
Tykani je na odborných forech dobrym zvykem, vyrazem ucty a naproste rovnosti diskutujicih - at je to moderator, expert, novacek ci lama. A naopak vykani se vždy povazovalo za omezovani rovnosti ci primo urážku. Aspon ja jsem tomu nauceny uz od konce minulého tisicileti.Samozrejme je otázka, zda jsme zde na odbornem diskusnim foru. Pevne verim, ze ano.MP
proč by měl být email přežitek? Jen kvůli tomu, že se už tak dlouho používá, takže to není dostatečně moderní? A víte o tom, že třeba mluvení, nebo dýchání už také není dostatečně cool a in?
To je jako minule s klávesnicí. Tvůrčí krize v plné kráse.
Protože je decentralizovany, zcela nezaruceny a nezabezpeceny. Tedy naprosto nevhodny na prenos duvernych ci důležitých informaci.MP
No hlavně, že všechny messengery jsou stoprocentně bezpečné a do komunikace nikdo nevidí... 😀 😀
zarucenej neni, to mas pravdu, ale zabezpecit jde snadno a pokud neco zasifrujes, tak opravdu vis, ze to rozsifruje jen osoba, co ma danej privatni klic (a zna k nemu heslo), kterej ma v PC/Mobilu/Tabletu a ne na mail serveru - tohle o IM nevis a imho nikdy vedet nebudes, sluzba sice muze tvrdit, ze ma end-to-end sifrovani, ale ty ji to musis verit...
Zasifrujes jen obsah mailu, nikoliv hlavicku. Udaj kdo / komu / kdy / něco posilal je nemene dulezity, ne - li dulezitejsi, nez obsah. No a vzhledem k tomu, ze nevis, kudy mail pujde, je to v podstate ZCELA verejne.MP
Pane Pragle, vy chcete šifrovat kdo a komu posílá zprávu? Z kterého ústavu se připojujete? 😀 Když vynechám technickou neproveditelnost, tak i např. rozhodnutí soudu, či dokonce NBU dostanete v dopise, kde je jasný odesílatel a příjemce. Pokud vyžadujete, aby nikdo neviděl, od koho a komu zprávy chodí, můžete je nosit osobně. Nemáte doufám volební právo? 😀
Samozrejme.Proc by kdokoliv, krom NEKTERYCH prijemcu, mel vedet, komu je sprava adresovana? Resp. proc by mel NAPROSTO KDOKOLIV mit moznost vedet, kdo a komu zpravu posila?A proc by proboha sifrovani odesilatele a prijemce a vlastne veskeryh informaci mělo byt technicky neproveditelne (tedy samozrejme v archaickem SMTP to proveditelne není, ale o tom je cely thread, ze?!)? MP
To je vsechno pravda, ale zakladem je ta decentralizace. Z ni a z faktu, ze e-mail je takova "zivouci fosilie", vyplyva ten zbytek. Takze ano, je to spatny. Na druhou stranu, decentralizace a nezavislost jsou strasne fajn veci. A to bych za zadnou uzavrenou sluzbu nemenil.
Al jo, decentralizace je v podstate skvely nastroj. Nicmene SMTP vznikal nekdy v době, když po Praze behali mamuti. Takze doruceni zprávy není z principu SMTP nikdy, nikym a nijak zarucene/zarucitelne/. Delivery receipt je nepovinny, zhusta nepouzivany a hlavne zfalsovatelny. Vlastne jedina zarucena funkce, pokud si pamatuji dobre, je pripadny NDR za nekolik dnu az tyden.V podstate je zazrak, ze jsou maily v naproste vetsine pripadu nakonec dorucene, aspoň do SPAMu. Ve srovnani s korespondakem mi tento vychazi o dost lepe.MP
Je to jeste horsi. Jedina zaruka je na vlastnim serveru, ze prijatej mejl bud preda dal, nebo posle info o neuspechu. Ale jakmile ho preda, veskera kontrola nad nim konci a lze pouze doufat, ze skutecne skonci u prijemce ve schrance. Pokud ho napriklad na cilovym serveru sezere antispam az dodatecne (neodmitne ho uz behem smtp komunikace, o cemz by odesilatele informoval vlastni server), neni zadna sance se o tom dozvedet.Prestoze teoreticky je to naprosta hruza, v praxi si nemuzu stezovat. Jasne, nespolihal bych na to u veci, ktery jsou otazkou zivota a smrti, ale jinak v pohode.
No presne tak. Ty vis, ze tvůj SMTP mail predal tam, kam mel. Ale to je podminka nutna, nikoliv postačující. Nevis, kdo mail po ceste cetl. kudy sel, ani kde skončil. V podstate je to maly zazrak.MP
Pane Pragle, asi jste vynechal ranní dávku medikamentů - decentralizace je jasná výhoda služeb v internetu. Nezaručený je stejně jako jakékoli jiné služby - pardon, jeho zaručitelnost je mnohem výše, než podobné služby. Nicméně neexistuje nic 100%. Nevhodný na přenos důvěrných informací? Obsah zpráv lze zašifrovat a to už sakra dlouho. Nevhodný pro přenos důležitých informací? Eh, co je lepší - Ćeská pošta?
Prosimte co presne (krom finalni NDR po tydnu) je v SMTP zarucene? IMHO NIC. A nejde o to, ze služba není zarucena ... jde hlavne o to, ze nemá v podstate zadne mechanizmy zaporne zpetne vazby. A to je prusvih jak Brno (pro hloupejsi: nejde o to, ze něco nefunguje, ale o to, ze není jak zjistit, ze to nefunguje).Co se tyce sifrovani: prosim neopakuj to, co uz bylo psano / reaguj na to, jak jsem reagoval. Ty umis zasifrovat obalku zprávy?! MP
Zpetnou vazbu hodne omezil nastup spamu. Treba legendarni qmail fungoval puvodne tak, ze prvne mail prijal a potom teprve zjistoval, jestli prijemce existuje. Pokud ne, poslal o tom odesilateli info. Kdysi to nebyval problem, ale narust spamu s podvrzenym odesilatelem s timhle pristupem skoncoval hodne rychle. Stejnej problem je u rozsahlejsich systemu, kde pokud to neodmitne hned prvni smtp server dany domeny (aby o tom jasne vedel server odesilatele), posilat nedorucenky z nejakyho dalsiho v rade (ruzny zretezeny antispamy a podobne) uz je problem, protoze neni jisty, jestli to nenadela vic skody nez uzitku.Postupne se i e-mail vyviji a diky treba treba SPF nebo DKIM se pomalu zvetsuje jistota co je a neni podvrzeny. Ale ma to porad velky rezervy, protoze se to nepouziva ani zdaleka vsude, mira kontroly je taky vsude jina, atd. Sifrovani je taky kapitola sama pro sebe, certfikaty jsou sice vsude mozne, ale s jejich validitou a nasledne kontrolou je to taky vselijaky. Ale treba to nakonec dopadne nejak rozumne. :)
Ale zase tohle o něm všichni víme a podle toho volíme obsah. A decentralizaci považuju za výhodu. Je to možná bezpečnější než důvěřovat nějaké jedné centrální službě a pak se po čase divit, co všechno s daty dělá. U internetu nebo telefonu vždycky vidím to imaginární ucho (fízla, novináře, markeťáka) a podle toho volím obsah.
Prý: e-mailu chybí lajk.......bože. :-O
to už musí být nemoc 😀
Musí něco vymyslet, aby to vypadalo, že hledají nedostatky. Podle mě tomu, co plácají, ani už sami nevěří.
Vím že to nikoho nezajímá 🙂mám — 2 × mejl, ICQ, Skypenemám — to ostatní
Taky na to mate vek.. a rozum. Vzdycky me pobavi, jak se starsi generace chlubi ruznymi smartphony a kdyz se jich zeptam co na tom delaji nebo umi tak : "Volani a SMSky, to mi staci."
Mám to podobně. Ke všemu ještě striktně vypínám mobil, když nechci být rušen Což spousta známých nemůže pochopit, ale pak se rozčilujou, že je pořád někdo otravuje na obědě, večer a nemají klid.Právě e-mail má tu výhodu, že na něj odpovím až budu mít čas né teď když jsem online.
na email nedám dopustit 😁 mám seznam i gmail a velmi se mi líbí gmail třídění do skupin? geniální od té doby mnohem přehlednější, krása mesengery ne, ne, ne
dodatek: na fb záměrně cca 14 dní v měsíci nechodím na mobilu mám fb vždy vypnutý (být online otrok na mobilu, ne děkuji opravdu nechci)
Nikdo te nenuti, nemas zac.
Diky, zes nam to rekl.
Jeden z hlediska funkčnosti na hranici idiocie, navíc provozovatel po tobě vyžaduje telefonní číslo a po nějaké době nečinnosti mailbox smaže, druhý sice funkční, ale k tvým zprávám má přístup kdejaký robot a neurčitý počet lidí - gratuluji, skvělý výběr!
já naopak zase to "štítkování" nepochopil...v dávnejch dobách pop3 jsem si maily už při stahování do klienta pomocí pravidel třídil do podsložek, po přechodu na imap třídím do podsložek zase, ale pravidla tomu musím určit už na serveru, aby v klientovi byly tam, kde mají býtkdysi šlo i na gmailu složky zakládat, od nějaký doby to tam nejde, bo spustili ty zatracený štítky, naštěstí klient složky zakládat umí a gmail a ostatní poskytovatelé si to taky přeberouprostě zpráva má bejt v jedný složce, ve který vím, že podle pravidla je a ne že jsou na ní 4 štítky a ona se ukazuje na 4 různejch místech - vždycky se zhrozím, když čas od času vlezu do webmailů, třeba pro úpravu třídících pravidel...asociální sítě tatkéž nepoužívám
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.