E-komerce v roce 1999 u nás: meziroční nárůsty 500 %!

Diskuze čtenářů k článku

Alexandr Falta  |  20. 04. 2001 18:57

Moc nerozumim skutecnosti proc byl v uvedene skupine obchodu zarazen i cybex.cz, prestoze o radek vyse pisete: "... přičemž se eliminovaly ty obchody, které zatím slouží paralelně s tradičním distribučním kanálem..."

Mozna by stalo zato ponekud zapremyslet nez si takhle blbe protirecit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Donát  |  20. 04. 2001 18:57

Vážený pane Falto,
malá oprava: zmíněnou formulaci jsem nenapsal já, ale pan Hlavenka. Formulace z naší původní zprávy zněla: "Byl uvažován pouze segment takzvaných “čistých“ elektronických obchodů; nebyly tedy zahrnuty aktivity smíšených projektů, kde je internetový prodej pouze doplňujícím prodejním kanálem obchodu stávajícího." Pravdou ovšem je, že každá formulace bude v tomto kontextu nepřesná. Snahou našeho průzkumu bylo změřit velikost těch elektronických obchodů, které "vytvářejí nový trh", nikoliv těch, které staví na existující obchodní situaci a pouze ji modernizují. V životě bohužel není nic černobílé: je pak věcí subjektivního posouzení, jak zvážit míru této "snahy o vytvoření nového trhu" oproti "přidání nové možnosti k již rozjetému obchodu". Já jsem toho názoru, že Cybex do našeho průzkumu patří. Nic více, nic méně.

S pozdravem,

JD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frantisek Cimmer  |  20. 04. 2001 18:57

Vážený pane Donát,

byl byste tak laskav a vysvetlil mi tedy významový rozdíl mezi "... přičemž se eliminovaly ty obchody, které zatím slouží paralelně s tradičním distribučním kanálem..." a "Byl uvažován pouze segment takzvaných “čistých“ elektronických obchodů; nebyly ....." ??

nemohu si pomoct ale význam je stejný a to ten, že konkrétně cybex v té studii nemá co dělat.

a co se týká spotrebak.cz tak nechapu proc je pro vas jeho obrat nezajimavy kdyz v samotne studii jsou obchody s obratem v rozpeti OD 200 000,- !!!!

nevim, ale DOST se mi nezda, ze by obrat spotrebaku byl mensi nez 200 000,- Kc a tudiz pro vas nezajimavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Donát  |  20. 04. 2001 18:57

Vážený pane Cimmer,
naše studie se primárně zaměřovala na velké obchody, tedy obchody s obratem přes jeden milión Kč. Snažili jsme se zároveň oslovit obchody z různých segmentů, abychom se ujistili, že neopomineme žádný významný segment, který by mohl naše výsledné číslo zkreslit. Pokud si již respondent dal tu práci, vyplnit dotazník, byl samozřejmě do průzkumu zařazen, bez ohledu na jeho aktuální velikost. Principem tedy bylo neopomenout velký obchod, a tedy raději zařadit několik menších, než nezařadit jeden velký.
Vážím si obchodů, jako je spotrebak, a myslím si, že jsou velmi dobře technicky provedeny a že jejich význam poroste. A vzhledem k tomu, že Internet roste opravdu rychle, tak -pokud je aspoň trochu pravda, co jsme předpověděli - spotrebak rádi zařadíme již do našeho příštího průzkumu, který bychom chtěli uskutečnit v červnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Novotny  |  20. 04. 2001 18:57

Nazdar Franto,

vysvetli mi prosim, na zaklade jakeho klice bys chtel CYBEX z te studie vyradit a Spotrebak zaradit - ja to fakt nechapu. Protoze, kdybys ho pouzil na nas, tak bys tam zaroven nemohl zaradit ani Spotrebak, ani Pameti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Novotny  |  20. 04. 2001 18:57

Nazdar Saso, nazdar Franto,

nechapu proc se takhle hloupe navazite zrovna do nas, ze jsme byli v pruzkumu zahrnuti - kdyz se podivate na vetsinu firem, ktere provozuji internetove obchody, tak jich najdete opravdu minimum, ktere by vznikly na zelene louce - treba takovy Spotrebak nebo Reax (z tech ktere znam) by tam zahrnut byt taky nemohly. Chyba podle meho nebyla v tom, ze tam CYBEX byl zahrnut, ale spise v tom, ze tam ti ostatni zahrnuti nebyli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:57

Kolegové,
toto jsou myslím detaily Jsem rád, že se D&T jako první firma z "Big5" pustila do dost nelehkého i nevděčného úkolu zkoumání e-komerce u nás - například z toho důvodu, že stejně jsou všechny údaje neověřené a firma nese docela dost svou kůži na trh tím, jak se snaží oddělit "zrno od plev". (Též dík panu Donátovi osobně za neúnavnou snahu v tomto průzkumu).
Je třeba otázka, zda bychom se my (=my všichni, tj. i vy), dobrovolně podvolili auditování (s možností kontroly) měsíčních obratů našich internetových obchodů jenom v zájmu "pročištění" obrazu tohoto trhu, či zda bychom to považovali za ohrožení našich obchodních tajemství. Co vy na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Donát  |  20. 04. 2001 18:57

Vážený pane Hlavenka,
byl uvažován pouze segment takzvaných “čistých“ elektronických obchodů; nebyly tedy zahrnuty aktivity smíšených projektů, kde je internetový prodej pouze doplňujícím prodejním kanálem. K Vaší největší výtce: Z-market je provozován od roku 1996, ale jejich titulní stránka nás vítá jako 2364. zákazníka. To je řádově jinde než obchody, které jsme do průzkumu zařadili. Pokud tedy tento obchod používají tisíce zákazníků, rozhodně se nejedná o zákazníky internetové. Tento obchod proto nepatří do našeho průzkumu, podobně jako quelle.cz a další zásilkové služby.
Pokud jde o kategorii spotřebního materiálu, ta je z hlediska obratu malá, a tedy nevýznamná (a to dokonce i při celkově malých číslech českého trhu). Tuto skutečnost jsme si telefonicky ověřili i s obchodem spotrebak.cz. Naše čísla nevynechala žádnou obratově významnou kategorii českých obchodů.
Pokud bychom naopak průzkum rozšířili i na obchody, kde Internet doplňuje či nahrazuje stávající obchodní vztahy (některé jste vyjmenoval), získáme obrovská a těžko interpretovatelná čísla.
Vždyť jen compaqplus měl v roce 1999 obrat 350 miliónů Kč. Je to jako s tím vrabcem v hrsti: je asi lepší znát číslo, kterému věřím, a o kterém vím, co přesně obsahuje, než mít už dnes číslo velké, které však situaci spíše zamlžuje.

S přáním mnoha úspěchů,

JD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor