Tam už by se postel mohla vejít. Kupovat domů je v dnešní době nesmysl, když bude potřeba stačí zavolat robotickou úpravu ...
klikova hridel je ve spalovacich motorech saskove 😃
Když je ve článku popsán deklarovaný výkon na klikové hřídeli, pak asi nelze zcela vyloučit ani možnost, že tým pana Dysona vymyslel zcela převratný elektromobil s klikovou hřídelí? 😉
LOL
Třeba se tím inspiruje nějaký další výrobce elektromobilů a vynalezne zcela převratný systém pro optimální vstřikování elektronů do elektromotorů? 😉
Nebo je to na bázi kvantové provázanosti, to teď prý hodně letí. Elektrony budou v nádrži v elektrárně a v autech budou jejich entanglementované protějšky.😁
Možná ještě bude nutné domyslet, jak by se to účtovalo. Tedy kdy a které elektrony z nádrže v elektráně měly protějšky v tom kterém elektromobilu a jak dlouho. Aby bylo jasně prokazatelné, kdo a kolik by měl za co platit. 🙂
diky tobe prave klespo prumerne IQ cele CR alespon o 5 bodu
To je spíš taková anketa, kolik lidí asi tak má podobný smysl pro humor.Jinak se samozřejmě o žádné převratné řešení nejedná. Klikovou hřídel měly nejspíš už elektromobily Chevrolet Volt/Opel Ampera anebo třeba i ta Tesla s údajným dojezdem cca 1000km ( https://teslaczech.com/tesla-model-3-ve-verzi-ob... ... ).
Moc bych se nesmal, elektromotor s klikovou hrideli neni uplna novinka. Tady maji V8: https://www.youtube.com/watch... To ze je to uplne k hovnu a v tomhle aute to neni je vec druha.
Vývojáři akumulátorů by si výrazy typu “mělo by být” a “v nejbližších letech plánujeme” otevřít obchod. Neříkám, že se baterie evolučně o pár procent nezlepšují, ale o nějakých skocích v kapacitě a cenách nemůže být řeči. Elektroauta jsou stále drahá výrobně a po odečtení benzínové daně i provozně.
A to se zatím téměř nemluví o tom, že ani akumulátory nejsou věčné. Až bude majitel elektromobilu muset poprvé vyměnit "nádrž", protočí se mu panenky.
Naopak, ve spojitosti s baterkovozy se mluví hlavně o:- infrastruktuře na dobíjení- dojezdu- životnosti a nákladech na baterie
Myslíš po tých 300-400tis km? Tam už podľa mna nikto nič meniť nebude.
Ne, to by bylo v idealnich podminkach. Takze spis po nejakych 2000-3000 nabijecich cyklech. Pokud by nekdo nabijel kazdou noc (u mensich baterii to neni nerealny pripad), tak 3000 / 365 = 8.2 let. Kolik se obvykle dava zaruka na baterie? 8 let?
Ty po skončení záruky všetko vyhadzujes?Nereálne príklady píšeš ty. Mala baterka a každodenne dobíjanie doplna.Pobavilo.
Skeptici o tom mluvi hodne. Nekriticti fanousci to neustale bagatelizuji. Asi jste ... trochu zaspal. ;o)
To není otázka skepticismu, ale obyčejné kalkulačky. I u elektroaut platí, že jedna a jedna jsou dvě. Pokud si ale do nákladů někdo počítá jen to, co se mu hodí...
To už se děje. Koupit ojetý elektromobil je ekonomický nesmysl. Tedy kromě Tesly, kde se cena drží podobně jako u Apple.
"Na rozdíl od dnes nejčastěji používaných článků na bázi lithia měly akumulátory Dysonu nabízet plnou kapacitou i za mrazivých nocí, během rychlé jízdy po dálnici se zapnutým topením a autorádiem."Může mi autor článku vysvětlit tu dálnici? Jakože lithiové články poznají, že jedu po dálnici, a tak si sníží kapacitu, kdežto články Dysonu jsou hloupé a proto nic nepoznají?
Názor byl 2× upraven, naposled 19. 5. 2020 08:31
Dobrý den,je to míněno tak, že při vyšší rychlosti dochází k vyšší spotřebě, což v kombinaci s mrazem a spuštěným topením významně zkracuje dojezd.Přeji hezký den.Karel Kilián
To je asi každému jasné, ale co znamená ta věta v článku? Že se Dysonu podařilo vymyslet alternativní fyziku, kdy při pevně dané kapacitě článků a vzrůstající spotřebě se se dojezd nemění?
Je to proste totálna kravina, proste čím ideš rýchlejšie, tým máš menšiu spotrebu 😃 😃 Aj keď to s batériami nemá nič, ale nevadí.Alebo to možno mysleli tak, že keď sa akumulátory viac zahrievajú(vyššie zaťaženie - rýchlosť, zrýchlenie) tak im klesá kapacita.
Baterie je dle konstrukce schopna dodávat nějaký maximální proud. Při rychlé jízdě se už nedostane na topení a musíte si vybrat jestli budete topit nebo pojedete rychle.Dyson tvrdí, že jeho baterie budou mít vyšší maximální proudovou zátěž, než baterie Tesly.
ahaa! takze tech cca 700kW, ktere dokaze baterie v tesle dodavat pri rozjedech, je tedy malo? tak moc dekujeme, ze jste nam to odborne vysvetlil
Jenže tenhle výkon dokáže baterka Tesly dodávat jenom chvíli. Potom se přehřeje, stoupne její vnitřní odpor a konec srandy. Proto taky na Nürburgringu Tesla machrovala se silně upraveným autem, které mělo posílené chlazení materií a motrorů, aby dokázaly poskytovat vysoký výkon po delší dobu bez poškození.
1) jak moc si jste jisty, ze se prehriva baterie a ne motor/kontroler?2) pokud ta baterie dokaze dat 700kW, je zrejme, ze dokaze pohodlne dodavat potrebny vykon pri jizde po dalnici se zapnutym topenim.autor te puvodni vety zrejme chtel napsat, ze ta baterie ma mit velkou kapacitu a ze tedy neni problem s jizdou po dalnici, kde vyssi rychlost znamena vyssi spotrebu
Ad1) protože každý chemická baterie (ok, každá běžná - kdyby mě zase chtěl někdo chytit za slovo) při vybíjení i nabíjení vyvíjí teplo. Když se vy/nabíjí pomalu, stihne teplo vyzářit do okolí, když ne, tak ne 😀Ad1#2) dokonce i Tesla někde přiznala, že plný výkon auto nemůže dávat dlouhodobě, protože se baterie a pohon nestíhá chladit. Přiznám se, že se mi nechce hledat zdroj, ale určitě to bude někde dohledatelné. A je to logické - auto není zaoceánský parník, nebo nákladní lokomotiva a na plný výkon jezdí jenom jednotky % času, takže není důvod dimenzovat chlazení tak, aby to utáhlo. I kdybych vzal spalovací auto, přivázal ho na brzdu a brzdil ho dost dlouho, tak se "uvaří".Ad 2) není o čem se přít.Ona ta původní věta v článku je tak nešťastně / blbě formulovaná, že nakonec vyznívá asi úplně jinak než jak autor zamýšlel... 😀Osobně si myslím, že autor chtěl napsat, že při vyšší zátěži dokáže baterka poskytovat lepší výsledky než klasická a vzniklo z toho toto... 😉
To mi přijde jako blbost. Největší spotřebu nebude mít elektromobil při ustálené (byť rychlé) jízdě po dálnici
Sakra, omylem jsem se ukliknul na (-) 😐 Samozřejmě že nejvíc energie si vezme akcelerace. Udržování rychlosti už je potom "jenom" o překonávání valivých odporů, aerodynamického odporu a mechanických ztrát v převodech energie z motoru na kola.
To ano, akcelerace vezme nejvic energie, ale ta se neztrati a z (velke?) casti se premeni na kinetickou energii auta. Pokud je dobre zvladnuta rekuperace, pak se tato energie zase vrati do baterii pri zpomalovani. Nepletu-li se, Tesla dokaze dostat pri brzdeni rekuperovat az 50-80kW. Zatimco pri rychle jizde konstatni rychlosti je veskera energie nutna k prekonani vsech odporu proste ztracena (rerp. premeni se na teplo).
dobre, ale jak to souvisi s temamtem, ktere zde resime?
Nijak, stejne jako ostatni zde resene.Nicmene, par vypoctu. Pokud se pletu nebo jsem udelal pocetni chybu, rad se necham opravit.Ma-li baterie spickove dodavat 700kW a ma zhruba 7000 clanku, pak kazdy clanek musi dodat 100W. Je-li plne nabita, ma zhruba 4.2V (spise mene, pri tomto napeti jsou lithiove baterie pomerne mekky zdroj, ale budiz), tudiz musi dodavat 23.8A. Nevim presne jaky ma vnitrni odpor, u 18650 se uvadi kolem 100mR, ja jsem u svych baterii nameril 40mR, predpokladejme tedy spickove baterie s 20mR. Ztratovy vykon v kazde baterii bude tedy 0.02 * 23.8^2 = 11.3W. Pro 7000 baterii je to skoro 80kW, tedy vice jak 10% dodavaneho vykonu jde do tepla primo v bateriich.
som dufal ze to nakoniec prerobia na velky cestny vysavac
Vysavač peněženek? 😀
Pol miliardy a nič z toho. Tak snáď predá aspoň nejake tie patenty.
vyzera ze jedine co maju je ten nakres rozmerov
Dobrý den,fotky jsou na https://www.thetimes.co.uk/article/james-dyson-inter... ... Ale jsou pod copyrightem, čili je nemůžeme jen tak převzít.Přeji hezký den.Karel Kilián
Při stejne kvalite jako u “zazracnych” vysavacu mají max. kulisy 😂😂
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.