Dvoučipová grafika Gigabyte GV-3D1 vs. současný high-end

Spojení dvou karet GeForce v režimu SLI může být v mnoha aplikacích výkonově velmi zajímavé, ale zároveň naráží na překážky, jako je celková cena či vzájemná kompatibilita karet. Společnost Gigabyte to tak nenechala a představila opravdu originální řešení. Poradí si konečně dva čipy 6600 GT s takovými rychlíky jako je Radeon X850 XT nebo GeForce 6800 Ultra PCIe?

DirectX hry – Far Cry, Unreal Tournament 2004, Splinter Cell

Far Cry 1.3

Výrobce: Crytek
Vydáno: březen 2004
Rozhraní: DirectX 9.0
Nastavení: high detail, AF i FSAA zapínám v ovladačích
Ke stažení: Uložená pozice, testovací timedemo a nastavení hry

Tak tady mě SLI zaskočilo nejvíce. Aby nedošlo ke zbytečnému zkreslení, musel jsem v grafu v rozlišení 1 600 × 1 200 se 4× AA a 8× AF u karty Gigabyte GV-3D1 použít výsledek s ovladačem 66.93. S ovladačem 71.25 to nebylo 37,8 ale jen 24,7 fps! SLI režim tak zůstal vypnutý a vše zůstalo na jedné GeForce 6600 GT, pouze s vyšším taktem pamětí.

Unreal Tournament 2004

Výrobce: Epic Games
Vydáno: březen 2004
Rozhraní: DirectX 8.0/9.0
Nastavení: high detail, používám průměrnou hodnotu ze tří různých map (Bench`em All)
Ke stažení: http://www.unrealtournament.com/ut2004/downloads.php

UT 2004 je už starší hra, takže není důvod, aby SLI nefungovalo. Efektivita sice není 100%, ale výkon mezi 6800 GT a 6800 Ultra vzhledem k ceně karty je více než dobrý. Výsledkové pole je jinak seřazeno dle hrubého výkonu, a tak Radeon X850 XT logicky první.

Splinter Cell 1.2b

Výrobce: Ubisoft
Vydáno: únor 2003
Rozhraní: DirectX 8.0/9.0
Nastavení: very high detail, Beyond3D Caspian Oil Refinery timedemo, FSAA není možné kvůli postprocessing efektům ve hře zapínat
Ke stažení: http://www.beyond3d.com/downloads/splintercelldemo/beyond3d_scdemo.zip

Ve Splinter Cell výkon SLI už asi lepší nebude. Oproti ovladači 66.93 došlo v 1 600 × 1 200 ke zlepšení asi o 3 fps, ale tipuji to na konečnou stanici. Splinter Cell je totiž jednou z her s častým využitím postprocessingu (noční vidění například), a tak SLI musí zůstat vypnuté.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,