Největší internetový aukční dům začíná poprvé prodávat reklamu – až poté, co se stal jedním z největších světových serverů.
Bannerová (proužková) reklama se dnes objevuje na skoro každé webové stránce – dvě, tři, nebo třeba i deset menších či větších inzertních plošek na stránce je spíš běžným nebo výjimečným jevem. Přesto ale existují světové weby, na které má nebo donedávna měla reklama zakázaný vstup – z těch největších Amazon.com nebo eBay.com. Zejména přístup eBay je docela překvapivý – vždyť tento web otáčí měsíčně přes miliardu stránek (víc než celý český Internet dohromady), lidé na něj chodí nakupovat, a přesto zatím nezavedl do svých stránek žádnou službu reklamy, ani například odkazy podle klíčových slov, odvětvovou reklamu v kategoriích zboží atd. Pro tento neobvyklý přístup jsou dva důvody. První je, že eBay mohla dříve příjmy z reklamy pohrdat, protože měla peníze z rizikového kapitálu a hlavním příkazem dne byl růst v počtu nabízených předmětů a v objemu aukčních transakcí – na to reagovala burza vzrůstem ceny akcií. Reklamní proužky zpomalují načítání stránek, odlákávají lidi pryč a byly by jistě obavy z toho, že u některých uživatelů povedou k odmítání služby. Druhý důvod možná spočíval v tom, že i v USA je tak velká převaha nabídky reklamního prostoru nad poptávkou, že by se takovýto obrovský reklamní prostor těžko nabízel.
Časy se ale mění a „přišla bída na kozáka“: i eBay bude nabízet reklamu. Lekce z internetového propadu nyní říká všem firmám – důležitá není návštěvnost a její růst, ale peníze, tržby. Proto i eBay začíná s bannery, ale na jejich prodej si firma sama netroufá, takže se dohodla s největším americkým providerem America Online, že bude její reklamu za provizi (pravděpodobně vysokou) nabízet. O své zákazníky se dnes eBay vůbec nemusí bát: převaha této firmy nad veškerou další konkurencí v oblasti internetových aukcí je tak obrovská, že další známé aukční firmy (ubid.com, qxl.com) vedle eBay vypadají jak trpaslísi, nedisponují ani vzdáleně srovnatelnou nabídkou, ani návštěvností.