Dvakrát NV40: Recenze GeForce 6800 Ultra a GeForce 6800

Diskuze čtenářů k článku

MadCap  |  14. 06. 2004 01:01  | 

tak ako vzdy maximalne prepracovana recenzia ;) najdem si asi dopoludnie a precitam si to podrobne ale treba jednoducho uznat ze je to na urovni najHC zahranicnych webov ak nie lepsie! cize keep it up ;)
samotne vysledky nekomnetujem, nech si obrazok urobi kazdy sam, ja len konstatujem ze my je nVidia sympatickejsia =)
MadCap

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ziik  |  14. 06. 2004 02:10  | 

Co takhle vydat to knizne?

Ne, vazne ... jakou kartu potrebuju aby mi jel rozumne FarCry? Nez bych nastudoval tenhle clanek tak by ty nejdrazsi karty staly pulku :)

Neco do 5k? Je to realny? S XP1600 a 780 RAM DDR ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Fiala  |  14. 06. 2004 08:25  | 

Určitě, jde spíš o to, co očekáváš. Já mám starej 1GHz Athlon, 512 MB SDRAM a GeForce4MX přetaktovanou na 300/500 MHz. Včera jsem si udělal benchmark přes BenchEmAll, 1024*768 na Very High detail a vyšlo mi průměrných 17 fps ve venkovních prostorech, vevnitř obvykle přes 30. Hrát se to dá v pohodě. Malá rada - pokud se ti něco trhá, zkus vypnout hudbu. Zrovna ve Far Cry to dělá velkej rozdíl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  14. 06. 2004 09:11  | 

nechapu stiznosti na delku ...


kdo ti brani kliknout si rovnou na far cry?


kazdej si muze vybrat, co ho zajima

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kremienok a chocholusik  |  14. 06. 2004 02:47  | 

Ked sa pozeram na graf enemy territory gf6800u vs x800pro tak jedna vec mi udrela hned do oci a zda sa mi prinajmensom cudna. V rozliseni 1024x768 pri 4x aa 8x af ma x800pro 73 fps a pri 1600x1200 4x aa 8x af 71 fps!!!! Pri stvornasobne vacsom objeme dat iba 2 fps dole? vsetky ostatne karty padaju normalne. Mne to teda nedava ziadny zmysel. Inymi slovami 0j3b detected :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  14. 06. 2004 06:35  | 

je to urcite ulet, hned jak budu mit cas, zkusim projit svoje logy a dat tam spravnou hodnotu ..

mozna tam toho bude jeste vic, behem dne to snad vychytame, prece jen par tam tech grafu je

takze smele reportujte dalsi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  14. 06. 2004 09:14  | 

tak na to koukam znovu a vidim ze i s novymi drivery Cat 4.6 jsem nameril podobnou hodnotu (diky vylepseni dokonce 73 fps), sakra ted lituju, ze sem se nad tim nepozastavil a nezkoumal, jestli se opravdu zapnul anti-aliasing i aniso ...


az se zas dostanu do testlabu a bude tam nejakej x800, tak to overim, pokud nekdo tu kartu mate, muzete hned zkusit a postnout, enemy territory je freeware, timedemo ke stazeni jsem dal ...


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spajdr  |  15. 06. 2004 09:19  | 

No nedává to smysl, rozhodně jsem to testoval sám ze svojí X800Pro předělanou na X800XT a v 1600x1200 je problém ten, že FSAA není funkční, prostě nejde, pouze AF je vidět. V nižších rozlišeních to jde. Jinak pro představu v 1024x768 FSAA4x Aniso 16x má X800XT na default takty v ET 89fps.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vinc Black  |  14. 06. 2004 09:09  | 

gj fakt supr jen tak dál
taky se těšim až si to přečtu komplet celý, ake to počkám, až budou money a budu se rozhodovat co koupit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  14. 06. 2004 09:41  | 

Nevim, co je na chlazeni 6800 od Leadteku "luxusniho", podle me je kus plechu spolecny pro GPU a pameti docela dementni. Pameti se zbytecne zahrivaji od GPU a navic ten plech nikdy nebude na vsechny cipy poradne dosedat. Ten plech na druhe strane uz vubec nechapu - zbytecny nesmysl vzhledem k tomu, ze pamet je jenom z jedne strany a navic zvysuje hmotnost karty. A ze prenasi pres ty podlozky nejake teplo ? to si delate srandu ? Mozna to vypada "luxusne", ale skutek utek - je to tentyz nesmysl jako na 59xx od Asusu. Kdyz jsem z toho ten jejich medeny kripl sundal a nasadil AC Silencera, nejenom ze zmizel neprijemny hluk, ale teplota GPU sla o 20(!) stupnu dolu - pameti neni potreba chladit vubec a jedou na 950MHz. Chladic na 6800Ultra od Inna je alespon rozdeleny na sekce, ale kdyz uz zabira 2 sloty, tak by snad bylo lepsi, kdyby ohraty vzduch foukal ven z case. Takto zbytecne vytapi vnitrek case, do ktere se musi montovat dalsi hucici vetraky, aby ho odtud vyfoukli. Jinak recenze velice podrobna a zajimava, vykonostni skok mezi novou a starou generaci je konecne viditelny (ne jako ta traparna mezi Ti4600 a GFFX). Takze pockam jeste na odladene ovladace a novejsi modely s nizsi spotrebou a pod stromek to mozna koupim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas 2  |  14. 06. 2004 10:34  | 

Ten dinosurus vypada tak trochu jako pes, displacement maping je fakt peknej, ale zde se projevuje naplno programatorska tupost, kdy vlastne vysledek je paskvil i kdyz peknej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  14. 06. 2004 17:54  | 

No mě to připadalo jako kůň, a pak jako dino. Ale třeba to měla být slepice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KO  |  14. 06. 2004 12:15  | 

Chtel bych autora clanku pozadat, jestli by priste nemohl dat popisky jednotlivych casti grafu ihned na osu Y a ne pod graf. Protoze grafy jsou celkem titerny a i barvy se hur rozlisuji. Samozrejme to jde rozlustit ale uz to dele trva Diky. Doufam ze nejsem sam komu to vadi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Terabyte  |  14. 06. 2004 17:19  | 

Nejste, jsem taky pro fakt se to blbe rozlisuje ale jin ak very good clanek :) btw. KONECNE! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda  |  14. 06. 2004 18:26  | 

Nesouhlasim, zapamatovat si pet barvicek pro pet karet, kterehozto schematu se drzi vetsina grafu recenze neni snad problem. Po dvou grafech si clovek s prumernou pameti zvykne a uz muze jit jen po barvach. Grafy jsme ladili docela dlouho a tyto vysly nakonec jako nejlepsi kompromis mezi citelnosti, velikost a prehlednosti.

Pokud dokazete lepsi, muzete mi poslat primo navrh v XLS (data mate k dispozici na konci clanku), necham opet redakci hlasovat a kdyz budou skutecne lepsi, tak je treba do budoucna zacnu pouzivat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G-brut  |  14. 06. 2004 13:43  | 

Proč jste nepřidali do testu X800PRO s 16 pipes (návod na odemčení zbylých 4 vyšel začátkem minulého týdne)??? Je to sice muj subjektivní názor, ale myslím si, že by to pak bylo mnohem objektivnější porovnání nežli to co jste zde provedli.
Snad někdy příště ... že?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  14. 06. 2004 14:06  | 

 takový mám nejradši. Nesmíme být ke kartám destruktivní. víte, my je máme půjčené. Až budete mít svou vlastní X800, tak si do ni klidně nožem řežte, odlakovávejte odlakovačem a čárejte vodivou pastou, záruka nezáruka. Tyto karty jedou do dalších testů a vracíme je vždy v perfektním stavu.


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda  |  14. 06. 2004 18:55  | 

popravde jsem jenom clovek a pokud jsem chtel recenzi taky nekdy (a dokud je treba Geforce 6800 NeUltra hot zbozi) vydat, tak sem musel s merenim nekdy skoncit

modifikace z X800 Pro na X800 XT by zabrala nejaky cas a mereni dalsi karty jeste vetsi, navic mi nikdo nezaruci, ze to pujde

skutecne karty X800 XT dostupne u nas jeste nejsou, takze si v klidu pockejte (nebo se mrknete na grafy v zahranicnich recenzich), stejne tak mela smulu NVIDIA, ze v dobe recenzovani X800 Pro Sapphire nemela u nas zadnou NV40, a tak v porovnani proste nebyla ...

tim jsem snad odpovedel na otazku objektivity, spis u vas to smrdi fanouskovstvim ATI, proc nepostradate treba kartu 6800 Ultra Extreme?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lju  |  14. 06. 2004 15:00  | 

moje osobni zkusenost pravi, ze otacky vetraku se nedaji moc napisem o odberu proudu pomerovat. jeden priklad za vsechny - obyc. vetrak 80x80mm bez jakehokoliv rizeni ma napsano 12V/0.36A ale kdyz ho pripojite k laboratornimu zdroji, tak odebira v jakekoliv poloze 12V/0.08A Takze tak.
Lju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda  |  14. 06. 2004 19:00  | 

vsak ja je tim nepomeroval, ale vetsinou ta hodnota muze pusobit orientacne ve smyslu ocekavani, neni smerodatna, to nikde netvrdim

proste kdyz vezmeto do ruky dva jinak stejne vetraky a na jednom je 12V a 0.17A a na druhem 12V a 0.36A, prirozene tipnete, ze prvni bude asi tissi, zadnou jinou magii jsem se do toho zanest nesnazil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fdada  |  14. 06. 2004 17:03  | 

to zas psal odbornik neco jako ucinost zdroje atd. mu asi nic nerika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda  |  14. 06. 2004 18:58  | 

a co jako?

je fakt, ze nemam elektroprumyslovku, ale tim, ze sem napsal, ze stacil 300W zdroj jsem toho asi moc napachat nemohl ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda  |  14. 06. 2004 19:09  | 

Nevim proc, ale uroven diskuzi na Zive je mnohem horsi, nez treba soucasne probihajici na Beyond3D, 3Dcenter nebo treba Overclocking.cz foru.

Vetsina z vas si ani neuvedomuje, ze jde asi o recenzi grafiky a hleda preklepy, gramatiku, nesikovne formulace o zdroji, vetracku a podobne banality. Otazky "proc jste nemeli jeste tu a tu grafiku" a narceni, ze tim padem jsme neobjektivni jsou uz uplne o nicem.

Jen nekdo si vsiml, ze vysledek X800 v ET je podezrely a treba vubec nikdo (az muj kamarad) velke hrubky v prvni tabulce, kde mam u FX5800 Ultra 256-bit sbernici a chybne i hodnotu propustnosti pameti. Tam se ukazuje, jak to ctete, ale vetsina z vas asi jde jen po tom, aby nasla chybu ze sveho oboru (cestina, fyzika, ...)

A uz vubec nikdo nediskutuje, proc ktery vysledek prekvapil, proc si treba NVIDIA nevede dobre ve Far Cry, proc se ATI nedari v OpenGL, otazky kvality obrazu, pomeru cena/vykon, vsechno co k takove diskuzi patri ...

Lidi proberte se, to je tu ta uroven fakt tak nizka ... co takhle jednu zajimavou diskuzi k jadru veci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ventil  |  14. 06. 2004 20:31  | 

si na zive cece co cekas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ventil  |  15. 06. 2004 06:45  | 

pochvalit clanek moc pekna prace ... ale cekal bych to na svethw nebo pctuningu na zive byvaj dycky takove rychlorecenze tohle je jak na tomshardware

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ventil  |  15. 06. 2004 06:46  | 

proc me to replacuje smajlika demence tuto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  15. 06. 2004 10:06  | 

Ty rozdily ve ScreenShotech FarCry nesjou zpusobene technikou AA a AF, ale "optimalizovanymi" shadery, ktere se do FarCry dostanou po instalaci patche 1.0. Jestli chcete stejne spojite zobrazeni jako na ATI (bez tech kostickovanych odrazu na podlaze evidentne pocitanych se snizenou presnosti), doporucuju v adresari \FarCry\FCData prejmenovat nebo odstranit soubor "Shaders1.pak". Pak budou svetla a odrazy na VeryHigh detaily vypadat podstatne lepe, bude jich tam vic a budou spojite. Akorat FPS klesne asi o 10-20 dolu, holt ty optimalizace byly delane kvuli dost slabe rychlosti shaderu na FX-kach...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  15. 06. 2004 10:13  | 

Virtual displacement mapping umí až X800, to je ten co se používá u Unreal 3, verze 9500 a vyšší používají jiný způsob. Pravý displacement mapping jde i na PS1.1, ale nikdo ho nepoužívá kvůli pomalosti. Proč by ho někdo měl používat, když je pomalejší než virtual DM, a nemá proti němu žádné výhody?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  15. 06. 2004 10:25  | 

Docela by me zajimalo, proc se u karty "kupodivu" nepouziva prechod do 2D rezimu ? To je totiz ten samy problem, jako na kartach FX59xx od ASUSu, ale tam to bylo kvuli problemum s blikanim ve 3D aplikacich (nejaka chyba v navrhu regulatoru napeti, ktery interferoval se zobrazenim). Ze by to na 6800 radsi zrusili uplne ? Doufam, ze s tim neco udelaji - kartu s takovou spotrebou, ktera pri normalni praci ve 2D zbytecne topi, zatezuje zdroj a vyhriva bednu fakt nepotrebuju. Jinak jeste k tomu, jak si tu autor stezuje na komentare - to asi bude dusledek precizne udelane recenze, ze se lidi v podstate uz nemaji na co ptat, ne ? Resit tady nejake probelmy s navrhy shaderu nebo rozebirat displacement mapping, to by asi chtel autor po zdejsi komunite trochu moc... A ohledne kvality obrazu (ostrost ve 2D) - tak tady se vubec neobavam nejakych problemu. Uz od doby znackovych GF3 nemam s obrazem na nVidiich sebemensi problem (mam 19" CRT). Pokud se navic jako monitor pouzije LCD pres DVI, tak myslim, ze se uz vubec nema smysl bavit o nejakych problemech s 2D zobrazenim, ostatne o tom se autor mohl zminit v recenzi sam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XBX-XXX  |  15. 06. 2004 23:19  | 

Jeste existuje ATI Radeon X9800 XT pokud jste zapomneli!!! a ta je podle vetsiny testu vykonejsi nez nVIDIA GeForce FX 6800 Ultra!!!!!


viz novy LEVEL!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  16. 06. 2004 00:28  | 

A koho to zajima ? 9800pro na srovnani uplne staci, stejne je uz (jako 9800XT) o generaci zpet a na recenzovane grafiky proste nema. Zajimavejsi by spis bylo doplneni vysledku X800 XT - podle toho, co jsem zatim videl asi bude mit opet vyssi vykon hlavne v shaderech. Jenze ta se asi v dobe recenze tezko dala nekde sehnat. No treba se najde nejaka dobra duse, ktera zkusila otevrit 16pipelines na X800pro a dopise sem vysledky. PS: Tvoje nazory se formuji podle toho trapneho podplaceneho platku jmenem Level ? No snad te to prejde az vyrostes - podle poctu vykricniku bych te tipl tak na 12 roku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda  |  16. 06. 2004 10:08  | 

A co te je to za hezkou kartu ten X9800?

Pokud myslis X800 XT, tak ten v clanku zminen je (asi na trech mistech), v CR dostupny neni, kousek vyse v diskuzi uz podobny dotaz taky zodpovezen je.

Kazdopadne si ten clanek poradne necetl, ale vykricniky teda nesetris

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bzzzzz  |  16. 06. 2004 10:48  | 

Pro ty, kdo to nikdy neslyšel, ATI Radeon X9800 XT je původní název karty vynálezce Xřady Járy Cimrmana. Jára tehdy ještě používal nonody, proto ta číslice 9 před 800.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fox  |  18. 06. 2004 08:00  | 

Ahoj vsetci!


Mam novu MSI Radeon X800Pro, ale aj velke problemy s 3DMarkom - vo ver. 2001 SE hned po spusteni testovania mi zostane len cierna obrazovka a o chvilu zacne len blikat kontrolka na monitore a neda sa z toho vyskocit. 3DMark03 - prejde 1. kolo testov (bez problemov) a 1. test CPU (ale v podivnej kvalite) a pri dalsom teste je tam opat len cierna obrazovka. Mam 450W zdroj Enermax, P4 na 3 GHz, ASUS P4C800-E, 2x512 MB Twinmos 466MHz, Soundblaster Audigy2 ZS a 2xRaptor 36 GB. Skusal som aj PCMark04 - bez problemov.
Pouzil som testy z CD Computer 7/04 + opravy z Futuremarku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda  |  18. 06. 2004 18:36  | 

Ostatni Direct3D aplikace Ti funguji (hry nebo treba Aquamark3)?

Hlavne zkus ruzne Catalyst 4.5, 4.6, 4.7beta ...

Kdyby to bylo jen s tim 3Dmark03 (reps. Aquamark3), tak bych jen rekl stahnout z futuremarku ten hotfix s novou direcpll.dll, jak sem psal v diskuzi pod recenzi Sapphire X800 Pro.

Zkus jeste oc4um.murder.cz, hlavne sekce ATi graficke karty, dos problemu s X800 se tam ted resi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fox  |  25. 06. 2004 10:40  | 

Aquamark3 prejde, 3DMark03 - len ciastocne, 3DMark 2001 SE a Villagemark - PC zatuhne hned po spusteni testovania (pri deme z 3DMarku 2001 SE vsetko ide bez problemov). Dalej som skusal hratelne dema Splinter Cell a Commanche4, ako aj plnu hru Prince of Persia: Sands of Time - bez vacsich problemov, ale ST: Elite Force II hned po uvodnom intre (ked sa ma zobrazit menu) zamrzne (cierna obrazovka ako v 3DMarku). Skusal som rozne verzie Catalystov (z original CD, aj z internetu), vratane Omega driverov (4.6) a beta 4.7, s vypnutym aj zapnutym Fast Write, AA, aj s odstranenimy SMARTGART, ale vzdy s rovnakym vysledkom. Maximalne sa mi podarilo vygenerovat 1. obrazok a ak mi PC hned nezmrzlo, tak sa mi zobrazila klasicka hlaska VPU ... a bud sa obnovila plocha (v zlom rozliseni) alebo sa celkom rozsypal obraz -> v konecnom dosledku ale pomohol vzdy len tvrdy reset.


Neviem teda, ci je problem v grafike, v doske alebo v ich vzajomnej kombinacii alebo niekde uplne inde. Mate neaky typ, alebo mam grafiku rovno reklamovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jfk  |  02. 09. 2004 15:23  | 

Pokud ti neprojede 3dmark01 a 03 tak vidím velkou šanci v úspěšné reklamaci. Dle jak to popisuješ tak to vypadá na vadné pipelines. Já mám radeon 9500mod na 9700 a u některých her pod Direct X 9.0 se mě to chová stejně jako tobě černá obrazovka. Zkus hru Gun metal, Far cry, Monster garage u těch to her mě to zlobí.  Držím palce a ahoj jfk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Romiboy  |  26. 06. 2004 00:08  | 

Recenzia je super aj co sa tyka radeonu x800 ale preboha preco testujete Sturmovika v open GL mode. Tak ho nikto zo serioznych virtualnych pilotov nehra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda  |  13. 07. 2004 00:25  | 

To si necham rad vysvetlit proc? Popravde, zadnej simulator letadel jsem od dob Overlorda na 486ce poradne nehral, takze znalec oboru nejsem.

Myslim ale, ze OpenGL je nativnim API te hry a podobne jako treba u Serious Sam SE se pod D3D snizi fps. Detaily se myslim rozhodne nezvysi (nevim jiste). Co vim, tak na jinych serverech pouzivaji taky OGL mod k benchmarkovani.

Proc presne bych mel pouzit D3D mod a proc v nem "seriozni virtualni piloti" hraji?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KaaiiK  |  22. 07. 2004 03:19  | 

Takovy "teoreticky" dotaz.., kdyz bych mel 68oo-12 pipes.., sly by k nim pridat yeste ty 4 vyple nahranim BIOSu treba z "GT" verze..? ..s tech 8 na 12 to slo, ne? ..tak kdyby ty vyple byly nahodou "fpoho".., tak by to jit mohlo, ne? ..predem diky..;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF