Dva týdny s chromebookem. Byla to slast, nebo past?

Názory k článku

Rudidlo  |  11. 03. 2014 02:24  |  Microsoft Windows 7 Firefox 27.0

Myslím, že si zasloužíte pochvalu za souvislý článek bez kapitol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peterbiely  |  11. 03. 2014 06:46  |  Microsoft Windows 7 Firefox 24.0

Vyborne napisany clanok! Iba mi potvrdil to, co som si o Chromebookoch davno myslel a k Chromebooku ma nepresvedcil (a dlho ani nic nepresvedci). Ak by som sa predsa len nejakym zazrakom dostal k tomuto zariadeniu ako jeho vlastnik, asi by som dlho nevydrzal a isiel by tam nejaky pouzitelny linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fred  |  11. 03. 2014 06:47  |  Microsoft Windows 8.1 Firefox 27.0

Cizku, Cizku... "americké analytické firmy hlásaly, že v roce 2013 na tamním trhu tvořily už pětinu všech nově prodaných laptopů, přičemž toto číslo neustále roste." Tohle bylo 100x vyvraceno, sama firma co tuhle zpravu vydala uvedla, ze se jednalo o dodavky pouze do jednoho sektoru a to tamnich skol. Stejne tak vezmu cenu v dolarech a jen ji prepocitam na koruny, to ze tady mame "Evropske" prirazky neresim co? Trosku mi to pripomina reklamni clanek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Profik123  |  11. 03. 2014 06:54  |  Linux Firefox 26.0

I tak nechápu, k čemu Chromebok je. Proč bych si měl jakýkoli notebook znehodnocovat tím, že budu používat jen online nástroje, když si tam můžu nainstalovat libovolnou jinou distribuci Linuxu, která mi poskytne to samé a ještě možnost pouźívání offline nástrojů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
qasko  |  11. 03. 2014 07:39  |  Unknown Chrome 35.0.1870.0

Milujem svoj Chromebook .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 03. 2014 08:22 | Microsoft Windows 7 Chrome 33.0.1750.146

Pan Čížek přijal výzvu (s 15ti kapitolama) a v článku není ani jedna... tím mi chtěl určitě udělat radost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 03. 2014 08:48 | Linux Firefox 27.0

V podstate clanok potvrdil jedinezasadny problem je ekosystem A chromebook patri tam, kde sa dodrziavaju smernice EU, ktore vyzduju multiplatformost vstekych aplikacii s webovym rozhranim. Tak, kde sa to nedodrzuje a clovek je vo vendor lock-in, tam je problem.Ekosystem su aj narodne zvyky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JaroslavS7  |  11. 03. 2014 09:01  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Nevidím v nich (krom ceny) nic zajímavého
Design "booku" se do jisté míry podobá MacBookům a Chrome OS je defacto desktop od Windows 8 bez funkcí a aplikací.
Jako vypadá to celkem pěkně, ale nejsem zrovna fanouškem Google a nevidím praktické využití.
Brouzdání po webu bude asi ok, nedokáži však přijít na nic, čím by mě to oslovilo. Vlastním jako mobilní variantu počítače MacBook a můj příští NB bude taky MBP :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 09:06 | Microsoft Windows 7 Chrome 33.0.1750.146

Taky jsem clanek projel jen tak rychle - a pobavilo me, ze skoro v kazdym odstavci je slovo 'problem' :DPS: diky za jednu kapitolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolemjdoucí_2  |  11. 03. 2014 09:49  |  Microsoft Windows 7 Chrome 33.0.1750.146

Ocenil bych stejný test s Windows RT, neuvažuje redakce o něčem takovém?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
madloki  |  11. 03. 2014 09:49  |  Microsoft Windows 7 Chrome 33.0.1750.146

Kazdy OS je k nicemu bez aplikaci. Aplikace mu davaji smysl, a uzivateli umoznuji resit problemy a kazdodenni agendu. Tady je ale s aplikacemi trosku "problem", zda se. Je jich spousta k nicemu, nebo jen s omezenou funkci, ale vsechny spolecne sdileji dva zakladni rysy: prakticky nefunguji bez internetu, a nemaji primy pristup k lokalnim datum, nebo je neumoznuji lokalne ukladat a lokalne k nim pristupovat.Pripada mi to jako nejrychlejsi zpusob pripojeni se k odberu reklam od velkeho bratra,
mozna snad jeste drtivejsi, nez Android na mobilech. Kazda zmacknuta klavesa bude nekde zpracovana. System je jednoznacne orientovany na konzum, ne na tvorbu dat, a uz vubec ne privatnich.Nechapu, jak se pak nekdo muze vubec bavit o nasazeni ve firmach.Z meho pohledu je to neskutecne predrazeny zpusob, jak si platit za nechtenou reklamu,
za totalni ztratu soukromi a snazsi profilovani spotrebitele potencionalnimi zakazniky fy Google.Za pouziti chromebooku by mel platit Google Vam, ne si ho Vy jako uzivatel kupovat.
Koupit si chromebook mi pripomina ovci, ktera se sama dobrovolne ostriha a podoji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 10:01 | Microsoft Windows 7 Firefox 22.0

Je potěšující, že jde konečně změnit klávesnice na CZ-QWERTY. Když jsem měl nově ChromeBook Pixel, tak to nešlo a psal jsem na tom chvíli články s prohozeným Z a Y.Pokud jde o ChromeBooky, jejich jediná šance je totální low-end a tím jediným tahákem je podle mě v současné době pouze cena. Znám pár lidí, co si je koupili, a všichni do jednoho to měli s cílem hned tam nahrát Linux. Zajímalo by mě zejména tady v evropě, kolik lidí do toho jde s ChromeOS a kolik lidí to má jen jako levnou cestu k jednoduchému linuxovému stroji.Kolem těch 20% v USA už bylo (bohužel) hodně nakecáno a není to tak, jak to z článku vyplývá. Celkově to v prodejích zas tak žhavé není a mám pocit, že je tu snaha (Googlu?) přifukovat bublinu. Tady v článku se mluví o běžných uživatelích, který by to mělo postačovat - možná je ČR nějaký hodně specifický případ, ale já fakt asi neznám nikoho mezi těmi běžnými uživateli, komu by to stačilo jako primární stroj. Ten ideální BFU je pouze teoretická záležitost. Setkávám se hodně s běžnými "nenáročnými" uživateli (včetně dětí na specializovaných letních soustředěních a školách) a ta představa, že opravdu jen zapínají facebook nebo sjíždějí videa na youtube není přesná. Obvykle skoro každý má nějakou speciální aplikaci (většinou víc), která mu pomáhá v práci, nebo koníčkách. Kdekdo jednou za čas něco potřebuje zkopírovat ze síťového disku nebo něco vytisknout na síťové tiskárně. Kuba Čížek má pocit, že je až moc náročný, ale to, co popisuje, není neobvyklé pro velké množství obyčejných uživatelů počítačů/notebooků.Argument, že ChromeOS je jednodušší na naučení podle mě také není přesný. Většina lidí si stejně dobře zvládne zapnout prohlížeč i ve Windows, Linuxu nebo OS X. Instalace aplikací v ChromeOS není o nic jednodušší než v nějakém ubuntu. Windows sice nemá pro desktopové aplikace store, ale nakonec nalezení správné aplikace je mnohem víc o tom vědět, co je dobré a použitelné. Stáhnout instalační balíček zvládne stejně dobře i BFU (mnohokrát ověřeno) - spousta z nich to zvládne mnohem lépe než registraci do nějaké webové služby.ChromeOS do škol a do úřadů jako pseudo-tenký klient? To si nemyslím, že by bylo úžasné řešení, když už dávno ve spoustě institucí frčí skutečné tenké klienty s podstatně lepšími možnostmi správy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
ceco99  |  11. 03. 2014 10:01  |  Microsoft Windows 7 Chrome 33.0.1750.146

Takze ked to zhrniem .. nedokaze to exchange, tisk, sietove disky, firemny email len cez mobil, praca s obrazkami nepouzitelna, ziadna java, ziadne kodeky (?!) cize bye bye domace pozeranie filmov ..ale hlavne ze sa nam surfuje rychlejsie nez na klasikom notebooku s otackovym hdd ( kto by to bol povedal vsak ze ? :) )Na vsetko ostatne potrebujem este ako bonus klasicky PC v podobe serveru(postovy multimedialny) alebo pokrocile znalosti linuxu aby som mohol chromebook spravovat v developer rezime .. Tak sa mi naskyta otazka, ci ta uspora 200$ dolarov za to naozaj stoji. Vyhodna kupa jak hovoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 10:24 | Unknown Chrome 33.0.1750.124

Mám chromebook Samsung Series 3.
Můj prvotní záměr před koupi toho notebooku byl, že do něj nainstaluju Ubuntu, abych mohl pracovat s Winboxem. Musím říct, že po tom, co jsem na chromeos pracoval jeden den mi začalo být líto ho dávat pryč. Nejvíc mě překvapili hodně rychlé starty i když vím, že to nejsou widle. Každý, kdo chroebook chce nebo nad ním přemýšlí, musí vědět, co od něj čekat. Já jsem si ho nechal a teď se o něj perem celá rodina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MWFT  |  11. 03. 2014 10:59  |  Linux Chrome 33.0.1750.146

Problémy s chaosem v souborech na síťových složkách ale i s přístupem z ChromeOS a pod. zařízení řeší některý ze systému DMS.
Např. M-Files má jak webové rozhraní tak mobilní aplikaci se kterou máte sdílené dokumenty dostupné ze všech platforem s výhodou snadného vyhledávání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lzap  |  11. 03. 2014 11:09  |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Ad samba - je to kvuli patentum. Ze stejneho duvodu nepodporuje exFAT. Proc krmut microsoft, kdyz je vyhodnejsi prebrat trh Fat chromebooky umi, patent expiruje za rok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Slizzard  |  11. 03. 2014 11:21  |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Ahoj Kubo, kdy bude dostupný KloboukoShop? Přesně něco takového jednoduchého online by se mi hodilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Garfield73  |  11. 03. 2014 11:37  |  Microsoft Windows 7 Chrome 33.0.1750.146

Pozitivní je, že je tady už víc lidí, kteří chromebook vlastní a jsou s ním spokojeni.
Na to že se v ČR ještě neprodává, je to celkem potěšující.
Co teprve, až se prodávat začne...
Do té doby se Chrome OS zase vylepší, přibude služeb a aplikací...
Sám jsem na to zvědavý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 11:37 | Microsoft Windows 8.1 Firefox 27.0

Zajímalo by mne jestli tam jdou nainstalovat i windows,přecijen je to klasický hw. Nebo je to v biosu blokovaný a nejde bootovat. Přecijen pokud by vyšly Win8.1 with bing tak by to byla dost levná možnost jak získat netbook.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 11:41 | Microsoft Windows 8 Opera 9.80

hellof kubo...chrome os je o nicom ako cely gugel...bude furt len akoze cielena reklama ako free app v androide,takze zlaty windows8,tam slape vsetko a bez padania...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
FatalError.cz  |  11. 03. 2014 12:45  |  Microsoft Windows 7 Chrome 33.0.1750.146

Skoda ze Pixel stoji pres 40000 kč, kdyby stal do 20000 kč tak si ho koupil, protoze hezci notebook neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrph  |  11. 03. 2014 14:25  |  Microsoft Windows 7 Firefox 24.0

A co velikost disku? Ta je u téhle Toshiba CB30 prachmizerná, 16 GB. Pokud by to byl čistě webový OS,tak by to asi nehrálo roli. Ale jakmile začneme argumentovat "toto a tamto" webové aplikace nezvládnou, ale lze si doinstalovat tuto aplikaci ,, nebo tamto rozšíření... tak jsme za chvíli na suchu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
poool452  |  11. 03. 2014 15:30  |  Microsoft Windows 7 Chrome 33.0.1750.146

Tak pokud to má nabídku Start, tak to nemůže být špatný systém.
Za pár stovek let bude XX. století definováno jako "Století kdy toho moc nestalo, ale byla vynalezena nabídka Start".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5vkr08  |  11. 03. 2014 15:50  |  Microsoft Windows 8 Chrome 33.0.1750.146

Reklamu na ticho
Dnes v telke dávajú
Každý z nás spozornie
Len čo zbadá ju
Reklamu na ticho
Ten súčasný hit
Krásnym tichom z dovozu
Naplňte svoj byt Môžete ho zohnať len pod rukou
Nádherné ticho hôr
Výberové ticho so zárukou
Získa ho kto príde skôr Pred tuzákom stojí rad
Dlhý, pomalý
V tlačenici musíš stáť
Ticho dostali V konzervách a v plechovkách
Od Coca-Coly
Také čerstvé ticho
Až to zabolí Môžete ho zohnať len pod rukou
Nádherné ticho hôr
Výberové ticho so zárukou
Získa ho kto príde skôr Reklama na ticho
Zo všetkých strán znie
Vo farbe a s hudbou
Je to úžasné Decibely hluku
To ticho znásobí
Minulo sa ticho
Nie sú zásoby Môžete ho zohnať len pod rukou
Nádherné ticho hôr
Výberové ticho so zárukou
Získa ho kto príde skôr Pred tuzákom stojí rad
Dlhý, pomalý
V tlačenici musíš stáť
Ticho dostali V konzervách a v plechovkách
Od Coca-Coly
Také čerstvé ticho
Až to zabolí Môžete ho zohnať len pod rukou
Nádherné ticho hôr
Výberové ticho so zárukou
Získa ho kto príde skôr Môžete ho zohnať len pod rukou
Nádherné ticho hôr
Výberové ticho so zárukou
Získa ho kto príde skôr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 16:12 | Microsoft Windows 7 Chrome 33.0.1750.146

Štve ma že si to neviem stiahnúť a rozbehať ako Virtual aby som vedel vôbec či sa mi to oplatí kupovať. Nedávno som si všimol že je taká lite verzia Sublime Text editoru pre Chrome. Ešte vyriešiť GIT resp. FTP a viem si predstaviť na tom robiť. No chcel by som si to na Virtuale či vôbec ale nieje možné to stiahnúť :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mar-e-x  |  11. 03. 2014 17:01  |  Microsoft Windows 7 Firefox 24.0

Už zo zásady by som si nenainštaloval OS, ktorý vytvorila firma, ktorá sa živí zberom dát o mne a ich následným predajom. Gmail používam, lebo je svižný a má neobmedzenú kapacitu... ale nie som na to hrdý.Už aj tak ma dosť vytočilo, že som mobil poriadne nerozchodil až kým som mu nepodhodil nejaký Gmailový účet.No ešte by mi chýbalo mať od nich celý OS !!!Linux som v živote nepoužíval, z pohodlnosti... kvôli hrám, atď. Ale niekedy si fakt prajem, aby MS Windosy sprasili tak, že by som bol prinútený používať Linux.Vkladal som obrovské nádeje do SteamOS... myslel som, že to bude čistý, "anonymný" systém, na ktorom budú bežať aj hry. To by som inštaloval už dnes. Síce o tom nemám technické informácie a znalosti, ale SteamOS vyzerá byť taká istá zberňa dát - šmírák ako Google Taká škoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
koutnak  |  11. 03. 2014 17:58  |  Microsoft Windows 7 Firefox 27.0

Pobavilo mě to přiznání, jak se v redakci flákají ještě více než běžný úředník : " ... v našich náročných redakčních podmínkách, kdy počítač používáme přeci jen trošku extenzivnějším způsobem než běžná „kancelářská krysa“, ..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 18:04 | Microsoft Windows 8.1 IE 11.0

je to zcela k ničemu, ale vlastně to nevadí, protože to jednou k ničemu nebude.. Chjo..
Kdyby se se stejným love psaly články o Win8, byl by oheň na střeše. Ale jde o Kubův zamilovaný Google, takže se omezíme na to "jde to, dře to, ale vlastně to za chvilku bude přesně to ono, i když to momentálně je naprosto nepoužitelné"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cabman  |  11. 03. 2014 20:53  |  Microsoft Windows 7 Chrome 33.0.1750.146

1. No možná by ty redakční podmínky nebyly tak náročné byby jsi používal a-----k.
2. Co se tká tisku. Domnívám se, že to je trošku hloubš (nebudu popisovat) protože u mě v práci to netiskne na žádné tiskátny.
3. Co se týká sdlení. Nevím proč nenapíšete síťová složka aby každý pochopil že když je něco sdíleno tak smůla.... a další věc, lidi by zajímala integrace a kompatibilita Microsoft Office. Co si budem povídat je to majorita. Což opět smůla protože kancelářský balík googlu uznává jen svůj formát a všechno ostatní se musí převádět.A poslední věc je, že pokud někdo uvažuje o rychlosti prohlížení internetu tak se dozajista jedná o low-end zařízení. Běžná zařízení zvládaji internet bez problému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 22:11 | Microsoft Windows 7 Chrome 33.0.1750.146

palec nahoru za Walking dead :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r4in  |  11. 03. 2014 23:01  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 33.0.1750.146

Kde jsou ty levné ARMové Linuxové notebooky, když je člověk potřebuje? Lidi nekupují Chromebooky, protože by nějak extra žrali Google, ale protože moc nestojí a jakž takž fungují. Tipuju, že kdyby nabízeli za stejnou cenu něco s Ubuntu, tak lidi sáhnou po něm: už je tady precedent s netbooky, kde se Linuxu dařilo, dokud MS nevytáhl polomrtvá XP a zkomplikoval si tak situaci pro časy budoucí. Akorát že tentokrát nemá MS jak odpovědět, Windows RT jsou ořezaná jak prase a na nedotykové laptopy ne moc vhodná.Takže znovu: kde jsou? Tohle nejsou tablety, tady není třeba extra překopávat rozhraní, plus konečně by přišla k užitku někdy až obsedantní multiplatformnost některých dister (verze pro SPARC? Fakt?). Vzato kolem a kolem, Linux je v současnosti asi jediný mainstreamový OS, který nabízí plnohodnotnou "desktop experience" i na ARMu, ale kde nic, tu nic.Sigh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spacer  |  12. 03. 2014 05:45  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Sen týchto firiem, je urobiť vás závislými na ich službách a predávať vám imaginárno - priestor, ktorý máme teraz, dá sa povedať, zadarmo. Dnes im už nestačí predávať vám hardware, dnes vám chcú predávať už aj dáta a priestor, ktorý pre ne budete chcieť a prenajímať aplikácie.
To sa mi príliš nepáči, ak uvažujú postupom času o spoplatnení vašich vlastných dát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaroslavii  |  14. 03. 2014 06:22  |  Unknown IE 10.0

Hezky clanek, fakt. Zustanu jeste dlouho u Windows. Nechci resit neco navic co nemusim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tester10  |  14. 03. 2014 17:03  |  Microsoft Windows XP Firefox 28.0

Mam tiez Chromebook a moje pozitivne skusenosti ma donutili zaregistrovat sa do systemu zive.cz aby som mohol prispiet do tejto diskusie.Velka skoda, ze tieto zariadenia nie je dostat u nas, ja som moj exemplar Samsungu s ARM procesorom objednaval z USA a zbytocne som musel platit vysoke postovne a clo, ale aj tak to bolo lacnejsie ako napr. z Nemecka. Mam teda s tymto zariadenim niekolkomesacne skusenosti a hodnotim ho ako vysoko pouzitelne zariadenie, ktore mi nahradza tablet aj notebook.Padla tu otazka, ze kde su tie linuxove notebooky s ARM procesorom, tak ja odpovedam, ze toto je bohuzial jedna z mala lastoviciek a bojim sa, ze ich o moc viac nebude lebo vyrobcovia hardveru sa desia toho, ze by mali vyrabat lacne stroje z dlhou vydrzou, ktore vyhovuju 90% populacie. To by uz ich drahe nadupane Windows masiny alebo predrazene smejdy s osekanymi Celeronmi nikto nechcel. Som rad, ze sa Google k tomu podujal a priniesol nieco taketo na svetlo sveta.Ako uz je zrejme z predosleho tak som sa neobmedzil len na vyuzivanie Chrome OS ale mam tam, pomocou skriptu Crouton, nainstalovany najnovsie Xubuntu. Vyriesil som tym v clanku zmienovanu sirsiu vyuzitelnost a napriklad aj problem s pripojenim na zdielane adresare cez Sambu alebo Windows share ci problemy s podporou roznych kodekov pri prehravani videa. Uvedene riesenie ma vyhodu, ze ho vyvija priamo zamestnanec firmy Google, tym padom snad bude aj nadalej podporovane, a tym, ze pouziva rovnake jadro ako Chrome OS, je mozne jednoducho medzi oboma prostrediami, ktore bezia sucasne, prepinat, a je tym zarucena podpora celeho hardveru.
Ma to ale aj nevyhodu v tom, ze po automatickom upgrade Chrome OS sa stava, ze druhy system nenabehne alebo v nom prestane fungovat zvuk, co sa my ale vzdy podarilo vyriesit upgradom skriptu Crouton a spustenim upgradu sekundarneho systemu, ktory bol nim nainstalovany.Uvedene zariadenie je ultra prenosne, nicim ma neobmedzuje a je to prehladne a standardne prostredie OS, ci uz Chrome OS alebo Xubuntu, nie ako ten bordel co sa vola Android s tou nepodarenou Javou. Samozrejme nepracujem s grafikou ale zameriavam sa skor na spravu roznych systemov na dialku a pisanie skriptov, takze taketo zariadenie je urcite vhodne pre spravcov roznych systemov, ktory potrebuju dlhu vydrz na bateriu a nieco lahke na prenasanie, co mozu mat plne pod svojou kontrolou (ssh je aj v shelly Chrome OS).
Dalej to pouzivam na prehravanie videa, maily, pisanie poznamok a samozrejme pracu s webom. Vobec nie je problem ani 16GB SSD, kedze k tomu pripajam 1TB 2,5" externy disk alebo si nahram co si chcem pozriet na 16GB SD kartu (tu trochu vycitam Googlu, ze do slotu pre SD karty nie je mozne zastrcit kartu tak aby netrcala).Viem si to tiez velmi dobre predstavit, a viacero ucastnikov v roznych diskusiach to uvadzalo, ako pocitac pre manzelku, ktora potrebuje nakupovat alebo vybavovat veci cez e-shopy a webove portaly, pozerat videa na webe a samozrejme komunikovat cez gmail.

Poznam tiez viacerov firiem, ktore pouzivaju mail od Googlu ako svoj firemny a pre ne je urcite taketo zariadenie s Chrome OS vhodne, aj vzhladom na to, ze vela roznych systemov v podnikovom prostredi sa dnes riesi webovymi aplikaciami, kde staci pocitac s nainstalovanym webovym prehliadacom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku