1) Španělsko zavedlo středoevropský čas během diktatury, aby mělo stejný jako spřátelené Německo. Už dlouho se ve Španělsku volá po změně - protože mají potíže s posunem času při cestě do Portugalska! Poledne tam mají v půl třetí odpoledne.2) Střídání času používá euroatlantický prostor. Správné by bylo říci, že střídání času používala drtivá většina států mimo tropické pásmo a že tyto státy od toho upustily! Zůstala zatím jen Severní Amerika a Evropa.3) Není pravda, že změna je záležitost jedné hodiny jednoho dne, nebo dvou dnů. Přeřídit vnitřní biologické hodiny (mozek, vnitřní orgány) může trvat některým lidem až řadu týdnů. A je dost odborníků, lékařů, kteří změnu času považují za problém, dokonce vedou statistiky, jak se to projevuje na nemocnosti. Já jsem zvyklý se budit ráno bez budíku na minutu, vzbouzet se spontánně a odpočatý. Po změně času mi trvá až dva měsíce, než se mi to zase srovná. Kromě toho, nevadí mi změna první dva-tři dny, ale nejhorší potíže mám cca 14 dní poté. Čím jsem starší, tím hůř.4) V létě bude beztak odpoledne světlo úplně stejně, bez ohledu na číslici na hodinkách. Je mi jedno, jestli bude letní, středoevropský, UTC, půl hodiny mezi, nebo jiný, hlavně když zůstane neměnný a změna délky dne bude postupná.5) Anketa byla anketa, která měla říct, jestli se s tím má nebo nemá komise vůbec zabývat. Nebylo to hlasování jestli se to má zrušit nebo ne. O tom mají rozhodnout státy a Eparlament.6) Takhle debata je úplně zbytečná.
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 10. 2018 08:26
Hlavně ne CET celoročně. Jinak mně je to jedno...
Aha, tak proto sem dnes vstával už 5:30 ... on se totiž posouval čas. Asi bych chtěl jeden čas, ale 2 časy mi život nijak nekomplikují. O hodinu déle světlo v létě mi přijde jako úplně nesmyslný argument a ta hodina nezmění v našich životech vůbec nic.
ak nemate problem so vstavanim po posune casu tak vam gratulujem a posielam kvety
Zajímalo by mě, jaký je odhad celkových nákladů na pravidelné změny času. Odhad člověkohodin, co stojí už jen taková drobnost, že na to musí všichni myslet, přetáčet hodiny, ale i podstatné věci, jako že to musí programátoři implementovat do všemožných systémů, nejen dopravní podniky řešit provoz, účetní zohlednit nejen při mzdách. Dále těžko měřitelné zvýšené pozdní příchody na jaře (v pondělí), dočasně zhoršená produktivita vlivem vyššího stresu...
Bohužel je otázka špatně položena. Vůbec tam není zmínka o tom, že většina lidí by si přála letní čas. Tedy v případě zrušení střídání zimního a letního času. O tom také hlasování v EU bylo.V Za mě bych chtěl celoročně letní čas, protože mi podstatně víc vyhovuje. Večer je déle světlo. O Vánocích by se stmívalo v 17 hodin a ne v 16, jak je to teď. Pokud by byl celoročně čas zimní, bylo by v létě tma už ve čtvrt na devět večer a slunce by svítilo už před čtvrtou ranní.
A když už jsme u té změny času mně zas nevyhovuje že má den nesmyslných 24 hodin, já potřebuju mít čas přesně podle natočení země vzhledem ke slunci tudíž potřebuju aby měl den 23h56min a 4,1 sekundy a všichni kdo to tak nechcou tak jsou dementi./s
No bohužel většina běžných lidí nepřemýšlí více než pár hodin dopředu a nemají nadhled vyhodnotit všechny plusy a mínusy. Pamatují jen že si na jaře museli posunout hodinky a stávat o hodinu dříve. Ale až se se zruší letní čas a v létě budou pracovat na zahrádce po tmě, tak se teprve probudí.
Den bude pořád stejně dlouhý, takže jedno z řešení tvých zahrádkářských problémů je ráno si trochu přivstat.
Jakej standardní čas? Vše si namyslel člověk, nic jako standardní čas neexistuje!
Tu myslenku bych zdovolenim jeste rozsiril citaci:"......jsem ponocny, kteri meri cas a zjistil, ze meri neco co neexistuje....cas jako takovy neexistuje ....zeit an sich ... uz jste videl nekde cas? Na mori jste videl cas? V lese jste potkal cas? Nebo nekdo zazvonila vesel cas? Cas existuje jenom v lidske predstave. Cas si vymysleli lidi, aby vedeli od kdy do kdy a co za to ..... " 😀Co k tomu dodat? 😉😝
Tak to se mýlíš. "Standardní" čas samozřejmě existuje, je to ten "zimní" SEČ, neboli astronomický. Nevymyslel to člověk, ale řídí se podle slunce. Jednoduše řečeno poledne je skutečně v poledne, kdy je slunce nejvýše . Prostě poledne je skutečně v poledne a ne o hodinu déle. A tak to je. Člověk to jen vypočítal, nikoliv vymyslel.🙂
Ale to se mylis Ty. Ano - poledne (potazmo pulnoc) je jedina doba takto nazvana nami lidmi, kdy je slunce na stejnem miste (ale vzdy pod jinym uhlem 😁 ) Jinak se cely rok posouva. Rovnez hodiny a minuty atd si vymyslel clovek. Stejne jako to, ze pujde o 60kovou a ne 10kovou soustavu. Priroda je v tom skutecne nevinně 😀
Tak o tom silně pochybuji, protože to by nemohla existovat časová pásma, ale každý bod na rovnoběžce by měl svůj vlastní čas 😀
Štělují s časem jen diktatury! Takže současným kapitalistickým diktaturám to bylo náramně vhod, když mohli poroučet svým totalitním občanům.Pokud někomu nevyhovují místní světelné poměry a má potřebu světla jinak, doporučuji se přestěhovat dle potřeb: na rovníku po celý rok vychází Slunce v 6 hod a zapadá v 18 - na pólu je den půl roku a noc také půl roku. U nás je běžné, že se v létě rozednívá před 3 hodinou (SEČ) a v noci není tma, ale spíše pološero (přinejmenším 2 měsíce: zhruba od poloviny června do poloviny srpna).Komu se líbí nesmyslný letní čas, může se přesunout do jeho krajiny, tedy na Ukrajinu či do Turecka. Tam jsme to za kapitalismu dopracovali (z republiky je zadlužená kolonie s dovozem odpadků ze západu) + čím dál větší ničení podnebí. Již 7 let používám celoročně standardní (SEČ) čas, jen občas musím také vstávat o hodinu dříve kvůli ostatním bláznům, co jsou v létě nesmyslně o hodinu napřed! A kdo potřebuje v létě světlo do 21? Nejspíš ochmelkové!
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 10. 2018 19:27
oprav si to: nejmíň pod obzorem je Slunko při letním slunovratu, takže +- 21. června, období, kdy není astronomická noc, ale jenom astronomickej soumrak je cca měsíc před a po slunovratu, takže prakticky od půlky května do skorokonce červencejestli se pletu, tak ať mě nějakej zkušenější astronom opraví, nechce se mi to teď vyhledat přesně
Ne, protože jsem sova tak mluvím z vlastní zkušenosti, jsem víc vzhůru v noci než ve dne. Pokud bychom to zarovnali na měsíce, tak je to červen (6) a červenec (7).>>> http://www.myslivost.cz/Pro-myslivce/INFORMACE-pr... U nás je to ještě ovlivněno tím, že na jaře bývá období dešťů (oblačnost), i když posledních pár roků to neplatilo.
kážeš bludy!to tvoje "pološero", neboli astronomickej soumrak, čili absence astronomický noci, musí bejt položeno symetricky kolem 21.6., jsou to 3 tejdny na obě strany, takže od 1.6. do 10.7., žádnej srpen...radši jsem to našel:http://www.jiast.cz/clanky/neni-soumrak-jako-...
Celou dobu jsem čekal na polštářovou bitvu, a ono nic :(
Jestli se má čas střídat, nebo zůstat jen jeden a případně jaký, je věc názoru každého z nás. Poněkud mi ale vadí, že proběhla nějaká internetová anketa a i její výsledek se bere jako argument. 1% hlasujících je fakt celkem málo, i když v absolutních číslech se to zdá moc. Jak jde kouzlit v podobných anketách u nás moc pěkně ukázal Ortel ve zlatém slavíku.
Ráno je světlo stejně k ničemu, když pravidelně vstávám tak v 11. A i ti, co vstávají dřív, tak jdou do práce nebo do školy, rozhodně ne jen tak ven. A večer se světlo hodí, v létě i v zimě. Takže tady není o čem.
Ano, každý se k tomu většinou vyjadřuje dle svých potřeb. A pokud by ty úředníky, co chtějí letní čas někdo poslal pracovat na směny, tak najednou začnou bojovat za SEČ. 😉 Můj názor je, že člověk by neměl poroučet větru dešti a že příroda by měla člověka ráno probouzet namísto toho, aby člověk ráno probouzel přírodu.
ludia opat do**bali. to co tu bolo 100 rokov, fungovalo, ma to zostat.
btw na slovensku chcu zaviest zimny cas. takze cez leto na vychode slovenska bude svetlo uz o 2 hodine rano 😀 a vecer najneskor uz o 20tej tma 😀
Ale ten pocit pri prechode zo SR do ČR, keď zistíš, že cestuješ do iného časového pásma..... 😃
a ludom co tvrdia ze 365 dni v roku vstavaju presne v ten isty cas, by som dal na krk naramok s elektrosokmi aby ked vstanu o 10min ne/skor ich to poriadne nakopalo. aby aj im bolo jasne ze bullshituju
No právě že tom moc nefungovalo proto se chystá změna.
Před tím tu tisíce let žádné střídání času nebylo a taky to fungovalo. Takže podle Vašeho argumentu je to lepší 🙂
predtym sa striedal cas kazdy den. pretoze kazdy den je vychod/zapad slnka trocha posunuty
A to už se teď neděje? 😀
U nás v Česku střídání času fungovalo asi dva roky za první války, asi 3-4 roky za okolo druhé války a pak po roce 1979 kvůli střídání času. Jak to bylo na Slovensku nevím. Jak to bylo na Slovensku za Tisa nevím, jak to bylo v státech západní Evropy také přesně nevím, ale myslím, že tam to bylo chvíli za první vojny, pak až od druhé války, přičemž v mnoha státech EU střídání času zavedl soudruh Hitler.
oprava:...po roce 1979 kvůli energetické krizi....
Už se těším až cestou z Bratislavy do Berlína budu cestou 8x přetáčet hodiny, protože každý okres bude mít vlastní časové pásmo😀
tenhle argument nechápu - proč si přeřizovat hodiny při průjezdu několika státy s různejma časama? snad si nechám svůj čas a případně ho změním až v cíli, bude-li to nutný...nebo si snad cestující v letadlech na dlouhejch trasách štelujou hodiny podle toho, nad kterým časovým pásmem zrovna letěj?
😀😀😀😀😀 tak to mě dostalo
Samozřejmě, že si v letadle měním čas podle toho, nad kterým časovým pásmem se zrovna nacházím. Vy to neděláte? :-O
Za 10 dní letím o 6 časových pásem. Už se těším, až budu letušky pokaždé žádat, jaký je aktuální čas pod námi, abych si mohl přeřídit analogové hodinky 😀
V liatadle Ťa zaujíma max spánok, voda a jedlo (a to máš asi nonstop), ale ak cestuješ autom, je fajn vedieť, či prestávka v nejakom obchode/servise o 12:30 je o 12:30 "českého" času alias UTC+2, alebo miestneho času (alias 11:30 českého).
ak zmena, tak poriadna, vymenil by som poludnie s polnocou 😀
Proč by měl být problém, když Španělsko přejde na Greenwichský čas? Co je to za lichý argument? U UK to nevadí, tak proč by to mělo vadit u Pyrenejského poloostrova? Každý, kdo měl tu čest pracovat na dálku se Španěly, Italy, Řeky (...) tak ví (na rozdíl od Jakuba), že stejně nemá smysl jim volat/psát/cokoliv chtít v jinou dobu, než 9-11 a 16-18, protože nepracují (i když pracovní doba tvrdí něco jiného).
UK byla vždycky tak trochu mimo Evropu a teď se z ní rozhodli vystoupit definitivně. Tedy impulzivně rozhodli a když zjistili, co to vlastně odhlasovali, tak to zase výraznější většinou chtějí vrátit zpátky.
propaganda
Zajímavé že se v žádném článku nepíše jak je to ve světě. Třeba Austrálie jeden okres má 10:45 druhý 11:00 nebo tak nějak. :-O
A jak to má Jakub Čížek s tím, že v komunálních volbách volilo jen 16,49 % lidí? Zrušíme výsledky voleb a počkáme než dojde nadpoloviční počet lidí? Kampaň byla medializovaná, kdo chtěl hlasoval (ja hlasoval pro jeden cas). Docela me bavi, ze se o tom hadaji zrovna dva ajtaci, kteri stejne vetsinu toho casu prosedi u monitoru, ne? 😃
To video IMHO veľmi dobre zhrnulo pre a proti a o to IMHO šlo. Aby si každý zvážil výhody a nevýhody oboch riešení
Jen ať to střídají letní-zimní. Inteligent to zvládne, a "neinteligent" ať se po-tento.Těch pár lidí co hlasovalo pro jeden čas (cca 4.5mil.) to není celá Evropa.
a těch co hlasovali pro střídání časů bylo ještě míň, cca 80 procent ku 20 takže jako inteligent by si měl zvládnout to že ten čas se měnit nebude a uznat to jak hlasovala většina a nebo nejsi inteligent …. a to asi nejsi protože už si se z toho tady posral
Jj, jak jen ti lidé v Československu mohli do energetické krize v roce 1979 žít bez střídání času, že? B-]
asi nevíš, že takový počítání např. televizní sledovanosti se získává ze vzorku pouhejch 1500 lidí, který reprezentujou 10 milionů našinců
Taky si moch hlasovat. Tady na živě byl odkaz. Já sem hlasoval. Když nepudeš k volbám ostatní taky rozhodnou za tebe.
Nejspíše nemohl. zkoušel jsem to 3x v různých dnech i hodinách a systém ani jednou neběžel... Takže kdoví jak to s tím slavným hlasováním bylo...
Mě to taky první den nemakalo až druhý. Možná sem měl jen štěstí.
Jsem pro celoroční středoevropský čas. A kdyby si pamětníci něco pamatovali, tak by věděli, že v tomto časovém režimu prožili většinu života. 😝 B-]
Padlo tady hodne nazoru a skoro vse bylo receno.Ja to beru ciste pragmatickya) nedokazu si predstavit, ze HUN bude 16 hod AUT 17 hod CZE 17 hod a GER 16 hod Navic pokud nekdo bude menit a nekdo nebude, jak to schvalila EU. To uz hranici s anarchiib) Ja sam uprednostnim aby v lete bylo svetlo do 21,30 misto 20,30. Konecne doba, kdy si i behem prace muze clovek uzit svetla a my si ho budeme zkracovat?c) chapu, ze nekterym lidem muze zmena zpusobovat potize, ale vidim to i z druhe strany. Soucasna civilizace (mysleno spise zapadni) je tak rozmazlena (tohle je disgrafik ci dislektik, tenhle nemuze, protoze se mu posunuly hodiny,... atd), ze kdyby se takhle chovali ve stredoveku, tak uz homo sapiens ustoupil davno jinemu odolnejsimu druhu! Na tohle dojel Rim. A my na to dojedeme taky viz potreba navodu na pouziti paratek (kdo zna, vi oc jde...)
dřív se taky neřešil čas, nebyla žádná pracovní doba, nebyli takové tlaky na lidi jako jsou dnes. dneska si píchneš v práci příchod o minutu později a chtějí po tobě aby sis nadělal půl hodinu. a to třeba vstáváš v pět hodin ráno do absolutní tmy po týdnu odpolední která končí ve 22:30 takže máš rozhozený denní cyklus a tři dny si zvykáš na vstávání v pět abys sis pak zase zvykal na opačný extrém. dneska se všechno řeší v extrémech a normální lidi na to serou
Dřív se pracovalo i 14 hodin a volný den byla jen neděle. Směnný provoz je určitě hnus a co vím, jsou lidi často raději, když si můžou vzít noční třeba dva měsíce v kuse než to měnit. Na druhou stranu nějak předpokládám, že dřív byly pracovní podmínky mnohem horší, prevence pracovních úrazů minimální a pokud člověk nedělal v továrně, pořád měl dost práce s tím nakrmit zvířata, sehnat na zimu seno, dřevo, trvanlivé potraviny a nebo dostal od svého pána právě tolik, aby přežil.
ad a): od přespříštího roku už nikdo nic měnit nebude, poslední posun bude na jaře (do letního), eventuelně pro někoho pak ještě na pozdim, tam kde budou chtít trvale zůstat ve svým pásmovým čase, a schluß, útrum, finito...a já doufám, že tady zvítězí rozum a za rok se vrátíme natrvalo k SEČ!kdo chce mít delší odpoledne na venkovní aktivity, tak ať si sám posune pracovní dobu třeba o dvě hodiny dřív, ale ať do toho nenutí ty, co si jí posouvat nechtějí!!!!!!!!!!!!
asi nevíte že většina čechů se vyjádřila pro zachovaní SELČ a že se s tím ztotožňují i politici
5 různejch průzkumů = 5 různejch výsledků...já viděl na netu 3 ankety a ty všechny byly pro standardní čas, ne pro letníprostě záleží na způsobu ptaní se a na výběru cílový skupiny
Stalinisté vždycky chtěli poroučet přírodě, i když je pravda, že toto je stále o něco lepší než neustálé střídání.
Ale tohle přece funguje i obráceně. Může zůstat střídání času a lidi, kterým to vadí, si posunou pracovní dobu...
2x ročně? Jsi normální?
Nie vždy ide posúvať pr. dobu, lebo doprava na to všade stavaná nie je. Ja by som na 5:00 ani na 7:00 do práce načas asi neprišiel
Tak niekto chodí do práce na 9:00 a potom sa sťažuje, že nemá podľa normálneho času viac svetla poobede. Nemyslíte, že je toto iba otázkou reorganizácie svojho času a opätovnému prispôsobeniu sa tomu, čo tu bolo pred šialeným výmyslom posúvania času?Vyrástla generácia, ktorá proste nepoberie, že by mohli začať chodiť do práce trebárs od 7:00-15:30.
Ten posun pracovní doby prosím vysvětli všem zaměstnancům na úřádech, v obchodech, učitelům a lidem co mají děti školou povinné
Stejně tak ale i ti co chtějí SEČ, tak si můžou posunout pracovní dobu a nenutit ten čas těm, co chtějí trvale SELČ. 😉
A proč pak si myslíte. že EU nechala vše na státech (který čas se nechá na trvalo)? No jednoduše oni nic rušit nechtějí, předpokládají neshodu a díky ní se vše zamítne s argumentem, že nikdo vlastně nic měnit nechce, je jim naprosto jasné, že nelze mít v každé zemi jiný čas (doprava atd.)!
s Jakubem nesouhlasím a Vláďa potřebuje logopeda jako prase drbání, je mu rozumět hůř, než protekčnímu spratkovi z bulváru Novotnýmu
Logopeda potřebují oba.Jakub: eropská komise, úpně nepochopil, před pá něsíci, fanketě, lední čas... slovo "středoevropský" neumí vyslovit vůbecVláďu radši nekomentuju, to je příšerné.Takoví jedinci by vůbec natáčet videa neměli...
Střídání času dělá zmatky v jízdních řádech.
Coze?
Ono asi jakejkoli převod času mimo Evropu obzvlášť se zeměma který vůbec letní čas nemaj.
pre europana je ale dolezita primarne ta europa, ze
A az si kazdy stat bude moci sam volit zda letni cas ANo ci Ne tak beude mene zmatku? 😀
Takový h*vna už sem dlouho neslyšel. Zkuste to vysvětlit někomu kdo stává ve 4 ráno že kvůli takoví kravině jako je změna času má stávat ve 3. Samozřejmě to vůbec nevadí ani hospodářským zvířatům které bourají chlívy že chtěj krmení když je opačná změna.
Ja ve 4 vstavam a neprijde mi to odlisne od lidi co vstavaji v 8. Proste jdete spat tak abyste si odpocinul.
Střídání času je těžká komplikace a často v oblastech, které obyčejný člověk není schopen ani domyslet. Kdysi dávno jsem se kupříkladu zabýval predikcí spotřeby elektřiny, avšak ne tou velehrubou jakože v měsíčních či denních množstvích atp. Ale přímo pro jednotlivé obchodní hodiny, defacto okamžitou spotřebou - tj. musíte vzít v potaz teplotu (i 2-3 dny dozadu), osvit, typ dne, i takové libůstky typu např. zda to není např. pracovní den "sevřený" dny volna či není období častých dovolených...Zlom v přechodu času je ale pro jakéhokoliv predikčního analytika i predikční systémy stěží podchytitelný! Zatímco běžně byla průměrná odchylka v predikci okamžité spotřeby kolem 2%(!), tak v době přechodu času (i v následujících několika dnech) se to razantně zvýšilo/rozhodilo, protože celý diagram se posunul defacto o hodinu - ale neposunul se "jednoduchým" způsobem, že by stačilo jen tupě (do)posunout hodnoty o +1(či -1) hodinu, udělal se z toho takový hybrid paskvil... Čas se sice o hodinu posune, ale zvyklosti lidí ne - část lidí jede ještě podvědomě v setrvačnosti dál po staru (zapínání/vypínání osvětlení, vaření, sprchování...). No zkrátka bez šance to slušně zpredikovat.
Lidi, kterým vadí střídání času, by se měli léčit. Nevšiml jsem si, že by si prababička stěžovala na to, že musí v létě vstávat dřív, protože dřív bylo světlo.Prostě je světlo, tak se pracuje.
Prababička žila v době kdy letní čas ještě nebyl. B-]
pointa je v tom že jí bylo jedno kolk je hodin, vstavalo se za svítání
Jenže babičce to svítání nikdo neposunul ze dne na den o hodinu, docházelo k tomu postupně. Kdežto většina lidí má dnes bohužel dobu vstávání určenou číslem na hodinách, které se právě o tu hodinu zatím měnilo ze dne na den.
Nikdo nebrání těm zaměstnancům přizpůsobit si režim stávání pozvolněji.
jo ale ono něco je vstávat se svítáním a něco jiného je muset vstávat v pět a dřív pravidelně na budík protože spoustě lidí začíná šichta v šest a tam nemají ohledy jestli je to vstávání do tmy. já taky zastávám názor že by se mělo vstávat přirozeně se svítáním a pracovní doba by měla být do oběda do 12:00, další věc je střídání směn- ranní, odpolední a někdo točí i noční- to už je úplně přes čáru a lidi to níčížijeme v otrokářské době i když si to mnozí neuvědomují, z toho co vyděláme platíme polovinu na daních státu a tím to nekončí platíme mimo to další daně, všechno je zdaněné, i za to že bydlíte ve vlastním musíte platit daň a pak ty politické mrdky rozhazují miliardy z našich daních na pomoc kdejakému zahraničnímu póvlu vím že jsem se nechal unést ale všechno spolu souvislí, jde o to zlomit člověka
Nikdo je nenutí. Když nechcou, ať nepracují.
Mojej prababicke nevadilo viacej veci. Napriklad to ze netiekla z kohutika tepla voda alebo ze styria z jej jedenastich surodencov sa nedozilii dospelosti.
Počkal bych, jak to rozhodnou v Německu, a přidal se k nim.Z toho prostého důvodu, že v ČR běhají statisíce a možná už miliony hodin, řízených německým dlouhovlnným vysílačem. Ty krámy nejsou tak chytré, aby se nějak přizpůsobily. Musely by se vyhodit a nahradit neřízenými a to je dost škoda.
😁
Ty krámy jsou řízeny dlouhovlnným vysílačem DCF77 (50 kW; 77,5 kHz) v Mainflingenu a vesměs umožňují seřízení (posun) o jednu hodinu v rámci lokálního času. Viz https://www.ptb.de/cms/en/ptb/fachabteilunge...
když bez střídaní tak alespoň standartní čas a ne letní.
No super v červnu bude ve 2 ráno už světlo a ve 3 už zdechneme vedrem.
A?
Když zdechneš vedrem, tak tě to srát nemusí, ne?
Čížek je demagog a eurohujer. Pokud dojde ke zrušení letního času v ČR tak zde bude navždy platit standardní běžný čas a ne nějaký posun na ukrajinu který je navíc nesmyslný. Keci o tom jak je v létě o hodinu dýl vidět jsou nesmysl.
Mýlíte se, po zrušení střídání času převládl názor, že bude trve v platnosti dosavadní letní čas, tj. UTC+2. Osobně mi to vyhovuje, protože skončit práci odpoledne už za tmy je deprimující, mnohem víc, než když je déle tma ráno. Kromě toho většina lidí už nechodí do práce na 6-7h, ale na 8-9h.
Jasně hlavně v montovnach kterých je jen pár po republice.
par? sladke to nevedomi...
Já chodím do práce na 6 hodinu 😃 takže vstávám 5:30 to je co? 😃 kdo z vás by to tady dokázal 😃 tak 10% čtenářů? A to jsem přehnal 😃
Tak to bývaš asi na tej istej ulici ako máš prácu. Ja by som nestíhal ani keby som vstával o 4:30
Já jezdím do práce na kole a jsem tam za 7 minut :) ve vedlejsi vesnici :)
ty pracujes vo veznici? a co tam robis dozorcu?
Proste si treba opäť zvyknúť na to, na čo sme si počas striedania času odvykli. Aspoň vidieť, ako dokážu byť ľudia neprispôsobiví.
kluska je větší eurohujer
Já jsem euroskeptik a chci zachovat letní čas 😝 Opravdu nechci v létě ve 2 ráno světlo a ve 3 už chcípat vedrem. Žádný nesmysl to není.
Co o to, že v zimě vyjde slunce až po obědě, hlavně že budeme mít ukrajinský časRadši v létě slunce už ve 2, než v zimě vstávat o pulnoci
Zrušit to přiblblý vexlování s lidským zdravím a kapitalisti ať dou do kelu s tím zneužíváním lidské aktivity, myslím tím nechat zimní (původní čas), na kterej se jelo v Evropě dlouhá staletí 😀
k tomu zdraviu iba tolko, ze v prirode sa cas posuva kazdy den, pretoze cirkadianny rytmus je zalozeny na svetle/tme a tie su kazdy den ine. desiatky milionov rokov sme sa vyvinali v kazdodennom posune casu.
V době kdy se jelo na trvale zimní čas byla o dvacet let kratší délka života.
Korelace neimplikuje kauzalitu 😝
Je mi naprosto jedno jestli bude ten či onen "čas", ale ať už se to nesmyslné střídání konečně zruší.
Vôbec si neviem predstavíť, že by v EU (resp. v krajinách s UTC+1) nebol jeden čas, či už štandardný, alebo letný. Čas na mobile sa mení automaticky zo siete len ak je to povolené, takže úplná automatika to nie je
v EU jeden cas nie je ani teraz a nebude, casy su tri, teda casove pasma. Pravda je ale, ze clenske staty by mali byt jednotne v zruseni striedania, jedine, co by si staty mali zvolit sami, ci bude trvaly letny alebo zimny, to sa tyka statov na krajoch pasiem.
Čítaj veci aj v zátvorke
Dal jsem hlas Čížkovi. Podle mě je lepší se snažit o střídání konstantní doby vstávání pomocí SEČ/SELČ a v létě, kdy jsou lidé aktivnější, mít dostatek světla i odpoledne, než to řešit debilně buď světlem v půlce noci v létě (jen zimní čas) nebo tmou v půlce normální klasické pracovní doby v zimě (jen letní čas).
Ano. Ja nastesti mam pruznou prac dobu takze svuj den si kdyztak prizpusobim, ale obecne bych to taky tak videl. Bohuzel koukam jsme v mensine
Filozoficky jsem na straně jednotného "zimního" času, protože je to jen číslo na hodinkách.ALE protože ve skutečnosti to jen číslo na hodinkách není a velká část (řekl bych dokonce drtivá většina) lidí/provozů je nepružných a budou pracovat/mít otevřeno v určitých hodinách, jsem prakticky (čistě ze sobeckých důvodů) pro zachování střídání.
Vidím to stejně. Bohužel asi většina lidí má za to, že je to střídání času 2x ročně ohrožuje na zdraví nebo že zimní (pardon standardní) čas je jediný správný protože je to prostě tak. Nebo je častý argument, že to dobu světla neprodlouží a JÁ se nemusím ničemu a nikomu přizpůsobovat.Jsem pro zachování. A když ne, tak jsem proto, aby se používal GMT. Jestli bude celý rok zimní a škola/otvírací doba bude začínat v osm nebo letní a začátek v devět je úplně jedno,
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.