DSL.cz: Rychlosti ADSL v prosinci radost nepřinesly

Diskuze čtenářů k článku

David  |  08. 01. 2004 16:31

TELECOM SUX, DEMENTI CO NEDOKAZOU DRZET KROK SE SVETEM, KDY UZ SE DOCKAME VICE PRIPOJEK ADSL? PROC S TIM KSAKRU NIKDO NIC NEDELA? UZ ME TO UNAVUJE...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daffyd  |  08. 01. 2004 11:12

Cau, nevim jak ostatni, ale ja mam adsl od IOL v Jihlave a mam rychlost pripojij kolem 430 kb/s a stahuju 50-60 kB za sekundu, tedy stahnu 1 MB za 20 sekund, aby nedoslo k omylu, jediny co mi vadi je ten datovej limit 10 GB... jo ping bezva, hraju Americas amry online - servery v USA uplne v pohode, v Cechach je to do 30 ms

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ferda Mravenec  |  11. 01. 2004 03:35

Ty pingy do USA by me zajimaly.... co je u tebe v pohode, ale podle me to pod 200 bejt nemuze. Zkousel sem jednou pustit ASE ve skole (1.5Gbit do CESNETu, samozrejme me omezila 100Mb sit :)) a pingy po Cechach do 10 (2-5 bezne, kua to bych bral domu), ale do USA to neslo pod 150.
btw vite nekdo, jak je spojena Amerika s Evropou co se patere tyce? Jestli lezi optika pod morem (pac satelitem by ty pingy asi dostali pekne zabrat :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  11. 01. 2004 10:02

No k tomu CESNETu - kdyz jsem hral AAO na koleji, tak ty pingy nebyly do USA o nic lepsi nez ted na ADSL, v tom to nebude, v pohode myslim ping do USA kolem 150 ms, zalezi jestli je ten server na vychodnim nebo zapadnim pobrezi a taky samozrejme zalezi jak je ten server pripojenej k netu a zvlada napor hracu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaiser_Soze  |  08. 01. 2004 10:31

Co se divit u firmy, kde je opravdu mozne vsechno. Pro ukazku od znameho. Pan generalni reditel vyhlasil strategii otevrenych dveri (sice v pracovni dobe mit otevrene dvere, aby zakaznici videli jak se tam maka. Asi si to precetl v nejake managerske prirucce. Vtipne je, ze i na oddelenich kam se nema zakaznik sanci dostat.) Samozrejme si vsichni klepali na celo a dvere meli zavreny. Tak pan reditel vcera chodil po cele budove a vtrhaval do dveri a delal bordel. Jedny dokonce rozkopnul. Jo, tomu rikam napln prace .)

No a treba o tom, ze v mediich ted propirany byvaly namestek sefa Policie Antl, ktery skoncil z duvodu alkoholu za volantem, ted dela v Telecomu sefa bezpecnosti :) Jo, je dobry mit kamose jako je treba Gros.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moloss  |  08. 01. 2004 07:19

nemam sice pripojeni k netu xDSL, ale musim se divit ze vas porad bavi zjistovat jestli jste o nejake KB rychlejsi tamhle nebo jinde. Muj synovec zije v CH a ted si zridil pripojeni k netu za 50 FR mesicne 24/bez omezeni 1000kb doufam ze uz konecne padne monopol a prestanou nam vsichni veset buliky na nos o tom jak musime zvedat ceny a pod. jiz loni jsme meli ceny na urovni nemecka a leckde vetsi a nase urady do okolnich zemi rozsiruji lzive informace o zivotni urovni v cesku. viz pripad jedne cesky ktera dostala vyjadreni o prumerne vysi prijmu v cesku pro "soc. urad" kde se uvadi ze prumerny stredoskolak ma prijem 7-8tis CHFR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mate  |  07. 01. 2004 22:23

Kolik se dat se da realne stahnout na lince 512/128 ?  Da se vubec prekrocit limit 10 GB ?

PeMa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaiser_Soze  |  08. 01. 2004 16:13

no muzes si to urcite spocitat. Ale za den, pokud to jede, tak 3GB urcite stahnes. Mluvim z vlastni zkusenosti.

 

Zhruba takhle 50Kbs za sekundu to opravdu svisti. MB mas teda +/- za 20 sekund = 3MB za minutu = 180MB za hodinu =  4320MB za den. Samozrejme to chvilkama pada, kdyz treba surfujes apod. ale 3GB jsou denne uplne v klidu. Vlastne bych klidne bral klidne tu puvodni rychlost 196 nebo kolik bez omezeni dat. Protoze takhle je ti po par dnech stahovani rychlost k ho*nu :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Žíla  |  07. 01. 2004 18:16

Byt jednim z poskytovatelu DSL pripojeni, tak asi server DSL.cz zazaluju za zkreslene vysledky ktere poskozuji jmeno firmy. Uplatnovat zde vysledky z nejakeho pochybneho online meridla a jeste to posuzovat jako nejaky celorepublikovy prumer jednotlivych firem je teda drzost. Sam mam ADSL od jeho vzniku u spolecnosti Telecom-IOL a verte nebo ne tak mne to jede stale na max a za maximum povazuju 105 KBs cili cca 840 kbs (u megabitu samozrejme). A podobnych vysledku dosahuje nekolik dalsich uzivatelu u teto firmy. Dale by se dali zpochybnovat i vysledky Tiscali ktere ma taktez hodne uzivatelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  07. 01. 2004 19:52

Není co žalovat.
Je známo (i popsáno), jakým způsobem měření probíhá a čím může být (statisticky) ovlivněno. Vy jste jednotlivý případ, ze kterého nemůžete zobecňovat. Jestli chcete IOL pomoci, tak si pravidelně přeměřujte rychlost vašeho ADSL na dsl.cz - tím bude i váš případ zahrnut do statistiky...
Nebo se snad domníváte, že by se zveřejňování problémů, s jakými nabízí Český Telecom své "produkty" zákazníkům, mělo zakázat?
;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaklaf  |  07. 01. 2004 18:16

Jedno nechápu - a to

z poslední tabulky vyplynulo, že u typu přpojení 512/128
14% uživatelů má rychlost 0-50kbps
25,2% má rychlost 50-100kbps
a
zároveň 22,9% uživatelů má rychlost >400!!!

tato hodnota přece musí jasně vypovídat o tom, že je něco někde úplně špatně.Co je to za rozdělení rychlosti mezi uživatele, když 4 z 10 mají rychlost jako necelé 2 modemy dohromady a zároveň čtvrtina má rychlost víc jak 5x vyšší než tihle chudáci!?!?!? Kdyby si tyto 3 skupiny rozdělily konektivity mezi sebe, tak na každého by vyšlo cca 200kbps a tomu už se dá říkat širokopásmový internet. Sakra tu agregaci chápu, ale ať funguje jak má, tzn. ať se ta rychlost rozděluje spravedlivě!

ach jo

Já patřím mezi tu šťastnější část uživatelů, protože mě to jede na 430kbps pořád, ale je mi jasné že dřív nebo později mi taky utne. A samozřejmě nemám na to, abych to platil sám, takže dál to distribuuji do dalších 3 počítačů, ale pokud mi rychlost spadne pod 50kbps tak nevím co budu sdílet!

Vaklaf

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  07. 01. 2004 22:23

Ä neni to takhle trochu nepovolene to distribuovat dal? Nekteri provideri to maji dokonce strktne zakazane. A navic s emi nezda, ze nekdo nema 1600 stovek. Nejsem sice bohatej, ale tohle neni zas az tak nic hrozneho. Nekdo ma i hypoteku a to je horsi ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaklaf  |  08. 01. 2004 13:55

no nepovolene to neni. Ptal jsem se na to u meho providera a proto jsem si taky u neho kupoval modem/router. Takze zadne prihlasovani na dashboard, ale proste pripojeni non-stop ktere primo vede do switche a z neho do x pocitacu. Ale mas pravdu, ze to zalezi na providerovi.

Jinak s tou cenou... no jsem student a pro mne platit mesicne 1600 - presneji 1643 vcetne HomeMINI Je opravdu moc. Sli jsme do toho 2, takze jsem pocital s tou cenou 800,- Takova cena je pro mne prijatelna za internet, ktery mi bezi non-stop. Tu rychlost ani nepotrebuju tak velkou, ani tech 10GB nepotrebuji. Pro me bylo rozhodujici to, ze jsem potreboval internet pres den a to mi dial-up proste nedokaze zajistit - jenom od 18:00 do vecera - to je pro mne nedostacujici. Bohuzel nejsem z tech, co maji internet na koleji, ktery jim jede non-stop na 10 pripadne 100MBit/s. Momentalne mam pripojeneho jeste dalsiho cloveka a pravdepodobne pribyde jeste dalsi, takze pak nas to vyjde na 400kč na jednoho.

A s tou hypotekou.... no jasne to je dalsi zatizeni, leasing na auto je dalsi zatizeni... atd atd. To je proste otazka priorit pro kazdeho, ja jsem proste neuvazoval nad zadnym tipem pripojeni, za ktere bych musel platit vic jak 1000kč za měsíc, protože bych to prostě neutáhl - případně utáhl, ale ochudil bych se o něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mozek  |  07. 01. 2004 18:11

Nechapu jak nekdo muze napsat a uverejnit clanek, jehoz podstatou je mereni na webowskem pocitadle kde je kazde mereni rozdilne a nekdy podstatne. Ja bych tendle clanek nazval spise jako propagace serveru DSL.cz, protoze podobnych pocitadel jsou tuny :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luky  |  07. 01. 2004 17:30

Pri nizsi agregaci mit nizsi rychlost, to je vykon. At zije ADSL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m0rt  |  07. 01. 2004 13:40

adsl mi bezi krasne porad 53.5KB/s download :))) ale stejne je to malo :))) prejdu na 11Mb/s full speed :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hrabovský  |  07. 01. 2004 12:57

Nextra, 512/128, Ostrava.

Přes svátky mi to jelo v průměru tak 20-30 kbps, jednou jsem dosáhl i úžasnou rychlost 0,7 kb/s !!

No - v 1. kvartále 2004 by se ke mně měl konečně dostat internet po kabelovce od Karnevalu, tak budu mít od toho skělého ADSL konečně pokoj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
I  |  07. 01. 2004 13:00

Jaký pán, takový krám.

Neboli, až zjistíš, jak velcí kreténi Nextru v Ostravě vedou, tak se taky nebudeš divit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  07. 01. 2004 16:05

No NEXTRA má fakt kliku na dealery, v jednom nejmenovaném sveročeském městě to je taky slušná snůška hovad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav Silhavy  |  07. 01. 2004 11:49

ADSL od Telecomu je kvalitni sluzba, rychla a levna. Rozhodne neodpovida pomer cena/vykon - sluzba by mela byt minimalne 5x drazsi. Za kvalitu si radi priplatime. A pochopitelne agregace by mela byt aspon 1:500 a limit do 3 MB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
I  |  07. 01. 2004 12:57

mili Byty (tisíciny Bytu za sekundu, nebo také pár Bytů za minutu) se píše s malým m.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JH  |  07. 01. 2004 13:06

Domnívám se, že autor měl na mysli 3MB (megabyty) limit objemu stahnutych dat.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nemo  |  07. 01. 2004 11:31

... od NEGARANTOVANÉ služby??? Co by asi telecom říkal, kdybych mu negarantoval poplatek za takovou službu, co? A jednou mu zaplatil 200,- podruhě třeba 500,- tak jak by se mi zrovna libilo a chtělo... Bych měl za chvíli doma exekutory, tahanice po soudech a odpojenou službu, že?

Jestli se nemýlím, podle obch./obč. zákoníků by neměla být smlouva mezi kupujícím a prodávajícím jednostraně mnohem výhodnější... Co ty na to Český Telecome? Nemáš pocit, že si ze zákazníků děláš jen dojnou krávu a kvalita služeb ADSL neodpovídá nasmlouvaným a předpokládaným kvalitám?

No, jo, koho by to z těch kravaťáků vlastně zajímalo, že? Já zapomněl, jim jde především o hezká číslíčka v tabulkách a na účtech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svb  |  07. 01. 2004 07:42

GTS ma skutecne tak malo zakazniku, ze je mezi "ostatnimi"? Nemate nejake informace o kvalite sluzeb teto spolecnosti? Prave se chystam si od nich ADSL poridit, tak by me to zajimalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  07. 01. 2004 08:41

GTS má především vlastní ADSL, ne? To by se asi nemohl TELECOM srovnávat s GTS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svb  |  07. 01. 2004 10:46

GTS ma vlastni ADSL (GTSL), ale ma i ADSL po dratech Telecomu (GTS ADSL / GTS ADSL plus). I ta druha varianta ma neomezena data za rozumnou cenu (895). Zda se mi to jako nejvyhodnejsi nabidka, ale chtel bych slyset nejake prakticke zkusenosti s fungovanim pripojeni od GTS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  07. 01. 2004 11:44

Taky prave zvazuju ze pujdu do ADSL od GTS  (512/128 po dratech Telezmrda). Kdo s jejich ADSL mate nejake zkusenosti (Ostrava a okoli), piste, prosim....
Jinak volal jsem tam pred vanocema a GTS ma co se tyce ADSL 2 site - jednu malou vlastni kde ma draty natahane az ke klientum do baraku, tam bych se o kvalitu sluzby vubec nebal. Druha je klasicky dealing ADSL od Teleshitu, do teto kategorie spadam i ja a prave kvuli "telecom faktoru" z toho mam trochu strach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
I  |  07. 01. 2004 12:54

GTS (Eunet) se vždy zaměřoval zejména na podniky. Mají velmi dobrou kvalitu a až do nedávna měli taky hodně vysoké ceny. Od roku 97, kdy jsem zařizoval do firmy připojení k Netu, vždy používali některou ze špičkových technologií

Předpokládám ale, že pro tuto společnost nebude problém drasticky omezit stahovače a to až na úroveň terminálového připojení 0,9kbps . Rozhodně nepočítejte, že dostanete něco více, než jinde. Spíše bude internetový provoz díky jejich profesionálním systémům lépe hlídaný, což by mohlo znamenat malý přírůstek rychlosti pro méně stahující a velký pokles rychlosti (resp. propustnosti) pro hodně stahující.

Jinak řečeno, své peníze (resp. náklady za přenesená data) si v GTS dovedou lépe pohlídat než většina ostatních. To je také důvodem velkého růstu firmy GTS a zdánlivě výhodné nabídky na připojení bez limitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jim  |  07. 01. 2004 06:30

NEXTRA 512/128 = rychlost 25-40(max) kbps. Volal jsem minimálně 10x na hotline, ze je neco spatne, ale ono není , to je důsledek agregace(bez legrace). Nejak se mi to nezdá. Mozna ze Nextra jeste sama ojebává zákazníky. Kdyby to slo aspon 150kbps tak nic nerikam, ale o polovinnu mene jak dial-up je fakt sila. Jde o pripojeni v Olomouci. Napiste sem Vase zkusenosti s Nextrou v dane lokalite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  07. 01. 2004 12:24

Absolvoval si uspesne 5tou tridu ZS ?
512/50 = ....

Tak co si stezujes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hermik  |  07. 01. 2004 13:41

Agregace se tyka DSLAMu, tudiz 2Mbit/50, coz je tvych 40kbs, asi to vsichni v Olomouci sosate

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hanz  |  07. 01. 2004 06:09

Mam prosbu, kdo pouziva ADSL 1024/256 s Agregaci 1:20 napsat jak mu to funguje (rychlost, ping,.)

Dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  07. 01. 2004 02:41

K článku mám pouze jedno doplnění pro autora - těch přípojek ADSL ve Španělsku skutečně není 2.2 milionu - díval jsem se na tu zprávu z které vycházíte a v nadpisu zprávy je to napsáno správně a ministr to řekl blbě nebo ho novináři blbě pochopili. 2.2 milionu je číslo zahrnující ADSL, kabelové modemy a jiné druhy vysokorychlostního připojení dohromady. Podle dominatního operátora Telefonica mělo Španělsko koncem roku 1.65 milionu přípojek. Zbytek chybějící do 2.2 milionu jsou kabelové modemy, těch mělo Španělsko k 30.9.2003 zhruba 404 500 a v průměru toto číslo roste za kvartál zhruba o 100 tisíc. Moje údaje potvrzuje i zpráva na serveru ISDN kde Telefonica bilancuje ADSL At je to tak či onak, stejně můžeme Španělsku jen tiše závidět. Dovolím si upozornit na Portugalsko, které má stejný počet obyvatel jako ČR a ačkoliv tam před rokem a půl bylo zhruba 2 500 přípojek dnes mají už víc jak 160 tisíc přípojek ( k 30.9.2003 přesně 142 500 ADSL a 280 300 kabelových modemů) Všem přeji hezký den, tady napadlo půl metru sněhu jdu vykopat auto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  07. 01. 2004 05:18

V Brně zatím jen 5 cm...
:o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dsl isp costumer  |  07. 01. 2004 01:35

http://biz.yahoo.com/djus/031218/0428000484_1.html
No je to pravda, holt madaři netrpí slovanskejma manýrama, u nás máme nezávislý novináře jako ministry..., prostě volte Unii Svobody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor