DSL.cz: Levné bezlimitní ADSL určitě rychlost nenabízí

Diskuze čtenářů k článku

Pavel Seman  |  04. 07. 2004 12:38

když to čtu tak se děsím.Chci přejít z dial na ADSL a připadá mi že to je snad ještě pomalejší.Cenově se mi zamlouvá GTS,to je opravdu tak pomalý?kolikrát je asi v praxi rychlejší než klasický připojení přes tel.linku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Storm  |  10. 05. 2004 22:48

no to je teda parada, ja si minulej tejden gts objednal... no uvidim, pokud me to bude stvat, aspon budu mit koupenej modem a prinejhorsim prejdu k jiny firme. platit za dial-up uz me skutecne nebavi.

s tim poctem moznejch uzivatelu pro adsl je to fakt ostuda. bydlim ve vrsovicich, centrum prahy, a adsl je tam dostupny asi tak mesic, pritom nekde na vesnici uz to davno maj. to je na vrazdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mates  |  08. 05. 2004 16:19

no a takovy co si na to napichnou "pět kompů" to za těchto podminek posilaji do prde*e

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brbla  |  09. 05. 2004 01:46

Proč? Přece není nikde psáno, že s těmi 5-ti počítači stáhne víc, než s jedním. Má tam datový limit...

Ale je pravda, že pro poskytovatele by byli nejlepší zákazníci ti, co platí a síť vůbec nepoužívají  .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr 5  |  06. 05. 2004 14:32

Nevím co pořád proti ADSL máte. Osobně mám 512Kb, agregace 1:50, bez limitu.

Většinou to jede kolem 400 - 420 Kb/s. Během dne to někdy spadne tak na 200 - 300, ale je to vždy jen na chvíli ( když je zřejmě připojeno nejvíc lidí ).

Ping je tak do 50ms, ale někdy je 100 až 200ms, takže to je pak nehratelný ( akčnější hry ) a nezbývá než odložit hraní na jindy. To je asi největší výhrada kterou mám.

Mám to zapojený přes hub na dva PC a pohoda. Při souběžné práci se ping nemění, rychlost je samozřejmě poloviční. Poskytovatel je GTS.

Nynější stav není úplně ideální ( někdy nepoužitelný ping ), ale vcelku dostačující. V budoucnu lze očekávat pouze změny k lepšímu ( snad ) takže to je optimistický výhled do budoucna. Co více si přát. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  06. 05. 2004 16:11

No vidis, a kusok vychodnejsie sa cez adsl 384 da tahat 40 KB/s, 512 ide nejakych 60 KB/s a pingy su okolo 20 ms. Takze lepsie to moze byt, akurat vasmu telecomu sa akosi nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muff  |  06. 05. 2004 16:23

400-420 kbps od GTS, hahaha, jsi vtipny :) GTS je co se tyce ADSL snad nejsrackovejsi firma v CR, je to pomale jak prase. Mluvim z vlastni zkusenosti, 100-140kbps je u lajny deklarovane jako 512-ka hodne silne kafe, dyt se na tom neda poslouchat ani inetove radio bez vypadku!!! Neco takoveho at si GTS strci laskave do riti.... pred tydnem jsem jim to tam taky narval, s jejich ADSL uz nechci mi nic spolecneho - odhlaseno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr 5  |  06. 05. 2004 16:57

Tak to máš opravdu smůlu. Mě to od GTS opravdu věšinou běží kolem 400 Kb/s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Sedlaczek  |  06. 05. 2004 18:12

GTS ADSL naprosto bezne cca 140 kb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GTS user  |  06. 05. 2004 18:23

heh 400kbps pres GTS? to jsi snad spadl na PCWinChip ne? mam GTS 1:50 512/128 a jede to tak 1-50kbps vetsinou se to ale limitne blizi ty 1 :( a co s tim ? nic linku jsem zrusil radci nahodim modem ten aspon jede konstante tech 40kbps

Jinak vsem stahovacum radim nechtejte GTS a to jejich ADSL protoze jakmile stahnete vic jak 3GB s tou unlimited variantou nestahnete, zkratka vam z toho udelaj neco po cem si ani neprectete email genialni proste opera mi email natahovala rychlosti 26bajtu/s super ne? mamu to shazovalo z banky protoze tam byl neustalej timeout tyhle muka bych nedoporucil ani tomu nejvetsimu nepriteli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
proton  |  07. 05. 2004 11:58

Take mame s ADSL 512/128 od GTS velmi negativni zkusenost, poridili jsme si to do firmy kvuli mailu a surfovani pro obchodaky ale bylo to naprosto nepouzitelne, navic jak rikate nam to po prekroceni urciteho mnozstvi stazenych dat zacali hrozne zpomalovat. Mozna to jede rychleji vecer a v noci, jenomze to jaksi nezjistime, protoze tady nikdo v tu dobu neni . Na beznou praci ve dne je ADSL od GTS nepouzitelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaklaf  |  06. 05. 2004 23:05

český net 512/128 3GB

net jede v 95% kolem 413kbps stahuju mezi 49-53kB/s

mám na tom napojených 5 kompů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirseta  |  06. 05. 2004 10:17

Ona ta umělá agregace od telekomu má svou logiku. Přeci musí odlišit drahé tarifi od těch levných aby uživatelé nedejbože nedostali podobnou kvalitu za malý peníz.Spíš mě udivuje že u těch dražších 1024/256 jim není blbý nechat linku jet na 50%. Ale to je Český telekom - víc než jen slova.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Funtomas  |  06. 05. 2004 11:36

No ja bych hlavne rekl, ze Telecom by mel nabizet to, co nabizi v soucasnosti s agregaci 1:50 a  s limitem 3 GB dat, za podstatne mensi peniz, maximalne 4 az 5 stovek vcetne DPH. Za vic to urcite nestoji. A ty tzv. Profi varianty s agregaci 1:20 by taky mely byt vyrazne levnejsi. Protoze je tady docela paradoxni situace, kdy ty mene agregovane varianty bez omezeni (nebo s mensim omezenim) dat, ktere asi mely byt urceny predevsim pro lidi prenasejici extremni mnozstvi dat, jsou natolik predrazene, ze je nikdo nechce, a naopak ti tvz. "stahovaci" zustavaji u toho levnejsiho pripojeni s agregaci 1:50, kde kdyz se jich sejde vic, jde rychlost do [censored]. Ja osobne nic nemam proti cenam kolem 1000 - 1500 Kc za pripojeni (bohuzel  uz jsem si asi na ceske pomery zvyknul..), ale ocekaval bych za to neco naprosto jineho, nez Telecumaci nabizej, tedy rychlost pres Megabit, nesrovnatelne nizsi agregaci, bez omezeni dat atp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lucc  |  06. 05. 2004 09:12

teeda, zvlast 1024kbps na 43% je zabavna:) Kdyby to aspon prodavali jako 512ctku a 512tku jako 256tku, tak to neni tak strasny:) Ale mbit bezici na 400kbps...:)
Myslim ze Telecom se silne poucil ze znaceni procesoru. Treba 1024 nema vubec zobrazovat datovy tok:))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  06. 05. 2004 10:05

Ale je to sranda 20.000 uživatelů jim to žere . Kdyby jim to nežraly tak celé ADSL už dávno skončilo. Stejně je to sranda všichni poskytovatelé se pyšní kolik jim přípojek s ADSL přibývá, ale ještě nikdo neřekl a ani nenapsal kolik přípojek už odpojili. SNAD SE ZA TO NESTYDÍ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman  |  06. 05. 2004 07:58

škrcení datového toku, který se mimochodem zavázali nesnižovat, přiškrtit vedení Telecomu, aby již konečně něco dělalo pro uživatele a ne stále pro sebe !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deadman  |  06. 05. 2004 06:18

ale vůbec sem nepochopil, proč více uživatelů znamená zlepšení situace?
Logika ve stylu víc uživatelů rovná se vyšší zátěž tomu moc neodpovídá...
Mlhl by mi to někdo vyvsětlit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr Meduza  |  06. 05. 2004 07:24

 tady de vo to ze ted sou tam vsichni co stahujou a nemuzou mit jiny pripojeni a ted je na kazdy lince 50 uzivatelu (agregace) a protoze vsichni stahujou tak je to zatizeny jestli jich bude vic tak se ty stahujci (vyuzivajci ) rozdelej mezi ty ktery nic nedelaj a mozna se to zrychli  

Stejne je to sunt sdileny radio je vecinou mnohem rychlejsi a za 350 neni co resit gdyz je k tomu pristup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  06. 05. 2004 07:30

Ten problém s agregací není v tom, že by někde bylo reálné úzké místo, které není schopno přenést požadovaný datový tok, ale v tom, že Český Telecom tento tok příškrcuje zcela uměle v agregačních bodech na hodnotu součet uživatelů krát jmenovitá rychlost děleno nominální agregací, tedy 50 nebo 20.

Pokud přibudou méně aktivní zákazníci, než jsou ti dosavadní, tak se situace zlepší, protože požadavky na přenos dat budou růst pomaleji než počet zákazníků. Pokud tedy bude ADSL tak levné, aby si ho pořídil každý, i ten, kdo si jen stahuje poštu a přečte pár článků na webu, tak zbude volná kapacita i pro ty nejnáročnější uživatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deadman  |  06. 05. 2004 07:50

díky...

tohle mě nenapadlo a v článku to explicitne receno nebylo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor