Umělá inteligence | Play Store | DeepMind

Doporučené aplikace v obchodě Googlu se lépe trefují do vkusu uživatelů. Výběr totiž začal řídit DeepMind

Doporučené aplikace v obchodě Googlu se lépe trefují do vkusu uživatelů. Výběr totiž začal řídit DeepMind

Umělá inteligence a architektura modelu strojového učení vyvinutá společností DeepMind výrazně vylepšila systém doporučování aplikací v Obchodě Google Play. V příspěvku, publikovaném na oficiálním blogu, se vývojáři chlubí dosavadními výsledky.

Algoritmy DeepMind byly letos implementovány do oficiálního repozitáře aplikací a her, který aktivně využívají více než dvě miliardy uživatelů systému Android měsíčně. V důsledku toho jsou nyní doporučení personalizovaná lépe než kdykoli dříve.

Umělá inteligence radí uživatelům

Není to zdaleka poprvé, kdy Google využil umělou inteligenci v rámci svých aplikací a služeb. Dceřiná společnost Alphabetu například vytvořila algoritmy pro zlepšení výdrže baterií v zařízeních s mobilním operačním systémem Android.

Další systém WaveNet byl použit ke generování hlasů, které jsou v současnosti k dispozici uživatelům zařízení s Asistentem Google. Za akvizici londýnské firmy DeepMind zaplatil Google v lednu roku 2014 částku 400 milionů dolarů.

Systém doporučování aplikací v rámci Obchodu Google Play obsahuje tři hlavní modely, označované jako „candidate generator“, „reranker“ a „optimisation“. První analyzuje miliony aplikací a načítá ty nejvhodnější kandidáty.

Klepněte pro větší obrázek 
Systém doporučování aplikací v rámci Obchodu Google Play obsahuje tři hlavní modely

Druhý model předpovídá preference uživatele v rámci několika dimenzí. Předpovědi pak slouží jako vstup do výše uvedeného optimalizačního modelu, který v konečném výsledku nabídne uživateli aplikace, jež by ho mohly z nějakého důvodu zajímat.

Několik různých modelů

Ve snaze o co nejpřesnější doporučení nasadil DeepMind typ modelu LTSM, který je schopen chápat různé souvislosti. Ten se však vyznačuje vysokými výpočetními požadavky a později byl nahrazen modelem Transformer. Třetí a konečný model analyzuje, které aplikace uživatel pravděpodobněji nainstaluje na základě jeho historie v Google Play.

Odhadování aplikací, jež by mohly uživatele zajímat, přitom není jednoduché. Zájmy se mohou měnit podle aktuálních potřeb – například osoba, která se dříve zajímala o aplikace pro hledání bydlení, mohla najít nový byt a nyní se zajímá o aplikace související s nábytkem a dalším vybavením.

„Protože týmy Obchodu Google Play a DeepMind každý den tak úzce spolupracovaly a komunikovaly, byli jsme schopni vzít v úvahu požadavky na produkt a jeho omezení během fáze návrhu algoritmu, implementace a závěrečného testování, což vedlo k úspěšnějšímu produktu.“ konstatují spokojeně vývojáři.

Diskuze (1) Další článek: Nvidia GeForce RTX 3080 Ti by měla dostat 16 GB paměti a příznivější cenu. Novou generaci grafik čekejme v půlce roku 2020

Témata článku: Google, Android, Umělá inteligence, Strojové učení, Neuronová síť, Play Store, Alphabet, DeepMind, Aplikace, Google Play, Asistent Google, WaveNet, Vkus, Algoritmus, Doporučování, Uživatelé, Obchod Google Play


Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky