Doplňková ochrana pro Firefox je nebezpečná

Diskuze čtenářů k článku

Jacomo  |  21. 12. 2005 07:19

Co vám na paměťové náročnosti vadí??? K čemu mám 1GB ram, když mi vadí, že si nějaký program zabere 150MB??? To mě fakt netrápí. Co mě však na opeře vadí, a to ve chvíli kdy jsem ve škole, kde máme diskové kvóty, je její cachování. Zatímco firefox mi sice zabere 3x víc Ram, tak na disku to je jen malá velikost a kvóta nepřeteče. A když už jo, tak to bezproblémů smažu. Zatímco u opery je kvóta přeteklá už po pár stránkách. (porovnávám prohlížení stejných stránek). A i to odstranění není zrovna jednoduché. A nepomáhá ani nastavení velikosti cache. Takže mě promiňte, že mi nevadí, když program zabere 15% RAM místo 5%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luuuu, Luuuu  |  20. 12. 2005 23:29

Podívej mně žere ff určitě víc paměti než opera nicméně pokud přesto při jeho používání zároven například renderuji video je zřejmé že pro MOU sestavu je rozdíl cca 40-50 mega paměti nepodstatný,to mas jak s autem někdo preferuje z určitych důvodů to co je pro jineho nevhodné ale asi je to těžké k pochopení a místo toho lítají vzduchem fanatici-jsou jimi označeni ti kteří neužívají produkt který užívá ten druhý.Logickou uvahou dojdeme k tomu že to je jeden ze znaků jímž jde lehce fanatika identifikovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chropotkin  |  20. 12. 2005 23:19

.. ale má v podstatě pravdu.. A okamžitý pokřik FF userů, co jim někdo šlápnul na kuří oko, znamená jen jedno.. že totiž něco s FF opravdu nebude tak, jak by si přáli. Kdyby totiž bylo všechno OK, tak používat "bezproblémovej FF", jen bych se tomu chechtal a nechal bych trashmana, ať si tu plká blbiny.. Zkuste si ale otevřít pár tabů ve FF a nějakou dobu lítat po webu, pak se mrkněte, kolik vám alokuje paměti ( a to je jedna ze základních věcí..) S Operou můžu mít těch tabů třeba 15, 20 a po půldenním brouzdáním netem zabere okolo 46Mb, ovšem slavný MegaOpenSource umí v tu chvíli i několikrát více a s daleko menším počtem tabů.. ( vyzkoušeno na několika posledních verzích). Už nemluvím o tom, že to vše obstará kód vměstnaný do 3,8Mb, to vše s geniálním mail klientem, geniální konfigurovatelností vzhledu, panelů i chování pomocí ini souborů ( jednoduchou náhradou klasických toolbarů za promakaný web developer toolbars atd..). Kdo nechce, nechť nepoužívá a jede si ve FF.. Ale prosím Vás, nerozesmívejte mě tím, že se tu budete hádat, že O. je nejlepší, nebo snad dokonce, že FF je lepší, než O.. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  21. 12. 2005 14:47

Pokud vam ta spotreba pameti (obvykle pro efektivni ram cache) zkuste velikost pro ramcache snizit, nebo pouzivat Flock. To je prohlizec ktery jako by z oka vypad firefoxu (az na odliny vzhled ikon) a jeho naroky na HW jsou radove nizsi - viz www.flock.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luu  |  20. 12. 2005 22:12

Asi to bude pro tebe šokojící ale nejsi jediný kdo operu včetně stránky opera česky zná.Přesto používám firefox a rozhodně dýl než kolem něj začal marketingový humbuk,vlastně duvodem bylo že mi v mozille nevyhovoval int.pošták.Stejné věci co mi roky vadí na Opeře spoustu nepotřebuji a naopak ty ktere pro browsení potřebuji nutně ma ff řešený lépe popřípadě formou pluginu.Pro tebe je má lépe řešena Opera užíváš Operu-jak prosté.Ovšem stejně tak mi nevadí jezdí li soused autem stejné ceny a jiné značky než já a je skalopevně přesvědčen že má to nejlepší-logicky pokud jsem si vybíral já zvážil jsem co vyhovuje mně a nikoliv sousedovi,jinak bych byl trošku na hlavičku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonda  |  20. 12. 2005 22:07

Pokud je Opera tak skvělá, tak proč je její použití pod 1%? Ale asi si 0.5% menšina musí zvyšovat sebevědomí o svém shitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veolw  |  20. 12. 2005 18:44

No pokud si myslíš, že stačí nabušit do case nějaké součástky a počítač zázračně jede, tak si to někdy zkus seskládat sám a uvidíš že to nepojede. Je mi přes 50 let, jak se můžeš přesvědčit na registraci ICQ.

No s tim vubec nesouhlasim. Pravda je ta ze to staci nabusit do case a ono to jede. Vim o cem mluvim Delal jsem o prazdninach na brigade v ASUSu a tam mi pocitace pod rukama jen proplouvaly a malokdy se stalo ze by nejaky nejel. Je pravda ze se nekdy stane ze to nejede ale neni to tak dramaticke. Ve vetsine pripadu to proste jede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sadf  |  20. 12. 2005 17:21

IMHO nejlepší je Lynx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DL  |  20. 12. 2005 16:25

Jo, takhle hádat se můžou jenom ti, kteří ještě nepoznali, že jediný pořádný prohlížeč je links

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jk  |  20. 12. 2005 16:56

elinks je o neco lepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
warezCD, warezCD  |  20. 12. 2005 16:17

Pokud je Vám přes 50 let, tak jste se buď zasekl ve vývoji anebo jste již senilní
Jinak já už složil docela hodně počítačů na to, abych věděl, co všechno to obnáší.

--- Hezký den Vám přeje warezCD ---

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kája  |  20. 12. 2005 16:04

No já jsem to třeba do case zkoušel naflákat a normálně to, nevim vlastně ani tedy, když tě tak poslouchám jak je to vubec možny, jelo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  20. 12. 2005 15:57

No pokud si myslíš, že stačí nabušit do case nějaké součástky a počítač zázračně jede, tak si to někdy zkus seskládat sám a uvidíš že to nepojede. Je mi přes 50 let, jak se můžeš přesvědčit na registraci ICQ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark  |  20. 12. 2005 15:40

Pocitacmi sa zaoberas od roku 1987, ale spravas sa ako male dieta. Jednoducho ku kazdemu clanku o FF musis napisat aka je Opera uzasna, ze? Je to silnejsie ako ty, jednoducho to musis urobit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
warezCD, warezCD  |  20. 12. 2005 15:38

nechci se dotknout těch kdo skládájí počítače, mnozí z nich jsou velmi chytří a určitě by předčili mě a mnohé z nás... tímto se omlouvám, nemyslel jsem to tak

--- Hezký den Vám přeje warezCD ---

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
warezCD, warezCD  |  20. 12. 2005 15:36

To Trashman: jestli se počítači zabýváte už tak dlouhou dobu, jak píšete, nejspíš musíte mít kolem 30-40 let. Člověk v tomto věku již bývá povětšinou dospělý a vyzrálý, alespoň dost na to, aby se nehádal o pitomostech typu, jaký kdo má browser či antivir. A navíc počítače nejsou zrovna nejjednodušší odvětví, čili předpokládám, že i Vaše inteligence bude na patřičné úrovni. Ovšem pouze za předpokladu, že počítače neskládáte. Tam mnoho IQ nutno není. Toť můj názor na Vás a na všechny flejmy ohledně prohlížečů, antivirů, atd. Zkuste se nad tím zamyslet, než mě pošlete do oněch míst.

--- Hezký den Vám přeje warezCD ---

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  20. 12. 2005 15:31

Trashmane, počítačům možná trochu rozumíš, ale číst tě nenaučili ? V článku na diskusi se někde psalo o chybě Firefoxu ? Dočetl jsem se jen o nějaké nepovedené betaverzi goglího rozšíření pro firefox, tys četl něco jiného ? To se nám potom každému v tomto článku zobrazuje něco jiného. Hoď mejla na redaktory zive.cz ať si nedělají srandu, neb čtenáři tvého typu s nižším stupněm chápání mají problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  20. 12. 2005 15:13

počítačům rozumím jistě dobře, když se jimi zabývám od roku 1987. Co jsi dělal v té době ty? Instalaci pluginů zvládnu levou zadní, proto to není ten důvod proč doporučuji Operu. Já jen nemám rád, když se dělá humbuk kolem programu (Firefox), který si tuto pozornost vůbec nezaslouží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dr_x  |  20. 12. 2005 14:55

Že na něj vůbec reaguješ, je to nejspíš jen přiblblík, co není ani schopný zvládnout instalaci pluginů do Firefoxu, tak tady prudí. Nemám nic proti Opeře, ale mám pocit, že 90% jejích uživatel;, jsou takovíhle bezmozci, kteří neumí nic než nadávat na všechno okolo a maskují tím vlastní neschopnost. Že se vůbec rozčiluju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  20. 12. 2005 14:52

Procti si tohle: http://secunia.com/search/?search=opera

http://secunia.com/advisories/15781/
http://secunia.com/advisories/17963/
http://secunia.com/advisories/16907/
http://secunia.com/advisories/17571/
http://secunia.com/advisories/17437/

To je jen priklad. Abych nazapomnel tak i FF
http://secunia.com/search/?search=firefox

http://secunia.com/advisories/17934/
http://secunia.com/advisories/17071/
http://secunia.com/advisories/16911/

Kdyz to to tak vemes, tak v posledni dobe se urodilo vice chyb v Opere nez v FF.

Ale tohle neni debata. Tohle jen ukazka toho, ze by ses mel divat vice s nadhledam a porovnavat nez hajit to sve.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  20. 12. 2005 14:43

poisuješ: http://www.lupa.cz/clanky/bezpecnost-chyba-v-prohlizeci-opera-a-opravy-od-microsoftu/ přece verze 8.51 již opravila, takže není co řešit. Ostatně, to že způsobila zhroucení prohlížeče na příliš dlouhý název v Oblíbených, není žádné bezpečnostní ohrožení. Naopak chyby u Firefoxu se týkají aktuální verze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  20. 12. 2005 14:40

Odpovídám na Trashmana, co má příspěvek nade mnou. když dám Odpovědět, tak mě to hodí na homepage Živě.cz, šmejd jeden

Sice nejsem holka ("četly"), ale stejně odpovím. Ano, sylšel jsem taky o chybě Opery...ta opravná verze 8.51 je co? navíc tohle není chyba Firefoxu, ale nějakého přitroublého rozšíření od Googlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  20. 12. 2005 14:38

Treba dnes http://www.lupa.cz/clanky/bezpecnost-chyba-v-prohlizeci-opera-a-opravy-od-microsoftu/ ? Sice drobna, ale preci zneuzitelna chyba.

Neexistuje program bez chyb. Jedni maji povicero chyb, druzi mene. Tak to je, tak to bude. Nevim, co tu porad resite. Kazdy ten browser ma sve vyhody a nevyhody. Kazdy ma svuj specificky pozadavek na prohlizec.

Tvrdit, ze je jeden profesionalni a druhy ne, tak to je myslim nesmyslne.

Kdo mi nabidne veci, jako prepinani dvou jader Gecko a IE (ted nemyslim, zadne nastavby prohlizecu ala Maxthon). Kdo ma perfektni web developer? (Vyzkousejte si posledni betaverzi Web developer bar - spoustu uzitecnych veci nez posledni release). Kdo ma velkou variabilitu? Firefox

Kdo mi nabidne velmi rychly prohlizec se skvelycm tab browsingem a solidnim tuningem? S kvalitnim mailovym prohlizecem? Opera

Clovek v zivote dela kompromisi a vyhovuje mu to, co se mu libi. Ne kazdy pozaduje urcite funkce, co ten druhy:
Nekdo z vas si treba rika:
"A proc maji tam byt funkce, kdyz je nepotrebuji?"
"Jej, to mi urychli praci a je to velmi uzitecne."
"Hm, ted sice to nevyuziji, mozna se mi to bude hodit v budoucnosti."

Kazdy resi svuj problem ruzne. Kazdy z nas mysli jinak. Nekdo proste se nechce starat a proste delat. Nekdo si to chce predelat podle sebe, jak to chce on sam.

Kroutim hlavou, co tu porad resite. Snad kazdy ma na vyber.

Sam se priznam, ze jsem velice kriticky k IE. Ale jen z hlediska jadra. Protoze pro me jako tvurce, je to velky problem, kdy musim zvysit svuj cas na vyvoji uprav dle nestandartnich metod pro tento prohlizec. Mame tu preci jasna pravidla dana specifikaci, podle ktere se ma prohlizec. Sice, pokud se nemylim, tak specifikace CSS neni ISO standartem. Coz je skoda. To by uz vyrobcum byl dan nuz pod krk.

Ale problemy sou mnohdy vyzvou. A ten kdo to umi se s nima vyporada.

Dej me si ruku na srdce. Jsme i lide bez chyb?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  20. 12. 2005 14:20

že Opera je skutečně bezpečný prohlížeč, nebo jste snad v poslední době četly o nějakých bezpečnostních chybách Opery? Já jsem naposledy četl jen o ohroženích pro Firefox. Tím myslím ten kód co zahltí Firefox a nyní toto. To že Opera obsahuje funkce, které momentálně nechcete, neznamená že je musíte používat. Podívej se na stránku: www.operacesky.net do Galerie (moje nastavení) jak jde Opera nastavit, aby měla velmi málo zobrazených panelů. Tady nejde o to, že Opera má moc funkcí, ale jde spíše o to že uživatelé po počátečním neporozumění a bezradnosti od Opery odejdou, místo aby se poučili, že většina zobrazených funkcí a panelů jde jednoduše povypínat. Font na stránkách Opera nemrší, stačí si správně nastavit fonty v Nastavení. Blokovat reklamy rovněž dovede s filtrem podobně jako to umí její malý bráška Firefox.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  21. 12. 2005 14:42

Toto neni ohrozeni pro FF. Tyka se primo jen programu jine firmy, ktery si par uzivatelu ke svemu FF instaluji. Je znat ze ani netusite o cem mluvite a nechavate se ovlivnit jen dojmy z titulku na zive.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tukan  |  20. 12. 2005 14:14

Koukám, že "redaktoři" Živě se rádi inspirují jinde, bohužel pozdě. Stejně jako iDnes i vy tuto zprávu zveřejňujete s dost velkým spožděním ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  20. 12. 2005 14:18

A co jako ty trotle.... Koho myslíš, že ta tvoje narážka zajímá? Já jsem rád, že se o tom dozvím na jednom místě a jestli se to dozvím dnes, včera nebo zítra mě až tak netankuje. Miluju tyhle inteligenty, co se musí předvádět tím, jak jsou namachrovaní, že to četli už někde jinde.... opravdu reprezentativní vzorek české populace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  20. 12. 2005 13:43

nepoužívat amatérský prohlížeč Firefox a nainstalovat si profesionální a bezpečnou Operu. Nyní ji již máte zadarmo, takže si nemusíte instalovat žádné náhražky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kája  |  20. 12. 2005 13:54

Já snad špatně vidím! Jak si přišel na to, že ff je amatérskej prohlížeč a že Opera je bezpečná? To mi prosim tě vysvětli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kromec  |  20. 12. 2005 13:54

SKlidni se. A precti si znova co se v tom clanku pise!!!!


Taky jsem zkousel OPERU ,ale po zjisteni ze je preplacana funkcemi ktere nepotrebuji a jen zneprehlednuji prohlizec a zas hodne funkci ktere pouzivam OPERE chybeji sem se vratil k FF.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  20. 12. 2005 13:54

Skor nepouzivat google pluginy. Google pluginy su sami nebezpecny obsah. "Chrania" pred niecim co sami robia :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  21. 12. 2005 14:40

Souhlas, Osobne jedine co z google ve firefoxu potrebuju je vyhledavaci policko hned vedle adresy. Zadny dalsi balast, jako google listy apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mekele  |  20. 12. 2005 13:57

jakobych zdali slysel rev hulanu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  20. 12. 2005 14:10

Až bude Opera umět blokovat flashe a reklamy, ( ale tím myslím opravdu je blokovat a ne jen je nezobrazovat ) a až nebude mršit font ve stránkách, pak bude možná skoro tak dobrá, jako FF v základním nastavení a s doplněním o Adblock a Flashblock. Zatím je Opera tím nejhorším prohlížečem který jsem kdy skusil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  21. 12. 2005 18:35

Ale to Opera umí, ikdyž něco na způsob AdBlocku jí docela dost chybí, ale přesto reklamu blokovat bez problémů umí. Asi si ji měl Zkoušet déle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor