Ja bych to udelal jinak. Udelal bych auto ktere ma pouze misto pro ridice. Vsude jinde by byly baterky. Soucasti auta by byl prives nebo nejaky karavan pro lidi. Pokud by nekdo chtel rozsirit dojezd tak by mohl k autu pripojit rakev ve ktere by byly rovnez baterky.
Rakev s baterkama? Dobry napad davat teziste vysoko pro toho, kdo rad kotrmelce.
Mě napadlo, že by to šlo využít na nějakých úsecích dálnic, že by si člověk s elektromobilem půjčil pný vozíček na jedné pumpě a o 100-200km dál by ho vrátil prázdný (odjel by na něj těch 100-200km + by si dobil baterii v autě), tam by ho nabili a připravili pro druhý směr. Otázka je, kolik by to dobíjení stálo, aby se to provozovateli vyplatilo.
Jen jestli by se pak na nějaké pumpě nenahromadila spousta vozíků v různém stadiu od úplně vybitých až po zcela nabité, které by pak chyběly jinde? Možná by pak bylo nutné zajistit přesuny vozíků a jejich distribuci na místa, kde by zrovna chyběly. Což by asi vyžadovalo, aby ty vozíky přetahovala vozidla, která je po cestě vůbec nevyužijí, ale zato by na jejich převoz spotřebovala ještě nějakou energii navíc? 😉
To je jasný, ale na dálnici se auta pohybují oběma směry, samozřejmě, že to 50/50 nikdy nebude, běžně takhle fungují půjčovny kol.
oběma směry sice jo, ale stejně bys minimálně musel ty vozíčky přesunout na benzínku naproti (pokud tam je). Jinak jaksi na dálnici auta z benzínky mají možnost přijet a odjet jet jen do jednoho směru...
Problemem neni chybejici tazne, to je to nejmensi. Problemem je, ze elektroauto neni mozne dobijet za jizdy, to znamena ze tohle nelze (bez uprav na aute) pouzit jako range extender, ale pouze jako ponekud prerostly ekvivalent benzinoveho kanystru vezeneho v kufru normalniho auta.
Napadá mě rčení o mrtvém koni. Elektromobily se nemohou vyrovnat ostatním typům pohonů, tak se vymýšlí různé berličky. Samozřejmě čím dál méně ekologické (výroba, pneumatiky, vyšší spotřeba) a praktické (parkování).Toto řešení může trochu oddálit problém s rozvodnou sítí, která není připravena (a ještě dlouho nebude, jestli kdy vůbec) na masivnější rozšíření elektromobilů. Vozíky je možné dobíjet v době nižších odběrů a vyrovnávat s nimi nepravidelnou výrobu jiných "ekologických" a nespolehlivých zdrojů energie. Jenže to jen v případě, kdy by celý systém měla pod palcem jedna společnost a bylo tak možné si vozík půjčit v Praze a cestou do Chorvatska měnit v Brně, Vídni, Štýrském Hradci a Záhřebu. I tak bude firma řešit byrokratické problémy např. s povinným ručením, neboť některé státy úplně netolerují trvalý provoz vozidla se zahraniční registrací. Bez dotací si nedovedu fungování systému představit a s dotacemi to bude jen prodlužování jízdy na mrtvém koni.Každopádně očekávám, jestli dojde k plánovanému zakázání (ať už faktickému nebo omezení prohibitivními daněmi) podobné vozíky, ovšem s energocentrálami. Již dnes se prodávají k zajištění energie na stavbách, stačí jen upravit k dobíjení za jízdy. Vlk se nažere a koza zůstane celá,.
Naprosto zkreslený pohled, takový hodně usilovný.Vzali jste si do hlavy naivní ideu, že elektromobil nemá šanci, že se nemůže vyrovnat ostatním typům pohonů, ale jediné, čím ve skutečnosti dokážete podpořit takové naivity, je výmysl takové pitomosti, jako je přívěsný vozík s baterií.Všichni víme, že je to kravina jak svět, vy a mi samozřejmě taky, ale taky je to dokonalý nástroj pro manipulace s fakty a zájmy. Takže může vzniknout i otázka, kdo tuhle krávovinu vlastně připravil do éteru. Příznivci, nebo odpůrci elektromobility?
Ano, odpůrci elektrodebility budou vymýšlet přívěsné elektrovozíky, aby tu úžasnou ideu elektrodebility zdiskreditovali. Hm, to je fakt spíš otázka, koho může taková kravina napadnout. 😀
Diskreditace je základ slabikáře ovlivňování veřejného mínění. Odkud jsi vypadl?
😁😁😁😁👍
Začíná návrat k přírodě, za pár set let budou z lidí zdegenerované opice, používající maximálně kamenné nástroje a vybíjející si mezi sebou...ale bude to ekologické......degrese a degradace začíná....přestává se stavět a vyrábět kvůli myším, netopýrům, brokům, mouchám a mikrobům....
Proto civilizace končí a vymírají...návratem k přírodě........civilizace i v historii....měly vzestup a pád...možná to platí i pro mimozemské civilizace, smrt v lůně přírody, odkud vzešly...instinkt smrti...jako u individuálních osudů
A co třeba rodinný kamión? Tam by se vešlo baterek ... 😀
V letech 1994-2001 jezdil v Hradci Králové trolejbus, který měl připojený přívěsný vozík s naftovým agregátem díky kterému mohl jezdit na konečnou, která byla cca 1 km mimo dráty. Byl to unikát, nikde jinde to tak nejezdilo a tak trochu to zřejmě předběhlo dobu 😀https://foto.bmhd.cz/f/62/613/61231.jpg... Od 2001 pak byl pořízen nový trolejbus, který už ten motor měl integrovaný v sobě a nepotřeboval vozík...
Unikat byl mozna pravidelny provoz.Pro pripad delsi vyluky troleje to je bezna vec. Opatovice Jih ho maji taky.
Ale po kolika letech?
Motorovým trolejbusem jsem nedávno jel - v Moldavsku v Kišiněvě. Posledních několik kilometrů na letiště stáhl řidič tykadla, nastartoval integrovaný motor a jelo se :)
Správně se tomu tuším říkalo:" Drbat se levou rukou za pravým uchem"B-]
Tento nápad mě zase tak nepřekvapuje, sám jsem něco takového navrhoval ale s tím, že auto musí přepravovat hlavně náklad a ne baterky. Asi se najde nějaké optimum kolik baterek naložit, aby se dojezd co nejvíc prodloužil a předpokládám že toto je největší know-how toho startupu.Já bych si představoval, že by ten vozík mohl mít i nějaký úložný prostor, přecejenom tahat za autem vozík který je k ničemu asi neni psychycky moc povzbuzující. S úložným prostorem by to vyšlo tak, že by se kufry naložili na něj a v autě by bylo aspoň víc místa. Pak by bylo potřeba vyřešit překládku, pokud by ten vozík byl výměnný (tedy po vybití by se vyfasoval čerstvě nabitý). Tady by asi byl jen problém s typizací, aby nevzniklo 50 různých systémů, ale třeba jenom tři.Tvůrcům doporučuju, pokud tak již neudělali, poohlédnout se do minulosti, do doby, kdy se používali koně. Takový kůň taky nemá moc dlouhý dojezd (opravdu nevím kolik, to po mě nechtějte, ale na dovolenou do chorvatska na jeden zátah nedojede), tak se vybudovala síť přepřahacích stanic, kde se unavení měnili za odpočaté, toto vypadá jako podobný systém, možná s jinými parametry (jako dojezd), ale logisticky to bylo vyřešené už před stovkama let.
Výborně, a nejlépe by se to jistě osvědčilo na těch elektrokamionech. Jeden návěs se zbožím, a druhý s baterkama. Hlavně najít to optimum. 😀
Pokud by měl takový bateriový vozík elektromotor a "autopilota", možná by mohl dojet zcela samostatně k nějakému tomu vybitému elektromobilu. Snad by mohl sloužit i jako tažný nebo tlačný vozík k přesunům nepojízdných vozidel. A třeba by to šlo použít i k protahování spalováků s vypnutým motorem zakázanými zónami ve městech? 😉
Super napad. Ted to jeste zmensit, aby to bylo velky jako kanistr a dalo se to dat do kufru.
Proč mě to jenom nepřekvapuje? A dalším vylepšením bude přívěsná elektrocentrála. A s tou, soudruzi, s tou už projedete elektromobilem klidně celý svět. 😀
Já tedy nevím, ale o kolik se ten dojezd asi reálně prodlouží? Vždyť tím, že táhnu x set kilogramový náklad, zase zkrátím výdrž té baterie v autě, ne? Určitě autu jen s řidičem vydrží baterie déle, než plně obsazenému. Takže reálně se ten dojezd možná o několik (desítek?) kilometrů prodlouží, ale taky vás to vyjde výrazně dráž.
usetris tym, ze ten vozik ma MPR 80km/h 😀
Nj, tak to mě nenapadlo.😀
Zde našli zřejmě také inspiraci: https://bit.ly/2SRAEpn...
Nic originálního. Parní lokomotivy si taky vlekly vagónky s uhlím.
Bingo!
Ovšem parní lokomotivy původně jezdily pouze na dřevo, i když tahaly vagónky s uhlím - viz https://www.koridory.cz/uhli-a-zeleznice-kolem-ro... ... Nicméně první elektrická lokomotiva z r. 1926 také měla akumulátory ( https://www.koridory.cz/e-407-001-prvni-elektrick... ... ), ale vagón (tedy spíš tendr) s baterkama dodneška asi nikdo nevymyslel? 😉
K cemu, kdyz je "tendr s dyzlem".(To byl kuprikladu ten vlak, co se vyvalil pred lety ve Spanelsku.)
No a co teprve az je napadne tam dat elektrocentralu se spalovacim motorem... to bude teprve pecka 😀
A já myslel, že Apríl je až 1. dubna. EV mají mizerný dojezd zvláště pak v zimě tak si za ně prostě zapřáhněte vozíček s přídavnou baterií a můžete vyrazit na cestu 😀 Jak na takovouhle blbost někdo mohl poslat byť jen 1 euro je pro mě skutečnou záhadou asi tak jako prohlášení VW o WLTP: nový způsob měření spotřeby paliva se totiž daleko více blíží podmínkám reálného provozu. Reálně tedy k papírové spotřebě přičítáme 2 až 4 litry dle automobilu a dojezd elektro auta snižujeme o 35% pak máme reálné výsledky.
Ale co si bude povídat, stále je to lepší než ta norma předchozí😀
Tady máš reálný dojezd naložené Tesla 3 v podmínkách české zimy a v reálným provozu:http://www.hybrid.cz/cesky-rekord-elektromobil... ... Myslím že 500km dojezd stačí velké části(většině) automobilistům v ČR ....Od deklarovaného dojezdu výrobce se liší minimálně...
ano couranim po okreskach kde neustale brzdite to je mozne dosahnout, ale to neni typicka cesta pro delsi vzdalenosti. kdyz ted tu teslu lr vytahnete do italie na lyze, tak pojedete 80-90% casu po dalnici a pokud pojedete svizneji tj 140-150kmh + se zapnutou klimou, tak jste na polovine dojezdu.ev je proste skvela volba do mesta kdy nacourate 20-40km/den, ne auto na vetsi vzdalenosti (momentalne) az prijde revoluce v bateriich s rozumnym pomerem kwh/kg tak mozna, ale nyni kdy ma 50kwh baterka 500kg je to utopie (benzim ma 12kwh/1kg!!!).
Podívej vej se třeba na videa teslacka na youtube ten s Teslou jezdí normálně na hory, na dovolenou po Evropě a používá jako služební auto. A to má 2 roky starý auto s horším dojezdem než mají dnešní Tesly. Pokud by fakt byly elektromobily nepoužitelné, tak jak mě vysvětlíš průzkum kde 95% majitelů elektromobilu potvrdilo že další auto které si pořídí bude zas elektromobil.
Služební auta většina firem využívá po dobu 5 let a hlavně argumentovat tím, že auto je 2 roky staré je teda extrém. Navíc majitelé elektromobilů jsou taková sekta lidí, co si plánují kalendář a cesty podle možností vozu a přítomností nabíječek na místě a poměrně nepříjemnou proměnou v podobě toho jestli plánované místo na dobití nebude obsazené nebo nefunkční pokud už je tedy u obchodního partnera vůbec nějaké místo na dobíjení.
Po pražském okruhu a v okolí Prahy najeli 501 Km a rychlost se pohybovala kolem 80 km/h.... Jo to mi stačí, takže na okruhu kde se místy smí až 130 km/h, většinou 100 km/h a počítám, že v trase byli i dálnice se plazili rychlostí 80 km/h jo když pojedu eco rally tak dojedu na nádrž skoro 1 000 Km a dotankuji do 5 minut. Když pojedu normálně myšleno okruh maximální povolená a dálnice kolem 140 km/h jako všichni co jezdí v levém pruhu tak dojedu pořád kolem 600 km na nádrž, kdežto s tímto elektromobilem budu na 270 kilometrech a budu rád navíc podle videa jezdili o víkendu ráno když není provoz takže výsledek naprosto neodpovídá realitě autem potřebuji jezdit do práce nebo v práci a to jsou na silnicích lidi tedy provoz, tedy mnohem nižší plynulost provozu takže vyšší spotřeba.
Jeli max povolenou rychlostí co dany usek povoloval. Celou cestu meli zapnutý autopilot .Pokud stridas ruzne typy silnic a jsou tam křižovatky atd. Tak ta průměrná rychlost je úplně normální. Schválně se nekdy podívej když pojedeš delší trasu.
No jestli meli prumer 80 km/h a sli s tim kolem prahy tak to museli dost casto jet 110 i vice.
Půjde za sebou řetězit několik vozíků když člověk potřebuje fakt daleko - ve stylu "jedu do Chorvatska, tady je můj vláček"?
Jasně! Za auto nejdřív dva vozíčky s elektromobilem a pak ještě osobní přívěsný vozíček s věcma na dovolenou protože do toho mrňavýho auta se ty surfy a pod. nevejdou.
Ne, trambus, lochneska a maringotka je maximum. 😀S vic nez dvema na silnici nemuzes.
Nebo by v tom vozíčku mohla být elektrocentrála na benzín a nabíjela by baterku. No počkat, pak by tam vlastně vůbec nemusel být ten oser s baterkama a mohlo by to mít rovnou velký dojezd se spalovacím motorem.
Už napadlo jiné utopisty:Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroautahttps://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/prives...
Jasně, takže místo baterie v autě budu ještě dobíjet vozík (čas navíc), pak je také třeba uvažovat nad jalovou hmotností, kterou bude nutné táhnout po vybytí připojené baterie a zdvojení zdrojů i nákladů na likvidaci. V podstatě jde o velmi neefektivní obří powerbanku jako k mobilu či NB. Tam se to dá vzhledem ke kapacitě, hmotnosti a odběru (délce provozu) chápat, zde ani omylem, protože ... ?> Ekologické hledisko se okamžitě dostává do záporných hodnot.Poznámka: Zasmál jsem se stejně, jako když Němec nebo už si nepamatuji, chtěl za E-Autem vozit malý spalovací agregát. Zdá se, že alarmisté (ekofašisté) se dostávají do úzkých, možnosti soudobé techniky tvrdě finišují a dobíhají je. 😀
Dodatek: Dohledal jsem pro nevěřící:Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroautahttps://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/prives... je možné dohledat další podrobné informace.
Až na to že je to článek z roku 2016, A byl jen návrch který nevznikl asi ani v prototypu. Spíš se jednalo o vtip. Fakt je že nikdo o tento vozík neprojevil zájem a nikdo ho ani nevyrábí.... A není ani důvod.
No a? Ten nový elektrokoncept má lepší smysl?
oboje je nesmysl
Největší legrace na tom všem je fakt, že tyhle nejapnosti jsou ekonomicky i ekologicky (výroba, recyklace) ještě větší zátěží pro přírodu než u moderních benzínových aut. B-]
a ja uz viem ako toto skonci https://en.wikipedia.org/wiki/Litter_... (vehicle)
ok, tak iba obrazok https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3... ...
Toto zas vymyslel nejaky francuzsky sulin co ma v hlave drotik co mu spaja usi aby mu neodpadli. To je na nobelovku.B-😈
Jako k elektroautům by mi dával zcela seriózně nějaký přídavný "modul" s benzínovým agregátem. Ideálně nějak zakomponovaný do auta, aby se třeba obětovala půlka kufru (modul by se posadil a zacvaknul na spodek prostoru v kufru, kde by bylo připravený sání vzduchu a díra na výfuk. ikdyž to by dalalo asi dost hluk v kabině), nebo přinejhorším ten vozíček. Kdyby člověk potřeboval jet dál, tak by si vzal s sebou agregát. 5kW by mohlo stačit na dost výrazné prodloužení dojezdu (v ustáleném stavu to elektrický auto nemá zase tak velkou spotřebu). Přecejenom dojezd čistě na EV stačí většině lidí na tak 95% tras. Ale když jednou za čas jedete někam dál, tak by se hodil ten spalovák. Ale vozíček s těžkýma a drahýma baterkama co člověk využije třeba 2x do roka je fakt úlet. A taky s sebou vozit spalovák pokaždé (hybrid) je taky "škoda".
Neco jako plug-in hybrid? 😀
Proč ne rovnou menší Temelín na kolečkách?
To už tady taky bylo 😂https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Nucleon
Je super, že dokáží vymyslet řešení problému, který bychom bez těch pitomých elektromobilů vůbec neměli...Já bych spíš tipoval, že časem se stejně prosadí spíš nějaký způsob dobíjení už za jízdy z trolejí, kolejnic v silnici nebo třeba indukcí. Ve městech ve všední dny auta stojí velkou část času v zácpě, tak by se mohla i dobíjet.
Myslím, že řešením je zácpy ukončit, ne je využívat k nabíjení.
Tak si vezmi projímadlo.
Na to si vzpomeň až v nějaké uvízneš, radílku.
Dokud budou lidi kupovat auta a jezdit tím, tak budou i ty zácpy. Ale možná se to časem změní - zakáží prodej aut se spalovacím motorem a na elektromobily většina nebude mít, tak se ulice pročistí...
Další dobrej nápad.Vono to pude...
A pan prijdou taci jako zit brno a jejich zuzovani silnic se zpomalovacimi prahy nebo ted ta kauza v plzni, kdy odbocku na vypadovku udelaji tak, ze se tam pomalu nevytoci auto, natoz dodavka ci nakladak. Kaslani na obchvaty ci neexistujici odstavna parkoviste a tak dale. Opravdu mas pocit, ze to elektromobil vyresi?
Já netvrdím, že elektromobil něco vyřeší, podle mě je to fanatismus a do dvaceti let to bude pěkný průšvih. Ale řada zemí chce zakázat prodej nových aut se spalovacími motory, takže dojezdí ta stará a pak zbudou akorát ty dražší elektromobily, na které mít řada lidí nebude. U ojetého bude nižší cena, ale pokud bude potřeba měnit baterie s cenou poloviny auta, tak se to nevyplatí.Řešením je možná předělat celý ten systém, třeba mít auto jako službu, které nebude stát před domem, ale bude možné si jej kdykoliv objednat a do pár minut přijede, třeba na cestu do práce nebo nákup by to jít mohlo. Ale zase kolik navíc by člověk zaplatil? A pro některé věci je to nepraktické, třeba pokaždé instalovat autosedačku nebo nosiče na kola...
Musk se musí smát jako nikdy, kam to naše evropské automobilky dotáhly.... A já se řechtám s ním 😂😂😂😂😂😂
Jo jo, a hned jak to zavede Musk, tak to najednou bude z ničeho nic objev na Nobelovu cenu. To známe. 😀
To mi připomíná tupé hejty na Apple.Že by jedni a ti samí hateři?No jéje 🙂
Nevíš co je s Alienem?
S tím se bude perfektně parkovat.
To snad někdo vymyslel jako odvetu ekoteroristům. Jinak to nevidím. 😀😀😀
K autům na benzín (naftu) doporučuji připojit stejný vozík s benzínem (naftou). Při couvání je to k nezaplacení. Auta na baterie, to se mi prostě nelíbí a dokud nebudu muset, nechci to.
My nemáme baterky ani do aut viz. Jaguar, ale budeme vyrábět vozíky na baterky, které asi dovezeme z Marsu😀😀😀
Za elektromobil jedině vozík s diesel agregátem.
Mně to přijde jako poměrně vtipné řešení. Většině automobilistů pro většinu jízd dojezd omezený na cca 300 km stačí. A pokud se jednou za rok vypraví do Chorvatska, tak si na dobíjecí stanici pronajmou tenhle vozík, aby ho o pár set km dál vyměnili za jiný dobitý atd.
V zásadě souhlas. Akorát nevím, jestli je úplně dobře, když někdo, kdo není zvyklý jezdit s vozíkem, jednou do roka zapřáhne za auto pár set kg a vyrazí na tisíc km dlouhou štreku.
Také existují autovlaky, naložíte auto v Praze a vyložíte v Košicích nebo naložíte ve Vídni a vyložíte ho v Římě (to pokryje sice velkou část cesty, ale pořád zbývá víc, než baterka dá). Pokud by vše fungovalo, mohly by železniční společnosti na potřebné směry nabízet přepravu aut (pokud vim, tak vlak Mnichov-Benátky/Záhřeb/Rijeka zrovna přepravu aut nenabízí, nebo ji nabízí na omezeném úseku). Ale mám pocit, že než tohle nastane, do té doby budeme muset vymýšlet podobné koňiny, typu přívěs s atomovým reaktorem. Kdyby vznikla taková nějaká kloudná síť autovlaků za rozumnou cenu se stanicemi na dojezd elektromobilu od letovisek s dostatečně častým provozem alespoň jednou denně (ta cena je důležitá, protože to co říkám, tam se platí plná pálka (možná ještě příplatek za auto) + lehátkové lístky pro 4 lidi bez ohledu na to, kolik jich jede (ale max 4, takže další by si asi musel koupit zvlášť což je asi to nejmenší) a to někdo kdo absolvuje cestu autem namísto toho aby letěl a auto si na místě půjčil asi těžko dá). Proč chceme mérmomocí jet na dovolenou po vlastní ose, proč se nenechat převézt.
Nuz ked idem vlastnym autom tak si zastavim kde chcem a kedy chcem. To sa vo vlaku jaksi neda. A ked uz chcem len cestovat daleko bez zastavok tak lepsie lietadlom/vlakom a auto si popripade prenajat az na mieste..
Vyměníte svůj opečovávaný vozík za cizí v kdoví jakém stavu?
Proč by si to měl někdo kupovat? I u běžných přívěsných vozíků je dnes naprosto běžné, že si ho půjčím jen ve chvíli, kdy ho opravdu potřebuji.
Mně přijde kravina mít ten vozík plnej baterek. Spíš by dávalo smysl tam mít jen obyčejnej spalovací motor. Ta eko využitelná hodnota už není kdovíjak velká, aby to ospravedlnilo nepraktičnost baterek
Byla by sranda, kdyby se ukázalo, že je to lednice na lahváče a nějakej odkopnutej novinář zase ukázal svoji vrchovatou kompetentnost 🙂
Po přívěsném vozíčku se spalovacím motorem a nyní přídavným akumulátorem bude následovat přívěsný vozík s extra dlouhou bubnovou prodlužovačkou 😝.
Pokud náhodou někdo opravdu prosadí elektrifikaci dálnic pro kamiony (mimochodem, víte jak bude fajn stát na dálnici kde nějaký kamioňák strhnul vedení a čekat až to opraví?), tak úplně vidím vozíček s pantografem který bude auto za jízdy dobíjet <- hned si to letím patentovat! 😀
Lepší by byl vozík se sběračem. Trolejí je všude dost a prodlužovačky přes chodníky by se rychle mohly stát minulostí. Navíc by to bylo dobíjení zadarmo a to je pro elektromobilisty to nejzásadnější.
To si pište, že dobíjení zadarmo nebude. Ani teď, když ptáčka lapají, není. Jenom to platíme my všichni...
A co se inspirovat u autodromu z poutě. Prostě nad dálnicema natáhnout síť a auta by si elektřinu brala z ní. Jak to zpoplatnit je otázka jiná (jestli by muselo být auto vybavené cejchovaným měřidlem, nebo by se platil paušál). Když by tam bylo nějakých 24 voltů, je to poměrně bezpečné (jak z pohledu člověka, tak z kvůli nebepečí vzniku oblouku (ten je stabilní až nad 30 V)), akorát by na normální výkony vycházely slušné, možná až šílené, proudy (kolik tak může auto žrát, asi by to byly stovky možná i tisícovky ampér do každého auta), takže by se elektrika nemohla vést z centra ale musely by být po cestě měnírny na každém kroku. Ale buben s prodlužkou je dobrý nápad, mohlo by to fungovat obousměrně, auto by buď dostalo plný buben a prodlužku vy odmotávalo (a ukládalo do jedné z připravených drážek ve středovém pruhu), nebo by dostalo buben prázdný a naopak by jej cestou namotávalo, jak by sbíralo prodlužku, kterou rozmotal řidič ve druhém směru. To vypadá jako životaschopný nápad, jen tak přemýšlím, kolik se vejde takových kabelů aby se nezmotaly.
24 V ? Ty toho o elektřině moc nevíš, co? Jinak bys takovou ptákovinu nenapsal. Víš jaké proudy by tím vedením tekly? Víš jak siné by musely být vodiče? Víš kolik sloupů na km by muselo být díky tomu, co jsem napsal? Těžko. B-]
Ma to hacek. Autodrom ma kovovy kolecka. 😀
Zajímalo by mě, proč neprodávají ten vozíček se spalovacím motorem a jenom ho půjčují na dobití. Po tom by šlo jezdit pořád a nemuselo by se nabíjet kdybych nechtěl... Počkat to je vlastně koncept hybridu :-O
Se spalovákem to byla první generace 😀
No jo, ona dvojka je vetsinou desna blbost. 😀
To s tim spalovakem uz existuje. ADAC v Nemecku ma auto vybavene elektrickym generatorem, kterym dobiji elektromobily uviznute v pulce cesty s vybitou baterii. V USA stejne tak zachranuje AAA Tesly co nedojely domu. 🙂https://www.elektroautomobil.com/newsbeitrag/wenn-der-saft... ...
Nadherna ukazka demence kolem BEV. Ekologicky, technologicky a ekonomicky nesmysl jiz dele nez 130 let. Bravo...:-/
Začínám s tebou souhlasit. Evropské automobilky co se elektromobilů týče skutečně zamrzly před 130-ti lety.Tenhle nesmysl je toho nezvratný důkaz.Elektromobilita v Evropě, to bude ještě hodně brutální kino.
Presne tak. V americe pokrocili a maji voziky s dieselagregatem 🙂
Jasně, super a co takhle do každého auta miniaturní atomový reaktůrek? To by šlo ne? Prostě si na benzínce vždycky vyměníte palivové tyče a staré rovnou zalejete betonem do připravené kádě. B-]
já nechci měnit palivový tyče. Já chci tam hodit 2 slupky od banánu a jedno pivo. https://www.youtube.com/watch... 😀
nac menit palivovy tyce, vsak to auto se beztak rozpadne driv jak za 100 let, nez to bude potreba😀 ale hlavne at to nejdriv napaji baterku, jinak to nebude eko
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Nucleon
V době atomového optimizmu se o něčem takovém také uvažovalo. Interval výměny by ale byl několik let.Pak se přišlo na to, že atomová auta a vlaky jsou nesmysl a zůstalo jen u atomových ponorek. Ono jednak vyrobit atomový reaktor tak malých rozměrů moc nejde (přecejenom je potřeba odstínit radioaktivitu), jednak jaderné palivo je opravdu nebezpečná věc a nikdo nedovedl vyřešit, co se stane při dopravní nehodě (dejme tomu, že by se konstrukce udělala dost bitelná) a hlavně jak by to bylo s ochranou před teroristy a podobně vyšinutými jedinci, kteří by tak měli matroš na své akce v každém vozidle.Lepší je atomovou energii proměnt na elektrickou ve velké elektrárně a do aut ji posílat po drátehc. No a to je oč tu běží, hledá se nějaký vhodný nosič, baterie jsou dost těžké v poměru k tomu, kolik energie nesou.
Ano, elektromobily na baterie budou pobízet k podobným pitomostem, aby se daly používat jako normální auta 😀
Proč by se např. Tesla 3 nedala požívat jako normální auto?
Nó ... maximálně jako napodobenina normálního auta.Krucinál, už pochopte: Elektrický pohon je skvělá věc pokud máte k dispozici dostatek el. energie v rozumné formě. Akumulátory rozumnou formou nejsou.
A co je tedy rozumná forma?
Pro auto zdá se, zatím není. Leda snad palivové článku, ale o nich toho moc nevím.
ZPM (Zero Point Module - Star Gate Atlantis) je tou správnou odpovědí!Jenom to auto nesmí nabourat, aby se energie neuvolnila najednou.
Cokoliv s energetickou hustotou alespoň na úrovni dnešních zlých zaostalých paliv typu benzín/nafta. Což baterie, které mají en. hustotu o dva řády horší jaksi nehrozí...
Věřím, že porovnávat energetickou hmotnost benzínu a baterie je demagogie. Já to vidím například takto - viz některé naměřené údaje Tesla 3 v provozu:(teplotní rozmezí - udávaná efektivita vozem - spotřeba v kWh na 100 km - ekvivalent v litrech benzinu na 100 km)-10° až 0°C - 64,6 % - 21,127 kWh - 8,2 l/100 km0° až 10°C - 76,6 % - 17,803 kWh - 6,92 l/100 km10° až 20°C - 82,9 % - 16,453 kWh - 6,42 l/100 km20° až 30°C - 89,2 % - 15,278 kWh - 5,92 l/100 kmA teď prachy:Nákup energie při spotřebě cca 8l (20kWh - ZIMA) /100km:Elektromobil: 48,- Kč/100km (noční proud + ztráty nabíjení cca 2,4- Kč/kWh)Benzínomobil: 240,- Kč/100kmNákup energie při spotřebě cca 7l (15kWh - LÉTO) /100km:Elektromobil: 36,- Kč/100km (noční proud + ztráty nabíjení cca 2,4, - Kč/kWh) Benzínomobil: 210,- Kč/100kmA to jsou údaje dnes. Zatímco účinnost spalovacího motoru už nikdo na světě nikam významě nezvedne, bateriové systémy jsou prakticky na počátku svého vývoje.-------------https://www.garaz.cz/clanek/srovnani-energetic... ...
Samozřejmě, fyzikální zákony a limity naší aktuální technologické úrovně jsou jasná demagogie. Ale stačí mít tabulku kterou si někdo vycucal kdoví odkud a pokud mi vyhovuje pro mou propagandu, tak jí budu tlačit všude možně. Jak to říkal ten Churchill? Nevěřím statistice kterou jsem si sám nezfalšoval... 😉Schválně jsem se díval na ten odkazovanej blábol a ekofašizmus z toho smrdí až za roh. Většina těch dat nemá s realitou mnoho společného a jsou silně upravená tak, aby spalovák vypadal jako ten fujky zlej krám a elektroauto bylo to úžasné sluníčkové zařízení které spasí svět.Příště si zkus fakta ověřovat z více zdrojů - ideálně i z těch odborných, nejen těch ekofašistických.
To bych asi i podepsal, až na ten ekofašismus a to co od něj následovalo.Takovými hodnoceními jen dokazujete absolutní nekompetentnost diskuse na toto téma.Žádné zdroje, které dokazují (tím myslím skutečně dokazují) opak neexistují.
Byvam na severe slovenska. Hornata oblast. Navyse tu casto byva zima (ono na celom Slovensku). Potrebujem tudiz aj kurit. Len ouha, u klasickeho motora je teplo vedlajsim produktom, tudiz kurim odpadom. U elektrickeho auta to teplo treba vyrobit zvysenou spotrebou elektriny.Cesta do kopca tiez zozerie nemalo energie. No a teraz mi povedzte, ako s odstavenym autom s ktorym som prisiel na chatu z tej chaty po takom tyzdni odidem, ak som spotreboval nemalu cast energie na prichod a dalsia nemala cast sa strati nizkou ucinnostou baterii v zime.Nehovoriac o tom, ze tie baterie budu po 4 rokoch cyklu zima/leto v totalnej prdeli a take auto vam NIKTO ako jazdenku nekupi.Elektricke auto mi tiez neopravi hocjaky fachman na dedine, jedine nejaky autorizak vzdialeny stovky kilometrov, pripadne uplne v inom state.
na tej chate nemas elektriku?
Zůstaň u gazíka.Elektromobil ještě dlouho nebude vhodné auto úplně na všechny možné varianty. A ani to není potřeba. Pokud v budoucnu na světě zůstane jezdit 5% spalováků z dnešních čísel, nikomu to vadit nebude.
Práve pre teba by bolo výhodné.- pekne doma vklude nabijes. Čiže menej času strávis na pumpe.- síce do kopca to viacej žerie ale zase dolu z kopca rekuperujes.- v zime pekne z domu necháš na diaľku rozmrazit a opačne.Tie reči o životnosti batérii sú len tvoje domnienky. To by potom Nóri museli meniť každé 2 roky všetky auta. Hocijaké modernejšie auto “fachman” na dedine aj tak neopraví. A na EV je menej veci čo by sa mohlo pokaziť a aj menej veci čo treba pravidelne servisovat.
Představ si že v Norsko ještě víc hornatá krajina a je tam ještě větší zima a přesto se tam elektromobily prodávají ve velkém.A vytopení elektromobilu zas není takovej problém a na dojezd nemá nijak zásadní vliv. Stačí pohledat najdeš videa lidí kteří elektromobil testovali v extrémních mrazech dokonce v něm kempovali přes noc a bezproblému.Životnost moderní baterie elektromobilu větší než životnost auta. https://www.svetmobilne.cz/baterie-tesla-prekvapuji-... ... Jakékoliv moderní auto už neopraví kdekdo jako dříve škodu 120...
Maximálka asi nebude nejvyšší, jak už to u vozíků bývá. Nicméně je to pitomost. EV jsou buď malá vozítka do města, se kterými je delší cesta za trest i v benzínové verzi nebo naopak auta typu Tesla a tam už je slušný dojezd, takže vozík není potřeba.
Já myslím že je to pěkná ptákovina. Než dokupovat extra drahý vozík, tak rovnou koupím elektromobil s větší baterií.... Další věc to musí podporovat i samotný elektromobil, kolik je a bude takových na trhu.
Myslím, že tady není myšleno, že by si vozík koupil zákazník, ale že by se vozíky měnili na dobíječkách. Prostě třeba na cestě do Chorvatska by jste po cestě několikrát vyměnil vozík za dobitý.
Když mám už zastavovat, tak za dobu přehození vozíku(10-15min) , mě moderní elektromobil na rychlonabíječce nabije na dalších 240-350km
Teoreticky dobré, prakticky ale ne všechny jsou takhle rychlé a za druhé musí mít volno viz ta pěkná kolona u nabíječek někde v USA. Ano, ta se může stát i s nemoderními komunistickými náckovskými a miliony lidí zabíjejícími nafťáky, ale tam je průměrná doba doplnění dojezdu o cca 500km za 1 minutu tankování a 1 minutu placení. B-] Takže s elektrikou si můžete maximálně tak vytřít prdel. Zakázat naftu a benzín stejně nemůžete, takže se tu v klidu můžeme smát demenci lidí, co si myslí že tímhle opravdu něčemu pomůžou. B-]
Ale no tak, trochu přeháníš, ne? Tankoval jsem za celý život minutu jen v případě, když jsem byl děcko a tankoval za 300kc. Ve skutečnosti je plná nádrž, když dobře, tak za 5minut a to musí být relativně nová pumpa. Placení taky není bůh ví co. Když se predmnou slezou třeba 3 lidi platící hotově, kupující cigára, žvýkačky, tak to mám na dalších 10 minut a ani si to neuvědomím a to se bavíme o téměř prázdné stanici. Když jsi 3-4 na řadě na pumpě, tak si to taky užiješ. To nabíjení není o tolik horší, navíc, pokud nezijes v kralikarne, tak můžeš každý den vyjíždět s plnou a připojení/odpojení té vyjde na hodinu ročně.
zmer si to na stopkach.... obvykla rychlost plneni benzinu 45l/min, nafta 90l/min
Ta kolona co kolovala po internetu byla z celostátního srazu majitelů vozů Tesla. Ne jak se tvrdilo že ze svátku díkuvzdání. Takže šlo o extrémní případ. Veskutečnosti kolikrát vidíš že by byly všechny dobíjecí místa u rychlonabíječek plná?
A co když když jich tam bude čekat dalších 150?
Hoštice nezastavujeme.
Výhodou těch vozíků by bylo, že by se nabíjeli při nízké ceně elektřiny nebo aspoň ne v dobu, kdy jsou běžné stojany na dobíjení plně obsazené. Úplně blbý nápad to není. Ale vypadá to dost zvláštně, táhnout za autem vozíček s nemalou váhou. Ale třeba pro plug in hybridy to může být zajímavé řešení. Nemusely by se dělat čistě elektrický auta, kdo by chtěl, tak by si půjčil vozík a hurá na dovolenou. Kdo ne, tak na benzín. Jako nějaký přechodný stav k rozsáhlejší elektrizaci automobilů proč ne.
Jmenujte příklad takového elektromobilu. I Tesla se dobíjí 40 minut na tuto vzdálenost.
Si si istý?https://youtu.be/5FWlFdLwV94...
Ve videu má dobu dobití baterie 55 minut - ve videu 5:55
si sa chcel 55min pozerať na nabijanie či ako?Takých videii je plny YouTube.
Zle som to pochopil.
78% za 25min.
Tesla 3, Porsche Taycan(ten má jestě rychlejší dobíjení) a další se chystají na trh
Jenže rychle se dobíjí jen při téměř vybité baterii, potom se již nabíjí pomalu. Na 80% počítejte alepsoň 25 minut.
A 80% je koľko km?
Ale vždyť se dodnes nebyli schopni domluvit na rozhraní nabíjení, natož na výměnu vozíků. 😝 Jinak je to opravdu obrovský krok dopředu. Takhle se dělalo již ve středověku, jen se místo vozíků přepřahali koně. Ale vydržet, za chvíli tam budeme také. 😀
no tak to je ale blbost!!😁👍
Heuréka. Tohle je přesně to, po čem všichni touží!
To mně připomíná vtip, který se vyprávěl za sovětské éry:Potkají se dva:"Ahoj, kdes byl takovou dobu, že jsem tě neviděl?""Ále, v Rusku, na služební cestě""A co jsi si tam koupil?""Digitální hodinky, koukni!""Jsou dobrý?""Jsou výborný" pravil kamarád a nadhodil si ruksak "ale ty baterky..."
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 2. 2020 18:02
😀😀😀😀😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.