Veolw
18. 2. 2020 • 10:18

Ja bych to udelal jinak. Udelal bych auto ktere ma pouze misto pro ridice. Vsude jinde by byly baterky. Soucasti auta by byl prives nebo nejaky karavan pro lidi. Pokud by nekdo chtel rozsirit dojezd tak by mohl k autu pripojit rakev ve ktere by byly rovnez baterky.

honcka
honcka
18. 2. 2020 • 9:38

Mě napadlo, že by to šlo využít na nějakých úsecích dálnic, že by si člověk s elektromobilem půjčil pný vozíček na jedné pumpě a o 100-200km dál by ho vrátil prázdný (odjel by na něj těch 100-200km + by si dobil baterii v autě), tam by ho nabili a připravili pro druhý směr. Otázka je, kolik by to dobíjení stálo, aby se to provozovateli vyplatilo.

Dusan
18. 2. 2020 • 9:38

Problemem neni chybejici tazne, to je to nejmensi. Problemem je, ze elektroauto neni mozne dobijet za jizdy, to znamena ze tohle nelze (bez uprav na aute) pouzit jako range extender, ale pouze jako ponekud prerostly ekvivalent benzinoveho kanystru vezeneho v kufru normalniho auta.

Patrik Chrz (PatrikChrz)
Patrik Chrz (PatrikChrz)
18. 2. 2020 • 5:47

Napadá mě rčení o mrtvém koni. Elektromobily se nemohou vyrovnat ostatním typům pohonů, tak se vymýšlí různé berličky. Samozřejmě čím dál méně ekologické (výroba, pneumatiky, vyšší spotřeba) a praktické (parkování).Toto řešení může trochu oddálit problém s rozvodnou sítí, která není připravena (a ještě dlouho nebude, jestli kdy vůbec) na masivnější rozšíření elektromobilů. Vozíky je možné dobíjet v době nižších odběrů a vyrovnávat s nimi nepravidelnou výrobu jiných "ekologických" a nespolehlivých zdrojů energie. Jenže to jen v případě, kdy by celý systém měla pod palcem jedna společnost a bylo tak možné si vozík půjčit v Praze a cestou do Chorvatska měnit v Brně, Vídni, Štýrském Hradci a Záhřebu. I tak bude firma řešit byrokratické problémy např. s povinným ručením, neboť některé státy úplně netolerují trvalý provoz vozidla se zahraniční registrací. Bez dotací si nedovedu fungování systému představit a s dotacemi to bude jen prodlužování jízdy na mrtvém koni.Každopádně očekávám, jestli dojde k plánovanému zakázání (ať už faktickému nebo omezení prohibitivními daněmi) podobné vozíky, ovšem s energocentrálami. Již dnes se prodávají k zajištění energie na stavbách, stačí jen upravit k dobíjení za jízdy. Vlk se nažere a koza zůstane celá,.

Kuba12345678
17. 2. 2020 • 21:52

😁😁😁😁👍

martiiX
17. 2. 2020 • 20:23

Začíná návrat k přírodě, za pár set let budou z lidí zdegenerované opice, používající maximálně kamenné nástroje a vybíjející si mezi sebou...ale bude to ekologické......degrese a degradace začíná....přestává se stavět a vyrábět kvůli myším, netopýrům, brokům, mouchám a mikrobům....

SaiyansX
17. 2. 2020 • 18:20

A co třeba rodinný kamión? Tam by se vešlo baterek ... 😀

Kuba77
17. 2. 2020 • 17:20

V letech 1994-2001 jezdil v Hradci Králové trolejbus, který měl připojený přívěsný vozík s naftovým agregátem díky kterému mohl jezdit na konečnou, která byla cca 1 km mimo dráty. Byl to unikát, nikde jinde to tak nejezdilo a tak trochu to zřejmě předběhlo dobu 😀
https://foto.bmhd.cz/f/62/613/61231.jpg...
Od 2001 pak byl pořízen nový trolejbus, který už ten motor měl integrovaný v sobě a nepotřeboval vozík...

Petr Hana
Petr Hana
17. 2. 2020 • 16:06

Správně se tomu tuším říkalo:" Drbat se levou rukou za pravým uchem"B-]

Jakub Mlůno
17. 2. 2020 • 11:58

Tento nápad mě zase tak nepřekvapuje, sám jsem něco takového navrhoval ale s tím, že auto musí přepravovat hlavně náklad a ne baterky. Asi se najde nějaké optimum kolik baterek naložit, aby se dojezd co nejvíc prodloužil a předpokládám že toto je největší know-how toho startupu.
Já bych si představoval, že by ten vozík mohl mít i nějaký úložný prostor, přecejenom tahat za autem vozík který je k ničemu asi neni psychycky moc povzbuzující. S úložným prostorem by to vyšlo tak, že by se kufry naložili na něj a v autě by bylo aspoň víc místa. Pak by bylo potřeba vyřešit překládku, pokud by ten vozík byl výměnný (tedy po vybití by se vyfasoval čerstvě nabitý). Tady by asi byl jen problém s typizací, aby nevzniklo 50 různých systémů, ale třeba jenom tři.
Tvůrcům doporučuju, pokud tak již neudělali, poohlédnout se do minulosti, do doby, kdy se používali koně. Takový kůň taky nemá moc dlouhý dojezd (opravdu nevím kolik, to po mě nechtějte, ale na dovolenou do chorvatska na jeden zátah nedojede), tak se vybudovala síť přepřahacích stanic, kde se unavení měnili za odpočaté, toto vypadá jako podobný systém, možná s jinými parametry (jako dojezd), ale logisticky to bylo vyřešené už před stovkama let.

jtach
17. 2. 2020 • 11:50

Super napad. Ted to jeste zmensit, aby to bylo velky jako kanistr a dalo se to dat do kufru.

Roman Langer (RomanL)
17. 2. 2020 • 11:11

Proč mě to jenom nepřekvapuje? A dalším vylepšením bude přívěsná elektrocentrála. A s tou, soudruzi, s tou už projedete elektromobilem klidně celý svět. 😀

zeto
17. 2. 2020 • 10:38

Já tedy nevím, ale o kolik se ten dojezd asi reálně prodlouží? Vždyť tím, že táhnu x set kilogramový náklad, zase zkrátím výdrž té baterie v autě, ne? Určitě autu jen s řidičem vydrží baterie déle, než plně obsazenému. Takže reálně se ten dojezd možná o několik (desítek?) kilometrů prodlouží, ale taky vás to vyjde výrazně dráž.

zelenypan
zelenypan
17. 2. 2020 • 10:15

Zde našli zřejmě také inspiraci: https://bit.ly/2SRAEpn...

borekz
17. 2. 2020 • 8:54

Nic originálního. Parní lokomotivy si taky vlekly vagónky s uhlím.

Jiří Šimek
Jiří Šimek
17. 2. 2020 • 6:38

No a co teprve az je napadne tam dat elektrocentralu se spalovacim motorem... to bude teprve pecka 😀

Brandstifter
Brandstifter
17. 2. 2020 • 0:19

A já myslel, že Apríl je až 1. dubna. EV mají mizerný dojezd zvláště pak v zimě tak si za ně prostě zapřáhněte vozíček s přídavnou baterií a můžete vyrazit na cestu 😀 Jak na takovouhle blbost někdo mohl poslat byť jen 1 euro je pro mě skutečnou záhadou asi tak jako prohlášení VW o WLTP: nový způsob měření spotřeby paliva se totiž daleko více blíží podmínkám reálného provozu. Reálně tedy k papírové spotřebě přičítáme 2 až 4 litry dle automobilu a dojezd elektro auta snižujeme o 35% pak máme reálné výsledky.

MacPhenom
MacPhenom
16. 2. 2020 • 23:43

Půjde za sebou řetězit několik vozíků když člověk potřebuje fakt daleko - ve stylu "jedu do Chorvatska, tady je můj vláček"?

Vestor
16. 2. 2020 • 23:21

Nebo by v tom vozíčku mohla být elektrocentrála na benzín a nabíjela by baterku. No počkat, pak by tam vlastně vůbec nemusel být ten oser s baterkama a mohlo by to mít rovnou velký dojezd se spalovacím motorem.

dolph1888
dolph1888
16. 2. 2020 • 22:49

Jasně, takže místo baterie v autě budu ještě dobíjet vozík (čas navíc), pak je také třeba uvažovat nad jalovou hmotností, kterou bude nutné táhnout po vybytí připojené baterie a zdvojení zdrojů i nákladů na likvidaci. V podstatě jde o velmi neefektivní obří powerbanku jako k mobilu či NB. Tam se to dá vzhledem ke kapacitě, hmotnosti a odběru (délce provozu) chápat, zde ani omylem, protože ... ?
> Ekologické hledisko se okamžitě dostává do záporných hodnot.
Poznámka: Zasmál jsem se stejně, jako když Němec nebo už si nepamatuji, chtěl za E-Autem vozit malý spalovací agregát. Zdá se, že alarmisté (ekofašisté) se dostávají do úzkých, možnosti soudobé techniky tvrdě finišují a dobíhají je. 😀

Tantal
16. 2. 2020 • 22:17

Největší legrace na tom všem je fakt, že tyhle nejapnosti jsou ekonomicky i ekologicky (výroba, recyklace) ještě větší zátěží pro přírodu než u moderních benzínových aut. B-]

JohnST
JohnST
16. 2. 2020 • 21:10

Toto zas vymyslel nejaky francuzsky sulin co ma v hlave drotik co mu spaja usi aby mu neodpadli. To je na nobelovku.B-😈

Lukáš Černý
16. 2. 2020 • 20:53

Jako k elektroautům by mi dával zcela seriózně nějaký přídavný "modul" s benzínovým agregátem. Ideálně nějak zakomponovaný do auta, aby se třeba obětovala půlka kufru (modul by se posadil a zacvaknul na spodek prostoru v kufru, kde by bylo připravený sání vzduchu a díra na výfuk. ikdyž to by dalalo asi dost hluk v kabině), nebo přinejhorším ten vozíček. Kdyby člověk potřeboval jet dál, tak by si vzal s sebou agregát. 5kW by mohlo stačit na dost výrazné prodloužení dojezdu (v ustáleném stavu to elektrický auto nemá zase tak velkou spotřebu). Přecejenom dojezd čistě na EV stačí většině lidí na tak 95% tras. Ale když jednou za čas jedete někam dál, tak by se hodil ten spalovák. Ale vozíček s těžkýma a drahýma baterkama co člověk využije třeba 2x do roka je fakt úlet. A taky s sebou vozit spalovák pokaždé (hybrid) je taky "škoda".

Věra Pahlavá
Věra Pahlavá
16. 2. 2020 • 20:32

Proč ne rovnou menší Temelín na kolečkách?

Mi.Chal
16. 2. 2020 • 20:03

Je super, že dokáží vymyslet řešení problému, který bychom bez těch pitomých elektromobilů vůbec neměli...Já bych spíš tipoval, že časem se stejně prosadí spíš nějaký způsob dobíjení už za jízdy z trolejí, kolejnic v silnici nebo třeba indukcí. Ve městech ve všední dny auta stojí velkou část času v zácpě, tak by se mohla i dobíjet.

Adrien Malcolm (anonas)
16. 2. 2020 • 19:58

Musk se musí smát jako nikdy, kam to naše evropské automobilky dotáhly.... A já se řechtám s ním 😂😂😂😂😂😂

hnusak
16. 2. 2020 • 19:56

S tím se bude perfektně parkovat.

Taky skoro doktor
16. 2. 2020 • 19:44

To snad někdo vymyslel jako odvetu ekoteroristům. Jinak to nevidím. 😀😀😀

MLML
16. 2. 2020 • 19:17

K autům na benzín (naftu) doporučuji připojit stejný vozík s benzínem (naftou). Při couvání je to k nezaplacení. Auta na baterie, to se mi prostě nelíbí a dokud nebudu muset, nechci to.

Neurotic
16. 2. 2020 • 18:53

My nemáme baterky ani do aut viz. Jaguar, ale budeme vyrábět vozíky na baterky, které asi dovezeme z Marsu😀😀😀

Ross Djangonaut
16. 2. 2020 • 18:50

Za elektromobil jedině vozík s diesel agregátem.

malvino
16. 2. 2020 • 18:47

Mně to přijde jako poměrně vtipné řešení. Většině automobilistů pro většinu jízd dojezd omezený na cca 300 km stačí. A pokud se jednou za rok vypraví do Chorvatska, tak si na dobíjecí stanici pronajmou tenhle vozík, aby ho o pár set km dál vyměnili za jiný dobitý atd.

ziki
16. 2. 2020 • 18:35

Po přívěsném vozíčku se spalovacím motorem a nyní přídavným akumulátorem bude následovat přívěsný vozík s extra dlouhou bubnovou prodlužovačkou 😝.

agent000
16. 2. 2020 • 18:33

Zajímalo by mě, proč neprodávají ten vozíček se spalovacím motorem a jenom ho půjčují na dobití. Po tom by šlo jezdit pořád a nemuselo by se nabíjet kdybych nechtěl... Počkat to je vlastně koncept hybridu :-O

Katikakus
Katikakus
16. 2. 2020 • 18:14

Nadherna ukazka demence kolem BEV. Ekologicky, technologicky a ekonomicky nesmysl jiz dele nez 130 let. Bravo...:-/

Jakub Lamacka
16. 2. 2020 • 18:13

Jasně, super a co takhle do každého auta miniaturní atomový reaktůrek? To by šlo ne? Prostě si na benzínce vždycky vyměníte palivové tyče a staré rovnou zalejete betonem do připravené kádě. B-]

JackBrno
16. 2. 2020 • 18:02

Ano, elektromobily na baterie budou pobízet k podobným pitomostem, aby se daly používat jako normální auta 😀

jirkajiri
16. 2. 2020 • 18:00

Maximálka asi nebude nejvyšší, jak už to u vozíků bývá. Nicméně je to pitomost.
EV jsou buď malá vozítka do města, se kterými je delší cesta za trest i v benzínové verzi nebo naopak auta typu Tesla a tam už je slušný dojezd, takže vozík není potřeba.

kromec
16. 2. 2020 • 17:57

Já myslím že je to pěkná ptákovina. Než dokupovat extra drahý vozík, tak rovnou koupím elektromobil s větší baterií.... Další věc to musí podporovat i samotný elektromobil, kolik je a bude takových na trhu.

WiQiX
16. 2. 2020 • 17:48

Heuréka. Tohle je přesně to, po čem všichni touží!

Pytlík
16. 2. 2020 • 17:44

To mně připomíná vtip, který se vyprávěl za sovětské éry:
Potkají se dva:
"Ahoj, kdes byl takovou dobu, že jsem tě neviděl?"
"Ále, v Rusku, na služební cestě"
"A co jsi si tam koupil?"
"Digitální hodinky, koukni!"
"Jsou dobrý?"
"Jsou výborný" pravil kamarád a nadhodil si ruksak "ale ty baterky..."

Názor byl 1× upraven, naposled 16. 2. 2020 18:02

TFSi
16. 2. 2020 • 17:38

😀😀😀😀😀

Určitě si přečtěte

Články odjinud