Už to tady bylo řečeno mnohokrát. Klíčem je CENA. Kdo nemá možnost nabíjet doma, jezdí stejně nebo dráž než auta se spalovacími motory. A dalším problémem je složitost, kdy každá organizace vyžaduje jakousi aplikaci nebo jejich čipovou kartu. Dokud to nebude fungovat jako u běžné benzinky - načerpám, zaplatím kartou nebo u kasy - tak to spoustu lidí odradí.A čeká nás určitě další nepříjemné překvapení. Až bude elektromobilů hodně, bude potřeba nahradit spotřební daň z pohonných hmot. Takže se bude platit pravděpodobně poplatek z ujetého kilometru, což opět provoz prodraží.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 4. 2025 16:26
"....Čísla nám jednoznačně ukazují, že lidé upřednostňují kratší časy dobíjení. ...."Teda, kdo by to byl řekl, že lidi nemají zájem bloumat na čerpací stanici, ale naopak chtějí auto co nejrychleji načerpat/dobít a jet si po svých? 😃Mimochodem, čínská BYD údajně už začala sériově vyrábět elektroauta, která se nabíjejí tempem 5 minut dojezd 400km (v jiných zdrojích jsem našel údaj dokonce až 550km). To už se blíží běžným spalovákům.BYD na mě působí dojmem, že celkově v technologiích utíká ostatním, zejména evropským a americkým automobilkám.
Zrovna u BYDu a ostatních čínských značek bych parametry dělil opravnou konstantou, případně hledal jiné problémy. Číňani totiž mají tendenci trošku (trošku víc) přehánět. Takhle rychlé nabíjení životnosti baterky určitě nepřidá, navíc nabíjecích stanic s takto velkým příkonem bude pět a půl. A cena za nabíjení na takovéto stanici bude astronomická.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 4. 2025 07:34
Proc by to rychle nabijeni melo akumulatoru vadit? Pokud je v ramci specifikaci, a to vcetne teploty, mel by dosahnout specifikovane zivotnosti.Nemyslim si, ze treba specifikace CATLu budou delitelne nejakou konstantou. Je to snad nejvetsi vyrobce akumulatoru na svete. Pokud rekne, ze akumulator zvlada 10C a z nuly na sto za dvanact minut, nevidim duvod, proc by to tak nemohlo byt.
Protože fyzika a chemie. Při nabíjení vzniká v článcích poměrně dost tepla a toto teplo lze odvádět pouze z jejich povrchu. Takže povrch sice může být studený, ale vnitřek klidně může překračovat teploty, při kterých chemické sloučeniny v baterce začínají degradovat - ztrácí kapacitu, zvyžuje se vnitřní odpor, klesá životnost...
Pravda, tohle moc neresi CATL jako vyrobce akumulatoru, jako spise BYD, ktery stavi cele baterie. Nicmene pokud dodrzi specifikace, tedy teplotu vnejsiho prostredi clanku, mel by dosahnout deklarovane zivotnosti. Pokud ne, muze rovnou podat trestni oznameni pro podvod a civilni zalobou vymahat vzniklou skodu.Proto vyrobci baterii ty clanky chladi. A ty clanky byvaji male, aby mely rozumny pomer povrchu vuci objemu.Nevidim duvod, proc by se v tomhle mely cinske znacky odlisovat od jinych. Pokud vyrobce pouzije dobre clanky, ale udela spatne baterii a pak ji dovoli nesmyslne parametry, tak to spatne dopadne. Jenze co vim, ty baterie jsou prospikovane teplomery, nebude to pro nic za nic. A naopak, co se tyka zivotnosti akumulatoru, zda se, ze je spis vyssi oproti ocekavani. Ale zadne statistiky z Ciny nemam. Bylo by zajimave se na ne podivat.Je tam jeste jeden duvod, proc to muze ovlivnit zivotnost, a to je mechanika. Velkymi proudy dochazi k mechanicke deformaci elektrod. Je to hezky pozorovatelne na startovacich akumulatorech.
Přesně. Je třeba si uvědomit, že "kapacita baterie" není žádný "konstantní údaj", jako třeba plná nádrž nafty = 55 litrů. U baterie záleží jaké pracovní rozmezí jí nastaví výrobce, je to rozdíl mezi skutečnou a využitelnou kapacitou baterie. A tady véééééééélmi záleží, na zkušenostech a poctivosti výrobce automobilu: nepoctivý může nastavit co nejvyšší využití kapacity, ale za cenu kratší životnosti baterie, aby prodával auto s velkým dojezdem, protože kupci na to slyší.Pořídil jsem BMW, protože věřím v jejich poctivost: udávaný dojezd je obvykle nižší než skutečnost a v manuálu se píše:---pokud bude 2x po sobě použito DC rychlonabíjení, příští nabíjení proběhne automaticky nižším výkonem.---Věřím, že někteří výrobci v honbě za lepšími údaji nebudou tak poctiví a nechají řidiče ať si životnost baterií zkracují nadměrně vysokým využíváním kapacity baterií a opakovaným rychlonabíjením.
Poskytovatelé logicky chtějí bohatnout a co nejrychleji vrátit náklady a proto preferují "vysokorychlostní" nabíjené, protože je výrazně dražší. Logicky kdo cestuje dál, nechce čekat a chce to rychle. U baráku nemám důvod nabíjet rychle, záměrně to zpomaluji a řídím dle přetoků FVE, protože dobíjím průběžně. A i kdybych nabíjet ze zásuvky, tak nabíjím pomalu v noci za nízký tarif, protože tam to auto stejně bude stát X hodin. Totéž by platilo na sídlišti, kde ty auta stojí přes noc. Tam by jen blázen chtěl mít auto nabité za 15minut za šílenou sazbu, když to tam může nechat přes noc za polovinu ceny. Jenže ty veřejné nabíječky s pomalým a levným nabíjením se jim moc stavět nechce, protože to zjevně není tak ziskové. A pokud to nebude prošpikované na sídlištích, tak nebude žádný růst. U moderních RD to už smysl dává i ekonomicky.
nevyřeší se problém sám, že lidé budou nabíjet kde zrovna bude volno???
Jak to budou nabíjet lidé před panelovými domy? Ulice jsou přeplěné a na naší ulici stojí i v kopci. To budou lidé házet kabely z balkonu? Zároveň máme i nedostatek elektřiny a hrozí přetížení sítě
Jak máte nedostatek elektřiny?
ty tankuješ na parkovišti před panelákem? A nedostatek elektriky sis vycucal ze kterého prstu?
Nabíjecí stanice zejí prázdnotou i v Česku, protože nabíjení na nich je velmi velmi velmi drahé. Nejdražší nabíjení jsem před časem našel myslím kolem 21Kč/kWh, běžněji kolem 18Kč/kWh. S rozumným "tarifem" kolem 12kč/kWh. Kdo si platí měsíční paušál, může i levněji. "Levné" nabíjení má Lidl, ale je jich málo.Každý kdo kupuje elektro (soukromá osoba i firma) počítá s tím, že vyšší pořizovací ceny vyváží levnější provoz.Proto každý kdo kupuje elektro nabíjí buď doma nebo ve firmě, na veřejných nabíječkách pouze v případě krajní nouze.Každý kdo potřebuje jezdit dálky se rozumně drží nafty a na nějaké předražené rychlonabíječky se může vykašlat.Ještě před časem byl v aplikaci BMW přehled nabíjecích míst včetně cen, ale to už tam není, nevím zda je to šlendrián BMW nebo nějaká nová cenová politika tajit ceny.Veřejnou nabíječku jsem využil za rok asi 2x a to jen proto, že to bylo jediné místo na parkovišti. Nabíjím doma, za spotové ceny. V neděli byla cena výrazně záporná, takže za nabití včetně všech poplatků za distribuci nezaplatím nic, dokonce mi za to nabití ještě zaplatí asi 30Kč. Vy co máte nafťáky, představte si, že přijedete ke stojanu, dáte půl nádrže, u kasy vám dají 30Kč protože na trhu je zrovna přebytek nafty....
No já jsem v neděli byl radši se spalovákem na rodinném výletě... ale chápu, že pro někoho je mnohem větším zážitkem koukat celý den na auto nabíjející se před domem... 🙂
No já když něco píšu, tak jen tehdy, když to má pro ostatní relevantní informační obsah k článku... ale chápu, že pro někoho je větším zážitkem psát smyšlené hejty... 🙂Domácí nabíječka 11kW, těch cca 30kWh nabila za cca 3 hodiny, nikoli za celý den.Když někam potřebuji jet, mám k tomu druhé auto na naftu, protože stále má své výhody.V sobotu jsem byl hrát na celodenním beach volejbalovém turnaji s přáteli, takže v neděli jsem rád odpočíval doma na zahradě s rodinou.
Jsem majitelem elektroauta a vetsinou nabijim jen doma a verejnym nabijeckam se vyhybam obloukem. S cenou nabijeni 5.5,- za 1kwh v domacich podminkam oproti 11 az 15,- na verejnych nabijeckach je cena proste nesrovnatelna. Doma nabijim i castecne z FVE, ale z 80ti procent nabijim pres noc, ale vubec me to netrapi. Cena proste vyhrava a 8hodin staci k nabiti z 11kw AC nabijecky. Jediny plus verejnych nabijecek je rychlost, ale s dojezdem 400km s elektrem se stava malokdy kdy potrebuju nutne zajet na verejnou nabijecku a myslim si, ze to ma takhle vetsina lidi co maji EV. Proto o ne neni az takovy zajem.
Tak asi neco jineho je dojet nekam natankovat benzin a neco jineho nekde nechat hodinu nabijet auto..V pripade nabijeni bych ocekaval nabijecku do 15 minut pěšky od bydliště...
K čemu nabíječky když není proud ? zdroj : https://www.novinky.cz/clanek/ekonomi...u-40519031
K ničemu. V eu vše spěje ke komunismu.
Možná tam místo proudu vzniká mezi postiženými odběrateli značné napětí, kdy to zase začne fungovat ...😉
Také by mohli napsat jaké je využití standardních čerpacích stanic. bude to až na výjimky také 1-5%. A kupodivu se normálně uživí a vydělávají.A ve většině případů vyjde jízda se zde načerpaným palivem levněji, i když je zatíženo vysokou spotřební daní na rozdíl od elektřiny : o )
Každý kdo EV používá a alespoň občas nabíjí na veřejné nabíječce dobře ví, jaká je situace s veřejným nabíjením a autor to spíš není. Tuto situaci nejlépe vyjádří slovo - džungle. A to především cenová, ale i organizační. Lidově bychom řekli "prase aby se v tom vyznalo". Protože jak jinak označit situaci, kdy u toho stejného stojanu můžete nabíjet za několik různých cen, podle toho, jakou kartou, nebo apkou se autorizujete, a kterým roamingem Vás to protáhne. Pokud cena kWh při domácím nabíjení tvoří pomyslný základ, kdo by chtěl platit 2x, 3x, 4x víc na věřejné rychlonabíječce. Tomu se každý elektromobilista vyhne a udělá to jen když nezbytně nutně musí. On vůbec celý ten startovní koncept, kdy někdo vymyslel, že se bude platit za rychlost je zcestný, když pořád nabíjím tu samou kilowatu. Já doufám, že tuhle džungli jednou EU vymýtí, tak jako to udělala s cenami za telefonování mobilem.
Výnimka sú Tesla SC.
Však je to z velké části za veřejné peníze, takže ten finanční debakl je každému fuk. Pokud chybí, tak stačí ještě přitlačit.Peněz dost, nálada dobrá, natiskneme:https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-p....seznam.cz
...že čtvrtina vysokovýkonných rychlonabíjecích stanic má průměrnou míru využití mezi jedním a pěti procenty ...Ok, takže snaha bude zvýšit jejich využitelnost na řekněme 50% ... co to v praxi znamená? Že my co chodíme do práce si před snídaní přeparkujeme autp a teprve pak si půjdeme vyčistit zuby. Nebo že po příjezdu domů najdeme rychle nevyužitou nabíječku a zaparkujeme tak, abychom po večerním filmu zase nahodili kabát a šli ji uvolnit. Případně pokud nebude volná hned, tak půjdu auto nabít až po tom filmu. Já nevím, prostě mně to nějak časově nevychází. To má smysl jen pro důchodce, mají čas i dopoledne ... takže halooo, důchodci, popadněte milión a šupito do autosalónu 🙂.
Ne v pozadí to je že těch EV tolik mezi obyčejnýma lidmi není. Tedy že většina je firemních a nebo parkují na soukromém pozemku. Ty tak časem a místem rozmanité nabíjení nemají.
Jednou z největších překážek, která brání rychlejšímu zvýšení prodejů čistě elektrických vozů, NENÍ nedostatečně hustá síť veřejných dobíjecích stanic... ...to je stále opakovaný zástupný problém . Protže to odkazuje na někoho třetího, kdo za to jako by může. Největší překážku je pořizovací cena samotného nového vozu.Pokud už před x až xx lety byl problém stím jak lidé nekupují nové ICE s normou EURO5 a 6 . Nebude to dnes s EV vozem, který bude o až třeba 1/3 až 2/3 dražší, o nic lepší . Protože hatchback ICE za 500k má protipól v EV hatchbacku za 750 k až 1,2mil Bavíme se za běžnou cenu, né promo, né na protiúčet, né jen při využití našeho financování a podobně. Prostě za hotové kolik běžný občan zaplatí převodem fakturu.
To mi moc nevychází. Jasně, u miniaut může být elektro trochu levnější (opticky hodně procent), ale u rozumých aut nad milion už je to srovnatelné. Tam už se EU výpalné za spalovací motor ztratí :)U nabíječek je problém, že jsou často tam, kde nejsou lidi - viz sídliště.Rychlodobíjení je drahé a ničí baterky - elektro často kupují lidé s možností šetrného domácího, ideálně solárního, dobíjení.Lidi nekupují elektra taky proto, protože jim šíleně padá hodnota. Je to jako dřív u mobilů, když procházely rychým vývojem - nikdo nechtěl bazarovou Nokii 6230, když se dala koupit ve všech ohledech lepší 6230i...Posledním aspektem je rozumnost hlavních kupců nových aut - firem. Když už někdo potřebuje k práci auto, obvykle ho potřebuje na rychlé, efektivní přesuny na velké vzdálenosti. Chceš čtvrtinu dne platit zaměstnance za to, že si na nabíječce projíždí Facebook? To pak výjde pěkně draho (1/4 jsou ve mzdových nákladech nižší desetitisíce měsíčně). A budovat nabíječku u firmy, kde není prostor/možnost/dlouhodobost (nájem)? Řešit hromadu čipů, když jsi zvyklý na jednu fakturu z CCSky?Ale jo, pro mamataxi z baráku s garáží v satelitu to už dává smysl :)
Co by na tom nevycházelo? EV jsou primárně firemní a lidí co je vlastní nebydlí na sídlištích a činžovních domech. A hlavně primárně nabíjí mimo veřejné nabíječky.Pointa která je ale v pozadí je a stále opakuje, že nejsou nabíječky a proto to lidé nekupují. Že za to vlastně nemůže ani výrobce vozu, ani politikové které EV tlačí. Protože určitě když bude nabíječka každých 12m, tak lid co mají ojeté vozidlo s cenou pod 15000,- € najednou koupí EV za +25000,- € že?...... jeto pouze přenesení odpovědnosti a vinny. Lidé to nekupují protože padá cena tedy jako investici a do podnikání, ale protože na to nemají v rodinném rozpočtu budget. Jenže to je nepopulární a moc adresné. Lepší to hodit na zřizovatele nabíječek...
Firemní jsou převážně proto, že firmy na ně vysávají dotace a majitelé menších s.r.o. je kupují bez DPH manželce na mamataxi.Firmy, které potřebují, aby jejich lidi opravdu jezdili (obchoďáci, technici...), stále kupují spalováky, aby neměly drahé prostoje při nabíjení. Rozumně vybavená Octávka dneska stojí jako Tesla model 3 - o penězích to už opravdu není.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 4. 2025 15:37
Firmy majú operatívny leasing na celý fleet. Nič nekupujú sú to len problémy.
Jenže lidé nekupují ani novou rozumnou Oktávku, takže nabíječky na sídlišti by tam zásadně počet Tesel 3 tam nezvedly. Nemluvě o tom, že základní T3 je stále dražší o 100k než kombi Octavia Exclusive Selection , nebo Sportline. Dražší je až Octavia RS.... která je ale za o 1/4 mil levnější než "RS model" T3 .Ale jak padlo ony firmy berou auto jako službu tedy nekupjí ale pronajímají si a pokud vůz je homologovaný jako N1 tak přibývá oblastí kde ho přes noc na případné nabíjení "nezaparkujete". To je bez ohledu na výrobce.
RS Octavia vs Performance T3. Pobavilo.
No já si nezačal se srovnáváním O4 vs T3. Ale tohle ten fake nick na téma T zkouší pravidelně. Stejně druhý téma kde trolí a zkouší flame je iPhone to vždycky taky pobaví. Naprosto nesrovnatelný auta jak velikostí, tak cenově tedy i užitkově. A do firmy auto fakt nekoupím, protože to líp z 0 na 100 a lepší konektivitu na Spotify. Ale protože leasingovka dá dobrou smlouvu na třeba +10kusů s nějakým zajímavým servisem a zárukama.
tak pockat, odpurci EV porad rikaji, jak jsou ty nabijecky pretizen a jak se na nich ceka. Tak jak to tedy je?
To si trochu pletete :) Říkají, že se na nich čeká, i když tam nikdo není a jdete hned na řadu :) A evidetně se nechce čekat ani majitelům baterek.
Tak čekat někde v ... desítky minut a ještě s pocitem, kolik budu platit za výměnu vylágrovaný baterky, na dobré náladě nepřidá.To mi ji rozhodně víc zlepší, když teď bude hezky, natankuju, sundám střechu a vyrazím.
nove LFP baterie zvladnu s prehladom 1 milion kilometrov... cinske sa nabiju do 10 minut... tak neviem o com tocite... to skor DPF, EGR, vstreky, brzdy kazdych 60000km ... ale zite si vo svojej bubline ze elektro auta nefunguju som zvedavy co sa stane az padnu na hubu europske automobilky a cena dielov do starych aut vyleti do vesmiru...a BTW cinan uz predava kompatibilne sety do europskych elektro.. cena noveho akumulatora do BMW i3 s 2xkapacitou je 5000 euro
Mě jediná rozumná nabíječka přijde ta, co máte v garáži u rodine vily. Tudíž ta kterou používáte když přijedete domu. Zbytek je z principu blbost. Na sídlišti si nedokážu představit, jak se u jedny nabíječky mění postupně 10 aut od lidí co jsou už doma zvlášť když od určitě hodiny ani není kam preparkovat. A že bych si dělal po práci výlet na kafe k nabíječce mi přijde taky úplně ujetý.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 4. 2025 07:05
Prostě udělají 230V/10A (2 kW) zásuvku u každého parkovacího místa a většině bude bohatě stačit. Pořád lepší než nic. Stejně je průměrný denní nájezd velmi malý.
Kdo "udělají"? Znamý Japonec "ono se"? A kde na to vezme peníze?
Tak mohla by to dělat distribuce, kdo jiný? Zaplatí to město. Ve městě se zásuvkami u každého místa se bude mnohem lépe žít. A stálo by to pár korun, rovnou by to mohli udělat s výměnou veřejného osvětlení. Prostě když se chce tak to jde.
Aha, tak už to chápu. Jestli máte pocit, že rozkopat ve městě ulice je "za pár korun", tak zcela splňujete profil zastánce aut na baterky.
Kamarád co dělá v německu zase říkal že management firmy má komplet nový elektroauta a u firmy mají nabíječky. Takže můžou nabíjet auto když jsou v práci. To taky dává smysl. Nebo nabíjení u obchodních center. Mě ale přijde že nabíjení elektroaut je tak nějak permanentní záležitost, tzn. nabíjíte kdykoliv to někde jde. Opačný případ je u spalováku, kde třeba na začátku měsíce natankujete plnou a pak třeba 3 týdny jenom dojíždíte do práce a nemáte potřebu tankovat.
To je hezké a měření a účtování je asi tak stejně levné? Nebo to bude taky platit distribuce, město?
Jo panáčkové, dokud bude elektřina takto drahá tak to lepší nebude 😉
Tak nám ten socialistický eu byznys bankrotuje.Chytily se jej politické pijavice, zlatokopové a jiná verbež.Za dotace postaví nabíjecí stanici, evozy jsou dotované a přesto tento pašalík nefunguje.Proč to funguje v číně?Nízká cena aut, nabíjení.Problém je bolševická neefektivita eu.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 4. 2025 02:56
Já bych do toho nepletl socialismus ani bolševiky. Je to problém státního kapitalismu v pojetí EU.
Ešteže je vždy na koho nadávať.
To je samozdřejmě nesmysl. Situace je dokonce tak tristní, že se většina lidí do nákupu elektroaut nehrne. Dokud nebude nabíječka v každé i sebemenší obci, každé ulici ve městě a minimálně u poloviny parkovacích míst na sídlištích, tak je dobíjecí je infrastruktura nedostatečná. Teprve pak začne většina lidí teprve uvažovat o koupi elektrovozu, ne dřív.
Urcite to tak vypada. Kazdopadne je to spatne a je potreba vice narizeni a spalovaky postupne zakazat.Jsem proti zakazum, ale tohle ma fakt smysl a vetsina lidi se bude mit lip. Jen to proste nevidi.Mame zakazano palit listi, kourit v hospodach a na zastavkach, meli bychom se k dobe chovat ohleduplne, ale zatim si muzeme zcela legalne sedmout do sveho prehistorickeho posunovadla a muzeme zasmrdet a od oleje umazat celou ulici. Jako wtf?
Hezke. Jsem proti zakazum, ale...A co nasili, to podporujete? Jiste ne. Ale...Posledni dobou mi prijde, ze co se tyka svobody a nasili, je to dost ocamcad pocamcad. Dokud je vsechno podle me, tak je to fujky. Ale co se tyka vyssiho principu mravniho, tam se to snese. Ucel sveti prostredky, no ne?
Si to precti jeste jednou. Dute hlavy to proste jinak nez zakazem nepochopi. A he vas je. Jasne, ze vetsina lidi listi nepali a neni potreba to zakazovat, ale porad se najdou lide, kteri to delaji a omezuji tak ostatni. Tohle je stejne. Ja nechci zakazovat neco, co lidi delaj treba doma a nikoho tim neomezuji nebo neohrozuji.Pral bych si, aby byla povinnost, stravit pul hodiny s celou rodinou s nastartovanym svym autem v zavrene garazi. Mozna by ti to ve fronte do te plynove komory taky doslo.
Myslím, že i kdybych to přečetl ještě stokrát, jiný dojem z toho nezískám.Věřím, že v padesátých letech byste s tímhle názorem byl ještě progresivnější než dneska, jak byste šel po kulacích.Tím naháněním do plynových komor tomu nasazujete korunu 🙂Je to úplně typický případ "nejsem příznivec násilí, ale..."
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 4. 2025 11:49
Tvoji logikou bych zase celou tvoji rodinu nahnal do dolu na cobalt, abys vedel, jaka je to krasa
Když už byste byl u toho, mohl byste celou rodinu nuceně sterilizovat a vojensky obsadit Slovensko, podobně jako to dělá Čína s Ujgury a Tibetem 🙂 protože právě v Číně se vyrábí drtivá většina baterek.Ale ty kobaltové doly jsou taky fajn argument.Prostě hlavně ať mi to nesmrdí pod oknem. Že tím podporuji ujgurskou genocidu, dětskou práci v toxických dolech nebo vojenskou okupaci cizího státu, to je dost daleko na to, aby mi to nevadilo.A hlavně to všem nacpat násilím, protože to ta banda dutohlavů nikdy nepochopí, že je to pro jejich dobro! A dobro se odjakživa páchá násilím, jak jinak. V rámci vyššího principu mravního...
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 4. 2025 12:34
Souhlasim. Ale ( 😀) jeste bych k tomu pridal dalsi uhel pohledu, trebas jak se chovali lamove k ostatnim “nelamum” a jestli by ty deti bez takove prace nezemrely hlady i s celou rodinou. Realita neni, bohuzel, jednoduse cernobila. A to si, jak uz dlouho sleduji, uvedomujete.
Jo, s detskou praci to neni easy. Na jednu stranu bez detske prace vam deti umrou hlady, na druhou stranu s detskou lraci vychovate nevzdelanou spolecnost bez budoucnosti. U toho kobaltu jde ale i o bezpecnost a zdravi.Co se tyka Tibetu, moc toho nevim. Ale ze by je Cina nejak zachranila, to si zrovna nemyslim. Ale muzu se mylit, a rad se v tom dovzdelam, pokud mate nejaky zajimavy material.Ja snad ani nemam takovy problem s temi vecmi, jako s tou nekonzistenci. Jakoze genocida je otazka hodnot, a ty mame holt kazdy jiny. Ale NIMBY (not in my backyard) ukazuje na myslenkovou nekonzistenci, pripadne pocit, ze ja jsem jiny nebo dokonce vice nez ostatni.Pindulin nechce cuchat nezdravy smrad, ale vyvrazdovani celeho naroda v Cine skrz solary a baterky vehementne podporuje. To musi byt zpusobeno budto neznalosti, chybejici empatii nebo nejakou jinou psychickou vadou. Netusim. Ale protoze se chova tak arogantne a nabubrele, jako by byl neco vic, bavi me ho provokovat.
Mám šest let starý spalovák a nebudu ho měnit ještě minimálně 20 let. A vzhledem k tomu, že to není obyčejný spalovák, ale Mini JCW, tak si ho hýčkám a nejspíš mě přežije. Jediná možnost výměny je, že mi někdo dá zadarmo EV stejných nebo lepších parametrů.
No, tak timhle jsi to vazne nevylepsil. 😃
Jako ironie dobré, jen doufám, že se toho nechytne nikdo z EU/EK.
Možná až si zjistíte CENU elektřiny za nabíjení u veřejných nabíječek tak přijdete na to proč na sídlišti je tak málo aut na baterky
Hlavně cena elektřiny je šílená. Pakuje se na ní sebranka od politiků, výrobců oze až po distributory a majitele těchto nabíječek. V číně je to jiné. Jeden standart nabíjení pro celou zemi. Nízká cena ee.
Kdo ma elektro a trochu se v tom orientuje, tak moc dobre vi, ze minimalne 50% nabijecich bodu je postaveno na naprosto nevhodnem miste a vhodna mista jsou naopak pretizena.Ja mam pocit, ze to vymysli lide jezdici spalovaky. Nase mesto je toho skvělým prikladem. Ve meste jsou desitky EV, ktere dost casto jezdi, takze to pusobi, ze jich je vic. Ale jeste jsem je nevidel nabíjet na mestem vybudovaných nabijeckach, kde je neustale prazdno. A to parkují u sídlišť nebo bytových domů. Ale tam samozrejme nabijecky nejsou… ach jo
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 4. 2025 19:57
Tos napsal přesně, nabíječky v Dejvicích u ČVUT stále plné, protože jsou tam jen dvě nabíjecí místa, o kousek dál dokonce jen jedno, protože zapomněli vyhradit druhé parkovací místo. A to je v okolí vše. A je to PRE AC za celkem solidních 8 Kč/kWh. (cca 1 Kč/km u průměrného EV)
Snad by tedy stačilo ta nevhodná místa upravit tak, aby byla z nějakého důvodu pro zájemce o dobíjení vhodná a přitažlivá. Prostě těm k nabíječkám tam přistavět něco, co by vytvořilo poptávku po dobíjení ... 😉
Myslíte bar s obsluhou nahoře bez?
Možná by tam mohli majitelé elektromobilů a FVE tankovat bezplatně, pokud by řízení sítě umožnilo virtuálně přesměrovat aktuání výrobu z domácí FVE na konkrétní dobíječku. Asi by to mělo určitá omezení, např. že mohl dobíjet jen takovým výkonem, kolik FVE zrovna dodává do sítě. Ale měli by také sami uhradit veškeré náklady na úpravy distribuční sítě, která by to umožnila, aby to za ně nemuseli platit v poplatcích i všichni ostatní ... 😉
ak tam budú do tej kávy pridávať príliš veľa cukru, možno aj tá sieť kaviarní nejakú pobočku sprivatizuje a robotkovia budú vedieť kam treba dodať ten balík. ale až po pracovnej dobe, dovtedy budú tvrdo makať a čakať na tú kávu v tom cukri Starbucks bez toho buck doláča. lenže raz to dopadne tak, že osobných sluhov bude viac ako na nejakom chorvátskom pobreží turistov. a všetci si budú musieť dobíjať solárne baterky a na kávu zájsť prachy mať nebudú a keď niečo budú chcieť, budú musieť odniesť ten balík, ale až po pracovnej dobe keď bude menej trafficu na týchto dobíjačkách a tak si budú musieť teda povinne dať aj tú kávu s tým cukrom, ale až po pracovnej dobe... ak sa nezacyklia a neobvinia z toho dodávateľa tej kávy, ktorý tiež nebude nabitý a tak nebude vedieť ako to vyriešiť bez nejakej tej kávy s tým cukrom.
Cože?
Psychopat. Ignorovat.
A čemu se diví? Každý radši nabíjí doma. Na těch jejich nabíječkách se nabíjí pouze při přejezdech z bodu A do bodu B, kdy prostě není zblití. Nikdo nebude dobrovolně platit nabíjení ve 110% ceně benzínu.
Ako si prišiel tým %?
Mě to ale taky tak vychází- cena rychlonabíjení, spotřeba elektrovéhiklu, cena benálu a spotřeba...
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 4. 2025 20:36
Zajímavé, já nabíjím jen na veřejných pomalých nabíječkách 22 kW a auto mi teď žere kolem 13-14 kWh/100 km = 1-1,1 Kč/km. (PRE 8 Kč/kWh)To je docela super za to ticho a pohodlí.Ale infrastruktura pomalých nabíječek je naprosto žalostná. Na ty rychlé vůbec nepotřebuju jezdit, protože:1) Jsou DRAHÉ2) Jsou DRAHÉ3) Jsou DRAHÉProč bych měl platit 11-18 Kč/kWh?
presne tak - to je alfa a omega problemu obsazenosti verejnych DC v ceskupokud nabijim doma za 5 Kc tak proc bych proboha nabijel nekde u obchodaku za 16 ... takze na verejce jedine pokud se jede na druhou stranu republiky a domu to nevyjde
jo, rychlonabíjení je drahé a pomalonabíjení je pomalé, nevychází mi to
A akú spotrebu paliva ma 2tonove SUV s 500PS?
Takto to dopadá, když se něco tlačí a dotuje politikou a nikoliv přirozeným vývojem.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 4. 2025 17:34
Co to placas? Co to ma s tím spolecneho?
Všetko. Dotácie spôsobia to, že sa stanice stavajú na nezmyselných miestach, nie kde ich treba. Však dotáciu dostaneme tak čo.Biznis a prirodzená potreba by to tlačili na miesta, kde to má zmysel - business centra, obchodaky, obytné zóny, letiska.
Že nejde o tržní prostředí.
>> Rychlonabíjecí HPC stanice stojí několik set tisíc eur, cena se liší podle kapacity a umístění. Návratnost investic, které povětšinou do velké míry dotuje Evropská unie, je pak obzvlášť dlouhá, jelikož provozovatelé dostávají od zákazníků v průměru 20 až 25 eur za nabíjecí relaci..Tak to dopadne, když se něco tlačí silou a trh o to nemá zájem. Pokud ani to, že to z části zaplatily dotace, nestačí, tak je asi něco špatně....Třeba před 30 lety prakticky všichni používali CRT monitory (pokud neberu notebooky, které kvůli tomu taky byly podstatně dražší než klasické PC), dneska skoro nikdo, podobně u klasické TV. Nevšiml jsem si, že by to bylo nějak tlačené, prostě lidi sami přešli na to, co bylo pro ně lepší (i když některé parametry byly ze začátku horší) a platili za to víc. Pokud o elektromobily není takový zájem ani po těch letech, tak to holt lidi nechtějí...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.