Do softwarových firem už zase proudí peníze

Diskuze čtenářů k článku

milos  |  01. 06. 2004 07:07

Kdo da penize do mne ?
to jsem teda zvedav. Zeptam se zamestnavatele ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a příjmení  |  31. 05. 2004 16:04

Pripada mi to byt strasne malo az ubohe. ved Microsoft investoval len do Media Playeru pol miliardy dolarov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  31. 05. 2004 16:25

pozri, MS dal len do vydania "patchu" alias XP SP2 pomaly viac prachov ako sa doteraz dalo na cely vyvoj lunexu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  31. 05. 2004 18:02

MIliarda dolarů je 25 miliard korun, na každého Čecha 25 tisíc včetně kojenců a důchodců, jen pro představu ot té částce, jestli je "malá" nebo ne. A to za čtvrtletí -ročně by to bylo 100 000, takže by jen z té částky, kterou fondy investovaly do softwarových start-upů, mohla žít celá ČR. Uvědom si, že tohle nejsou celkové investice do software - že jsou to peníze na rozjezd malých softwarových firem. Takže jen pro malou část z části, a jen na čtvrt roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrF  |  31. 05. 2004 13:27

Oni nas urcite jako maly trh nechapou - viz. investce cca 8-12 zpet...  Akorat jim tu zkrachovalo co mohlo, jenom malo firem se udrzelo - vetsinou to byla vina ceskeho vedeni, ktere nemelo zkusenosti... Napr. Samba :) - ta je nejveselejsi a snad byla i nejrychlejsi :)

Mozna se to za par let obrati, investori nejsou blbi, oni vedi, ze trh dostupny z CR je obrovsky, zvlast v IT a s EU.... Dejme jim cas ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wincek  |  31. 05. 2004 10:58

"Pokud si odmyslíme firmy Romana Staňka a Kerio, už pravděpodobně nenajdeme na domácím trhu někoho, kdo by byl schopen tuto odvážnou strategii mít i naplňovat ji."

pokud to berete v oblasti IT tag máte asi pravdu (určitě do toho vidíte víc).Firem je dost a lidí taky.Jenže není chuť našich zákonodárců a uředníků (no spiš mi přijde že mají zájem buď o úplatek a nebo lobují za jiné firmy s toho ale taky srší prachy).A po zabetonování nohou (obdoba házení klacku pod nohy ale trocha razantnější) už ani není chuť .A já se nedivím.Jen tak mimo mísu třebas (momentálně aktuel) Polyversum.Jenže to bysme nebyli češi abysme neco nevymysleli proč to né že!?!?!?!?!

jináč je to f klidu.Aspoň budou neco dělat a nebudou z nudy dělat viry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  31. 05. 2004 17:39

Nevím, co s tím mají společní zákonodárci a úředníci. Zakládání a provozování firem s panevropskými ambicemi tomu u nás nebrání žádný zákon a žádný úředník, stejně jako v jiných vyspělých zemích. Je to bohužel v těch podnikatelích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wincek  |  01. 06. 2004 07:14

To máte samozřejmě pravdu , že nebrání.Stejně tag jak nebrání podnikání že?Pokud vím trvá u nás založení firmi nejdyl z celé evropy.I v rumunsku (bývalém) sou rychlejší (teď to newim přesně).Trvá to u nás 88 dní.Ale to je vedlejší.

myslel sem to tag že bejt lepší podmínky u nás.Tag by bylo rozhodně víc firem kerý něco dokázaly ale je v om i to naše češství viz. Tatra kopřivnice atd. atd.Mluvím komplexně ne jen na svět IT gde samozřejmě platí co jste řekl.Nicméně to moje taky .

Naštěstí může bejt húř.Snad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  31. 05. 2004 00:46

me pripada castka 1mld dolaru na cely svet docela malo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Pavlicek  |  31. 05. 2004 03:04

Hm, to je tak akorát na důchod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hehe  |  31. 05. 2004 07:04

Je to za prvni ctvrleti a je to cela ctvrtina z celeho rizikoveho kapitalu. A musite si uvedomit, ze to je skutecne cash.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  31. 05. 2004 07:20

zda sa, ze investori uz zabudli na dotcom boom a chystaju sa spalit este raz... len niekolko projektov, o ktorych viem, maju opat typicke dotcom choroby.. predrazeny vyvoj a preceneny potencial produktu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Stanicek  |  31. 05. 2004 10:55

No, rekl bych, ze rizikovy kapital funguje trosicku jinak. Jde o to, ze nejaka firma nekde identifikuje nejaky "prebytek" penez. Vpodstate jde o rozhodovani, ze bud odvede zisk na danich, nebo zkusi podporit nejak projekt, ktery ji prijde zajimavy. V idealnim pripade se ji rozjede novy business (nebo jenom nejaky projekt, ktery ji prijde zajimavy z nejakeho jineho hlediska), a nebo se dostane do stavu, jako by Ty penize odvedli statu. Nebo se na to divam spatne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  31. 05. 2004 11:54

mas v tom troska zmatok, podla toho co si napisal by logicky potom nikto neplatil dane a kazdy investoval do startupov zalozenych sikovnymi obchodnikmi, alebo do svojich vlastnych tunelov.. ako je v clanku uvedene, je to hra, vacsinou prehras peniaze, ale ak vyhras, tak ti to zaplati tvoje prehry plus ti to vynesie este nieco navyse.. ale aby som bol presny, toto plati pri skusenejsich investoroch, ludia, co nevedia nic o IT vacsinou prehravaju, pretoze vkladaju svoje peniaze do projektov, ktore slubuju viac (virtualnych) milionov.. inaksie je viacero ciest, ako si investicie odpisat ciastocne z dani, ale koledujes si o problemy s taxacnym, pokial sa tvoj nadejny byznis, do ktoreho si investoval, ukaze ako dajaky tunel bez perspektivy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrF  |  31. 05. 2004 13:20

Ano +/- je to tak, ale vetsinou jde spis o firmy, ktere se uz zivi jenom tim, ze investuji. Ani tak nejde o to usporit na danich, ale spis o to, ze prachy v bance nevydelavaji, fondy trochu, ale malo. Investovat do nejakeho rozumneho napadu je nejvynosnejsi (ale zaroven nejrizikovejsi - odtud nazev). Verte, ze ti obchodnici si hodne dukladne proklepnou kam ty penize davaji a za to si navic vezmou klicove rozhodovani o kupovane firme. Odhaduju, ze cca 60 % investic vydela, 40 % zkrachuje. Dulezity je, ze adekvatni procento, ktere by odpovidalo vynosu v bance (u onech 60 %) je pres 200 % p.a. - samozrejme jsou i vynosnejsi projekty... Nektere firmy (ceske IT) splaceji vstupni kapital jiz radu let a splatili (po cca 8 letech) uz 500 % puvodni castky. Samozrejme nemuseji, ale potom ta firma bude patrit investorum. Ona firmicka by nikdy zezacatku nesehnala ty nutne penize, takze je to oboustrane vyhodne reseni. (dane firmy znam, ale nejmenuji)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  31. 05. 2004 10:27

na druhou stranu, kdyz si clovek uvedomi ze ibm napumpovalo jenom do linuxu 1mld. (tusim rok dva zpatky), nebo kdyz si vezmete americky vesmirny vyzkum, pripadne utok na irak, vypada ta castka docela smesne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  31. 05. 2004 10:50

ale tak sa to zrovnavat neda... bavime sa tu o sukromnych investoroch, ktori dali za posledne 3 mesiace hotovost do sukromnych start-upov.. jedna miliarda je podla mojho odhadu zhruba 1000 novych firiem, ktore zacinaju s kapitalom okolo jedneho miliona USD, takze podla mna je to viac nez dost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  31. 05. 2004 13:02

spis bych rekl, ze ta castka se pohybuje okolo 10-50 mil usd - to priblizne tak odpovida investici treba do googlu nebo systinetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  31. 05. 2004 15:49

pokial poznas len tieto 2 firmy, tak to ta potom moze lahko zmiast, ja zase viem o troch firmach, ktore zacali tento rok... vstupny kapital od investorov 300.000USD, 500.000USD, 1.200.000USD... myslim, ze ziskat 25milionov do start-upu (aj v pripade google) len za este napad je teda podla mojho nazoru velmi slusne.. nezabudajme, ze po svete beha kopa drobnych investorov, ktori hodia 100 tisic tam a 50 sem.. o tych sa vsak nepise

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor