Do nitra garáže Googlu pro auto bez řidiče

Názory k článku

Ellesmérys  |  12. 08. 2014 01:11  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 36.0.1985.125

Fandim tomu pěkný koncept,myšlenka ještě lepší. Silnice bez ožralých nebo agresivních řidičů - silnice bez dopravních nehod. Pěkná vize. Doufám, že brzy bude každodenní realitou. Nějakou přepínatelnou variantu (manuál/počítač) bych si hned koupil,jesi bych na to měl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2014 08:02 | Microsoft Windows XP Chrome 36.0.1985.125

Ano, v závěru se říká, nebude potřeba parkovacích míst, nebudete se muset starat kde zaparkujete, zjednodušeně, nemusíte vlastnit. To je přesně to, co říkám lidem a oni tak trochu nechápou. Nechápou, protože lidé jsou totálně zblblí myšlenkou vlastnit, mít víc něž ti druzí. Bohužel, často ženy takto uvažují a vlastně nutí muže neustále vydělávat víc a víc, protože co má Jarka, to chci taky a když nedáš, nedám ani já tobě...Obávám, že i když je to krásná myšlenka, automobilová lobby to nedovolí a to právě přes mozek vyplachující média, která v nás stále musí živit myšlenku nekonečného konzumu ať to stojí co to stojí. Navíc, dnešní společnost je tak atomizovaná a toto by vyžadovala daleko širší koncenzus, který nebude žádným politikem prosazován právě proto, že by nebyl zvolen (mluví o tom třeba strana Zelených?). Technologie sice je, ale lidé jsou stejní, hloupí. Ale to zase pro jiné lidi znamená obrovský zisk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
svjb  |  12. 08. 2014 08:03  |  Microsoft Windows 7 Chrome 36.0.1985.125

Moc hezký Jenom, pokud tam jsou jen dvě tlačítka - Start a Stop, jak zadám, kam chci jet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2014 08:58 | Microsoft Windows 7 Chrome 36.0.1985.125

Ideální osobní dopravní prostředek budoucnosti:- Nepotřebuje silnici - umíne
- Nepotřebuje ropu - umíne
- Nepotřebuje řidiče - umíne
- Váží minimum - umíne
- Nesmrdí - umíne
- Není slyšet - umíne
- Je malý - umíne
- Je rychlý - umíne
- Nemusím ho vlastnit - umíneVšechno to umíme... tak hurá do budoucnosti . Hodně problémů s bezpilotními auty se vyřeší v moentě, kdy budou jen bezpilotní auta. Nebude pak potřeba řešit co za chvíli udělá druhé auto, protože si auta mezi sebou popovídají, zasdílejí data, mapový podklady, info o počasí o cestujících o stavu auta (prostě všechno) a okolní auta to budou vědět předem k čemu se kdo chystá.Představju si to tak..... Vstávám v 8:00, sdělím, systému, že chci jet v 9:00 do Prahy a být tam v 10:00. V danou hodinu přijíždí auto. Neřeším kde se vzalo, čí je, co to je, jak vypadá, ani kudy pojede. Nasedám, usínám a v 10:00 jsem probuzen v Praze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jovanyy  |  12. 08. 2014 09:29  |  Unknown Mozilla 11.0

Myslenka hezka, ale zive si umim predstavit ty tlupy neoblibenych obcanu jak se zmocni autonomniho kamionu,ktery prevazi nejake zbozi :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nargon  |  12. 08. 2014 09:30  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

By mě zajímalo zda si to auto poradí i se situací, kdy je v levém pruhu (určeném jen pro odbočení vlevo) auto, které nebliká a pak to ohne vpravo. Pár takobých blbců jsem už potkal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2014 10:58 | Unknown Mozilla 11.0

Pekna myšlenka, ale jízda autem je alespoň pro mne emoci, zábavou. Nechci zit nudný automatizovany zivot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 08. 2014 10:59 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 36.0.1985.125

Největší brzda stejně bude legalizace. Autonomní auto může způsobovat 10x menší počet smrtelných nehod, ale třeba v ČR za rok 60 mrtvých lidí "bez viníka" nikdy nevyváží 600 lidí, kteří by mohli žít (situace, kde by všechna auta byla automatizovaná). Tohle se prostě nasadí až bude pravděpodobnost nehody prakticky nulová a první způsobená smrt, propíraná ve všech médiích na světě, plošné nasazení odsune zase o pár let dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dreadd  |  12. 08. 2014 12:00  |  Macintosh OS X Chrome 36.0.1985.125

Zajimalo by mne, jak bude reseno vzajmne ruseni, pokud by jednou tech aut jezdilo hodne a vsechny kolem sebe "svitili" lasery. napr. na 4-proude dalnici, kdyz bude v okruhu rekneme 50 metru treba 30 takovych aut, kazde nekolikrat za sekundu vysle nekolik desitek laserovych paprsku a ceka na odraz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 08. 2014 17:05 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 36.0.1985.125

Samozrejme ze ridici jsou proti, pujde o podobnou revoluci jakou prinesla prumyselna revoluce, kdyz stroje nahradili lidi. Byt ridicem je pomerne bezne a taky dobre placene povolani, zejmena u ridicu kamionu, ale pozitiva, zejmena u nakladni dopravy jsou zrejme, nebudou nutne prestavky a klesnou celkove naklady na dopravu. Pocitam ze vznikem dalsich pracovnich mist na spusob cerpacich stanic a servisnich zarizeni, ktere vyrazi v pripad potreby okamzite. V kamionech bude nejspis alespon zo zacatku clovek, ktery jen bude plnit funkci SBS, pripadne rychleho servisu nebo manipulace s tovarem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavelka IT amater  |  12. 08. 2014 21:02  |  Microsoft Windows 7 Firefox 30.0

Fandím novým technologiím, ale do toho Google autíčka bych stejně nesedl. Nedávno jsem jel 600 km napříč Slovenskem a Českem a jako každý řidič vím, že cesta není jen nudný stereotyp podle pravidel silničního provozu, ale na cestě min. na každém 100 km může vniknout 2 - 3 nebezpečné a nestandardní situace, kdy musíte reagovat ve zlomku vteřiny a zvolit to nejlepší řešení. Potkáte hazardéra, který předjíždí přes plnou čáru a do protisměru a je mu úplně jedno, že vás ohrožuje. Jedete poklidně 85 km/h a najednou se proti vám v protisměru objeví hova*o který jede 140 km/h a vy musíte okamžitě jednat. Jindy zase někdo vás předjíždí ve směru jízdy a hodí před vámi myšku, protože se už nevejde a zavře vám cestu. Jindy zase metr od krajnice vydrolená silnice a náhle 15 cm díra, pokud byste do ní vjeli urvete nápravu. Jedete a nejednou vám do silnice děti kopnou míč (nechtěně) a proti vám kamión. Můžete jet 200 km v klidu a potom se něco na silnici semele a svěřit to autu - robotu bych teda nechtěl. Až to začne jezdit oficiálně, tak si myslím, že to někdo v těch vozítkách škaredě odnese.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
cassul  |  12. 08. 2014 21:11  |  Microsoft Windows 7 Chrome 36.0.1985.125

Problém je právní a podle expertů v současném právním systému nepřekonatelný. Jde o odpovědnost. Počítač není právně odpovědný a nelze po něm vymáhat náhradu škody. A žádný systém nemůže z principu fungovat s garancí bez možnosti chyby. V případě auta může i malá chyba znamenat velkou finanční škodu, případně i zranění a smrt.
Takže jsou v principu dvě možnosti. Buď se osoba vezoucí v autě vědomě ujme veškeré odpovědnosti za škodu způsobenou tím vozidlem, s rizikem, že si možná půjde sednout nebo bude do smrti někomu platit, nebo tu odpovědnost bude mít provozovatel vozu. A ten to v takovém případě nepustí do provozu. Proč myslíte, že v letadle sedí pilot?
Veškerý právní systém momentálně funguje na principu odpovědnosti osoby, žádná věc, která by sama rozhodovala, zatím není právně odpovědná... Takže buď předěláme veškeré zákony, nebo nebudeme mít autonomní vozidla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
-drb-  |  12. 08. 2014 23:04  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 36.0.1985.125

První a druhá kapitola jsou fajn, ale jakmile se tam začnou objevovat ty úžasné futurologické vize, je z toho příšerná slátanina. Bohužel jsem tenhle styl článků už zažil a četl jsem, jak v roce 2000 budeme létat, domy se budou stavět pomocí automatů atd. Jako kluk jsem to docela hltal, ale je to naivní blbost stejně jako ty nesmyslné řeči o tom, jak se nás vnoučci budou ptát, jak jsme mohli sami řídit.Osobně automatizaci v autech (hezká kombinace) velmi vítám a vyloženě se těším, že budu moci předat většinu cest inteligentnímu systému (typicky postávání v kolonách, cesty po dálnicích, opakované cesty stejnou nezajímavou cestou, cesty, kdy jsem unavený či potřebuji udělat něco jiného). Jenže jednak to nepůjde tak rychle (nejen kvůli legislativě, ale i kvůli ryze technickým problémům - ono to není tak krásně jednoduché, jak to autor líčí a technologická singularita nepřijde také tak brzo), jednak taková auta budou zpočátku nechutně drahá (i kdyby byl skutečně použitelný systém představen hned zítra, tak se v běžné výrobě objeví nejdřív za tři až pět let, a to zpočátku v segmentu luxusních aut či naopak ryze užitkových a teprve až se po nějakých šesti, sedmi letech začnou vracet náklady, tak se to začne objevovat i v běžné produkci). Na nějaký car sharing nevěřím, to ještě hodně dlouho nebude fungovat. Ne proto, že lidé musejí něco vlastnit, ale proto, že sdílené věci jsou z principu hůře dostupné a rozhodně nejsou nijak výrazně levnější. Ono totiž nejde rozložit využití v průběhu času rovnoměrně. Vždy budou vznikat špičky (cesty do práce, cesty na větší zábavní akce apod.) a systém musí být připraven právě na tyto špičky. Je neekonomické to nastavovat tak, aby byla uspokojena každá špička hned a úplně, počítá se s tím, že si lidé mohou chvíli počkat (schválně se někdy podívejte na stanici metra Českomoravská, když končí akce v Sazka aréně (ani nevím, jak se ten knedlík zrovna jmenuje). Navíc ve sdílené dopravě musíte počítat s tím, že tam pojede nějaké čuně před vámi, takže vám třeba přijede znečištěné auto (a nebo takové auto odjede do garáže na vyčištění a vy si prostě počkáte o to déle). Nějaké přistavení do minuty je naprosto nereálná iluze (možná občas, kdy se náhodou něco uvolní hned vedle vás).Stejně tak i cena přepravy u sdíleného prostředu nebude zas o tolik nižší než u vlastního. Pro někoho, kdo cestuje trochu častěji s více lidmi (typicky rodina), se mnohem více vyplatí vlastní auto než valná část hromadné dopravy, u té dálkové pak je vlastní auto výhodnější ve většině případů. Už ve dvou lidech se mi na cesty delší 50 kilometrů více vyplatí vlastní auto než jít na vlak či autobus, u MHD to pak je případ od případu. Na samotné cestování by auto nebylo ani o moc dražší (nejedu-li sám), ale problém bývá s parkováním. Pokud bych měl auto, které by bylo schopno odjet zaparkovat někam samo, pak prostě pojedu vlastním autem i do města (pak by mi ani zácpa tolik nevadila, protože bych si četl, pracoval či dělal něco jiného). Naprosto nevěřím tomu, že by automatizovaná doprava tuto skutečnost nějak výrazně změnila. Možná by se vyplatilo sharovat pár aut v rámci malé skupiny lidí, kteří se navzájem znají (což se ale často děje už dnes - sdílíme tímto způsobem přívěsný vozík a znám lidi, kteří se takhle dělí o dodávku a off-road), ale nějaká anonymní hromadná sdílená doprava, která by vytlačila vlastnictví auta, je naprostá iluze. To by se muselo změnit ještě hodně věcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HawkeyCZ  |  13. 08. 2014 07:19  |  Microsoft Windows 7 Chrome 36.0.1985.125

Hned mě napadla jedna nevýhoda. Objednáte si jízdu z A do B. Auto vás ale zastaví i v C, D, E (mekáč, elektro, hadry, podle toho kdo si zrovna platí reklamu). Samozřejmě se tomu můžeme vyhnout vyšší platbou za službu Drive Premium -kdy zastávka bude jen u mekáče, protože auto se přeci někde musí dobíjet, ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Janke  |  14. 08. 2014 00:31  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Jak snadné by bylo, když by v jeden tarmín začaly jezdit jen "chytrá" auta, ovšem postupné zavádění zvyšuje nárok na inteligenci těchto systémů. Protože první auta se setkají s největším počtem lidských chyb. Pak jsou tu samozřejmě lidé, kteří rádi řídí sami, nevěří počítačům, nebo se bojí sledování Velkým bratrem. A co teprvek prve zvaný motorkář?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 04. 2015 12:15 | Microsoft Windows 7 Firefox 37.0

Mě by hlavně zajímalo, jestli zkoumají i jiné možnosti uspořádání auta.Čtyři kola, z toho dvě řiditelná - to je hlavně kvůli lidem, kteří by víc nezvládli. Jenže počítač se nemusí omezovat. Už třeba ESP snímá každé kolo zvlášť a umí každé zvlášť brzdit.Jaké možnosti má autonomní auto? Mohlo by zvládat manévry, jaké lidského řidiče ani nenapadly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF