Do nitra garáže Googlu pro auto bez řidiče

Google už několik let vyvíjí technologii auta bez řidiče. Jak přesně fungují jednotlivé systémy a co vše Google zkouší u vlastního prototypu samořídícího vozu?
Do nitra garáže Googlu pro auto bez řidiče

Auto přímo od Googlu

Zatímco pro testování technologie Google dlouho používal běžná hybridní vozidla, do kterých jsou doinstalované senzory a ovládací systém pro volant a pedály, nejde o plné využití systému řízení bez řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyotu Prius vystřídal Lexus

S příchodem této technologie odpadne spousta vlastností a komponent, které nejsou potřeba – volant, pedály, velká a těžká konstrukce. Příliš rovná střecha navíc omezuje viditelnost laserů.

Pokud si představíme budoucí dopravu pomocí aut bez řidiče, bude to znamenat konec nehod a dopravních zácp. S tím souvisí i to, že auto nebude muset mít velkou silnou konstrukci, ale může být jednoduché a tím pádem i extrémně levné a úsporné.

Klepněte pro větší obrázek
První prototyp prvního prototypu auta od Googlu je vytvořeno od nuly a má jako jediné auto na světě redundantné systém řízení i brzd

První prototyp vozidla od Googlu je samozřejmě zcela elektrický. S tím souvisí i efektivita provozu, kdy lze velmi přesně používat zpětně nabíjení baterií pomocí řízeného brždění.

 

Google auto bez řidiče už najezdilo přes milion kilometrů v ostrém provozu

 

Auto má pouze tlačítko Start a Stop s tím, že nic více vlastně není potřeba. Díky tomu, že inženýři Googlu mohli vyrobit auto kompletně od nuly, použili také redundantní systém pro otáčení kol a brzd pro případ, že by jeden systém selhal.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Google testuje i na náročném povrchu, kterému musí odolat i počítač v autě. Troufne si i na silnice v České republice?

S redundancí se počítá i v případě počítače a běžícího softwaru, který bude napojen právě na druhý pár brzd a otáčení kol. Pokud se tak něco softwarového nebo hardwarového stane prvnímu systému, druhý může okamžitě zareagovat a bezpečně dokončit plán jízdy či zastavit.

Jak sám Google uvádí, jde o „první prototyp prvního prototypu“, ze kterého se snaží tým odrazit a zjistit vlastnosti, které budou pro autonomní vozidla budoucnosti vhodné, užitečné nebo naopak nežádoucí.

Témata článku: Technologie, Google, Umělá inteligence, Ovládací systém, Vysazení, Senzorový systém, Volanty, Self, Priority, Auto, Typ laseru, Přejezd, GPS navigace do auta, Rychlost pohybu, A/B, Stěna, Stroj, Zácpa, Auto GPS, Řidič, Různé druhy, Plné využití, Cyklista, Autonomní technologie, Nedávný nákup, Navigace na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Google Coral: Raspberry Pi s čipem, který zpracuje 4 biliony operací za sekundu

Google Coral: Raspberry Pi s čipem, který zpracuje 4 biliony operací za sekundu

** Je to velké jako Raspberry Pi ** Ale je to až o několik řádů rychlejší ** Dorazil nám exotický Google Coral s akcelerátorem Edge TPU

Jakub Čížek | 18

Windows 10 po čtyřech letech: Jsou populární, ale stále je to šílený kočkopes

Windows 10 po čtyřech letech: Jsou populární, ale stále je to šílený kočkopes

** Windows 10 tu jsou už čtyři roky, první verze dorazila 29. 7. 2015 ** Desítky měly nahradit neúspěšnou řadu Windows 8.x ** I po letech však systém budí emoce a zůstává kočkopsem

Jakub Čížek | 111

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

HTTPS byl pouze první krok. Chrome zavádí DoH, tedy šifrované DNS. Dopady mohou být obrovské

** Šifrovaný web je dnes už samozřejmost ** Jeden díl skládačky ale ještě chybí – DNS ** Firefox už začal a teď se na šifrované DNS chystá i Chrome

Jakub Čížek | 92



Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF