A to mi seberou auta které vlastním ?Není volant vepředu zbytečný ?Kdo bude zodpovědný za jízdu ?Když autonomní auto někoho přejede, zabije, kdo bude zodpovědný ?....tisíce otázek, které nás čekají vyřešit..
V dnešní době už si dávám pozor na to, říkat : to nejde, to není možné, to se nikdy nestane. Nicméně v tomto případě si opravdu myslím to, že odhad doby 20 let je mimo realitu. Je zde totiž tolik ale, které popsaný vývoj budou komplikovat, že se tyto úvahy s největší pravděpodobností pletou (co se týká masivního měřítka !!). Umím si představit, že např. ve velkých městech se může začít (a to i celkem efektivně) autonomní provoz prosazovat, ale co na městech malých, co na vesnicích? Jak by to mělo fungovat ve firmách ? Jak by se čistotnému nekuřákovi v obleku líbilo, kdyby před ním zaparkovalo autonomní vozidlo prosycené cigaretovým smradem a zatuchlinou po před ním jedoucím lágusákovi ? Takže za mne : utopie.
No spíše to bude o pár let dříve. A nakonec je to dobře, potkávat na silnici pořád ty dementní řidiče mě taky už nebaví.
To chce klid, tyhle neomarxistické plky z oblasti sdílení je nutno brát s nadhledem, takových už bylo kvantum různých odborníků a vizionářů, kteří předpovídali spoustu věcí, kde vize byla spíš "přání otcem myšlenky" a dnes se jim všichni smějí. Např. že počítačů bude postačovat jen několik po celém světě nebo internet že zůstane specializovaná záležitost pouze pro odborníky a vědce, přičemž běžným lidem nic zásadního nepřinese... atd. atd.
Velice smutná vize všeho “jako služby”. Místo vlastnctví, které znamená svobodu pouhá závislost na nějaké pravidelně placené “službě”, což je v podstatě moderní obdoba otroctví.
mne teda neprida ako sloboda zaplatit jednorazovo alebo na splatky sumu rovnajucu sa niekolkym rokov mojej vyplaty, potom platit za opravy, dane, benzin a este sa bat ci ti to auto nejaky blazon neukradne alebo nerozbije. Tak si slobodu nepredstavujem.
Myšlenky o sdílení věcí a jejich prosazování tu už byly, komunistické ideální vidění světa je o tom, že nikdo nic nebude vlastnit, ale vše si vezme, jak bude potřebovat, byť zdarma. Tihle neomarxisté chtějí půjčovat za peníze.
nope, ta sluzba je platena a nema nic s komunizmom. Podla tvojej paralely by mal kazdy vlastnit svoje lietadlo alebo lod, ak chce cestovat cez more alebo ocean.
Filozofie reálná, časový horizont úplně mimo mísu. Můj odhad je do 20-ti let v 15% světa, 50-ti let v polovině světa, do 100 let ve zbytku.Ideu zásadním způsobem zbrzdí komplikovaný nástup elektromobility kvůli technickým, ekonomickým i prostorovým problémům s kapacitami pro dobíjení.
Ideu zásadním způsobem nejen zbrzdí, ale i nenaplní jedna ze základních přirozených lidských vlastností a potřeb - touha vlastnit.
To už bude přes půl roku 🙂Idea vlastnit slábne a mizí.Např. až 70% Němců bydlí v pronajatém bydlení. Polovina vozového parku v ČR už nepatří koncovým uživatelům, ale nějakému provozovateli. Fleet systém ve firmením prostředí je standardem už desetiletí a proniká ke koncovým uživatelům, nárůsty pronájmů vozů formou OL u fyzických osob překračují desítky procent ročně.Ještě silnější, než touhla vlastnit, je touha mít se lépe.
Nevlastnit = být vystaven vůli a nevůli jak firmě, tak státu. Vážně věříte, že to nevlastnictví aut nezneužijí nejdříve dravé korporáty, potom státní vlády (v případě diktatur obráceně) k dalšímu omezování lidí? Od zaplať pokud chceš jezdit dál než 100km po regulaci rychlosti, sledování pohybu obyvatel a povolení pro přesun z města do města nebo do vedlejšího státu.
A to pak zaniknou vlaky, letadla a podobne? Nejsem si vedom, ze by u vlaku bylo potreba povoleni pro presun mezi mesty. No do jineho statu ano, rika se tomu vizum a je to tu uz par let.A neni tam nic o zakazu aut. Kdo ho bude chtit mit, bude ho moci i dale mit (ale samoriditelne, kvuli nehodam) a bude si moct jezdit jak bude libo. Vetsinou lide na vesnicich a tak. Mimo cestu, nekde od odbocky ke stodole stejne bude nutno povolit rizeni rucni.
Vzdy me bavi, jak dalece, jsou tito radoby experti odtrzeni od reality.
Vizionar. 🙂 Asi malo prilozil do trouby...
Spíš ji pěkně rozhicoval... 🙂
mne prislo ze par troubov uz rozpalil
Myslím, že tento model bude narážet i na neochotu lidí se vzdát vlastnictví aut (neřeším co má nebo nemá smysl, pouze konstatuji). Je pravda, že mladý člověk ve městě s dobrým pokrytím MHD auto nutně potřebovat nemusí. Nicméně...1. Pro spoustu lidí je auto stále jakýmsi symbolem postavení a svobody kterého se jim nebude chtít vzdát.2. Určitě bude spousta lidí kteří prostě budou chtít mít auto kdykoli k dispozici - bez nutnosti volat/čekat/platit každý jednotlivý transport. Např když pozdě večer zjistí že nutně potřebují zaskočit koupit X/na pohotovost/zkontrolovat babičku v sousední vesnici...3. Ne každému bude vyhovovat cestovat v cizim autě - viz čistota vlaků a pod.4. Spoustě lidem (zejména na vyšších pozicích) nebude vyhovovat sdílet vozidlo s jinými pasažéry - soukromí, nemožnost operativně změnit trasu...5. Nemožnost "nechat něco v kufru auta" (papíry, bundu, dárky, jídlo...) znamená vše všude nosit...Samozřejmě ceny můžou být odstupňované, aby to ale pak neskončilo tak že budeme prakticky všichni jezdit v economy-class (tak jak většinou letáme). Z pohledu člověka který míval levné ale přece jen vlastní auto to nemusí být nic moc představa... ;)
Porad budete moci mit vlastni, ale samoriditelne auto, s kterym budete moci do provozu.
Otázka je jestli bude takové auto pro průměrně vydělávajícího člověka vůbec cenově dostupné...
Pravdepodobne bude stejne drahe v pomeru k zivotnim nakladum jako dnes. Takovych lidi bude vic, tak treba zalozi druzstvo, podobne jako dnes pro firemni tarify na mobil, nebo buhvijaky koncept budoucnost prinese.Je tam i zmineno, ze vyrobni cena elektromobilu je mnohem nizsi, az budou lacine baterie, bude uplne nesrovnatelna s tak komplikovanym strojem jakym vuz na fosilni palivo je.
Baví mě tyhle rádoby vize, kecy o nevyužitých autech a budoucnosti ve formě služeb. Troufnu si říct, že vize nás zákazníků jsou většinou úplně jinde. Kdybych chtěl půl hodiny čekat na přistavení autonomní ko*otiny a řešit, jestli zrovna není poblitá nebo prochcaná a kam mě doveze nebo nedoveze, kolik kolimetrů pojedu, na kolik mě to přijde, jak vyřeším zpáteční cestu a jestli budu celou cestu čumět na souseda, který jede stejným směrem a nebo se dvě hodiny dloubat v nose...tak pojedu sockou, popř. si zavolám taxi. Auto je svoboda, možnost si jet kam chci a kdy chci a nemuset se zabývat hovadinami.
Jojojo, a taky doženeme Německo. 😀😀 Hahaha
Ten nadpis je ovšem v rozporu s obsahem článku. Prý nikdo nebude vlastnit auta, ale pak se tam píše, že to budou vlastnit velké společnosti. Zkrátka je v tom poněkud zmatek - pokud auta nebude vlastnit opravdu nikdo, pak je nebudou vlastnit ani velké společnosti. Zkrátka pokud auta nebudou patřit nikomu, ale zároveň sloužit všem, tak to asi nakonec nedopadne dobře? 😉
Vy jste automobilista? (Nemyslim drzitel automobilu, ale ten co jednou uvidi z pristavajiciho letounu mesto a je schopen nakreslit jeho detailni mapu, nebo ti co z hlavy nasobi desetimistna prvocisla). Protoze tito maji potize chapat zjevne a nevyslovene veci. "Nikdo nebude vlastnit" se mysli "soukrome osoby nebudou pro svou potrebu vlastnit".
To, co popisujete v 1. otázce, nejsou automobilisté, ale autisté. Automobilismus a autismus jsou významově značně odlišné pojmy. A když si představím dobu, kdy tady bylo něco, co se nazývalo tuším "kolektivní vlastnictví" a jedinec určité věci vlastnit snad ani nemohl nebo nesměl, takže všecho "patřilo" všem, ale "spravovala" to nějaká státní organizace podle tehdejších ideologických zájmů .... Zkrátka takové nejasné vlastnictví popisované v článku trošku připomíná vize tehdejších soudruhů v době před r. 1989, jaké to bude, až tady bude opravdu komunismus ...
Bob je (pardon my french) trumbera. Je fajn ze prolezl hromadou automobilek a pomohl jim ke krachu nebo znacne ztrate, ale je mimo.1. infrastruktura pro stavajici auta se budovala sto let a stale roste, jeji nahrada je nemozna v tak kratkem horizontu, i ve vyhledu sta let je to nerealne2. emobilita, tesla, hyperloop, boring company a tunely je hype, ktery teprve za par let odezni a neco malo z toho zustane a prezile, neco neprezije a posune se dal3. i kdyby melo platit co Bob rika, bude to rentabilni a mozne jen v omezene oblasti - napriklad velka mesta, tam kde je husta sit apod., stale budou odlehla mista - vesnice, vzdalena mesta, hory, parky... kde bude potreba proste normalni auto4. tahounem v auto prumyslu a spotrebe aut uz davno neni zapadni svet ale rozvijejici se ekonomiky - BRICtakze auta co nejsou v osobnim vlastnictvi za dvacet let bude mit akorat tak Bob ve svych divnych snech a mozna nejaka hippie/punk skupina nekde u san francisca
Jistě. Podle prognóz některých vědců v minulosti již 20 let bydlíme na Marsu.😀
To nebyly prognózy ale bláboly 😀
Ani předpověď Dalibora Jandy nevyšla a jaký to byl svého času fištrón! 😀
Nápad je to super. Má to ale několik ale:1) Ranní/ odpolední špička - jak ji chcete pokrýt malým množstvím aut.2) Nepořádek v autě. Lidi jsou bohužel prasata3) Obchodníci - denně najedou stovky km. Potřebují čisté auto ve firemních barvách4) Služby - spousta lidi má v autě skladiště nářadí a materiálu. Kolik procent provozu tvoří?
Jinak pán je mimo, sdílení auta je zcela běžné v Africe už hezkých pár roků A je to parádní věc. Sednete do taxi, dáte pár drobáku a jedete kam chcete. Po cestě si přisedají a vysedají další cestující.
Cena je paušální doba jízdy nehraje roli. Tenkrát to myslím bylo nějakých 5 korun. A město to nebyl malé. Jeli jsme taxík nějakých 15 km.
Ad 1) Stále platí, že i při ranní / odpolední špičce je spousta aut stojících nevyužitých. O ty to množství klesnout může. A není to málo.Ad 2) Služba bude samozřejmě nabízet různou kvalitu, každý si zaplatí, co chce. Něco jako v letecké dopravě, kdy letět Ryanairem je něco jiného než First Class v Singapore Airlines. Nevadí vám nepořádek? Bude to laciné. Chcete špičku? Připlatíte si hodně. Obojí bude v nabídce.Ad 3) Už dnes mají auto na operativní leasing, zrovna tady to žádná velká změna nebudeAd 4) To je asi jediný racionální důvod pro to stejné auto pořád. Správná otázka — kolik procent provozu to je? Nebo spíše, kolik procent provozu to skutečně potřebuje být? (kdy se jedná o potřebu a kdy už o lenost)
Ano, skutečně tomu tak bude tehdy, když všichni v té době již budou mrtví. Jinak to vidím jinak než on.
Jestli má takovéhle názory, tak se nedivím, že je už jenom bývalý šéf 🙂. 20 let je v tomhle průmyslu celkem krátká doba a i kdyby se dneska přestalo vyrábět, což je nesmysl, tak ty auta dalších 20 let klidně fungovat budou. I když u dnešní techniky jeden nikdy neví... Především je ale celkem naivní myslet si, že automobilky budou mít zájem na tom, aby se prodávalo méně aut, než teď.
http://www.cesky-dialog.net/clanek/1368-z-casopisu-ab... ...
Tak se senilní dědek zasnil a hurá zpět do práce.
Tak pro automobilky super model předplatného. Postupně z lidí po malých částkách vytáhnou daleko víc peněz. Ale určitě tomu spousta hlupáků zatleská...😀
Chybička se vloudila , nie 20 , ale 200 ? To myslí do roku 2037 . alebo do roku 2317 ? Do roku 2037 sa nebude vyrábať ani 50% "jašteriek" na svete ...PS. hovoríme o celom svete , alebo o pár vyvolených národoch. Určite ČR a SR medzi nimi je sú....
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 11. 2017 17:56
Již dnes mají hlavně firmy auta z půjčoven.I když jsem omezen v předpovědích, toto si umím představit. Otázka je pouze cena.Pán hovoří o poklesu ceny, tak to potom jo.Když vidím ceny dnešních taxi nebo půjčoven, tak jsem zvědav jak moc ceny poklesnou.Je to výhodné, že když pojede člověk sám, tak si může objednat Fabii místo Octavie. Když pojede rodina, tak tu Octavii.
Ano, ale celé je to postavené na tom, že leasingovka to auto nejdřív na rok půjčí firmě a pak ho ještě prodá.
Toto môže byť reálne tak niekde vo svete kde taktiež ľudia nevlastnia nehnuteľnosti ale prenajímajú (min. 50%). U nás kde je 95% nehnuteľností v osobnom vlastníctve sotva(resp. 30 rokov vo vlastníctve banky).Samozrejme celé je to nezmysel a z človeka sa stane pomaly stroj čo bude mesačne paušálne platiť (a bude sa vyrábať a drancovať len pre novšie modely) úplne za všetko. Príde o prácu alebo ochorie tak na smetisko s ním.
Jak souvisí auta s nemovitostma?
Jo, a do 20 let nebude nikdo bydlet ve svem a vsichni budou bydlet v najmu u firem, ktere budou resit vsechny problemy efektivne a ve velkem.Tim "vsichni" mysli i majitele Rollsu nebo jenom luzu?
Choďte sa pozrieť do Litvínova , tam stojí tzv, Koldům / kolektívny dům/, aj súdruhovia to chceli riešiť tak ako píšeš a ako to skončilo , to už vieme . Človek nie je ovca !
Nejde o nějaký klektivismus. Na západě většina lidí bydli v nájmech. V chudších a zaostalejších zemích je móda vlastnit nemovistost. S tím jak Češi bohatnou se i tohle mění. Dobře vydělávající lidé nechcou být na 20 let vázáni na jedno místo, kde musí sedět, protože mají hypotéku. Prostě bydlí tam, kde je to pro ně výhodné. Nabídne se možnost lepší práce, tak se přestěhují. Vede se jim lépe, tak se přestěhujou do lepšího. Nemusí už navždy bydlet tam, kde si to vybrali před 20 lety.
no jasne ono se rika jen tak, ze je lepsi vyhoret nez se stehovat :)))...jako za me stim bydlenim fakt nesouhlasim...leda tak clovek typu manager, ktery vydelava statisice mesicne....ale "prumerny" vydelavajici clovek si toto nemuze dovolit...lide si stavi domy tam kde se jim libi a vezmou si na to klidne hypoteku...vsak taky proc ne....proc bych mel celej svuj zivot platit nekomu najem kdyz to za cca 20let muzu mit svoje...a moje deti pak budou mit bydleni zadarmo atd...takhle to tu funguje leta a nic se na tom nezmeni....a kdyz se chci prestehovat nahodou za lepsi praci...tak se prestehujes ....dum prodas,nebo nechas do pronajmu a je uz zase tvuj a navic ti pak vydelava....vse si jen pronajimat je nesmyslna vize, sice se zda nekomu realna, ale neni. Kazdy ma potrebu vlastnit veci. Pronajmete si si mobil, pocitac,skrin,postel okno, hajzl papir a bude vam vlastne strasne fajn...u aut to bude fungovat maximalne tak ve velkych mestech...tam plne pujceni auta chapu, ale nikdy to nemuze fungovat globalne vsude...uz vidim jak roboticke auto nikde nezapadne atd...proste na venkov to neprijde nikdy...nebo spis takhle...ne rozhodne driv nez za 100 let :)) za tech 20let tu bude leda par auticek ve mestech co tu budou jezdit samostatne.
Přijde mi, že už snad všichni tito vizionáři berou auto jen jako prostředek k přemístění z bodu A do bodu B. Vůbec nikdo z nich nemyslí na ty, které jízda autem a řízení baví.
Mas pravdu ty i ten vizionar. Pro spoustu mych znamych a vlastne i pro mne neni ta vize nepredstavitelna, rizeni mne nejak moc nebere a volim ho jen kvuli pohodli. Pokud by mne vsude vozili a jeste mne to vyslo levneji, je to jasna volba. Ale porad budou existovat lide, kteri radi krouti volantem nebo maji obrovsky rocni najezd nebo se chteji predvadet v luxusni kare. Ted jen jaky bude mezi tema dvema skupinama pomer 🙂
Není nad automobilového socialismus, to takhle přijede poblite auto a hurá s Ondřejem do práce enjoy. Já už jednou zažil když všechno patřilo všem a říkám díky never more. Navíc je to okrádání lidí ó další svobodu.
Nejde o žádný socialismus, ani sdílené vlastnictví. A když ti přijede poblité auto, tak si objednáš jiné. Nehledej problémy, kde žádné nejsou.
Takže vlastně taková ruleta s jakým zpožděním se do cíle dostanu. Někdy objednání dalšího auta může zabrat třeba i desítky minut, když to nebude zrovna v centru města.
Asi stejná ruleta jako s vlastním autem (nastartuje, nenastartuje?) nebo MHD (bude mít zpoždění, nebude mít zpoždění?). Pravděpodobnost je zhruba stejná.
No nevim, s autama jezdim asi dele nez vetsina z vas zije 😉 a jednou jedinkrat me chciplo BMW 318i na palubni pocitac. Zato smradlavejch vlaku/mastnejch tyci a poblitejch taxiku jsem par potkal ..
Svoboda rozhodnuti neni levna. Pro koblizkare kterym se musi rici kdy musi srat, kdy musi spat, co se jim ma libit, co jim ma chutnat, to muze znit jako rajska hudba.
to je castecne taky proto ze auto je pro ne soucast socialniho statusu, a z toho auto zrejme zmizi.
Ale houno, fábka mi sociální status nezachrání, ale řídit mě baví.
Vlastnictvi vozidla je pro mne urcita forma svobody, jedu kdy chci a kam chci. V okamziku existence pouze moznosti vyuzit odvezeni, se dostavam presne do situace kdy at jiz organizace ci stat rozhodne ze nepojedu, tak to nelze ovlivnit. Jeste tak moznost vypujceni vozidla svazat s cipem pod kuzi....a uz chybi jen "cestovani" na galere s obojkem.
Túto fantasmagoriu si neviem predstaviť ani 30 km od hlavného mesta . A nie ešte niekde v okolí Mostu , kde by ich rýchlejšie , tie platfomy šrotovali , ako dodávali. ....
Ono to je ve skutečnosti jednoduché. Přiznejme si na rovinu, že za 90 procent autohavárií může lidský faktor — a robotické řízení tento vliv prakticky odbourá. Jinými slovy, množství havárií u robotických aut klesne na přibližně 10 procent oproti vozidlům řízeným lidmi. To se stane, s tím je nutné počítat. Pak nastanou dvě možnosti...Možnost číslo 1: Stát v rámci konání dobra zakáže řízení aut lidmi s výše uvedeným odůvodněním — lidé za volantem způsobují 10× tolik havárií než roboti, ohrožují i jiné a tudíž se to zakáže. Nebude to populární nařízení, ale těžko se proti tomu bude argumentovat a projde to (viz zákaz kouření v restauracích).Možnost číslo 2: Pokud se stát k takovému činu neodhodlá a nezakáže to nařízením, pak promluví trh — pojišťovny tuto pravděpodobnost způsobení havárie promítnou do ceny pojištění. Tedy pojištění za robotické auto bude desetinové oproti pojištění člověkem řízeného auta. A lidé sami přestanou auta řídit, protože budou chtít ušetřit.Ti, které jízda autem a řízení baví, se budou moci vyblbnout na uzavřených okruzích, tak jako si tam již dnes mohou jet legálně zazávodit. Ale z běžného veřejného provozu lidský řidič zmizí a časovému horizontu 20 let věřím.
Názor byl 3× upraven, naposled 15. 11. 2017 19:27
V podstate souhlasim, ale jak byste u plne autonomniho auta bez moznosti prevzit rizeni vyresil dojezd poslednich par metru z verejne silnicni site polnackou na chatu a zamanevrovani pod kulnu_
Například, že při první jízdě si vystoupím, vezmu klíč (nebo co), který bude možné použít jako navigační cíl, a ukážu tomu autu těch pár posledních metrů až pod kůlnu tím, že tuto cestu projdu s klíčem v ruce. Auto si sečte data z klíče a už bude vědět.Nepřemýšlejte proč to nejde, přemýšlejte jak to udělat 😉
Vyborne v pripade ze je tma, dest se snehem, cesta je velmi bahnita.Jiste, slo by to. Ale myslim, ze nejakym kniplem pujde jit do omezene rychlosti (5km/h?) ridit i auta plne autonomni.
Horizont 20 let je úplná utopie. Autonomní řízení je na samotném začátku. V podstatě se ani o autonomní řízení v pravém slova smyslu nejedná. Zhoršené počasí, stavební uzávěry, každá nepředvídatelná blbost rozhodí systém a vyžaduje zásah řidiče. Nedávno se na toto téma rozpovídal někdo od Mercedes Benz s tím, že skutečně autonomní řízení bude vyžadovat min. 40-50 let dalšího vývoje. Do té doby tady budou jen pomocní asistenti, kteří možná zvládnout řídit na dálnici za dobrého počasí. Zasněžená okreska v noci je pro tyto systémy obrovský problém, i když i tyhle testy už probíhají.
Jenomže auto je nástroj pro to se dostat z bodu A do bodu B a sdílení aut je logickej evoluční krok. Už teď lidi třeba v Praze auta většinou nemaj, k čemu? Auto je jenom přítěž a zbytečná pakárna, ať se o něj stará někdo jinej, radši sednu do auta který bude připravený k provozu a pak ho zase někde necham, žádný starosti, žádný plejtvání časem. Musíš se na to koukat pohledem moderního mladýho člověka. Moje generace (kolem 25 - 30 let) je poslední pro kterou auta ještě něco znamenaj, i když u v tý mojí generaci už je to tak půl na půl a je velkej rozdíl mezi lidma z města a z vesnic. Na vesnicích ta autokultura frčí dál, ale v Praze už vubec. Když se zeptam známejch z prahy v mym věku jeslti chtěj auto, tak většina z nich odpoví "A co s tim budu dělat? Kde to zaparkuju? Kdo se o to bude starat?" a přesně o tom to je. Vždycky tu bude skupina lidí co to má jako koníčka a budou jezdit třeba ve veteránech i v budoucnosti, to jim nikdo nezakazuje, ale určitě to nebude větší skupina. Člověk je línej tvor a až tu budou běžně ty samořiditelný auta, tak to lidi budou používat, to je evoluce, stejně jako za nedlouho sdílený auta. Já tu pixlu vlastnit nechci, ať se o to stará někdo jinej, já mu za to rád zaplatim.Musíte si uvědomit že pro dřívější generace znamenalo vlastnictví auta určitý postavení a vrchol jejich smyslu života, ostatní museli vidět že mam auto. Dneska jsou auta tak dostupný, že ho může mít každej k do chce a proto pro mladou generaci už neni důvod to kupovat pokud ho fakt nepotřebujou, protože vlastnictví auta už nic neznamená, na nikoho tim dojem neuděláte a to je hlavní důvod proč lidi pořizovali auta. Chápu lidi z těch vesnic kde jede bus jednou za 2 hodiny, ale ve velkejch městech fakt vlastnictví auta nedává smysl. V menších městech se zase dá dojít všude pěšky, prostě auto potřebujou jenom lidi co ho potřebujou k práci a lidi co žijou na vesnici kde nic neni.A přesně jak řiká Honza - je potřeba z dopravy odstranit ten lidskej faktor, to nám nejvíc škodí. Dokážete si představit jak efektivně by fungovalo město kdyby se ta doprava řídila počítačově a každý auto by o všech ostatních vědělo kde jsou a kam jedou? To by vyřešilo všechny zácpy. A hlavně nehody, protože za nehody může fakt člověk.
Názor byl 2× upraven, naposled 15. 11. 2017 20:58
Já sice auto mám. Trošku mě k tomu přitlačily zde nepodstatné okolnosti, ale dřív jsem používal operativní leasing, což je ve své podstatě zatím méně sofistikovaná doprava jako služba a z mého pohledu super věc. Tohle je jen další evoluční krok.
Sociální status hlavním důvodem vlastnictví auta??? Kdy???Mobil byl taky kdysi odrazem statusu, dneska tím nikoho neoslníte a pořád si je lidi kupují, protože to je praktická a užitečná věc. Vlastnit auto fakt není cílem mého života ani většiny lidí. Je to prostředek, nástroj.Vozím děti do školy, sebe do práce, přepravuju věci (nákupy a tak), jezdíme na dovolenou, jedu kam chci a kam potřebuju, kdy chci...Auto dává svobodu a nezávislost.I kdyby byla auta autonomní, počítačem optimalizovaná doprava a kdovícoještě, chci svoje auto. Chci svoji svobodu.Pro vás je svoboda auto nevlastnit, já to mám obráceně. Oba chceme totéž, jinými prostředky.Při vší úctě k panu Lutzovi, vlastnictví/nevlastnictví auta není problém technický a technologický, ale sociální. Taková změna trvá generace... Pokud je reálná... BTW: z vašeho příspěvku jsem pochopil, že nemáte rodinu. Taky jsem za svobodna auto nepotřeboval. Dneska si nedokážu představit, jak bych bez auta odtransportoval z A do B celý náš cirkus včetně psa, kočárku a milionu krámů...
Porad budete moci mit dodavku vlastni, plne autonomni. Dojedete kam chcete, akorat nebudete fysicky ovladat vuz, pojede sam.
Proti tomu nic... Když moje auto mě a moji rodinu bezpečně dopraví kam budu chtít, najde parkoviště, zajede si do servisu... klidně.To není velký mentální rozdíl.Myšlenka závislosti na nějaké globální automatizované taxislužbě, to je něco úplně jiného...
Pan "reditel" je poblouznen soucasnym hipsterskym blouznenim o sdilenych autech a distribuovanem taxi. Skutecnost je nakonec vzdy prozaictejsi.
NJN...ze "sdílených aut" jsou normální taxíky, ze "sdíleného bydlení" jsou hotelové služby...Problém je, že do všech těchto krásných myšlenek furt lezou lidi, kteří se za posledních několik tisíc let mentálně nikam neposunuli...Si stačí prolistovat bibli, římské právo, jakoukoliv historii. Furt stejné příběhy stejných nahatých opic...
Matejko Matejko tve ponekud nebystre uvahy ze v malem meste lze vsude dojit pesky, doufam ze pises pouze za asistence lekare ktery ti prisel dat inhibicni antidepresiva.
Na to se stačí podívat do historie. Auta tu nejsou od nepaměti. Některé lidí prostě třeba bavilo a baví jezdit na koni a tak mají i dnes na ježdění i koně. Není to jednoduché ani levné, ale jde to. Bude to podobné.
Přesně tak. Vlastnictví auta bude něco jako dneska vlastnictví koně. Někdo to miluje, ale většina se bez toho obejde.
Can't wait...!
Tohohle se nedožiješ.
Ale nech mu to srdce netrhá , ani jeho deti....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.