Dnes slaví Apple Macintosh 20. narozeniny

Diskuze čtenářů k článku

HomzaD  |  27. 01. 2004 07:47

Domnivam se, ze POSLEDNIM "klasickym" - tim se mini B&W AllInOne MAckem byl SE/30. Aspon, pokud mne pamet neklame,....68030+MPU,32MB RAM (i více). Ale stále Vámi uváděné rozlišení. Posledním "barevným" MACem "v jednom kuse" klasickeho desingu pak byl Color Classic II, a to v nekolika subversích. Barevne Classic-y byly vyrabeny s mirne pozmennym desingem. Dnes patri VSECHNY uvadene modely mezi sberatelske lahudky. Krome puvodniho modelu pak zvlaste Color classic a Color Classic II. Byly cenove tak nevyhodne, ze se jich prodalo dost malo, zvlaste v Evrope. Vše potřebné o techto starych strojich najdete v prehledné formě na http://www.lowendmac.com

HomzaD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janek  |  28. 01. 2004 13:42

Souhlasím s Vámi, SE/30 byl skutečně posledním klasikem podle case (ještě vloni na jaře jsem ho měl v provozu na stole). Classic měl sice jen 8MHz 68000, ale už to není ono Na druhou stranu rozlišení 512 na 384 bodu v 16bitové barvě u Classic II s 512 kB VRAM má něco do sebe. Jinak ještě doporučuji http://www.everymac.com, a musím se pochlubit, z klasiků mám ještě 128, Plus, SE a SE FDHD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  25. 01. 2004 02:18

Mel bych jen par doplneni - pocitace vse v jednom provazeji prakticky celou historii Apple. Jiz pred Macintoshem to byla Lisa, po nem se naopak velice dlouho vyrabely Performy, ktere pak byly nahrazene iMacem...
Odkaz na slavnou reklamu 1984 na strankach Apple je na upravena verze k 20temu vyroci a nikoliv originalni. Pred 20ti lety by tezko bezela s iPodem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Windows User  |  24. 01. 2004 20:54

Pln nostalgickych vzpominek jsem si stahnul emulator Maca (s Macem jsem prisel do styku prvne teprve loni a musim rict, zlaty Windows XP! Sice na ne furt nadavam, ale s Macem se neda tak snadno pracovat) a musim rict, ze me system 1 az 6 velmi ale velmi zklamal. Pravda je, ze touze dobou bylo na PC uplny kulovy, ale Norton Commander uz byl (Finder a jeho mover, to je snad zly sen nebo co) a malovatka na urovni Paint taky (na EGA ba dokonce i barevne). Mac prinesl nove myslenky, ale nedokazal je zuzitkovat, neni divu, ze ho "blbe" Windows prevalcovaly.
PrxRST();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  25. 01. 2004 02:08

Mohu se zeptat, cim vas zklamal? Resp. proc si myslite, ze se s nim hure pracuje? Docela me to zajima - jestli jde opravdu o horsi praci, nebo jen o zvyk na jine pracovni postupy. Ze vas zklamal system 1 az 6 - uvedomte si, s jakym odstupem na ne koukate a na co jste dnes zvykli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Windows User  |  25. 01. 2004 21:08

Cim me zklamal jsem uz napsal, tak to zopakuji polopatisticky: stary Mac ma zcela nepochopitelne zpracovanou manipulaci se soubory. Snaha mit vsechno v grafice neospravedlnuje tu prisernost, kterou nabizi Finder.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  26. 01. 2004 00:47

Nejak mi unika, co myslite tou nepochopitelne zpracovanou manipulaci se soubory - ostatne podle me je nepochopitelna jeste u Win2000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  25. 01. 2004 09:55

Jestli Vas zklamal System 1-6, tak musim jen poznamenat, ze me zklamaly Windows 3.0 8-) Mac prinesl nove myslenky, zuzitkoval a Win z nich ziji dodnes 8-))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Windows User  |  25. 01. 2004 21:19

Windows za neco staly az ve verzi 95, to jest o nejakych 10-15 let pozdeji. O tom se nepru. Prvni OS/2 GUI (tusim Presentation manager) to byla taky tragedie. Nad Commodore Amiga taky vsichni chrochtali blahem, a pri tom Workbench taky neni zadny zazrak. DOS-Shell Microsoftu byl z toho vseho snad nejhorsi pocin. Me ale spis zarazi, ze to s cim se "predvedl" Mac bylo dost ubohe a presto se o tom dodnes baji jak to bylo skvele .Revolucni to bylo, ale skvele to teda rozhodne nebylo. Samozrejme si uvedomuji, ze s omezenymi technickymi prostredky se toho moc nadelat nedalo, ale "legenda Mac" se podle me moc precenuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  26. 01. 2004 00:46

Samozrejme, ze ve srovnani s dneskem asi tezko mohl byt skvely. Uvedomte si, jak vykonna byla technika a ze rada veci se teprve zjistovala. Nektere veci se osvedcily, jine ne. Ale porad nevim co konkretniho vam prijde tak spatne. Umoznoval neco, co o cem se uzivatelum na PCcku jeste dlouho ani nesnilo. Tudiz byl ve sve dobe opravdu skvely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ushneek  |  24. 01. 2004 10:55

spíš než olbřímí mechanika 525 palců mě prudí, že diskuze nejdou v textové verzi zive

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/mod_Text_Forum/!Executor.asp, line 26

800401f3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  24. 01. 2004 10:31

Ano, to, co predviedol prvy Macintosh bolo revolucne. Ja osobne mam doma stale Macintosh SE, co bol vlastne priamy nasledovnik prveho Maca v roku 1986, vlastne okrem 16 MHz procesora mal 4 MB RAM (na tu dobu nadupany stroj) a 20 MB disk. Este dnes si z nostalgie zapnem Photoshop 1 ci NCSA Mosaic. A sranda je, ze som ho fyzicky bol schopny pripojit na internet cez modem, aj vytoci cislo, aj sa naloguje, ale bohuzial, Mosaic uz nove http protokoly nepodporuje, takze nic... Ale snad na tom rozbeham Lynx a potom bude prdel )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip  |  24. 01. 2004 10:12

"Obrázek skutečně odpovídá 1:1 nativnímu rozlišení a barevnosti Macintoshe, víc jste z něj nevymáčkli, "

Chytá mě nostalgie když se podívám na ten black and white printscreen apple obrazovky. Když si vzpomenu na creator-notator (atari nebo amiga myslím - jestli se pletu opravte mě) v pár zlínských studiích (u viktorína apod.) to mělo také 1/0 tedy černá a bílá. Na grafice nezáleží. Důležité je co ten konkrétní soft umí a on uměl docela dost :). Také když si vzpomenu na svého prvního ZXSpectrum 48mičku tak jsem z toho jelen jeste dnes. Ten komp ať měl grafiku jakou chtěl ale prostě mě naučil to bez čehož bych se dnes neživil a sice programátorskému mozku :) Chci sehnat spektráka 128/48/cokoliv, nemáte někdo ? Starého apple(a) nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ushneek  |  24. 01. 2004 10:53

možná něco najdeš tady:
http://listings.ebay.de/aw/plistings/list/category8099/index.html?from=R4

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor Janeba  |  24. 01. 2004 16:05

ja mam ZX spectrum+

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Francírek  |  24. 01. 2004 20:15

Tak to bysme mohli zase někdy dát WDW  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor Janeba  |  26. 01. 2004 08:56

:))) jo, to byly casy. Nebo Fighter Pilot, kam se hrabe Falcon 4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  24. 01. 2004 09:25

ty si dobrý šťoural. Ty si se asi nikdy nesekl. A z diktátu si měl samé jedničky, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  24. 01. 2004 09:49

Co je tak spatneho na upozorneni na chybu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tommy  |  24. 01. 2004 02:31

Určitě byla ta mechanika 525 palcová? To by totiž měla přes dva metry ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor