Komu vlastně patří Živě, je to pořád ještě MAFRA ?A kde je Bazar, Pitva, Kutilský koutek, starší JNP ? to by nějak mělo být obnoveno, zajímá mě komu Zive a další weby patří, některé historické weby by to asi chtělo překopat nebo smazat, Extrahardware také už ostatně neexistuje . . chtěl bych vědět komu to patří, měl bych pár námětů na reportáždéle se mi nelíbí rozhraní, mám široký monitory a má je dnes každý a z nějakého důvodu mám hafo místa nalevo a napravo, prázdného . . nechápu proč . . mohl by to aspoň zaplnit it bazar, nebo výpisy témat z fóra . . a dnes má monitor široký opravdu úplně každý . .
Živě nikdy nepatřilo Mafře. Do roku 2010 jsme byli Computer Press a jeho různé dceřinky, potom Mladá fronta a od roku 2016 Czech News Center (tam taky postupně přes pár dceřiných firem).O bazar tady nebyl zájem. Rozpitvali jsme už všechno, co se dalo. Kutilský koutek tady je téměř každou neděli v podobě programování elektroniky. JNP stále existuje, články s tipy ale vydáváme primárně na Živě a na JNP jsou pak odkazy. Extrahardware k nám nikdy nepatřil, teď je z něj Cnews.
Byla to zajímavá doba plná objevování a vývoje. Někdy se mi stýská po těch časech, kde ještě neměl internet každý kokot. A každou chvíli se objevilo něco nového.
Je mi to tak nějak - jedno...
Z těch lidí je mi zle. Furt nadávají jak je všechno na h*vno ale furt sem lezou. Typicky Česká mentalita... Jsem živě vděčný za tu práci co dělají. A že zadarmo přijdeme k informacím a novinkám. Díky!
Neviděl jsem takový článek loni?
Narozeniny jsou každý rok 🙂 Ale stejný jako loni nebyl, David text skládal z jiných zdrojů.
Pravda. Text je složen z textu "Živě má dnes 20 let". Já věděl, že jsem to někde viděl :)
Perfektní byla videa Pitva kde se "kuchala" různá elektronika. Taky je to pryč.
Pitvy skončily, protože nám došel hardware. Pravidelně se bavíme o obnovení Pitvy, kdy bychom znovu začali rozebírat stejné věci, ale ještě na to úplně nedošlo.
Hezký den,jak píše Marek výše, na obnovu pitvy se chystáme. Než tak učiníme, chceme mít v zásobě alespoň 6 opravdu uvnitř odlišných produktů (do Computeru bychom dali občíslo). Nechceme se opakovat 😉
Nevím, jak nahlásit chybu, takže tady:"Internet v roce 1996Provozovat web před patnácti lety nebylo tak jednoduché jako dnes...."Před patnácti lety to už docela jednoduché bylo, dokonce i Google existoval. Předpokládám, že tam má být těch 22 let. Že jde o recyklaci nějakého staršího materiálu k 15. výročí, kde korektor zapomněl upravit číslovku.
Vidíte... a to jste za 22 let nezvládli přihlášení a mobilní verzi webu cross domény (tu mobilní verzi dělal celou nějaký tupoň) a hlavní finanční zdroj máte reklamní tesla články. gratuluji
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 10. 2018 12:40
Vážně si myslíte, že jsme od Tesly někdy viděli nějakou korunu? 🙂 Píšeme o ní, protože je o takové články zájem, nic jiného za tím nehledejte. Veškerá reklama včetně PR článků tady byla, je a bude vždycky označená.
Je tady samozřejmě možnost zájmu ze strany publika, tak proč publikum nechodí do sekce auto?Reklama to musí být, jinak nechápu, proč autoři tolik lžou, vymýšlí si a nepracují s fakty. Pokud na mobilmánii budu mít týdně tři články o tom, jak je jedinou vadou na televizi Sony závist konkurence "ha ha", tak se nebude jednat o novinařinu, ale propagaci.S tím souvisí i sdílení článků z webu, jenž je jen reklamní plátek nějaké značky.
Nebo je novinářská práce jen kopírování propagačních materiálů? Třeba z webíku škodovky... http://www.skoda-auto.cz/novinky
Nějaký článek s názvem "Tesla ožívá" je vidět dole hned na tom 1. snímku z r. 1996. Asi nic z toho zpravodajství přímo v tom seznamu článků jako placená reklama tenkrát zřejmě označeno nebylo. Nevzpomínáte si někdo, jestli se už úplně na začátku, tedy v r. 1996, opravdu rozlišovala placená reklama i na takových prvních internetových stránkách? Nebo to tehdy ještě nikdo na internetu moc neřešil, protože PR byla tehdy záležitost spíše placených tištěných médií, a označování PR článků na internetu přišlo až později?
Tenkrát jsme dělali web jako časopis, takže myslím, že reklama odlišená byla. Resp. spíš tam velice dlouho nebyla vůbec žádná, nanejvýš nějaké výměny odkazů. Anebo později bonus zadarmo za inzerci v Computeru, ale vždy bylo jasné, o co jde. S reklamními PR články se začalo až o hodně později a byly od začátku označené.U webu, který se věnuje produktům a službám, to navíc vždycky bude na hranici. O čemkoli napíšeme, vždy se to dá brát tak, že je to určitá propagace. Ale text je vždy náš redakční a neexistuje žádná výjimka. Buď článek píšeme sami a je u něj autor, nebo ho dodá inzerent a my ho označíme jako komerční.Už kvůli naší historii je pro nás tohle hrozně důležité. Jsem rád, že nám v tomto ohledu kolegové z obchodu rozumí.
Na tom 3. snímku z r. 1997 je nějaké divné kódování - nejsou tam správně písmenka č, ř a ě. Tenkrát si to asi každý mohl zkusit nastavit správně kliknutím na jeden z těch 5 odkazů v pravém horním rohu. A i ten formát datumu pod logem byl asi původně připraven jen na dvouciferný rok a ta 19 z letopočtu tam byla natvrdo. Zřejmě byl tento 3. screenshot pořízen v roce 2011, když se na stejné pozici ve stránce https://www.zive.cz/zive1997/ ukazuje dnešní datum jako "Pondělí 22.10.19118"?
Když je tam 22.10. 19118 tak logicky si ta stránka to datum tahá sama aktuální 😃
Ono je to vidět přímo v tom html příslušeného Framesetu. Dělá to tam funkce nazvaná "datumize", která bere aktuální datum a tu '.19' tam má jako textovou konstantu.
1997: máme nové logo, název, chuť psát a možná i první malou reklamu 2O18: nemáte chuť psát k téme (článok o kondómoch) ale hlavne že máte plnú p*del nerelevantnej reklamy...Gratulujem, aspoň že ten Computer za niečo stojí i keď jak na Slovensku PCRevue tak tu v CZ ma fasicunujú že sa do časopisov o IT, PC dávajú články jak fotiť...
Dobrý den,předem děkuji za pochvalu, vždy potěší :)Co se foto týče, snažíme se tato témata směřovat na focení mobilem a úpravy v mobilu. Mobilem fotí dnes takřka každý ;)
"Móda velí roztáhnout web na šířku obrazovky." Tak tohle je něco co bych si dnes přál na každém webu! A né jen úzkou nudli z obsahem a okolo buď prázdná bílá plocha nebo tuna reklam...
Myslím, že nepřál. Nic se nečte hůře než dlouhý řádek na metrovém monitoru. Nejlepší je, když sloupec s textem obsáhnete s minimálním pohybem očí, když jen jedete shora dolů. Vsadím se, o co chcete, že tady se už móda nikdy nevrátí zpět.
No tak u "článků" o třech větách je to asi jedno to je fakt B-] ale u delších se pak musi scrolovat jak o závod...
Ne u delších se musí odscrolovat dolů kvůli posledním třem řádkům pod obrázkem a pak zmáčknout šipku vpravo pro další stránku. Já bych proti tomu listovacímu režimu tolik neměl, kdyby se s přechodem na další stránku nenačetly znovu reklamy a kdyby se každá stránka vlezla na monitor na výšku.
Ne pro každý článek se hodí kapitoly... A ve většině případů tady jsou použity nesmylně jen pro větší množství zobrazených reklam. Asi nejvíc mi vyhovuje formát jako má wikipedie tam se text přizpůsobí velikosti okna ale každému vyhovuje něco jiného B-] ještě že se věšina prohlížečů naučila "režim čtení"
mne osobne kapitoly nevadia, oni ziju z reklamy tak ten preklik na dalsiu kapitolu beriem ako svoj prispevok k chodu redakcie. Vadia mi ale vyskakovacie reklamy, ktore sa daju zavriet az po chvili. Za to by som vrazdil 😉
Myslím, že obsah by měl odpovídat prostoru, jaký tomu člověk dá. Pokud se to na širokém monitoru čte blbě, tak stačí neroztahovat okno přes celý monitor. Třeba v office snad vidíte taky celý dokument a ne jenom uprostřed a kolem prázdno.
A proto jste články rozdělili do kapitol o třech větách?
Najdete aspoň jeden takový?
"Žádné zbytečnosti jako tlačítka, boxíky, stíny, zaoblení, karusel... Maximálně jednoduchý design"...a tuna šílených reklam
Hm. za dvacet let se z celkem normálního webu stala bulvární žumpa, která i po 20 letech fungování, nemá prachy na korektora..To mi ke gratulaci fakt nepříjde.😀
Nejmenovaný příspěvek z roku 2001, kdy jsme tuším spustili diskuze: „Zive je naprostej pocitacovej BULVAR.“ Zdroj: https://www.zive.cz/titulni-strana/spolutvurc... To, co píšete, čteme od samého začátku. A nějak to s námi za ty roky už moc nedělá. Prostě jsme takoví, máme svůj styl, takhle nás to baví a nechystáme se moc měnit. Berte, nebo nechte být.(Korektora jsme pár let měli, začátkem tisíciletí. Ale na webu to jsou podle nás vyhozené peníze, raději je dáváme přímo do obsahu.)
Kdyby to Vaše lití financí do obsahu bylo alespoň vidět, nic neřeknu..😉
Z obsahu si vybavuju akorát článek pojďme programovat elektroniku. Většina článků jsou krátké zprávičky nebo články přeložené ze zahraničních webů. Recenze čehokoli a originální články z českého webu ale vymizeli obecně.Možná je to tím, že dnes lidi tolik nesledují trendy, všechny základní desky nebo zdroje jsou relativně ok, výkon počítačů neroste tak, že by každý rok byl skoro dvakrát výkonnější procesor nebo dvakrát větší disk za stejnou cenu. Nevím ...
Příprava recenzí je drahá a takový článek pak z webu zmizí stejně rychle jako krátká zprávička. Nevyplatí se to, tohle je téma spíš pro časopisy. My děláme zpravodajství, magazín. Na Živě nám ale zůstaly videotesty notebooků a taková MobilMania testuje mobily stále.
Kdyby byly zprávičky a články oddělené, zůstaly by články na titulní stránce déle. Asi chápu, že příjem z reklamy je v současnosti u obojího srovnatelný, překlad zprávičky zabere 20 minut, článek hodiny až týden, recenze i víc týdnů. Možná by to zvýšilo návštěvnost, ale nevím nakolik. Je možné, že se to dnes fakt nevyplatí a proto můžem jako čtenáři brečet nad nedostatkem originálního obsahu skoro všude, a to je asi vše co můžem dělat.Nakonec sám přiznávám, že bych věci jako recenze a srovnání grafik četl buď spíš z nudy, nebo v případě, že bych grafiku kupoval. A navíc je mi v druhém případě celkem jedno, jestli recenze a srovnání produktů najdu zde nebo na zahraničním webu.
No právě. Dělat několik dnů na článku, o který bude ve výsledku stejný zájem jako o aktualitu, to si člověk rozmyslí. Na Živě jsme nikdy moc netestovali, vždycky jsme dělali víc zpravodajství. Při strategických debatách občas vytáhneme, jestli nemá smysl začít testovat, ale nápad jde zase vždycky zpět do šuplíku. Je s tím fakt hodně práce, nejde ani o nijak zvlášť unikátní obsah... testy necháme časopisům.Na MobilManii je to trochu jiné. Tam se testovalo odjakživa, testy jsou tam spojené s katalogem mobilů, dobře se vyhledávají. Mobily mají také delší životnost než počítačový hardware.
" Mobily mají také delší životnost než počítačový hardware." To jste vzal kde?Mobily se mění běžně co tři roky, max. pět let. A navíc se dělají stále více jako jednohubky, dokonce u některých typů nejde ani vyměnit baterie.Naproti tomu modulární desktop PC vydrží i 15 let - protože je modulární.Proto se výrobci snaží tlačit notebooky jako jednohubky.Platí to ve všech odvětvích: Neopravovat, nevyměňovat součástky - vyhodit a koupit nové, aby se kola výroby otáčela a zisky monopolů rostly.
Desktop vydrží dlouho. Ale komponenty se v prodeji velice rychle obměňují. Když někdy chceme na webu publikovat srovnávací testy z Computeru, zjistíme, že bychom je museli třeba už po půl roce přepsat, protože nemalá část produktů už byla v prodeji nahrazena novými modely. Životní cyklus mobilního telefonu je z pohledu prodeje delší.
Pokud to berete takto (PC komponenty), pak ano - "Mobily mají také delší životnost než počítačový hardware." Možná, že "počítačový hardware" není zrovna šťastná formulace. PC po výměně komponent je stále PC. U mobilu toho moc měnit nemůžete a ani se to nevyplatí.
Jenže testují se právě ty komponenty. A kdybychom vzali celou sestavu, za pár měsíců už v této podobě nebude dostupná. Testy fakt raději necháváme jiným.
Zivotnost mobilu a PC je rozdielna, ale v prospech PC. Ani komponenty su na tom neni horsie ako mobily. Avsak je pravdou, ze recenzia mobilu sa da zbuchat za ovela kratsiu dobu. A je o ne vacsi zaujem. Preto ich asi robite :)
Rozlišujte funkční a prodejní životnost. Nám jde o tu prodejní, protože recenze se čtou hlavně u produktů, které se ještě prodávají. U počítačového hardwaru se to hrozně rychle mění.
Když on si vážně M.Lutonský, celou dobu nalhavá, že Je novinář. Teď jsem za arogantního. Jenže to už před lety, náš Mareček reagoval neurvale na jakoukoli připomínku. Podotýkám slušně napsanou. Pokaždé prasklá žilka na čele.
Placene PR clanky na shitove vybehove modely notebooku, z nejlevnejsiho plastu, co se poserou nekolik mesicu po skonceni zaruky nejsou "videotesty notebooku".
Tohle je jeden z důvodů, proč nemáme zájem dělat testy víc. Strávíte s tím dny, moc se to nečte a potom se stejně akorát dozvíte:- že jste pro test vybral něco jiného, než jste měl vybrat- že vám vyšel jiný výsledek, než vám měl vyjít- že jste to měřil špatně- že je to celé špatně- že jste debilProč něco takového dělat?Jinak jak jsem už mnohokrát napsal, veškeré placené články a jiná reklama jsou na Živě vždy označené. Bez jediné výjimky.
Tak ono by to chtelo nebyt tupej pisalek co o HW nic nevi, jenom si musi vydelat na svuj chlebicek.Bezne testy "high-end" NTB = shitove Lenovo s o generaci starsim CPU, shitovym SATA SSD, mizernym chlazenim, s pajenou RAM a jednim slotem (tedy jakykoliv upgrade o modul s jinou kapacitou je ztrata dual-channel).Proste to co tady inzerujete (prej testujete) je dycky neco, ceho se nekdo potrebuje nutne zbavit driv nez to bude total neprodejni.Duchodce co se hra na IT guru, protoze byl prvni co psal o T602 v dobach kdy bezny lidi neumeli nic neni kvalifikace pro nic.Staci jenom na problivani se zivotem jako pseudoIT psanim bludu za vysmechu 10-ti letych kluku co umi 100x vic.
Diskusní stížnosti na obsah byly, jsou a budou. To je normální, setkává se s tím naprosto každá redakce (a zejména argument "bulvár" je oblíbený faul, který opravdu nemá cenu brát příliš vážně), ale aby redakce prohlásila, že korektor jsou vyhozené peníze, je naprostá neúcta ke čtenářům.Píšete s šílenými chybami, překlepy, prokládáte články odporným obraty (třeba takové "vleze se"). Na tohle korektora potřebujete jak sůl. Ale holt když to ani vy sám nevnímáte, že se chováte ke čtenářům jako barbaři, to je pak těžké. To je jako by mi truhlář řekl, že je přeci úplně jedno, že ze stolu trčí třísky, že šmirgl by byl ztráta času, hlavně že jde na stůl dát talíře. Asi jsem z příliš staré školy, kdy očekávám, že každý odvede poctivě práci, za kterou je placen. Tedy truhlář udělá nábytek, o který se neporaním, redakce předá článek čtenáři bez chyb... A když už někdo z nich tu chybu udělá, tak se za to aspoň zastydí a omluví a netvrdí, že je mu to vlastně úplně jedno, že dělat práci pořádně je vlastně ztráta času.
Redaktoři musí psát bez chyb. Když nepíšou, stydí se. Ale korektora nechceme.
Nechcete? Jednoduse na nej nemate. Kdyz se ohlednu zpet a porovnam, kolik lidi pro zive pracovalo kdysi a nyni, a jeste ke vsemu vsichni duhovi (je mi to jedno, ale bije to do oci)
Tohle miluji. Několikrát napíšu a vysvětlím, že peníze, které bychom dali za korektora, raději dáváme přímo do obsahu. A stejně přijde někdo přesvědčený, že naše záměry zná lépe než my.Tak si to přesvědčení užijte.
Pořád stejně arogantní. Hlavně k těm, kteří to nemyslí ve špatném. Ale to by si chtělo vidět dal než na špičku nosu. Za ta léta žádný morální posun. Pouze starší a pořád bez nadhledu.
Gratulace! I když vzpomínám se slzou v oku na ty doby, kdy se tu objevovaly odborné články a seriály o programování... Ale jak píšete, dnešní skladba čtenářů už je jiná. Každopádně respekt k 22 let, to by dal málokdo.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.