Nvidia | Grafické karty | Hry

DLSS mělo zvýšit FPS ve hrách na kartách RTX, jenže obraz je pak neostrý. Nvidia slíbila nápravu

V současné době jsou na trhu dvě hry, které podporují nový efekt DLSS od Nvidie. Battlefield V a poslední díl postapokaliptického Metro s podtitulem Exodus. Bohužel obě hry mají s technologii DLSS velký problém s kvalitou obrazu. U obou her tento efekt velmi rozmazává obraz a ten není tak kvalitní, jak by měl být. Nyní na kritiku zareagovala Nvidia.

DLSS má za úkol zvedat FPS ve hrách díky nové metodě vyhlazování hran spoléhající se na nové tensor jednotky v čipu grafické karty. Tensor jednotky na základě strojového učení scénu spočítají a ulehčí tím jednotkám CUDA, které pak mohou dodat více hrubého výkonu. Zjednodušeně řešeno: umělá inteligence zanalyzuje scénu a plný výpočetní výkon zaměří jen tam, kde je je to nejvíce potřeba (zaostřená část scény).

Pokud se podíváte na srovnávací obrázky ze hry v galerii, na levé straně je obraz bez zapnutého DLSS a na pravé s aktivovanou funkcí. Obraz vlevo je viditelně v pořádku a netrpí žádnými vadami. Ovšem pravá strana je méně ostrá a se ztrátou detailů, nepatrně se změní i barevné spektrum výsledného obrazu. Výkon v počtu FPS sice vzrostl o 20~30 % výkonu, ale za cenu očividné degradace obrazu.

Nvidia nyní přiznává, že současná úroveň zpracování DLSS nedosahuje toho, co firma slibovala minulý rok při uvedení generace Turing na trh. Současně ale přislíbila nápravu a v některém z budoucích balíčků nových ovladačů by měla přijít oprava. Ta by měla přinést ve hře Batlefield V až 40% posun ve výkonu a také zbavit obraz onoho rozmazání.

Diskuze (78) Další článek: Izraelská soukromá sonda Beresheet odstartovala k Měsíci

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,