Drony | DJI

DJI Mini 3: Zalétali jsme si si nejmenším dronem do kabelky a pak to napálili do stromu

  • Třetí generace pididronu od DJI má parádní letové schopnosti
  • Fotoparát ujde a sférická panoramata nadchnou
  • Cena začíná okolo 10 tisíc korun bez dálkového ovládání

Když DJI loni na jaře dovybavilo nejmenší řadu dronů Mini autopilotem, 4K@60fps, čelními a zadním překážkoměry, a dalo tak život jakémusi předělu mezi Mini a Air jménem Mini 3 Pro, skoro to vypadalo, že střílí do vlastních řad.

Pročkem jsem totiž sice nalétal asi jen patnáct minut, než jsem to při druhém startu napálil přímo do kmene stromu, ale i to málo mi stačilo k tomu, abych věděl, že na dražší a mohutnější řadu Air už šetřit nebudu. Mini 3 Pro by mi bohatě stačilo!

DJI Mini 3 začíná na 9 990 Kč

Zároveň to chvíli vypadalo, jako by  DJI chtělo posunout standard nejnižší třídy o něco výše a Pro bude nový etalon letounu (nejen) pro začátečníky. Ale opravdu jen chvíli.


DJI Mini 3 CP.MA.00000582.01


Inflace, nechuť utrácet a další faktory přinutily výrobce opět ořezávat, a tak na sklonku minulého roku dorazil klasický Mini 3 se všemi klady i zápory. Jenže také za mnohem nižší cenu, která dnes na českých e-shopech začíná okolo částky 9 990 Kč (bez dálkového ovládání).

Zmizely detektory překážek i autopilot

Z okřídlené čivavy s tolik lákavou vzletovou hmotností do 250 gramů, díky které spadá do kategorie nejméně regulovaných dronů s kamerou, opět zmizely čelní a zadní detektory překážek a samozřejmě také autopilot vyžadující výkonnější procesor.

45071801-90ed-4ca2-b042-09386a921fbf
Vzletová hmotnost (s baterií) nepřesahuje 250 gramů

Kvadrokoptéra Mini 3 je vybavená jen spodním optickým dálkoměrem a překážkoměry.

e03e816a-b801-40a3-a295-38ccc55d1a7a0d2487e4-cfb2-4014-a9aa-117ca078ee19
Čelní překážkoměry nahradily mřížky, veškerá detekce se tedy spoléhá jen na spodní přistávací dálkoměr a pomocné kamery ubíhajícího terénu

Dále zde už nenajdete jemné 4K@60fps, které nahradilo základní 4K@30fps (60 fps je k dispozici u nižších rozlišení obrazu), no a v zarušeném prostředí může způsobit problémy také absence robustnějšího rádiového protokolu OcuSync 3.0 s živým přenosem obrazu v 1080p. Mini 3 používá starší verzi OcuSync 2.0 a pilotní náhled z palubní kamery jen v 720p.

No dobrá, ale vadí to opravdu něčemu?

Kompletní specifikaci najdete na webu výrobce

Měkké a vrzající plasty zpočátku budí nedůvěru

Jelikož jsem rozmazlený rekreační pilot, který si zalétal prakticky se všemi skladnými drony od DJI včetně špičkové řady Mavic 3, která v nejpokročilejším provedení překonává cenovou hladinu 100 tisíc Kč, asi nebude překvapením, že jsem k rozvrzané hromádce měkkého plastu přistupoval zpočátku s krajní nedůvěrou.

56192bce-1650-4d0c-bef8-083fc9121c78a9dd662a-e7fb-409d-967e-639c567f9aa6
Mini 3 ve složeném a rozloženém stavu. Plasty jsou měkké a lehoučké, ale pružné, takže něco vydrží. Při havárii se nejčastěji utrhne gimbal s kamerou a některé z ramen s rotorem 

Na stranu druhou, 9 z 10 mých přátel, kteří touží po tom, že si z nebe natočí svoji chalupu, děcka a zlatého retrívra, dodnes nakupuje generačně ještě starší kvadrokoptéru Mini 2 z roku 2020. Mini 3 by tedy mělo být adekvátní náhradou.

A tak jsem sestoupil z výšin zpět na zemský povrch, zajel na louku pod brněnské nádraží, a byť poslední dny Moravu trápily docela silné poryvy větru, nastartoval jsem motory.

Video: Srážka s větvemi stromu, kterou přežije i Mini 3

Srážka je řízená, ve výšce cca 3 metrů a dron dopadl do hustého jehličnatého porostu. Pokud to dron přežije, zastaví po pádu motory, ale je dále naživu a vysílá, takže jej snadno najdete podle GPS a obrazu.

Létá hezky a drží i v nárazech větru

Extrémně lehoučký dron mě překvapil svojí jistotu letu, stabilitou a předvídatelností, což je důležité zvláště pro začátečníky, kteří se jinak obávají každého překvapení. Přece jen je to stále deset tisíc korun v oblacích. 

Video: Mini 3 a držení pozice v silném větru (všimněte si stromů)

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně
Váš názor Další článek: Auto s motorem ze stíhačky Spitfire. Na spotřebu se ani neptejte, na startovací ceremoniál je málem potřeba doktorát

Když navštívíte internetový obchod přes náš katalog zboží, Živě za to může získat provizi. Službu Zboží Živě provozujeme ve spolupráci s Heureka.cz.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,