Kubo Kubo, baterie ma delsi vydrz, verze cine stoji mnohem vice a combo ma pravdepodobne jen 2 baterie - nikde na obrazku nejsou vyobrazeny a ani vypsany 3 kusy.
Pro "odborníky" H.265 je běžný video kodek pro video, jak pro střih, tak pro výstup. Většina profíků však bere ProRes, protože stříhají na strojích Apple. Neapplaři bez problémů stříhají H.265 a jiné formáty, když na to mají stroje (jako např. já) a nemůžou přijít na jméno těm, kdo jim dá video v MOVu nebo jiným applím zvěrstvu.Takže závěrem: oba jsou dokonalý, ale každej na jiné straně barikády.
K cemu ten epli format videa? Vypada hur nez h265, ale zato zabira vic mista.
Vypadá horšie možno tak v proxy, inak tam máte o dosť viac dát než v H.265. Navyše H.265 je horšie na úpravu (aj pri HW akcelerácii musí počítač prepočítavať B a P snímky, čo je náročné na výkon).
Protože s H265 tě každé studio vyhodí a ještě tě nakope do prdele.
Tak určitě. Na internetu je to tom formátu tolik informací, asi jako o zdravotním stavu našeho prezidenta. Já o něm slyšel poprvý až v souvislosti s tímhle dronem a na wiki je taky kulovy....
H265 je formát pro výstup a stream, nikoliv jako zdroj pro střih.95% studií stříhá Apple ProRes zdroj.
Až místo WIFI tam dají 5G modul jak pro video tak i ovládání a bude tedy dosah neomezený a bez rušení i za překážkami začne to být skutečně zajímavé. Ale asi je nutné si na takové vymoženosti ještě řadu let počkat.
V čem by to bylo přesně zajímavé? Pro létání v "Otevřené" kategorii, tedy výhradně na dohled, je to zbytečné. No a pro létání ve "Specifické" a "Certifikované" kategorii jsou zásadnější omezení než je dosah signálu. Jo, dodržovat pravidla je pruda. Ale pokud nechceme aby kilové drony začaly padat lidem na hlavu nebo narážet do baráků, tak je nutné alespoň základní zásady dodržovat.
Mantra "na dohled" je nesmysl. Uz od desitek metru vzdalenosti je dron temer neviditelny. Vetsina uzivatelu lita pres nahled v telefonu v podstate porad, takze je vlastne jedno, jak daleko je dron od majitele. Drony jsou hracky pro nadsence a tech zase takove kvantum neni. Pokud nezacaly drony padat doted, o moc horsi uz to snad v budoucnu nebude.
Kvůli podobně smýšlejícím ignorantům došlo k vynucování pravidel pro létání. Pravidla jsou v tomto jasné, řídí se to na dohled, tzn. vizuálně a ne tím že jenom čumí do displeje, např. ale brýle jsou zakázané.
No spis naopak, nova pravidla za urictych podminek letani s brylemi, neboli FPV drony, coz je narozdil od techto letajicich stativu od DJI mnohem vetsi zabava, legalizovala...
"Nejhorší" při létání je ztráta orientace. Stát se může cokoliv, ale při ztrátě orientace může dojít k havárii s v podstatě funkčním zařízením. Při FPV létání musí u pilota navíc stát pomocník, který hlídá, aby pilot do ničeho nevlítnul nebo nedošlo ke kolizi s jiným érem.
Vsak ano... vetsinou chodime letat ve vicero lidech a vzdy minimalne jeden dela "dozor" a pozoruje co se deje v okoli. 😉
Nemyslim si, ze by byly restrikce zavadeny kvuli problemum pri pilotazi bez dohledu, ale kvuli letani v exponovanych lokacich - vysoka koncetrace osob, letiste apod. A pravidlo "na dohled" imho melo prispet k pripadnemu lepsimu dohledani takovych pilotu. Souhlasim s tim, ze je problem na telefonu rozpoznat ruzna vedeni a draty, ale ostatni je pomerne dobre predvidatelne, dron hlida max. letovou hladinu apod. A mavic3 bude mit vsesmerovou detekci prekazek, takze by mel byt teorticky nesundatelny. Nejvic stejne krici ti, kteri sami vsemozna pravidla ignoruji.
Ne, k dohledání osob je vymyšleno, že drony budou vysílat do okolí identifikační signál - což je právě jedna z podmínek kategorie C1, kterou Mavic 3 pravděpodobně zatím neplní. Pravidlo "na dohled" je zavedeno protože běžní piloti nemají dost zkušeností na to, aby mohli plně předvídat všechny mimořádnosti které se mohou stát. A protože na technické řešení typu detekce překážek se nedá plně spolehnout - ať už protože může kdykoliv selhat, nebo protože ve vyšších rychlostech jednoduše není schopný dron včas zastavit. Je to naprosto stejný princip proč na kole může jet po silnici kdokoliv, ale s kamionem ne. Nejde o to, že by někteří cyklisté jízdu s kamionem zvládli, ale o to, že většina ne. Zejména ti, kteří by se bili v prsa že oni by to zvládli.
Létat podle telefonu ale právě špatně je a že dron už na malou vzdálenost není vidět není ospravedlnění. Tahle "mantra" má moc dobrý důvod - přes kameru máš jen pohled s malým rozlišením a typicky jen jedním směrem. Nemáš šanci vidět třeba dráty vysokého napětí, lana, nevidíš jestli se po stranách dronu nebo za ním nepohybují osoby nebo auta nebo jestli tě vítr nezanáší do budov nebo nad lidi. A co je nejhorší varianta, pokud by poblíž letěl ultralight nebo záchranářský vrtulník, až do okamžiku srážky o něm vůbec nebudeš vědět. Létání bez přímého dohledu se ještě nějak snese pokud létáš v malé výšce nad terénem, který dobře znáš (typicky závodní multikoptéry). Ale jakmile začneš takhle létat kde to neznáš, je to průšvih který jen čeká na příležitost.Problém je, že drony už dávno nejsou jen pro pár nadšenců. Dnes jsou spotřební zboží které si lidi kupují jen tak. A stále jich přibývá. Drony padaly vždy a vždy padat budou, ale s jejich rostoucím počtem je jen otázka než jednou spadne tak, že někomu ublíží.
Na tohle všechno mám názor tak někde na půl cesty. Vezmu to od konce:Zatím se opravdu neobávám, že by se drny nějak extra moc rozmohly. Už jsou na trhu léta, ale vídám je jen na turisticky zajímavých místech a jen občas. Ono ty relativně dostupné v řádu několika málo tisíců jsou většinou čínské hračky, které rodiče kupují hlavně dětem a děti to mají jako každou jinou hračku - časem omrzí. A u těch hraček ani moc nehrozí, že by je někdo řídil na kilometry nebo i stovky metrů daleko - dosah signálu žalostný, kvalita přenosu také. Stabilita žádný zázrak....Dražší stroje např od DJi už si kupují buď nadšenci, které to baví pořizovat různá videa a ti bych si tipnul většinou vědí, jaká jsou pravidla a nebo je porušují jen tam, kde nic moc "nehrozí". Tím mám na mysli hlavně nejvíce diskutované pilotování bez přímého pohledu. Ono řekněme si to na rovinu - i když mám dron kousek od sebe, tak se těžko natáčí nějaký záběr, aniž bych u toho koukal na ovladač, abych viděl co natáčím. Zanášení větrem u těhlech dronů prakticky nehrozí - drží na místě jak přibité. Detekce překáže zvládne už nyní divy. Důležité je prostě všechno dělat s rozumem. Jen blbec pouští dron v zónách letiště, v hustě osídlené oblasti, kde hrozí střet třeba s tím záchranářským vrtulníkem, v příliš velké výšce, kde hrozí střet s letadlem, nebo létání nad cizími lidmi, v noci (když nepočítám třeba otevřenou louku a let pár desítek metrů) a podobné ne zcela bezpečné akce...Mám Mavic 2 a snažím se dodržovat co se dá. Ale v otevřené krajině prostě dodržování pravidla o přímém dohledu je šíleně omezující. Nelítám někam, kde nevidím volný prostor. Skoro vždy se snažím být někde na vršku, abych směrem, kde je dron, alespoň viděl hlavní terénní překážky, i když je tak daleko že už ho nerozeznám a podobně. To značně omezuje nějaký problém. Určitě jsem někdy proletěl nad někým cizím, ale ne tak, že bych nad ním visel a ne úmyslně v přímé lince.Osobně by se mi líbila kombinace původních pravidel a možnosti nějakého povinného ručení, jako je u aut. Nevím jak je tomu dnes, ale před rokem dvěma, když jsem se snažil dohledat nějaké pojištění podobného typu na dron, tak byl výběr žalostný nebo skoro nulový. Je také zajímavé, že v některých státech jsou pravidla mnohem volnější a problém s tím nemají. Nebo teda aspoň byla. Třeba Finsko, kde nebyl problém létat ani v zástavbě s dodržením určitých pravidel.
Když se to bere s rozumem, tak to samozřejmě problém není. Ale z mé zkušenosti těch lidí s rozumem až tak moc není, nebo možná jsou ti bez rozumu jen extrémně viditelní. Viz nahoře kolega, který touží po dronu s 5G s neomezeným dosahem. Řešením je (nebo spíš bude) Specifická kategorie - když prokážeš že chápeš úskalí a víš jak létat bezpečně, tak není problém létat i mimo dohled a nad lidmi - samozřejmě ale bezpečně. V Otevřené kategorii ale pravidlo o přímém dohledu platit musí, protože v ní létají i totální kopyta, které vůbec nechápou souvislosti a důsledky. Ohledně pojistky - pro běžný malý dron platí normální pojištění odpovědnosti (pojistka na blbost). Háček je jen že let musí být do písmenka podle pravidel. A proto je nutné létat buď jen na dohled v Otevřené kategorii, nebo jít do té Specifické.
Ty mas drona a litas pouze na dohled?
Mám dron ve smyslu bezpilotní letadlo, ale ne DJI nebo jiný "foto" dron. A ano, létám pouze na dohled, protože mimo dohled létat nepotřebuju - Vyhlídkový let nad les mě moc neláká a létat nad městem nebo třeba v přírodní rezervaci si nedovolím. Nicméně perspektivně uvažuji právě o té specifické kategorii, jakmile se podmínky zcela vyjasní.Respektuji že někoho let mimo dohled láká a pokud to dělá bezpečně, v zásadě neprotestuji. Ale hodně lidí prostě nedomýšlí důsledky toho co dělá, respektive má přehnanou důvěru v techniku. Viz třeba spoléhání se na antikolizní senzory... Letectví je se svou bezpečností na úrovni kde je protože se lidé naučili myslet systémem "co se stane když...", místo aby mysleli systémem "tohle bude určitě fungovat".
Ono popravde zalezi co je to za typ "dronu". S obratnou, rychlou zavodni nebo freestyle kvadkopterou je nejake poletovani kdesi daleko a vysoko vicemene nuda. Takze ano, ja osobne se vetsinou motam na dohled/doslech, nizko a rychle 😉
bohužel ještě nedávno ti pojištovny dron nepojistily pokud nebyl registrován.A registrovat šlo,jen pokud jsi jej měl pro komerční účely.A pro komerční učely jsi jej mohl mít jen pokud si měl zkoušky.A ty byly pěkně drahé.A následně mít na každý let letovou knihu...A výsledek,že pak nikdo pokjištění ani mít nemohl....Ale stále je s podivem jak si s pravidly vytíraj zadek ČT,NOVA,Prima apod,ktery radostně točej v zástavbě,nad cizím pozemkem (např.Černé ovce se v tom vyloženě vyžívaj).To jak používaj dron realitky,snad nemá ani cenu komentovat (žádný souhlas ostatních majitelů pozemků,žádný zábor veřejného prostranství pro dopad ve městě) prostě žumpa.
Pises vicemene pravdu, na druhou stranu pokud ty s dronem dodrzis definovane prostory ve vzduchu a predevsim vysku, tak pokud toto neporusuje pilot ultraptaka, tak bys ho opravdu potkat nemel. Jenze co si budem - i oni to dost porusuji 🙁 Jinak receno, ultraptaka ani jine letadlo bys pod 120m AGL potkat opravdu nemel, ale stat se muzes ledaco... Jina vec, ze to jsou docela hlucne stroje, takze mas vetsinou cas sletet treba do 30 metru a tam uz by to musel byt jedine kamikadze a nebo ten vrtulnik leti pro tebe 🙂
Jasně že by v té výšce letadlo ani vrtulník být neměl, ale stát se to může - ať už protože sám poruší pravidla, nebo protože má třeba technické problémy. Zatímco pilotovi dronu ale hrozí maximálně materiální škoda, pilotovi letadla jde o život. A přitom jeho možnosti zabránit srážce s mnohem obratnějším dronem jsou prakticky nulové. S tou hlučností jsi ale právě udeřil hřebíček na hlavičku. Pokud mám dron 100 m od sebe a slyším letadlo nebo vrtulník, tak letím okamžitě dolů. Pokud mám dron 2 km daleko, tak neuslyším vůbec nic. A o to přesně jde.
No, stát se může cokoli. Nedávno se mnou málem seklo, když jsem si lítal poblíž lomu a přes kopec se objevil ultralight ve výšce určitě dost pod 100m (pilot si nejspíš chtěl prohlídnout lom?) a proletěl kousek od drona.Jinak mě 100% dodržování dohledové vzdálenosti připadá trochu jako alibismus. Snažím se v maximální míře dodržovat pravidla a můj dron (Mavic Mini 1) v zarušeném prostření ani moc daleko nedoletí, ale už jen při výstupu do maximální povolené výšky je extrémně špatně viditelný i za dobrých podmínek.
Limitující je baterka ne dosah. Protože dál stejně nemůžeš letět (a vrátit se) kvůli baterce a ne kvůli limitujícímu dosahu. Ten dosah vždy prevyšuje limit té baterky.
Nová vrstva bezpečnosti ve vzduchu: DJI Cellular Transmission Dongle S připojeným Cellular Transmission Dongle, Mavic 3 může přepínat na 4G sítě pro hladké a stabilní připojení v případě, že je signál O3+ blokován budovami, stromy nebo jinými strukturami. Během letu se vysílání O3+ a 4G zkoordinuje, tudíž mezi nimi dron automaticky a bezproblémově přepíná, díky čemuž zajistí nerušený zážitek.
Ohledně štítku C1 bych poznamenal, že podmínkou není ani zdaleka jen hmotnost, ale i další vlastnosti - od pohledu bych řekl, že Mavic 3 podmínky kategorie C1 neplní. Ale věřím tomu, že DJI později upravenou verzi se štítkem (ať už C1 nebo vyšším) vydá.
A ja zase letmym pohledem vidim, ze splnuje A1 C1, ale DJI ho vyda bez stitku, za rok az to bude povinne, tak vyda Maviv 3S (ci +), da tomu neco malo navic a bude mit stitek, prijde mi soucasny dron jako by mu neco chybelo.Jedina sporna vec je rychlost ve sportu, eu narizuje max 19m/s a on ma presne 19m/s. Coz se da ale osetrit ve fw, povinne praskani je taky vec fw. Gumove konce vrtuli jednoznacne odkazuji na eu narizeni.
nevim jestli gumové konce dokáží splnit "Je-li vybaven vrtulí, musí být projektována tak, aby bylo omezeno jakékoli zranění, které mohou způsobit vrtulové listy;" to je dost tvrdě formulovaná podmínka, kterou splní možná tak nějaký ochranný kryt
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.