Pane jo, to je ficak. Pad o 15 procent za necelou hodinu. Kdepak se to zastavi...
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 2. 2020 06:32
Psssst. Komu tým prospeješ? 🙂
Kupujte, nebudou... 😀
Přeji jim úspěch, ale řekl bych, že hodnota akcií je velmi přeceněná a neopodstatněná... Tesla nedělá příliš líbivé auta, značka taky není nic "extra", takže jediný důvod je potenciál někdy za X let? Jak může mít výrobce aut, který jich prodá málo a ani poptávka není příliš vysoká, vyšší hodnotu, než výrobce několika značek, kde každá z nich je úspěšnější, známější, prodávanější, než celá Tesla?Naštěstí do akcií neinvestuji, nemusí mě tedy případný a pravděpodobný pád trápit 😀 ale pro mě osobně je ta hodnota záhada. Na mě jejich auta působí jako předražená průměrnost bez nápadu.
“ Na mě jejich auta působí jako předražená průměrnost bez nápadu.”Tak to si asi jeden z mala.
kdybych byl jeden z mála, tak jsou prodeje úplně jinde. Ovšem elektromobily ještě nejsou tolik vyladěné, aby ta investice navíc za to stála. Nemá vlastně moc výhod a spíše zavádí otravné nevýhody. Což se v budoucnu snad změní.U Tesly si koupíš auto na úrovni Octávky za třikrát vyšší cenu. Takže ano, tohle beru jako předraženou průměrnost bez nápadu.Jinak za mě osobně bych viděl aktuálně jako rozumný směr hybridy, které těží výhody obou řešení.
U Tesly nekoupíte auto na úrovni oktávky, to je ten problém.Možná tak ve vnitřním prostoru, luxusu a pohodlí.Jinak to stojí více než oktávka, jezdí to lépe než oktávka, nedojede to ani půlku toho co oktávka, nespraví to Franta Novák z Horní Dolní v garáži narozdíl od oktávky, nedá se do toho natankovat za tři minuty jako do oktávky, nedá se to doplňovat benzínem, hasiči se toho bojí narozdíl od oktávky, vyrábí to banda ťulpasů narozdíl od oktávky (vizte ony vtipné montážní problémy typu tapecírung naruby a podobně), smí to parkovat v modrých zónách narozdíl od oktávky, neplatí se spotřební daň za palivo jako u oktávky, dá se do toho tankovat zdarma nebo za hubičku narozdíl od oktávky... a tak dále.Tedy "na úrovni oktávky" znamená asi to, že do toho neprší a má to 4 kola...
s tímto přístupem pak není vlastně žádný rozdíl mezi octávou za 400 tisíc a mercedes za 2 mega... spíše jsem porovnával třídu vozidla. To, že jedno je elektro a druhé na palivo, ok.A tady Tesla nabízí ve stejné třídě mnohem dražší svou verzi. To je za mě velký problém. Navíc nemají ani žádnou historii značky, žádný status "luxusní" značky, prostě nic. Jen další obyčejné auto, které akorát jede na elektřinu. Teď byla Tesla vystavená na svatebním veletrhu, skoro nikdo u toho auta nebyl, ani se podívat 😀 na to, že v ČR jde o neobvyklou značku, mi přišel pohled na opuštěné auto na výstavě trochu smutný... věřím, kdyby tam stálo něco pořádného, bude situace jiná. Popravdě ani mě to auto ničím nezaujalo, interiér o ničem (ale tohle je tak nějak obecný fakt u Tesly) a karosérie vcelku obyčejná. Ale tohle jim neberu, jednoduše chtějí dělat taková auta, ale vzhledem k ceně to je těžký provar
Sorry, ale už len z diskusii pod každým článkom je vidieť ako je Tesla “obyčajná” A nikoho nezaujíma.
Tým myslíš tých 50 až 60% príspevkov od 2-3 fanatikov?
Rátať to tu nebudem. Ale vo všeobecnosti patria články o Tesle k tým najdiskutovanejšim.Preto som tu aj objavuju úplne pravidelne. Narozdiel od iných automobiliek.Tesle sa dá vyčítať všetko možno, ale určite nie to, že robí auta bez nápadu, ktoré nikoho nezaujímajú. Práveže tých nápadov majú niekedy až príliš.
Nechci ti kazit iluze, ale prodeje jiných značek v této cenové kategorii nejsou o mnoho vyšší. Třeba Škoda prodá za rok cca milion aut. To vůbec není málo. Ale v cenové kategorii nad milion (to je cenová kategroie Tesly) tak cca 50 tisíc. A to už teď Tesla prodá 8x víc.U Tesly si nekupuješ auto na úrovni Oktávie. To si kupuješ u Renaultu, nebo Peugeotu.U Tesly si kupuješ úplně jiné auto. Je to od základu úplně něco jiného.
A to je celkem problém pro Teslu... pokud chce zvýšit prodeje, musí mít dobrý status značky, jako Mercedes například, který zdaleka nemá a nebo výrazně klesnout s cenou, aby byla konkurence schopná.Navíc u Tesly ta cena výrazně ovlivňuje prodeje, začínali s "prémiovými" vozidly, ale po příchodu levnějších variant se vše přesunulo na ty nejlevnější modely... Takže to srovnání se Škodou nemá význam, když v nabídce jen jediné vozidlo nad 1 mil. Kč v "základu". Kdyby Tesla oznámila auto za 500 tisíc, tak všechny dražší prakticky ze dne na den přestanou vyrábět, kvůli nulové poptávce. V podstatě přesně to, co se už v Tesle stalo.
Pokud chce Tesla zvýšit prodeje, potřebuje především další továrnu, nebo dvě a snížit cenu. A na obojím intenzivně maká.Hype má tak obrovské, že Mercedes ve skutečnosti jen bledne závistí. Jméno je to poslední, co by jí trápilo.Co nechápete, že v podstatě nekonkuruje spalovákům, protože to nepotřebuje. Spalováky si konkurují mezi sebou sami. Tesla je jiný druh.Je to situace velmi podobná s Applem. Mnoho bloudů stále plácá o konkurenci, ale v reálu žádnou nemá. Ty trhy jsou rozděleny a prakticky i odděleny. Dnes už jen mizivé procentíčko před koupí přemýšlí na úrovni "Apple nebo Android?". Androidí telefony si konkurují mezi sebou, Apple je separovaný svět. A td.Cenové odstupy mezi Teslami jsou opodstatněné, jsou to jiné kategorie modelů. Velké X a S, malé 3 a Y. Trojka nenahradil S ani X.Kdyby Tesla oznámila auto za 500 tis., musela by to nejprve nějak dokázat vyrobit. Takové snížení cen by se promítlo do všech modelů, takže by šly všechny modely dolů.V budoucnu se očekává, že modelem od 500,- tisíc bude nástupce modelu 3 a Y.
Srovnáváte nesrovnatelné... Ostatní neinvestují tolik do elektromobilů, protože to nemá pro ně zatím žádný význam. Když bude vysoká poptávka, přesedlají i "běžné" automobilky na elektro a už půjde o přímou konkurenci Tesle. Akorát to se zatím neděje, takže to je všem šumák :) Nebo si myslíte, že Tesla bude v něčem výrazně napřed? V čem? Vždyť teď dělají průměrné vozy za přepálené ceny, kvůli elektra, co až začne dělat jiná automobilka ve velkém pořádné vozy v elektru? 😀Srovnání Apple s Androidem je taky mimo... auta nejsou typy zboží, kde si prodavačka vezme půjčku s ročním splácením, jen aby měla iPhone. Máte úplně jinou cílovku lidí, která na tyto věci musí mít peníze a tyto musíte přesvědčit. Na to nestačí nalákat kdejakého joudu, který bude chtít Teslu, protože to bude IN a vytáhne z peněženky bezmyšlenkovitě 1,5 mil 😀
Vážně věříš, že předělání je otázka rozhodnutí na poradě?Dnes právě ukončila předělání až to bude vhodné poslední top firma v mobilech po té, co je sestřelila nová doba. Ukončila svou existenci.BlackBerry.Žádný takový postup nefunguje. Jakmile tu změnu nezachytíte včas..... Je po vás. A můžete se to pokoušet prodlužovat jak chcete.
Ano věřím... protože elektromobily zatím nejsou žádná raketová věda. Jsou mnohem menší firmy, které u automobilů posouvají hranice - supersporty a podobně a přitom se s velkými giganty nedají měřit. Proč by měl být pro velkou automobilku problém postupně přesedlat na jiný typ pohonu? Nehledě, že už nyní do toho investují, ale s rozumem, protože ten smysl bude někdy za X let. Ostatně prodejnost elektromobilů ani nedává důvod, proč měnit strategie. Ostatně celý ten trh působí zatím jako velká nafouknutá bublina. Lidi to nechtějí, nevidí v tom zatím smysl, o ekologickém řešení se taky nedá vůbec mluvit a zavádí mnoho negativních věcí, které jsou s elektromobily zatím spojené.Ale jsem rád, že je tady firma jako Tesla, která tímto směrem jde. Jenže celý můj původní komentář je o tom, jak může mít firma takový růst akcií a hodnotu (jak píší, vyšší než celý Volkswagen), když reálně k tomu není důvod? Prodejnost nic moc, poptávka zatím velmi slabá, síla značky taky nic moc, kvalita aut dost na hraně. Můj osobní názor je spíše v doufání akcionářů, že se stane z Tesly nějaký kult, nebo něco, co má velký potenciál. Což se může stát, ale pak mi přijde nelogický trh, když se hodnota dělá z "asi", "možná", "někdy" 😀 protože aktuálně Tesla není prakticky ničím zajímavá a osobně kupovat dnes auto, Teslu bych řadil někde na hodně vzdálený konec ze všech možných značek vozidel
Add:"Proč by měl být pro velkou automobilku problém postupně přesedlat na jiný typ pohonu?"Vy jste moc nesledoval události v technologiích za posledních 15 let co?Tak já vám nápovim:"Proč by mělo být pro Nokii problém přejít na nový OS, display...vyberte si"Vy jste skutečně úplně mimo 😂
"Tesla nedělá příliš líbivé auta, značka taky není nic "extra", takže jediný důvod je potenciál někdy za X let?"...jako vazne? To myslite vazne? a nevadi vam, ze tesla ma nejvyssi index spokojenosti svych zakazniku?
Také mám nejvyšší index spokojenosti svých zákazníků. Akorát se tím za prvé nikde nechlubím. A dva nejlepší být nemůžeme. Protože na to mám super podklady (všechny své zákazníky dokážu nacpat k jednomu stolu), tvrdím, že Tesla lže.
Bzuci | 05. 02. 2020 13:54 | Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.130To je panečku plodná diskuze.
lol - nehttps://www.tylervigen.com/spurious-correlations... (pro vice si vygooglete "correlation not causation")
Jestli se prodeje vozů Tesla za leden 2020 propadnou podobně, jako v lednu 2019, tak to bude vypadat, že akcie Tesly letí vzhůru jen proto, že prodeje na začátku roku opět "tradičně" klesaly? 😉
Počkejte si na výsledky 1Q2020 v dubnu.
Na to mají krásné grafy třeba v Nizozemí. Např. u Modelu 3 tam prodeje vždycky výrazně vyskočily v posledním měsíci každého kvartálu - viz https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/... Při porovnání 12/2018 a 1/2019 je tam nárůst ze 4ks na 40 ks, tedy 10x víc, ale změna z 12/2019 na 1/2020 je z 12.120 ks na 43ks, tedy asi tak 282x méně. Nárůst v 1/2020 oproti 1/2019 je tedy pouhé 3ks, ale propad 1/2020 oproti 12/2019 daleko horší: -12.077 ks. Pokud by ten vývoj prodejů tak nějak vypadal i na jiných trzích, tak to není úplně pozitivní pro výhled prodejů na 1Q2020 ...
Tyhle pindy jsem tady četl přesně před rokem. Byly úplně stejné.
Jestli to bude probíhat tak nějak podobně jako loni, tak by mohl zase být v 1. kvartálu propad a první půlrok 2020 taková ztráta, že to ani druhá polovina roku nedokáže napravit. Asi to nebude kvůli "logistickému peklu" jako loni na jaře. Tentokrát by to šlo odůvodnit třeba koronavirem anebo dřívějším náběhem výroby Modelu Y. Pročpak to Y asi dávají do výroby s takovým předstihem oproti původním plánům? Že by snad opadal zájem o dosavadní modely poněkud rychleji, než se čekalo, a tak by bylo nezbytné rychle nabídnout něco nového? 😉
Docela se těším na únor 2021. Jestli tu ještě budeš, nádherně si ty tvé dnešní bláboly vychutnám 😂😂😂
Pokud se nyní při problémech s koronavirem v Číně montuje a prodává na tamním trhu víc Tesel, než kdyby tam žádný koronavirus nebyl, tak s tím vychutnáváním nebude nutné tak dlouho čekat. Nebo jestli je už Tesla takovým přeborníkem v zavádění nového výrobku, že přitom už nebudou neočekávané problémy, jako při zavádění výroby Modelu 3, tak to se také ukáže určitě dříve. Pokud se ovšem tady objevují takové zbytečné "vychutnávací" příspěvky jen kvůli napadání ostatních diskutujících, tak jejich pisatel už bude v únoru 2021 používat asi nějaký jiný nick, než "anonas"?
Pri výrobe Modelu 3 sa tie problémy dali očakávať. Tesla v podstate nemala skúsenosti s masovou výrobou. A Musk ako vždy mal veľké oči. Čiže katastrofa.Teraz je už situácia iná. Vidieť to aj u Modelu Y. Podobne auto a prišli preto s ním o dosť skôr. Aj keď to podľa mna bolo plánované. Aby Musk aspoň raz prišiel s niečom skôr ako sľúbil.
Posadit jinou karaserii na existující podvozek by zase nemusel být zas takový problém. Pokud to ovšem nebude uděláno podle přísloví "práce kvapná málo platná". Momentálně se trochu otevřela skupina https://www.facebook.com/groups/359891901375063/... , která byla ještě včera uzavřená, takže jsou k dispozici aspoň nějaké obrázky a videa ohledně problémů, na které si někteří majitelé poměrně nových vozů Tesla stěžují. A přestože má Tesla výborné hodnocení při nárazových testech, tak je přece jen poněkud divné, když se model X po bočním nárazu na křižovatce ve městě rozpůlí - viz https://youtu.be/_qMnOdRFhDA... Tak doufejme, že to snad u nového modelu Y bude trochu lepší ...
Nemůžete po absolventovi matfyzu (Walkeer_CZ) aby si uvědomoval rozdíl mezi korelací a kauzalitou. Vždyť ten člověk si i fakta cucá z prstu a demagogie je jeho obrovský talent.
Takových výkyvů u různých firem za rok je, bohužel jsou jen dočasného charakterů, s výkonem a možnostmi společnosti nemají nic společného, jde o čisté burzovní machinace. Koupíš, prodáš, rozdíl je zisk.
" s výkonem a možnostmi společnosti nemají nic společného" aha! tak takto to je...zrejme jde tedy o postaveni hvezd?
Bude tam lehká korelace z dlouhodobého pohledu. Z krátkodobého velmi diskutabilní. Korelace ale nezaručuje kauzalitu. Dolph to popsal docela dobře, protože ta kauzalita je tam v rámci humpolácké diskuze s vámi zanedbatelná.
Dovolím si oponovat.Ale můžete svůj blábol doložit deseti shodnými případy, byť ani deset bych si nedovolil srovnat s výkřikem "takových je".Tak pojďte na to...
Ze letia akcie nahoru nic neznamena. Akciovy trh je velmi vagny a nestabilny ukazovatel hodnoty firmy. To je len ako...B-]
Z Wikipedie: "Cena akcií společnosti South Sea Company však nadále rostla. Dne 29. dubna 1720 překročila hranici 500 liber, v květnu se dostala na 890 liber a ačkoliv společnost nevykazovala žádnou činnost dosáhly dne 24. června akcie ceny 1 050 liber. V červenci se však na veřejnost dostaly zprávy o prodeji akcií, které měli ředitelé společnosti a kurz rychle padal dolů. V srpnu dosahovaly hodnoty 135 liber a v prosinci 128 liber." Jenom si to tady odložím, aby bylo vidět, že cena akcií a hodnota společnosti jsou dvě odlišné věci...🙂
Cena akcie odpovídá tomu, kolik za ní chtějí lidé dát. Ve ceně je započítána aktuální hodnota firmy, ale hlavně předpokládaná budoucí hodnota, která se ale nemusí vyplnit.Nyní navíc musí shorťáci nakupovat.
“ ačkoliv společnost nevykazovala žádnou činnost“Tesla nevykazuje žiadnu činnosť?
"společnost nevykazovala žádnou činnost" mate pocit, ze toto dobre charakterizuje teslu? jen namatkou: tesla model S, X, 3, Y, pripravovany semi a cyber truck, bateriove uloziste pro doma a velke pro site, solarni tasky...a ted k tomu zrejme pribude to nejdulezitejsi: vlastni beterie s pravdepodobne dlouhou zivotnosti a zrejme nizkou cenou
Nechte je. To je klasické zoufalé kopání chudáků, kteří se nedovedou smířit s realitou, kterou odmítali.To je proces známý tisíce let.
Samozřejmě, že vykazuje činnost. Tedy vykazuje ztrátu. Jestli dobře koukám, tak vloni 862 milionů. Z hlediska peněz by tedy to, že "nevykazuje žádnou činnost" bylo pozitivnější.Ale nic proti Tesle. Může mít skvělé nápady. Jen při současném tržním ocenění by ty její nápady musely vydržet alespoň 10 let bez jakékoliv konkurence, aby se investice vrátily. Ovšem zatím jen 17 let polyká peníze investorů a prohlubuje ztráty, byť nás Musk rok co rok ujišťuje, že už je nedaleko doba, kdy se dostane firma do zisku.
Strata je v podnikaní veľmi relatívna.Každopádne Tesla je ohodnotená veľmi optimisticky. 13 rokov už nebola žiadna kríza na trhoch. Čiže už je len otázka času kedy to príde.A vtedy podobne akcie padajú ešte rýchlejšie ako rástli.
vetsina rychle rostoucich firem byla dlouho ve ztrate, to je uplne normalni a prirozene. Tesla roste o desitky procent rocne, bylo by s podivem, kdyby byla v cernych cislech
Vy vidíte růst o desítky procent. Já vidím, že ve 4Q 2019 měli tržby 7,384 miliardy, zatímco o rok dříve 7,226 miliardy, tedy růst o nějakých 2,2 %.A to se bavíme o tržbách. Že jsou na tom hůře finančně, když jim meziročně klesla marže z 20 % na 18,8 %, taky nezní zrovna optimisticky. V podstatě celý optimismus je o tom, že "bude lépe". Ale to je něco, co slyšíme od Musku už roky.
Růst o desítky procent nelze u Tesly realizovat průběžně, protože je závislý na výrobních kapacitách. A v tomto ohledu růst přesně kopíruje výrobní kapacity.Tesla zvedla tržby v automotive v roce 2019 “jen” na 20.8mld z 18.5mld z roku 2018. Ale zdvojnásobila je oproti roku 2017 (9.8mld) právě otevřením nové výrobní kapacity. Nezvýšíš razantně tržby bez výrobní kapacity, to nejde.Další skok bude následovat v průběhu tohoto roku, kdy Tesla otevřela další výrobní kapacitu v Číně.Gross margin za Q4/2019 je ve finanční zprávě na hodnotě 22.5% (Porsche má tuším 15%, VW 9%) .... nevím kde jste vzal pokles na těch 18,8%.Už je lépe. Tesla díky rozšíření výrobní kapacity zdvojnásobila produkci, příští rok ji zvedne o kapacitu další gigafactory a za další rok to bude produkce další továrny tady v Evropě.A td.Ten proces je rozjetý, naplánovaný a nezvratný.
Já jsem reagoval na příspěvek, kde se tvrdí, že Tesla roste o desítky procent ročně, což není pravda.Že tržby kopírují výrobní kapacity, je naprostá kravina a vidíte to na finančních výkazech. 4Q/2018 tržby 6,323 miliardy. Následující čtvrtletí 3,724 miliardy. Oboje za auta. Spíš to vypadá, že s těmi výkazy kouzlí pan kouzelník tak, jak mu to vyhovuje.Gross margin Tesly klesl meziročně z 20 na 18,8 %. Těch 22,5 % je hrubá marže jen části Tesly, která dělá auta. Ale i ta meziročně klesla z 24,3 %.Jinak o té čínské fabrice se dá aktuálně říci jediné. Tesla platí lidem mzdy a fabrika stojí a bůhví jak dlouho stát bude. To jsem zvědavej, jak se to podepíše na lotošním zisku. Pozitivně dost těžko.
Řešíte kvartální propady, obvykle závislé na nějaké aktuální výrobně dodavatelské souvislosti, já se dívám na celoroční výsledek a především oficiální prognózy ve zprávě. Tesla samozřejmě vyrobila maximum, ale neprodala. Ale to vy nevíte.4Q/2018 byl mimořádný, prodávalo se úplně všechno včetně skladových zásob, protože v USA končily některé dotace ke konci roku. Nástup roku 1Q/2019 byl naopak problematický, protože přestože Tesla vyrobila plnou, tan neprodala, proto ten propad v tržbách. Nezvládla vstupní masivní logistiku do Evropy a auta zůstala na parkovištích, v přístavech a na lodích. Následující měsíc už vše vyřešeno. Teorie o kouzlení mě vždycky rozesměje. Kouzlení ve finanční zprávě pro investory a finanční úřad je v USA velmi vážný trestný čin. Navíc to Musk nemá zapotřebí. Nemá jediný důvod proč by to dělal. Všechno jede lépe, než si představoval, prodá vše co vyrobí a výrobní kapacity navyšuje přesně v souladu s cíly. V autosalonech Tesly opravdu neuvidíte přeplněná parkoviště skladových zásob, tak jak jsme na to zvyklí v Evropě, kde na zásoby prší, sněží a rezaví.Co se marže týče, psal jsem o automotive, tedy o marži na auta. O autech se tu přece bavíme. Nevím proč bych do marže na autech měl započítávat výrobu fotovoltaických střešních tašek.Pokles tak vysoké marže, tedy z 24 na 22% byl opět očekávaným postupem. Apple výrazně znásobil prodej výrazně levnějších modelů na úkor těch dražších, to logicky marži sníží. Ale pořád je nejvyšší na světě u takto velké sériové výroby. Takovou pěknou marži má je tuším Ferrari a jemu podobné automobilky, které ale vyrábějí 10x méně aut ročně, než Tesla.Tesla po celou svoji existenci neustále čelí nějakým komplikacím. To je přirozená součást byznysu, kterému se věnuje. A tak jako vždycky i aktuální stav v Čínské továrně Tesla samozřejmě vyřeší. Vždycky je to jen otázka času.Jestli máte pocit, že nová gigafactory schopná produkovat čtvrt milionů aut ročně, která právě zahajuje výrobu, se neprojeví na tržbách, tak bych vám doporučil se přesunout na kafe.cz.Tam vám budou lépe rozumět a vy zase jim. Tady jste úplně zbytečně.
Bagatelizace a dehonestace vás nikam neposune Holečku. Při současném tržním ocenění má dluhy zaplacené 5x. A to netušíte, že z rok touhle dobou budeme číst o akciích Tesly za cenu 2000.- USD.Podstatné je, že dluhy v pohodě splácí, na ničem jiném nezáleží. A proto tak překvapivě roste. Protože o těch dluzích to není.
Víte co je akcie? To je podíl na společnosti. To, že má firma tržní ohodnocení 131 miliard, neznamená, že firma má 131 miliard.O tom, jestli bude stát akcie za rok 2000 dolarů, nemá smysl mluvit. Může stát 2000 dolarů, stejně tak může stát 20 dolarů. Dokud firma nezkrachuje, tak cenu akcií určuje jen poměr nabídky a poptávky.
Mohou (stát 20USD) ale nebudou. Kapitalizace firmy je nezvratný údaj. Tesla může v této ceně vrhnout na trh 100 milionů nových akcií a dluhy splatí během měsíce a ještě jí zbude. Ale zřejmě nebude muset, protože se splácením dluhů už nemá problém ani za situace neutuchajících investic.
A uvědomujete si, že když firma vydá nové akcie, že stávajícím akcionářům klesá podíl na společnosti?Jinak nové akcie samozřejmě musí někdo koupit. Koupit za reálné peníze. A myšlenka, že by se našli investoři pro 100 milionů akcií při současné ceně, je dost úsměvná.
Jistě, že si to uvědomuji. Taky se zeptám, uvědomujete si, že existují takzvané investiční akcie, kdy nejste podílníkem ve firmě?Víte, aktuální cena akcií neskočila ze dvou set na devět set bez pohybu na trhu. Tu cenu zvedla mimořádná poptávka, proto ta cena tak prudce roste.Tesla má aktuálně v oběhu necelých 200 milionů akcií. Aby jednorázově vyrovnala všechny dluhy, stačila by jí emise cca 15-20 milonů akcií a je zcela bez dluhů. Toho si trh ani nemusí všimnout, pokud to udělá pozvolna. Jen za dnešek proběhly obchody za cca 30 milionů USD.
Jenže dluhy nejsou všechno. To, že je firma 17 let ve ztrátě taky signalizuje, že 17 let se není schopna dostat do zisku. A zisk je to, co dlouhodobí investoři očekávají. A i když se na tu firmu díváme dlouhodobě, tak někdy v budoucnu je potřeba, aby ta firma dělala desítky miliard dolarů zisku ročně (aby se ospravedlnila dnešní cena).Samozřejmě je to možné. Ale bude to znamenat máknout výrazně více, než teď. A z mého pohledu je dost nepravděpodobné, že na to konkurence nezareaguje.Jinak s tím prodáváním akcií a současnou cenou. Když se obchoduje na burze, tak sebevětší objem převodů značí jediné, a to, že se našli investoři, kteří kupují, ale zároveň ve stejném objemu investoři, kteří prodávají. Při emisi akcií hledáte jen investory, co kupují. A ti všichni ostatní akcionáři se na to dívají nelibě, protože jim to snižuje podíl. Tedy mají tendenci spíše prodávat, než taky kupovat.
To je signalizace pro vás, tedy pro lidi, kteří tomu ani za mák nerozumí.Jiní za 17 let vidí vzestup budoucí ikony z garážové společnosti.A to je v automobilovém průmyslu v dnešní době prakticky ojedinělý případ, zázrak, obzvláště pokud se věnují tak aktuálně kontroverzní technologii, jako je elektromobil.A to něco stojí. Za těmi dluhy, tedy za tím dlouhodobým obdobím bez zisku stojí právě to, co dokázala vybudovat. Pokud by od počátku stála na filozofii ziskovosti, nikdy by nevybudovala to co má a s velkou pravděpodobností by ani nebyla.V podnikání nemusí být zisk hlavní cenou a cílem. To je postoji majitelů, akcionářů a investorů. Aktuálně je největším akcionářem pořád sám Musk. A snad i slepý vidí, že mu nejde o vlastní kapsu, on má pro svoji potřebu peněz jako špupek, ale o to aby změnil svět na silnicích. To ho zajímá.Až ho změní, může jít do důchodu a koukat na zisky, nebo letět na Mars. To ale teď není na pořadu dne. Tím je celosvětová expanze elektromobilů Tesly, která spolkne v příštích deseti letech obrovské finanční prostředky.Takže zisky opravdu nejsou na pořadu dne.
Sešlo se více věcí najednou - prodej emisních odpustků Fiatu, dobré výsledky hospodaření a oznámené inovace, které zatím ale nikdo neviděl.Díky emisním odpustkům má Tesla jistotu, že nezkrachuje. Klidně může auta prodávat za výrobní náklady a ještě bude ve velkém plusu. Pokud Musk opravdu zavede slíbené inovace - téměř robotizovanou výrobu (například podle patentů na zkrácení kabelů, apod...) a lepší baterie, tak mají ostatní výrobci opravdu problém.Na rozdíl od ostatních výrobců má vizi a drajv. Ostatní výrobci jsou typické korporace, kdy akcionáři předpokládají, že se drajv bude zasazovat někdo jiný. To se ale nekoná a z firem se stávají socialistické podniky, do kterých pronikli různí progresivní aktivisti. Ty zajímají hlavně pojmy jako diverzita. Aby se splnili rasové a gender kvóty, tak raději zaměstnají negramotnou černošku než schopného inženýra. Ochota a nadšení pracovat pro firmu tak klesá i u stávajících zaměstnanců.Automatizace, lepší baterie a emisní odpustky by mohli vést k nižším cenám EV a takové firmy jako Volkswagen mohou mít opravdu velký problém a vzhledem k tomu kolik lidí se u nás podílí na výrobě aut, tak to může znamenat pro ČR velký problém.Je celkem smutné, že díky EU a jejich emisních odpustků stávající automobilky podporují svého konkurenta.
Dobře Jirko. Dávám lajk.
souhlasim, bohuzel ta posledni veta neni chyba EU jako takove, ale spise neschopnost mistnich automobilek inovovat. ale co by kdo cekal od dinosauru (stare fosilni firmy)
Platba 95 Eur za každý gram nad 95 g CO2 je výmysl EU. Elektromobil má 0 a počítá se hned 2x. Za rok 2020 dostane Tesla 2mld USD od Fiatu jen díky výmyslům EU.
nic nebrani fiatu prejit na vyrobu EV...tedy krome mysleni
Navrhnout a vyrobit EV není jen tak, zabere to čas a investice. Jedná se o úplně nový návrh auta, ne jen malé změny, které se dělají při změně modelu. Navíc není kde brát baterie. Fabriky na tolik baterií neexistují.
Jenže kdo by se hrnul do přechodu na elektromobilitu, když sleduje tyhle výsledky: E-Tron - 5369 prodaných autI Pace - 2594 prodaných autKona a Rio dohromady 4600 prodaných autz celkového počtu 17 047 725 automobilů prodaných za minulých rok v USA. Do země loni dorazilo 45 nových modelů elektromobilů a hybridů, přesto trh s nimi klesl o 7% (celkový počet 325 000)Tesla meziroční růst 14%, přičemž v Kalifornii, která se bere jako lakmusový papírek poptávky po inovativních technologiích pokles prodejů o 4%
Mimo jiné mu v tom bráním já 🙂 Rozhodně nechci, aby všechny evropské automobilky přešly na socialistickou bublinu, to by pak taky mohli začít umírat ve jménu vyššího dobra lidi. Nebylo by to zdaleka poprvé, co se sešli vědci, udělali nejlepší možný plán pro lidstvo, a pak to spousta lidí a rodin odnesla smrtí.
Souhlasím, tohle jsou nesmysly. Dotace, odpustky, ekopoplatky, tohle všechno musí pryč.Stačí jediný limit, nulové provozní emise a bez pardonu a výjimek. A konkurence je čistá.
Podobně nesmyslné nařízení by k EU sedělo jak pr..l na hrnec.Všechny státy se snaží podporovat domácí výrobce.Pouze EU neustále vymýšlí další způsoby jak domácí firmy šikanovat a klidně zvýhodní zahraniční konkurenci.
Asi se díváme každý na jiný seriál. Jestli EU někoho šikanuje, tak jsou to výhradně americké firmy. Goolge, Apple, Microsoft, Facebook a další. Až teď po letech si přidala do hledáčku i jednu čínskou, Huawei.
To chcete ta auta donutit, aby z nich nic nepadalo?Brzdy a jiné mechanické opotřebení, odlupování laku, plyny uvolňující se ze zahřátých plastů v interiéru... jo zakazovat emise, to se snadno řekne. A kontrolovat to bude kdo, jak, a jak to bude s vymáháním?
Nulovými provozními emisemi je obecně myšleno emisemi produkovanými motorickou částí pohonu.Nikoliv rezavěním karoserie. To se neměřilo doteď a není potřeba to měřit ani od teď.Vy jste si vážně někdo myslel, že se do toho započítává "odlupování pneumatik"? Opravdu? 🙂 Já jen aby bylo jasné, s jakou inteligencí se tady potýkáme 🙂
Jo, přesně ty emise se teď měří, protože nejsou svým vlivem na zdraví zanedbatelné. On ideální CO2 vypadlý z výfuku člověku neublíží ani trochu, zato kovové mikročástice z brzd či hnusy z pneumatik, to už poznat je. Už jsem párkrát v centru Prahy měl tu čest navštívit prostory, kde byla souvislá vrstva silničního prachu, jednu takovou místnost plnou IT techniky jsem i uklízel, žůžolabůžo. A to fakt nebyl písek ze Sahary ani CO2. Byly to ty ošklivé emise pevných částic a pak tenhle odpad z opotřebení.Neumím si představit, že bych v takových prostorách třeba vychovával dítě, to bych se raději přestěhoval do jeskyně.
Jenže tyto emise nejsou předmětem tohoto článku ani diskuse. Já je nebagatelizuji, vím, že existují, ale teď o nich nemluvíme.Až budeme řešit globální znečištění formou opotřebovávání materiálů, přihlásím se jako první. OK?
Ty jsi vul jak andel. Audi vyrobilo etrona. Jenze to nikdo nekupuje, tak audi ukoncilo vyrobu. Celkove bez dotaci nikdo eauta nechce.
Audi zastavilo e-Tron, protože nemá baterie. Ale o tom se mluvilo od počátku, že evropské automobilky vůbec nechápou o čem to je a posmívat se Tesle bylo největší chybou jejich existence.Mluvím tu o tom docela často, že evropské automobilky jsou bohužel ve stavu totálního kolapsu schopnosti Jakkoliv konkurovat Tesle.A navíc se tato zoufalá situace jen zhoršuje, viz zastavení e-Tronu.V květnu má být zahájen prodej ID.3. Téměř rok od představení.Ještě tomu někdo věří, že se toho dočkáme? Já ne.Přitom na Vánoce 2020 mohou sjíždět u Berlína z pásů první evropské Tesly.Co budou dělat evropské automobilky potom to fakt nechci vidět.
Problem evropskych automobilek neni Tesla, problem evropskych automobilek je parta nymandu v Bruselu co naprosto nepredikovatelne meni neustale podminky a likviduje nejlukrativnejsi evropsky business vubec. Vysledky budou velmi zavazne pro ekonomickou uroven v cele Evrope.
Problémem Evropy jsme my. Evropané.
Jsem si jistý, že Evropa problémy nemá. Je to kus skály, ten je v cajku.Problémy mají možná evropané (s malým E), případně obyvatelé Evropské Unie (což nejsou nutně ti samí). Není se co divit vzhledem k tomu, jak se sami k sobě chovají.
My se tu bavili o kamenech? Skalách?Kdo ti sedí na vedení dnes?
Tvrdíte, že kontinent má problém, s tím vedením to vypadá dost zle.
Nic takového netvrdím, to sis vymyslel ty.
Kandiduj a zmeň to.Proti tým niemandom by si nemal mat problém vyhrať.
To se nemění z vrchu, ale ze spodu. Tedy nejdřív každý sám u sebe. Pak se to teprve může posunout nahoru.
Obávám se, že přesně to je cesta k nalezení nového a lepšího socialismu.
Tak se obávej dál. Nikoho tím nedojmeš.
To je panečku plodná diskuze.
To mi povídej, viz Evropa jako kámen.
V okamžiku, kdy se narovnají trhy, protože dojdou prachy na dotace tak poletí střemhlav dolů😀
vsadite na to? tesla uz v USA bude bez dotaci tento rok a v cine uz ji to myslim take postupne konci
Tesla že bude bez dotací?To jako skončí systém emisních povolenek? Protože co jiného než dotace to je. Zavede se tedy v USA konečně spotřební daň na elektřinu? U těch, co mají od Tesly nabíjení zdarma, začne tu daň platit Tesla?Nějak se mi tomu nechce věřit, zvlášť, když ta informace pochází od vás.
Jednou určitě skončí. To je nevyhnutné. Čím dřív, tím lépe. Když zrušíme všechny debilní dotace co existují, nebudeme potřebovat spotřební daně.Trh si konečně oddychne a začne zase normálně fungovat.
Nesouhlasím, rozhodně ne v dohledné době. Naopak vládnout bude centralizace a plánování. S výpočetním výkonem a informacemi o každém jednom z nás nastane pro socialisty ráj na zemi, respektive mezi korporáty.Že se to bude muset zhroutit, to je jasné, ale co bude pak, to si netroufám odhadovat, a hlavně se toho stejně nedožiju.
Nevím sice, co je "dohledná doba", ale elektromobily opravdu nenahradí spalováky za pár let, to je skutečně běh na dlouhou trať, neboť jde o bezprecedentní technologickou změnu ve všech souvislostech.Ale už teď je to prakticky nezvratný osud. Je to jen otázka času. A i když o tom mnozí pochybují, je naprostá ztráta času a energie to jakkoliv popírat.Jaké bude politické klima netuším, lidé hloupnou, lenivějí a to je voda na mlýn demagogů.
Zadna bezprecedentni zmena. Takovych zmen bylo v historii mnoho. Japonci maji tyhle uvahy o pokroku zmaknute asi nejlepe na svete. A tvrdi, ze o nove generaci se v odvetvi da mluvit az tehdy, kdyz se zbavi nejakeho zasadniho reliktu minulosti.U vlaku jsou to treba kola, u aut volant.Precedentu je spousta, naopak mi prijde, ze onen hypoteticky prechod na baterky je docela malickost. Namatkou treba prechod z pazourkovych palic na sekery, z ostepu na praky a luky, z mecu na strelne zbrane, z drevenych palisad na kamenne hradby, z kameni polozeneho na sebe na beton, z pergamenu na papir, z rucniho psani na knihtisk, z koni na auta, ze zlata na bankocetle a tak dale... elektromobil oproti tomu nic neznamena. Jediny rozdil je v tom, na co to jezdi. Vam ten kabel asi vazne dneska nekdo utahl, obvykle byvate rozumnejsi.
To sis celé vymyslel někde u piva, nebo jsi to někde četl? Pošleš mi odkaz na zdroj?
Myslíte ten pohled na nové generace technologií?Trefil jste to, bylo to u piva s mým imaginárním kamarádem, co se tehdy vrátil z Japonska z testu nadzvukového míjení vagonů 😀 ve všechny informace jsem holt vysál z internetů.
Vážně věříte v tu pitomost, že lidé si klidně a rádi koupí auto za milion, ale za milion + padesát tisíc už ne? Opravdu téhle pitomosti věříte?
Kdyby slo o 50kKc tak to vem cert, ale napridklad v Norsku se jedna (*) priblizne o 100% ceny auta. A to uz je trochu rozdil.(*) pro prvnich 50 tisic registrovanych aut se jednalo o vyhody typu: osvobozeni od nakupni dane (cca 100% ceny auta), moznost parkovani zdarma na placenych parkovistich, moznost pouzivat vyhrazene pruhy pro bus/taxi, nabijeni zdarma na verejnych nabijeckach.
Jenže Norsko je unikát, nikoliv celý svět. Argumentovat Norskem je fakt úplně mimo.
Vubec ne, vzhledem k tomu ze se tam v te dobe po USA prodavalo nejvice Tesel vubec.
A to dnes ve veřejnoprávní říkali, že čínská Tesla kvůli koronaviru zastavila výrobu. To bude rána až to praskne... :)
jj, tesne pred bankrotem, vsadte si na to!
Nesázím, ale ten sešup z nadhodnocených očekávání vám brzy připomenu 😉
ze prijde korekce je dost zrejme, ale “az to praskne” spise evokuje totalni destrukci, tedy bankrot
Já ti zase rád připomenu dnešek, až budou akcie Tesly příští rok v únoru na hodnotě 2000 USD.A že budou, na to si klidně vsaď všechno, co máš.
A ty sis na to vsadil?Nebo všechno na Apple?
Těch 2000$ bude příští rok v únoru cena za 1 akcii Tesly nebo za všechny akcie Tesly dohromady? 😉
Ceny akcií a její reálný přínos trhu nemusí být vždy po spolu. Mnohdy Ikdyž Tesla dělá dobrá auta tak xx% celosvětového trhu s osobními vozy nemá co nabídnout a více než inovátorem je takzvaným technologický integrátorem.
"osobními vozy nemá co nabídnout" ehm...to myslite vazne? jako doopravdy?
Ano nemá.Celosvětový trh s novými osobními vozy má požadavky, které nedokáže firma Tesla ani jiný výrobce hybridních či EV uspokojit. Trh s automobily není Západní Evropa a bohaté příbřežní metropole USA nebo Japonsko.Jako největší automobilka je uváděna třeba právě Toyota protože možná na jedné straně dělá Luxusní Lexusy ale na druhé máte třeba Hilux. A za něj Tesla nic nemá. Ona nemá ani nic za Yarise, Corolu . Pokud Vás napadna koncern VW. Tak tam máte od Bugatti.... má za to něco Tesla ? Ne, ale fajn to je extrém. Tak co má za Polo, Bora, Golf, Passat? A to máte ještě značky Seat a Škoda. Pak máte Peugeot , Citroen, Renault atd.... ... na celém světě se vyrábí a prodává statisíce vozů s konvenčním motorem na které nemá Tesla odpověď a to ani s dotací. Nebo ojetá.Pokud argumentujete tím že mají patenty . Tak v USA jednak můžete patentovat každou blbost a hlavně patent v USA neznamená mezinárodní platnost. O tom že zly jazykové již psali že většina patentů není zásadních nemluvě.Tesla je perfektní automobilka pro nějakou konkrétní skupinu obyvatel. O kterou se nemůže celý automobilový průmysl opřít a ani neuživý aftermarket.
Elone akbar B-]
Chtěl bych teď vidět ksichty těch infantilů, kteří se smáli tomu, jak akcie Tesly padají, jak je skvěle shortují a jak je Tesla odsouzena k zániku 🙂 A to jsme se tu s nimi hádali před rokem.Ale zase na druhou stranu svět tyhle troubelíny potřebuje. Jinak by tu byla strašná nuda.
Nevíš co je s Alienem?
Tohle je samozdrejme fundamentalne naprosto neopodstatnenej pump&dump.jak rychle leti nahoru, tak taky poleti dolu, jen co oskubou dostatek hejlu.
To je ale irelevantní. Nezáleží na tom.A pak je tu ještě vize budoucnosti. Lidé už začínají reálně akceptovat budoucnost, která je jen elektromobilní.A Tesla má tak strašlivý náskok před konkurencí, že investoři do akcií očekávají obrovské zhodnocení firmy. Dá se říct, že Tesla je v pozici, kdy soupeří současná americká armáda s těmi za druhé světové války. Naprosto nerovný suboj.
muzeme se na to koukat tak. ze druhym ziskovym kartalem tesla prokazala, ze ma udrizitelny business model a ze ty jeji sliby jsou realne.
Tesla byla v zisku jen a pouze díky prodeji emisních povolenek. To je opravdu krásná ukázka udržitelného business modelu😀
ano, ale to jsou vpodstate drobne. Dulezite je, ze prodeje aut generuji penize, coz se ted jeste zesili s nastupem tovarny v cine a zejmena s nastupem modelu Y
ale takto: pokud jste presvedcen, ze tesla je dlouhobe prodelecna a ze pudje dolu, doporucuji vam si na to vsadit :) takovych jako jste vy je mnoho, tedy lidi kteri se koukaji jen na cisla a finance
tak urcite!
Vysledky Tesly za Q4/2020 vyrazne predicily ocekavani analytiku a trh take pozitivne reaguje na Model Y a spusteni cinske tovarny (ktera ted opet zavrena kvuli coronaviru), takze akcie zacaly rust, coz zpusobilo tzv. short squeez.Short squieez je jev, kdy vyrazny rusk akcii donutil nektere shotery uzavrit sve short pozice, coz opet zene akcie nahoru (uzavreni short pozic znamena, ze je obchodnik musi zpet nakoupit a vratit brokerovi), coz opet nuti vice shorteru uzavirat sve pozice atd. https://en.wikipedia.org/wiki/Short_squeeze... Nevyhoda shortovani je v tom, ze mozne ztraty nejsou nicim omezene, na rozdil od long pozic, kde muzete prijit maximalne o to, co jste vlozili. Pokud si shorter pucil 1000 akcii a ty prodal za $200 a nyni je zpetne musi nakoupit za $800, aby mohl sve pozice uzavrit, prisel o (800-200)*1000= $600'000.Shortari od roku 2016 prisli celkem o 16miliard dolaru: https://wccftech.com/tesla-shorts-16-billion-2... ... jen za vcerejsi den tratili shortari 2.5 miliardy dolaru: https://markets.businessinsider.com/news/stocks/tesla-stock-p... ...
Názor byl 6× upraven, naposled 4. 2. 2020 16:07
Znám jednoho místního shortera 🙂Runner24 🙂Ten je asi teď v laufu 🙂
Jake jsou paky na to, ze shorter musi vratit zapujcene akcie, kdyz na to nema?
nastaveny stoploss. jinak je to jak klasicky uver. ale ruci se majetkem na obchodnim ucte, to snad ani uz dneska nejde, aby se to stalo.
Ten odstrašující příklad se ztrátou 600K je čistě teoretický, protože takový debil, který má tak velký účet a obchoduje bez SL snad ani neexistuje. U menších účtů by obchod dávno zavřel broker. Navíc shortovat Teslu je příliš riskantní, mnohem elegantnější je nakoupit out of money put opce. A možná je ta správná doba, protože tohle rally k ceně 1000 USD je evidentně neudržitelné.
No, vzhledem k tomu, ze TSLA je nejvice shortovana akcie na americkych burzach (cca 25% vsech akcii je obchodovana na short pozicich) a velka cast je shortovana velkymi hedge fondama, tak to nebude tak jednoduche, jak pisete.
Nevím, co jste měl na mysli tím, že to nebude jednoduché.Každopádně, že je TSLA divočina jako skoro jako bitcoin svého času není daleko od pravdy. 45 minut po open a cena padla o 15%. Drobní kupující, co včera naskočili, přicházejí o vlasovou pokrývku, protože tak velký SL jich asi moc nemá. 🙂
Elone je čas vydat Teslacoin 😀😉B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.