Další várka dvou přídavných modulů pro 3D Studio. Až je začnete používat, nebude vám jasné, jak jste bez nich mohli doposud pracovat.
Na stránkách studia
Blur je k dispozici kraťoučký, ale velmi zajímavý plug-in Distance blender. Slouží k velmi prosté činnosti, mixuje dvě mapy materiálu podle vzdálenosti od kamery. Nevíte, k čemu to použít? Například při vytváření animované procházky budovou aplikujte Distance blender jako mapu průhlednosti u všech materiálů v modelu, nastavte mixování černé a bílé (průhledné a neprůhledné) a zvolte vhodnou vzdálenost. Výsledkem bude naprosto skvělý walkthrough, tedy průchod, kdy blízké objekty budou před vámi postupně mizet a tak v celé animaci přehledně zobrazíte celý interiér budovy. Nemusíte si tak hrát s otevíráním dveří, nebo se obávat, že v animaci budete místy koukat do zdí.
Druhou novinkou, kterou si dnes představíme, je program Darktree textures. Jedná se o procedurálně tvořené materiály, použitelné díky speciálnímu plug-inu i v 3D Studiu MAX/VIZ. Tento plug-in naleznete ke stažení na webových stránkách Darkling Simulations. Pokud nemáte program Darktree zakoupený, můžete přesto plug-in použít, jen si nemůžete vytvářet nové materiály. Osobně jsem vyzkoušel plug-in v 3D Studiu MAX a musím konstatovat, že se jedná o naprosto špičkový matematický generátor materiálů. Mezi ukázkovými povrchy naleznete i typy použitelné v architektuře (dřeva, mramor, omítka, kov…) a tedy vhodné třeba pro 3D Studio VIZ. Darktree materiály jsou až neuvěřitelně realistické, se skvělým bump efektem. Můžete se dokonce libovolně přibližovat, textura je matematická, takže nevznikne žádný problém s rozlišením.