DisCryptor: Šifrování na vlně inovací

Diskuze čtenářů k článku

14. 01. 2010 17:28

už funguje i ve windows 7 x64?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 18:57

Pry az od pristiho mesice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 13:43

Nepodarilo se mi pridat fyzicke disky. Zkousel to nekdo? Nedostanu na vyber nic. Jinak k paranoikum. jistotu nemate nikdy a v nicem. Cili reseni pro vas bude vlastorucne vytvoreny OS, PC v zamknutem bunkru bez pripojeni s poradnym odstinenim a hlavne - NEPOUZIVAT!!! ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 19:08

Jak to myslis pridat fyzicke disky? Ja teda pouzivam jen sifrovane virtualni, ale kdyz jsem si ted zkusil vytvorit fyzicky disk, tak to funguje tak, ze si vyberes oddil - nejlepe si ho pred tim vytvorit normalne rucne, ten oddil pak discryptor nejdriv naformatuje a pak zasifruje, funguje to pak stejne jak s virtualnim diskem - taky se pripojuje a odpojuje pod pismenem. Jedine co je trochu zvlastni, tak v tom pruvodci u noveho fyzickeho disku, je ten seznam s vyberem oddilu v "unixovem" formatu, psal jsem na support a odpovedeli mi, ze do pristiho verze to predelaji na win format, ze pry slo jen o spatny parametr.

Btw.zboznuju na tom tu skutecnost, ze je to ceska firma a na jejich supportu nesedi zadne sekretarky jako je to neblahym zvykem u jinych firem a clovek dostane kloudnou odpoved a navic docela rychle. Uvidime jestli to tak udrzi az se dostanou vice do povedomi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 01. 2010 07:31

TrueCrypt!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 15:47

Truecrypt tez neni bezpecny, jeden 18ti lety mladik napsal rootkit, ktery ho dokaze obejit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 16:32

Obejit? To jako pripojit disk bez znalosti hesla? No kdyz to rikas ty, tak mi asi nezbyva, nez ti verit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 21:37

Já osobně nepotřebuji kryptovat celý systémový disk. Mě pouze stačí mít místo kam si můžu uložit film či mp3 příp. nějaký warez a mít klid že se mi v tom nebude nikdo vrtat. Na to mi bohatě s plnou parádou stačí TrueCrypt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 23:20

O tomhle vim, ale v zadnem pripade to neznamena, ze by truecrypr nebyl bezpecny. Cetl jsi to vubec? A pochopils o co tam jde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 23:47

Presne jak pise jehoVista, ten clanek si radsi precti znovu.

Z toho clanku se mi spis libi zaverecny odstavec. Je sice hezke, ze TrueCrypt je opensource a muzete videt zdrojak a mate tak duveru a zdanlivou "jistotu" ze se deje neco bez vaseho vedom, ale to na ukor realne bezpecnosti a napadnutelnosti TrueCryptu - diky otevrenemu kodu jej lze mnohem snadneji napadnout. Naproti tomu u proprietarniho softu s uzavrenym kodem ani s pomoci reverzniho inzenyrstvi moc nenadelate. A razem mate z hlavniho argumentu pro TrueCrypt faktickou nevyhodu. Pokud tedy nejste extremne paranoidni potom proprietarni soft ma vuci TrueCryptu znacnou vyhodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 11:45

Ja mam pocit, ze si to spatne vykladas. Stejne se daji "obejit" vsechny sifrovaci algoritmy. U Truecryptu mas ale tu vyhodu, ze se o rizicich mluvi a tak mas prehled, na co si musis davat pozor. Security by obscurity predstavuje v tomto pripade jen falesny pocit bezpeci. Truecrypt se prave diky dostupnosti zdrojovych kodu muze kdokoliv pokusit hacknout a programatori pak udelaji prislusna protiopatreni. Rekl bych, ze z tohoto duvodu bude truecrypt mozna jednim z nejnedobytelnejsich sifrovacich programu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 00:45

Sifrovat nejakym freewarem? To bych musel byt padly na hlavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 01:18

Ja DisCryptorem sifruju a padly na hlavu si vubec nepripadam . Nereknu kdyby to delal nejaky amater jako freeware, ale tohle dela firma, ktera se tim zivi a Personal je v podstate placena verze Business s jinou ikonkou a bez funkci pro monitoring. Ten sifrovaci mechanismum bude na stopro stejny jako v placene verzi.

A jestli jde o proprietarni kod, tak to mi nedela problem, dokud je to firma, ktera na me pusobi duveryhodne (a ktera je navic clenem ceskeho Technologickeho Inkubatoru).

Jinak vyborna recenze, vzdycky jsem rad kdyz se tu objevi neco z sifrovani a navic s programkem, jehoz jsem spokojenym uzivatelem (teda od te doby co neomezenou verzi uvolnili pro nekomercni pouziti, truecrypt musel jit se slzou pryc :)).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 09:52

a jakou mám jistotu, že si moje heslo neodloží někde v tom zakryptovaném souboru?

když kryptovat bezpečně, tak jen se svým softem. spousta kryptovacích postupů je popsána veřejně, stačí si to jen naprogramovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 01. 2010 10:06

Stejně tak nemáš 100% jistotu, že nejsou nějaký backdoory přímo v algoritmu (viz SHA pocházející od NSA).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2010 10:36

Backdoor primo v algoritmu? Tak to uz je hodne ujeta konspiracni teorie. Kazdopadne muzes tech sifer pouzit vic najednou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor