DirectX 12 DXR a Nvidia RTX: realistická grafika jako z filmů se konečně více prosadí i u her

I v nejmodernějších hrách se pro vykreslování grafické scény používá rasterizace a pomocí dalších chytrých „falešných“ triků probíhá simulace různých efektů, včetně toho nejdůležitějšího – světla. Hry hrajeme v reálném čase třeba i s 60 snímky za sekundu, ale ve filmech či speciálních programech se pro přesné a co možná nejrealističtější vykreslení scény používá ray tracing (sledování paprsku), kdy renderování jednoho snímku sice trvá mnohem déle, ale v ideálním případě nelze objekty rozeznat od reálného objektu. Tato technologie nyní může proniknout i do her.

Používat ray tracing v reálném čase ve hrách je doposud nerealizovatelný sen. Grafika by se dostala na zcela novou úroveň a byla by neuvěřitelně realistická. Všechna světla, stíny a povrchy by vypadaly tak realisticky, jako byste je natočili na video nebo vyfotili fotoaparátem, i když by se jednalo o vytvořený trojrozměrný model.

Microsoft a Nvidia na konferenci GDC představili řešení, které má umožnit použití metod ray tracingu i u klasických her a na současných grafických kartách. Jedná se o technologie Microsoft 12 DXR a Nvidia RTX. Oba nástroje slouží k tomu, aby mohli vývojáři použít grafické čipy k akceleraci ray tracingu například jen pro určité oblasti ve hře, protože výkon grafické karty pro zpracování celé scény by na to nestačil.

Nvidia RTX je kompatibilní s Microsoft 12 DXR a vychází ze stejného principu. Technologie je ale funkční pouze na nové architektuře grafických čipů Volta, takže zatím vlastně jen s grafickou kartou Nvidia Titan V. Již brzy by ale na trh měly dorazit i klasické modely s touto novou architekturou.

Microsoft při vývoji spolupracoval nejen s výrobci grafických čipů, ale také tvůrci enginů jako Frostbite (EA), SEED (EA), Unreal Engine (Epic Games), Unity Engine nebo 3DMark (Futuremark). Další enginy s podporou Microsoft 12 DXR by měly následovat nový trend.

Několik herních studí už začalo s ray tracingem ve hrách experimentovat, takže se možná už brzo setkáme s reálným použitím v budoucích hrách. Zajímavou otázkou také je, jestli tento přechod zachytí nová generace herních konzolí, například dlouho spekulovaný PlayStation 5.

Diskuze (28) Další článek: Chcete těžit v Americe bitcoin? Proč ne, ale můžete mít dražší elektřinu

Témata článku: Microsoft, Technologie, Nvidia, Hry, Grafické karty, Herní konzole, Playstation, DirectX, Reálný objekt, Unreal engine, Budoucí hra, Grafický čip, Realistická grafika, Speciální program, Nová architektura, Grafická karta, RTX, Fil, Čip, Grafika, Nový trend, Nová úroveň, Ray Tracing, Futuremark, Klasická hra


Určitě si přečtěte

Xiaomi Yeelight: Wi-Fi LED žárovka za pár stovek, kterou můžete ovládat i hlasem

Xiaomi Yeelight: Wi-Fi LED žárovka za pár stovek, kterou můžete ovládat i hlasem

** Na eBayi aspol. ji koupíte za čtyři stovky ** Má Wi-Fi a povedenou appku ** Spojíte ji s Googlem, Amazonem, IFTTT i vlastním systémem

Jakub Čížek | 42

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 34

USA se vrací do vesmíru! NASA představila devět statečných pro první lety soukromých lodí

USA se vrací do vesmíru! NASA představila devět statečných pro první lety soukromých lodí

** NASA zveřejnila nové termíny prvních demonstračních letů dvou soukromých kosmických lodí ** Známe už také jména prvních astronautů ** Jako první poletí k ISS Crew Dragon od SpaceX

Petr Kubala | 15

Sonda Dawn prolétá jen 35 km od trpasličí planety Ceres a posílá úchvatné fotografie!

Sonda Dawn prolétá jen 35 km od trpasličí planety Ceres a posílá úchvatné fotografie!

** Sonda Dawn zkoumá trpasličí planetu Ceres od března 2015 ** Sonda nyní přešla na novou dráhu, nejblíže se dostává k povrchu na vzdálenost jen 35 km ** Ceres je největší planetkou hlavního pásu mezi Marsem a Jupiterem

Petr Kubala | 4

Takhle zemřete, když asteroid dopadne na vaše město

Takhle zemřete, když asteroid dopadne na vaše město

** Jak by to dopadlo, kdyby na světovou metropoli či do nedalekého moře dopadl velký asteroid? ** Simulovali to odborníci z University of Southampton ** Výsledky jsou velmi zajímavé

Petr Kubala | 32


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny