Další dva „majors“ budou prodávat downloadovanou hudbu přes Internet.
Náhle to jde: jakmile se „utrhl“ první velký, okamžitě jej následují ostatní. Další dva z velké pětky hudebních vydavatelů, která v podstatě kontroluje světový trh s hudbou, oznamují, že brzy spustí prodej digitální hudby přes Internet. BMG (patřící Bertelsmannu) hodlá spustit tento prodej zhruba za dva měsíce, v červnu letošního roku; použije zřejmě technologie s vyšším stupněm zabezpečení, Liquid Audio a Microsoft Audio, nikoli stále nezabezpečené MP3. Sony Music se zatím nevyjádřila ani k termínu ani k technologii, ale protože firma je současně předním světovým producentem hudebních přehrávačů, hodlá nejdříve tyto downloady uvést pro podporu svých zařízení, hlavně chystaného „walkmana-empémana“.
Podobný krok sice musel přijít, ale je sporné, zda bude dostatečnou zbraní proti volně šiřitelným empétrojkám; paradoxně jim totiž ještě může pomoci, protože tyto velké firmy vlastně downloady digitální hudby „zlegalizují“ a zpropagují je mezi širokou konzumentskou veřejností. MP3 jsou totiž stále doménou technicky zdatnější a aktivní internetové komunity, která se pyšní tím, že si sama dovede najít to, co je dobré, a nepotřebuje k tomu „nápovědu“ od vlezlé reklamy. Nahrávací společnosti přijdou s hudbou, kterou si sice budete moci stáhnout, ale budete za ni muset platit (zřejmě ne málo – očekávají se sazby spíše srovnatelné s cenou CD), budete si ji muset „personalizovat“, nebudete moci soubor nakopírovat na jiné zařízení a vůbec budete v používání této hudby docela svázáni. Od toho je jen krůček ke vstupu do úplně jiného světa – takového, kde je vše zdarma a bez omezení, v obrovském množství (na MP3.com je volně k downloadu čtvrt miliónu skladeb!), pouze tam asi nebudou k mání vaši nejoblíbenější interpreti. Zatím – než si uvědomí, kam jim masivně utíkají zákazníci a posluchači.