Digitální hudba 2003: Vítězové a poražení

Diskuze čtenářů k článku

Fuges  |  03. 02. 2004 19:58

mel jsem dc(nevim jakou verzi) a za boha jsem se nemohl pripojit, nevim proc.

presel jsem an kazuu, co je na ni spatnyho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkasdjkl  |  06. 12. 2004 14:06

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkasdjkl  |  06. 12. 2004 14:06

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kelvin  |  06. 01. 2004 15:12

Mno, nevim, co jsem tenhle rok videl tak jasne vede format mp3. Mozna mp3 nemuze nabidnout ochranu autorskych prav, ale proto ho prece mnozi pouzivame, ze ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cestovatel  |  06. 01. 2004 14:05

Ogg vorbis sice mezi nejrozsirenejsi nepatri, ale o to vic lze pochvalit snahu Ceskeho radia ho pouzivat (http://www.rozhlas.cz/online/rada/_zprava/69344).

Treba ted posloucham zpravy Ceskeho rozhlasu 2 Praha v zahranici. V xmms pod Linuxem to funguje perfektne, kvalita zvuku je u 128 kbps s promennou bitrate velmi dobra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  06. 01. 2004 21:17

pod WinXP taky dost v pohode ))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cestovatel  |  06. 01. 2004 22:43

Jasne, Ogg Vorbis funguje paradne .

Navic nevidim jediny duvod, proc by se mely platit licencni poplatky najakemu Thomsonovi, kdyz chci poslouchat ceske radio. A nebo ze bych mel platit bud primo nebo neprimo Microsoftu za ten jeho WMA - uz jenom pri pomysleni ta tuhle hruzu se mi, jako spravnemu Linuxakovi, jezi srst
.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  07. 01. 2004 20:14

A to asi netusite, ze existuje i 256 Kb/s stream Bohuzel rozdil uz na svych plastovych bednickach nepoznam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPK  |  06. 01. 2004 11:08

"Z "úpadku" Kazaa profitovaly modernější výměnné sítě jako Direct Connect++ nebo eMule, které zaručují větší bezpečnost uživatelů a zároveň mají mechanismy zajišťující integritu dat nabízených jednotlivými uživateli."
Kdyz o necem neco nevim lepsi o tom nic nepsat... Na eMule to sedi ale na Direct Connect ani nahodou. Ono uz to jmeno je spatne bud Direct Connec coz je puvodni klient pro onu sit a nebo DC++ coz je momentalne bohuzel nejrozsirenejsi klien, a fakt tam zadny mehanizmy zajistujici integritu nabizenych dat nejsou, ba co hur poslednich par verzi DC++ soubory pri stahovani kazi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  06. 01. 2004 11:27

u DC++ si integritu nabizenych dat hlidaji provozovatele jednotlivych hubu, alespon vetsiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPK  |  06. 01. 2004 12:38

Asi si kazdej pod integritou dat predstavujeme neco jinyho. Ale zatimco na eMule se pouzivaji MD4 hashe daji se podle hashe najit, stazeny casti kontrolovat jestli je to bez chyby atd. tak na Direct Connect siti nic takovyho neni a identifikace souboru je jen podle nazvu a velikosti v bytech, zadna kontrola nic, proste kdyz buh da stahne se to bez chyby. Kdyz neda tak se stahuje nanovo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  06. 01. 2004 13:56

To jsi asi neviděl posledních pár verzí DC++, kde už kontrola dat je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPK  |  06. 01. 2004 14:07

To ty si je evidentne nevidel a jeste to poslednich par verzi se zaplou kompresi kazi soubory
Navic ja DC++ upravuju tak vim co tam je ci neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  06. 01. 2004 14:39

Hele PePKu, co takhle konecne udelat komplet vlastniho klienta ? .

BTW: Komprese je stejne naprd, 90% toho co se sosa uz stejne nijak koprimovat nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPK  |  06. 01. 2004 14:53

Tezko... ja fakt programovat neumim
Komprese kdyby fungovala tak jak ma tak neni co resit, bohuzel provedeni jake je v soucasne dostupnych verzich je tak akorat na to vypnout
eMula ji ma, ale bez chyb a clovek ani nevi ze to tam je Nekdy to i na tom blbym .avi usetri par MB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  06. 01. 2004 12:30

DC má jeden podstatný háček - neumožňuje stahování jednoho souboru od více uživatelů současně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPK  |  06. 01. 2004 12:40

A co ti brani pouzivat DCGUI, DC:PRO, Reverse Connect nebo treba zDC++

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  06. 01. 2004 13:10

a ty to snad umí ?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPK  |  06. 01. 2004 13:18

Ano prave ty to umi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jose  |  06. 01. 2004 13:26

jasne ze umi. dc.ketelhot.de proste rocks ;)

-- jose

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LudvikXV  |  07. 01. 2004 08:59

Tak až mi pánové poradíte jak DCGUI naistalovat pod Win tak to třeba zkusím (neustále mi tam chybí jakási knihovna, kterou nemohu sehnat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PPK  |  07. 01. 2004 13:58

Jde to ale blbe, bohuzel si autori vybrali k behu neco je na windows je komercni a placena zalezitost cimz je DCGUI pod windows tak nejak mrtvola navic je v porovnani s cimkoliv jiny osklivy
Kazdopadne jsou tu i ciste Wokenni zalezitosti
DC:PRO http://sourceforge.net/projects/dcpro
Reverse Connect http://sourceforge.net/projects/reverseconnect/
zDC++ http://xoomer.virgilio.it/popslutor/index.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blue-in-the-face  |  06. 01. 2004 09:47

<I>absence opravdových hitů<I> ... kde a kdy?! Něco jsem prošvih'?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johnny  |  06. 01. 2004 08:15

Slibné formáty jako MP3 Pro nebo Ogg Vorbis jsou nadále hýčkány nadšenci, ale obecného rozšíření se dočkají jen těžko.
To jako ze format MP3 pouziva jenom par nadsencu, takze vlastne vetsina lidi ani nevi co to ten format MP3 je a obecneho rozsireni se tedy nedockaji (krome me a a lidi okolo mne, protoze nevim o jinem formatu, ktery by pouzivali na komprimovanou hudbu) ... inu .. mam se stale co ucit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  06. 01. 2004 08:22

Učte se, učte. Za tím "MP3" je ještě "Pro", což z toho dělá přece jen trošku jiný formát.
Co se týče Vorbise, uvidíme, jak se to bude vyvíjet, konečně jsou na trhu HW přehrávače s podporou tohoto formátu, takže v jistém smyslu padla jedna z překážek jeho většího rozšíření.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vláďa  |  06. 01. 2004 13:45

OGG Vorbis má proti všem ostatnim jednu podstatnou výhodu - je zdarma a open source, takže neni problém ho použít do jakýhokoliv programu. Už jste viděli hru, která by používala pro ukládání zvuku WMA? Já ještě ne. Vorbis používá třeba Mafie. Na druhou stranu je pravda, že Vorbis nemá tak dobrou kompresi jako AAC+. Nevíte někdo o nějakych srovnávacich testech modernich kompresí (AAC, AAC+, MP3Pro, Vorbis, WMA 9 atd.). Celkem by mě zajímalo jak si vedou. Na www.Doom9.org je novej test video kodeků. Vítěz je tady jasnej a předpokládatelnej - XviD 1.0. Já osobně používam pro zvuk u filmů Vorbis, kvůli kompatibilitě se všema systémama. Čau, Vláďa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  06. 01. 2004 16:09

Co je to "vsema systemama"? Kolik procent HW prehravacu ma podporu OGG Vorbis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Winzig  |  06. 01. 2004 20:28

dokud vyvojari OGGvorbis nepochopi ze lidi chteji DirectShow filtr, tak je tento format mrtvej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  06. 01. 2004 20:35

Directshow filtry pro vorbis jsou normálně dostupné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Poly  |  06. 01. 2004 08:50

Ano, mate se co ucit, a to CIST. Pozor na to, muze se vam to stat osudnym, nekdy, nekde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johnny  |  06. 01. 2004 14:52

Mate recht a sypu si popel na hlavu.

JB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rk  |  06. 01. 2004 02:08

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tikus  |  06. 01. 2004 07:58

si magor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor