Až vám příští rok přiveze DHL balíček, možná už před domem zastaví elektrická dodávka. Nadnárodní logistické impérium, které spadá pod křídla německé pošty, dnes totiž oznámilo uzavření strategického partnerství s Fordem.
Automobilka dodá do konce roku 2023 pro DHL více než 2 000 elektrických poštovních dodávek E-Transit, které by se měly objevit na silnicích ve všech regionech, ve kterých DHL provozuje své služby.
DHL provozuje už 27 000 elektrických vozů
V Evropě jich bude pravděpodobně nejvíce, Deutsche Post DHL totiž obrovským nákupem víceméně reaguje na požadavky Evropy a její bezuhlíkové strategie.
Nutno podotknout, že německá pošta a její DHL mají s elektroautomobilitou bohaté zkušenosti, už dnes totiž provozují více než 27 000 elektrifikovaných dodávek. Nákup E-Transitů od Fordu tak bude jen další logický krok.

Flotilu dodávek DHL rozšíří 2 000 E-Transitů od Fordu
Německá pošta za tímto účelem jen v této dekádě investuje do elektromobility a s ní spojené infrastruktury dobrých 7 miliard eur. Ford samotný pak chce být na evropských trzích uhlíkově neutrální do roku 2035 a celosvětově nejpozději do roku 2050.
Elektromobilitu chtějí všichni, nejen Brusel
Tlak na bezuhlíkovou dopravu totiž ani zdaleka nepramení jen z tolik citovaného Bruselu, ale své dlouhodobé strategie mají pochopitelně také Čína – jeden z lídrů elektrifikace dopravy – a USA.
Zhruba v polovině století tak těm, kteří neprojdou technologickou obměnou, jenž nemá v posledních sto let obdoby, jednoduše ujede vlak a jejich místo na trhu může obsadit dnes něco zdánlivě nemyslitelného: malé i větší elektrické automobily z Číny.
To by byla pro tradiční evropský automobilový trh, na který je jako výrobce i subdodavatel masivně navázaná také Česká republika, naprostá katastrofa.