Zdá se mi, že poučení z nadšených a optimistických plánů, interpretací ukazatelů a vizí přišlo v podobě přesného opaku - jen opatrně, nevyzdvihovat Internet před 'starým světem'. Povolené jsou ještě poznámky o tom, že se bezdůvodně rozbouřená situace uklidnila a lidé (a investoři) začínají konečně uvažovat racionálně .
Ne že by to tak aspoň v nějakých odvětvích nebylo, ale zrovna tady myslím není důvod k takovému odsouzení Internetu - samozřejmě, že se dají najít důvody, proč nakupovat na Internetu, a není to jen nějaká konkrétní akce (aby se dalo psát, že někdy jsou pro změnu výhodnější noviny atd.), ale může jít i kompletně o nějaké typy lidí (resp. jejich přístupů k Internetu).
Příklad? Velmi dobrý Důvod k nákupu je, že můžu sedět u počítače a jen tak si klikat - a udělat tím celý nákup bez nutnosti někam jezdit a soupeřit s lidmi o košík a životní prostor. Pro člověka, který velkou část dne stráví s počítačem, ideální (a za úsporu času neváhá zaplatit, proto nemusí být zboží nutně nejlevnější).
A stejně tak existuje Důvod proti, který se může dotýkat některých lidí nebo typů zboží - že si nic nemůžu osahat.
Prostě Důvody jsou, jediné, co je pokořené, je názor, že existuje Univerzální Důvod, který vždy přebije všechny ostatní, a čeká jen na svou příležitost, až bude větší penetrace využívání Internetu.