Prý nevadí, že na Internetu nejsou věci nejlevnější a že připojení také stojí nějaké peníze.
Průzkum společnosti IDC opakovaně potvrzuje boření jednoho mýtu: že na Internetu musí být všechno levnější, že se tam chodí „ušetřit“, že lidé neužívají služby Internetu, pokud nejsou levnější než služby kamenného světa.
Podle výzkumu dnes 10 % veškeré dospělé populace v západoevropských zemích na Internetu nakupuje, byť třeba sporadicky (výzkum pokrýval 14 nejvyspělejších západoevropských zemí). Procento uživatelů Internetu se přitom už rychle přiblížilo Americe – v posledním měsíci užila Internet téměř polovina lidí žijících v západní Evropě (v USA to je cca 56 %), nakupuje tedy asi jedna pětina z nich. I další čísla se blíží USA: podíl žen a mužů je 43 % vs. 57 % (v USA ženy nepatrně převažují), ale zajímavé je, že muži nejenomže tráví výrazně více času na Internetu než ženy, ale také častěji nakupují. Polovina uživatelů je mladších 35 let, deset procent je pak starších než 55 let.
I když poměry příjmů (mezd) a výdajů na Internet jsou ve zcela jié proporci než u nás, je stejně zajímavé, že průzkumy hovoří o tom, že lidé nejsou příliš ovlivněni náklady na připojení na Internet, a ani není hlavním faktorem v jejich rozhodování, zda při nákupech na Internetu ušetří nebo ne.
Hlas rozumu nabývá na síle: není žádný „Důvod“ z velkým D, proč dávat přednost nákupům na Internetu nebo používání Internetu; je to jako všude jinde – místy je lepší Internet, jinde kamenné obchody, někde elektronický časopis, jinde tištěné noviny. Ale enormně rychlé získání místa na slunci, které se Internetu během čtyř let podařilo, je tak jako tak jeho obrovským úspěchem – a samozřejmě, technologie ještě vůbec neřekly své poslední slovo.