Divil byste se, ale moje matka vystřihovala reklamu z TV programu už někdy v roce 93 )
Blokování reklam používám už poměrně hodně dlouho, zhruba někdy od roku 2002, kdy se reklamy staly skutečně otravnými. Používal jsem pro blokování Proxomitron, poté funkci na filtrování www v Kerio Personal Firewallu a teď už asi dva roky, kdy používám výhradně jen FF, tak blokuji pomocí AdBlock...
Musím říct, že vždy, když jsem u nějakého známého, kamaráda, v práci atd. Kde blokování aktivní není, tak mám chuť se z toho zblít nebo vyhodit monitor zavřeným oknem - nechutné flashe atd. spousta různého mručení, bučení, békání a jiných pazvuků... plovoucí animace nad textem, pop-up okna, no vážně HUMUS!
Ano, je zcela přirozené, že za služby se platí... Jenže servery jako je např. zive.cz jsou samy o sobě REKLAMOU A pokud to zjišťujete až z diskuse, je mi líto, ale zive.cz funguje (i ekonomicky) jako REKLAMA COMPUTER PRESS, A.S. )
Pokud se tato reklama stane výdělečnou sama o sobě je to jistě příjemné, ale nelze nadávat spotřebiteli, pokud se tak nestane... Je to obsah poskytovaný ZDARMA a sám spotřebitel si může vybrat jestli ho bude konzumovat a kolik případně CO z něj bude konzumovat... a že tím nebudou otravné gify, flash animace atd. je zcela v pořádku a není na tom nic nemorálního
To už ani nemluvím o tom, že tyto reklamní hnusy zabírají velké množství místa a jejich blokováním se velmi ušetří traffic - krom toho, že je pak taková stránka načtená rychleji, tak ušetříte i data A pro mě, jako pro uživatele O2 ADSL s limitem 10GB měsíčně je opravdu podstatné, jestli surfováním na webu za měsíc přenesu 2GB dat nebo 3BG dat - protože ten ušetřený GB mohu využít například na poslouchání rádia
A tím se dostáváme k jádru pudla - reklamu na internetu HRADI UZIVATEL! Protože on ji musí na své náklady stáhnout a provozovateli serveru s reklamou je tak úplně jedno, že data s reklamou zabírají třeba 200% obsahu... Což je u TV nemyslitelné... Aby např. v 90ti minutovém filmu bylo 180 minut reklam )
Na internetu to ale neplatí, proto je úplně jedno, jestli u článku, který má 20kb je reklama o velikosti 500kb... Hradí uživatel, proto proč ji tam nedat?
btw: Kdyby všichni provozovatelé reklamních systémů šly stejnou cestou, jakou jde v reklamně například Google, tak by nikdy nic jako AdBlock či jiné reklamní filtry nevznikly... A jedinou obranou proti tomu, aby otravné reklamy na webech přestaly existovat JE POUZIVAT BLOKOVANI!