Deset nejčtenějších webů světa

Které weby jsou ty nejčtenější? Přesně to neví nikdo, statistiky jsou ale mocné a jejich vzorky obrovské. Podle Alexa.com je to Google, podle Googlu je to Facebook. Takže jaká je pravda?

Které weby patří k těm nejnavštěvovanějším na světě? A jak je vlastně zjistit? Těžko. Ty největší internetové projekty se totiž svou návštěvností mnohdy z obchodních důvodů veřejně nechlubí, a tak na řadu přichází odhady. Jejich odchylku znají pouze ti, kteří mohou srovnávat tato čísla s těmi svými skutečnými. Ani Google, ani Alexa neumí kouzlit, čísla se tedy skutečně liší, není to ale zase taková katastrofa a poměry – tedy kdo je první, druhý, nebo třetí – už povětšinou mohou skutečně platit.

Alexa a Google – tito dva hráči dnes co do odhadování patří k respektovanému vrcholu. Alexa pro své staří, Google pak pro svou velikost. A právě Google nabízí nástroj Ad Planner, který je výsledkem akvizice společnosti Doubleclick.

Stačí zde zadat jméno webu a Google ze svých databází vytáhne kompletní statistický přehled včetně odhadované měsíční návštěvnosti. Samozřejmě ale zapomeňte na praxi, kdy si budete Ad Plannerem měřit weby s návštěvností několika set unikátních návštěvníků denně, ty jsou totiž pod rozlišovací schopností většiny podobných služeb.

Vedlejším produktem Ad Planneru je žebříček tisícovky nejnavštěvovanějších webů na světě. Ten samý počítá i Alexa a stojí za to je porovnat. I proto, že Google nezveřejňuje návštěvnost drtivé většiny svých webů, v jeho tisícovce tedy chybí jak YouTube, tak samotný vyhledávač Google, který je dle všech ukazatelů stále nepřekonatelnou jedničkou.

Nejnavštěvovanější desítka webů podle Googlu

  1. Facebook (sociální síť, 540 milionů)
  2. Yahoo (portál, 490 milionů)
  3. Windows Live (portál, 370 milionů)
  4. Wikipedia (encyklopedie, 340 milionů)
  5. MSN (portál, 280 milionů)
  6. Microsoft (firma, 230 milionů)
  7. Baidu (vyhledávač, 170 milionů)
  8. QQ (e-mail, 130 milionů)
  9. WordPress (blogy, 120 milionů)
  10. Mozilla (firma, 110 milionů)
(V závorce je počet unikátních návštěvníků v květnu 2010)

Podle Googlu a bez jeho vlastních webů je s 540 miliony unikátních uživatelů v květnu nejnavštěvovanějším webem Facebook. Asi žádné překvapení, že? Ostatně podle Alexy je druhý – právě za chybějící titulní stránkou Googlu. A jen pro doplnění, v květnu tentýž Facebook a opět podle Googlu svým návštěvníkům naservíroval neskutečných 630 miliard stránek (pageviews).

Druhé místo okupuje Yahoo, následuje web portálu Windows Live – Live.com a čtvrtá příčka patří Wikipedii – 340 milionů unikátních návštěvníků v květnu.

Páté místo patří opět Microsoftu a jeho zpravodajskému MSN, šesté místo pak jeho vlastnímu webu Microsoft.com. Do desítky se ale zapsala i internetová jednička Čína, sedmé místo totiž náleží vyhledávacímu enginu Baidu a osmé poštovní službě a portálu QQ. Také z Číny.

Na devátém místě se umístil blogovací hosting WordPress a desítka patří Mozille. Nakonec ale musím zmínit i jedenáctku, zde se totiž umístil vyhledávač Bing od Microsoftu. Ten je nicméně i součástí MSN (5.), skutečná pozice by tak tedy mohla být o něco lepší.

Nejnavštěvovanější desítka webů podle Alexy

Fajn, toto byly Top 10 weby podle Googlu, co na to ovšem Alexa, která bere v potaz i jeho weby?

  1. Google
  2. Facebook
  3. YouTube
  4. Yahoo
  5. Windows Live
  6. Baidu
  7. Wikipedia
  8. Blogger
  9. MSN
  10. QQ

Když oba žebříčky srovnáte, uvidíte, že Alexa do desítky zahrnula nejen mezinárodní titulku Googlu, ale také YouTube a Blogger. Do desítky se naopak nedostal WordPress a také Bing, který skončil dokonce až na 22. místě. Jinak si jsou desítky celkem podobné.

Jak těžké je stát se internetovou hvězdou?
Následující odrážky vychází z čísel Ad Planneru pro měsíc květen 2010:

  • Abyste se dostali do první tisícovky, potřebujete 3,8 milionů návštěvníků měsíčně
     
  • Abyste se dostali do první pětistovky, potřebujete 6,8 milionů návštěvníků měsíčně
     
  • Abyste se dostali do první stovky, potřebujete 21 milionů návštěvníků měsíčně
     
  • Abyste se dostali do první padesátky, potřebujete 37 milionů návštěvníků měsíčně

Je to vlastně pro našince vůbec možné – dostat se tak vysoko? Asi těžko, pokud tedy neseženete výborný nápad a opravdu hodně silný kapitál. Na druhou stranu, i takové rádio Last.fm začínalo u jednoho počítače a stejně tak tomu bylo u stále hodně undergroundového Groovesharku. Velké služby, které se orientují ryze na český trh (všechny místní portály), ale šanci nemají. Ačkoliv jsou mnohonásobně bohatší než jakýkoliv nový český startup orientující se na univerzálního a globálního surfaře, jsou ve své velikosti omezeni lokálním trhem, který pracuje s 5-6 miliony obyvatel, kteří s trochou nadsázky žijí svůj paralelní život na síti.

Diskuze (19) Další článek: Picnik na Picase v praxi: Webový fotoeditor zdarma

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,