Google jde s Androidem po velmi podobné cestě jako Microsoft. Může běžet na řadě různých zařízení, k dispozici je obrovské množství různých aplikací. Každý si sice vybere, ale ta otevřenost sebou zákonitě nese i složitost a to nemluvím o bezpečnostních rizicích, které sebou nese větší otevřenost.Apple přistupuje ke svým výrobkům jako k chytré spotřební elektronice. Spousta funkcí je zadrátovaná již v systému a aplikace nemají jinou možnost, než tyto služby operačního systému používat. Navíc díky nižší variabilitě musí být i odladění systému a aplikací daleko jednodušší než u Androidu.Microsoft se přístupem Apple nechal inspirovat. Asi není náhoda, že se aktuální verze Windows jmenuje Windows 10, která tu s námi určitě nějaký ten rok bude včetně spousty jejich aktualizací. Současné desky a procesory dokonce žádnou starší verzi Windows nepodporují.Google by měl s Androidem udělat něco podobného, aby bylo možné udržovat Android aktualizovaný. A pokud chce podporovat i levné telefony, tak by asi bylo rozumné zavést nějakou odlehčenou verzi, která bude slušně rychlá i na těchto telefonech. Mimochodem je úsměvné jak nadupaný hardware je nutné cpát do telefonů s Androidem oproti telefonům od Apple.
V bodě 5 v posledním odstavci autor neuvádí pravdu. Na Android existuje Microsoft Launcher, tedy výchozí aplikace, která se spustí po zapnutí telefonu. Je jedno, od koho telefon máte, jestli jste přešel od Huawei k Samsungu např. Jako první si stáhnu tuto aplikaci, nastavím jí jako výchozí UI, a objeví se mi úplně stejná plocha, aplikace které jsem měl na předchozím telefonu. Microsoft Launcher se těší velké oblibě právě proto, že chytře napravuje nedostatky a různosti androidu.
Nadstavby jsou na androidu to nejlepší, je dobře že se da sehnat fakt levný telefon který nemam normální android ale go verzi, i když je výhodnější koupit starý midrange, atd
Přestal jsem se téměř chodit a když sem náhodou zavítám, vidím, že se nic nezměnilo a dobře jsem udělal.Jinak k tématu, Android může být i bezpečný, aktualizovaný a rychlý:https://youtu.be/JNeHA1b1M_Y
1. Nadstavby - Na to že v Androidech jsou nadstavby nadávám už několik let a jiné řešení než zákaz ze strany Google nevidím. Ale v tuto chvíli je asi pozdě na uvedení takového zákazu protože nadstavby už mají prakticky všichni velcí výrobci a většině to připadá normální. Pokud se ale podíváme na tržní podíl Androidu tak by v případě vydání zákazu neměli výrobci kam utéct. Možná se Google toto pokusí zamaskovat připravovanou výměnou Androidu za ChromeOS, kde je používání nadstaveb od začátku zakázáno.2. Aktualizace - celkem souvisí s nadstavbama že trvá než výrobce nadstavbu upraví. S koncem nadstaveb by mohl google úplně převzít kontrolu nad aktualizacema a vydávat je jednotně. Výrobce by tak řešil pouze drivery k hardwaru.3. Závislost na Google - problém který mi jako koncovému uživateli nevadí a v článku je dobře uvedeno že telefon bez Google služeb je minimálně v Evropě neprodejný. To že se to nelíbí Evropské komisi souvisí s vysokým tržním podílem Googlu a také s tím že se tváří jako open source. Ve Windows Phone dokonce vůbec nešlo změnit výchozí prohlížeč a nikomu to v EK nevadilo.4. Bloatware je často přibalený s nadstavbou, kdy je potom v telefonu všechno 2x a mnohdy nejde duplicita odinstalovat a to nejen služby Google ale třeba takový facebook. Android patří Google a ostatní aplikace by měly být odinstalovatelné.5. Globální zálohování - problém který jsem nikdy neřešil. Soubory ukládám na SD kartu a kontakty nebo kalendář se zálohují do Google, případně MS/Apple... Nastavení, tam mě napadá snad jedině rozmístění ikon na ploše. I když SD kartu už některé telefony nemají.6. Opět to souvisí s aktualizacemi a ty zase s nadstavbou a s tím že aktualizace řeší místo Google výrobce, kterému se nevyplatí aktualizovat levné telefony. Řešením je opět převzetí řízení aktualizací pod Google, který by měl v prvé řadě začít regulovat je předinstalovaná na nových telefonech a nepustit na trh ty které poslední android nemají.7. Změny grafického rozhraní mi až tak nevadí, i když současný mor zvaný flat design se šíří nejenom mezi službami Google. Pořád říkám že nejlepší grafika vznikala v letech 2007-cca 20128. nevýkonné telefony - pokud to výrobce s úsporami nepřežene, tak může být levný telefon stále použitelný. Občas si říkám kde je éra levných tabletů s Androidem 5.1 a 512 MB RAM co se lagovaly už po prvním spuštění a telefon si vylámal zuby i na vykreslování klávesnice, změně hlasitosti nebo systémových animacích. Chrome měl problémy i když nebyl spuštěný žádný další program. Tablet s 1GB RAM sice nerozjede náročné hry, ale aspoň na základní prohlížení webu se hodí. Tento problém může vyřešit Android Go. Takovým telefonům ale můžou aktualizace způsobit problémy protože Android neustále zvyšuje nároky. I když poslední skokové navýšení nastalo u Androidu 5.19. Nemohu posoudit protože žádné další bluetooth zařízení nemám. I když často má Android problémy s propojením s PC pomocí USB.10. I bez podpory školství si Android podmanil 4/5 světa a kromě Applu a jeho nedobytného "stáda ovcí" prakticky nemá soupeře. Google tedy nemusel dělat vůbec nic a Android se mezi studenty rozšířil sám. Navíc Apple může Google kdykoliv uzemnit zablokováním Google služeb na iphonech. I když to zda je takováto obrovská popularita dobrá, to je na pováženou, protože Googlu to dává obrovské pravomoce a může diktovat pravidla hry.
V podstatě by se kotvy daly shrnout do "Android není tak uzavřený a s větší mírou svobody je v něm i větší nepořádek". Troufám si ale tvrdit, že pokud k Androidu uživatel přistoupí jako k iPhone, tedy strategií: "budu kupovat pořád telefony a všechna zařízení ekosystému jedné značky (např. Samsung) a to dražší modely (minimálně tak drahé jako iPhone, např. řadu S od Samsungu nebo něco lehce levnějšího)", tak se s mnoha kotvami vůbec nesetká. Kotvy jsou daní za to, když si člověk začne vymýšlet 🙂
Sedím u compu co jsem přišel z vojny v 80roce a čumím jak tomu nerozumím.Ale beru to že jiní ano. Zato když chci debatovat třeba o hypnóze či intuici není s kým.Děsný nepoměr. Není to divný? Přitom je to compu dost podobný což skoro nikdo neví ..
Jsem vyvojarem na android platforme jiz od jeho vzniku.Vsechno v clanku jsou adekvatni a pravdive informace.Jeste chybi sprava o zneuziti google cloud informaci, jde o soukromou firmu a pouziva vase udaje s vasim i bez vasho vedomi.Dale cinske smartphony, a to docela otevira otazku statni bezpecnosti, vase udaje posilaji nejen mimo ceskou republiku ale i mimo kontinent.Pokud mate telefon s fingerprintem, asi uz mate slozku s biometrickymi udajmi u cinske zpravodajske sluzby.Android neni chranen proti aplikacim, ktere si sami nainstalujete a on vas spehuje a manipuluje vas.Ukazkou je i facebook.Proc neni proti spehovani a zpracovani chranen, je jasny, je to politika google, xiaomi, cia, fbi, sis a jinych.
Viz : google : moje aktivita(sorry za hrubku v clanku. puvodem nejsem cech)
Uvědomuje si autor článku, k čemu slouží kotvy? Že mají v poměru k výtlaku lodě zanedbatelnou hmotnost? Že "táhnou ke dnu" nejvíce, když jsou vytaženy nahoru a nejméně, když se používají a leží na dně? A že to slovní spojení z titulku je tedy dost hloupé?
Hlavni "kotva" je, ze Android neni korporatne spravovatelny. Proste neni, pokud nejaka firma bere bezpecnost vazne, tak android je dobry maximalne tak na email ... a ani to radeji ne.
Je spravovatelný , ale to nepostavite ani na Huhlavej ani na Avast/Avg
Neni. Ani na Samsungu. Porad je relativne jednoduche obejit zabezpeceni a ponechat si pristup do firemni site. Primo telefony od Google nevim, ale ty nejsou dostatecne spolehlive dostupne v rozumnych mnozstvich.Ten problem se primarne tyka toho, kdyz uzivatel chce skodit firme - a ta nema jak se branit, nedokaze ho zcela odstrihnout.
Na prosto se nebojím, že obyčejní lidé místo Adroida za 2500,- s daní začnou kupovat GPL phony za 25 000,- bez DHP případně Jabko....
Cetl jsem jen prvni kotvu.Android vypada jinak i na tomtez zarizeni se stejnou verzi androidu a cistym androidem.A to za cca pet minut.Coz je presne to co chci.Protoze napriklad defaultni zpusob delani screenshotu mi nevyhovuje,tak si zapnu moznost poloz tri prsty na obrazovku.Spousteni fotoaparatu mam nadefinovane jinak,jinak mam nadefinovane gesta,proste prizpusobim si rozhrani mojim pozadavkum,Takze doufam ze tato kotva se nebude menit jeste hodne dlouho.
Redakce si asi opravdu neuvědomuje, jak moc to jde s tímto webem z kopce. Trapné cpaní informací o možnosti přístupu k placeným článkům připomíná TV NOVA a jejich snahu přimět lidi chodit na jejich webovou žumpu TNblabla. Systém, doposud to stálo za starou bačkoru plnou blikající reklamy, ale teď nám fakt věřte, zaplaťte a bude to úplně něco jiného. Tedy minimálně vám reklama nebude blikat ... tak moc.
Z kopce to tady jde – aspoň podle diskuzí – už tak dvacet let. Od doby, kdy jsme diskuze pod články otevřeli 🙂Nás prostě baví dělat web takhle; a lidi, kteří na Živě chodí ve stále větším množství, snad také. Otevřená část Živě se moc měnit nebude, tady to pořád bude rychlé zpravodajství v našem stylu. A na to, co nabízíme v rámci Premium, se můžete podívat na https://www.zive.cz/premium/sc-1628/
Někdo to možná hodnotí hlavně, mně začíná živě (a další české weby) připomínat pěkný hnůj. Naštěstí je bambilion zahraničních webů, kde se dá kvalita pořád najít.
To precvakavani stranek na telefonu je fakt otravne. Krom toho ze se jde blbe strefit, nebavi me porad zvetsovat obrazovku. Uz tak dost, ze na lezato je bez blokovace na obrazovce vic jak polovina plochy zareklamovano, byly dny, kdy jste to prehnali a web se dalo prohlizet jen na vysku... To bylo naposled, priste takove clanky nectu.Nemusite mit sto clanku denne, staci dva tri, ae kvalitni! Kdyz nedokazete mit kvalitu, nebudete mit penize, ani kdybyste za to Premium nabizeli panve zdarma. Vzdyt vy jste uz tou nekvalitou vyhlaseni, ja nechapu, ze nejste schopni sebereflexe... Jestli vam dela problem presunout celej web, tak si udelejte jednu sekci na zkousku. Konkurence je vsude habadej a je vzdalena jednim kliknutim nebo par RSS ctecek.
Nestačí dva-tři články denně. Web, který žije z inzerce – jako otevřená část Živě – potřebuje vysokou návštěvnost. A tu ze dvou-tří článků neuděláte. Tady proto i dál pojede rychlé zpravodajství a 10–20 článků denně. Potom je tady Premium, platba za obsah, kde může být méně článků, které jsou ale mnohem propracovanější.Na návštěvnost si rozhodně nestěžujeme. Konkurence v tomto ohledu prakticky neexistuje. Není problém ani s penězi. Vydavatel je s redakční prací na Živě zjevně také spokojený a nás to prostě takhle baví.
Drsný, jak se někteří mohou zbláznit pro trochu té nadsázky 😀😀😀Se divím, že jim nenapověděl úvodní obrázek článku 😁
1. Nadstavby - preferuju Android v podání Google, ale pokud chce někdo něco jiného, proč ne. Nikdo mě nenutí kupovat odpornosti od Huawei nebo Xiaomi, ale někomu jinému to může vuhovovat.2. Google udržuje Android pravidelně, vydává updaty i svých aplikací a HW nezávislých systémových knihoven, které se stahují přes Play Store. Je věcí výrobců zařízení, jak se o své zákazníky staraji.3. Android je závislý na Googlu, iOS na Applu, Windows na MS, Tizen na Samsungu. V čem je problém?4. A on existuje telefon nebo tablet jen s "holým OS bez SW"? A mohl bych ho vidět? Co je peklo jsou neodinstalovatelné aplikace nebo duplicitní aplikace v telefonech. Ale to je záležitost výrobců, já je ve svém telefonu nemám.5. Nějaké full zálohování by to chtělo, ale základ se ukládá na cloud, takže po přechodu na nový telefon je otázkou pár minut a data jsou zpět. U 3rd party aplikací je to co kus, to originál.6. Který SW nemá chyby. Google je opravuje a vydává pravidelné updaty. Android je ve srovnání s iOS otevřenější, takže aplikace, pokud jí to uživatel povolí, může natropit více škod, ale na druhou stranu dává Android více volnosti.7. Neustálé změny - no nevím, od Androidu 5 Google evolučne vyvíjí Material design. To je špatně?8. Pokud nikdo nebude levné telefony kupovat, nebudou se vyrábět. Co s tím má Android společného?9. A když si koupím Garminy k iPhonu, tak nemusím instalovat další aplikaci? Překvapivě musím, navíc je ta aplikace kvůli uzavřenosti iOS funkčně osekaná - nelze z hodinek odpovídat na zprávy nebo nejde filtrovat notifikace podle aplikací. Když si k Pixelu koupím hodinky s WearOS nebo Google Buds, tak nastavení taky trivka. Stejně tak telefon a hodinky od Samsungu.10. Do školství Google směřuje ChromeOS, ne Android.
1-- Jako že na telefonech dvou různých značek se hovor přijímá odlišným způsobem to se příjmá i v jiných dialerechBTW: dáky bohu za nástavby, vždyť ani google nepoužívá AOSP a pokud by jsme Pixel vzali za obraz čistého androidu (což není), tak ten má taky svoje aplikace google pixel only. Jako příklad může být třeba Gcam2 Tohle je bohužel fakt a to i přes to, že tady máme pár let Treble :( no snad se to zlepší3 Tohle mě fakt netrápí a bez googlu (celkově gapps) se dá na mobilu docela dobře existovat. Obchodů s aplikacemi je milion. 4 Jakákoli aplikace se dá z telefonu odinstalovat, stačí USB kabel a ADB. Jasně, moje máti to stejně jako dalších 80% uživatelů nesvede, ale té je jedno, že v tom telefonu má gmaps nebo YT, což jsou apps, které nikdy nepoužila. Kdo ten blootware chce odinstalovat, tak ho odinstaluje5 Stejně jako s bodem 2 souhlasím6 Díky bohu, že člověk může instalovat aplikace i odjinud než z GP. Jsou aplikace, které tam prostě nikdy nebudou. Root dělá ten, co k tomu má důvod a rozumí tomu. Pokud se bavíme o bezpečnostních dírách, tak root není aspoň takový průser jako JailBreak.BTW: co se týká oprávnění, tak od té doby, kdy se dá u každé aplikace nastavit/zakázat k čemu mí přístup, tak je víceméně jedno, co si autor vymyslí7 A ostatní OS se nemění?8 To je na každém co si koupí. Já nevyhodím za telefon 30 litrů, když za to můžu mít celkem ucházející herní komp9 No tak si koupím telefon xiaomi, hodinky xiaomi, kolobezku xiaomi a mám to plně provázané jako u apple. To samé platí, pokud si koupím všechno od samsungu. Pokud budu mít Garmin, telefon samsung, iPad a PC s linuxem, tak to spolu taky nebude moc dobře10 ....no comment
4. Neda. Jsou apky co tohle preziji.
Nějaký příklad by nebyl? Zatím jsem vyhodil vše, co jsem chtěl včetně původního launcheru a aplikace na zprávy
Ad provázanost s HW: A když u Applu přejdu z Garminu na Amzfit, tak nemusím měnit aplikaci?A průšvih levných telefonů někdy není absence aplikací, ale často fušerské dodávání aplikací výrobcem. Občas aktualizace ten telefon odstaví.
Vestsinou je to tak, ze prejdes z apple watch na vyssi verzi apple watch, takze pak nemusis delat vubec nic.
Na strednej škole v našej triede naše najradikálnejšie komediantské jadro zaviedlo termín "kotva" pre akt vylučovania plynov.
Tak to v podstatě sedí I tady.
0. JAVAInterpretovaný jazyk z toho dělá líné a žravé zařízení by design. Apple na tom díky native bude vždy líp.
Možná kdybyste si zjistil něco o tom, jak fungují aplikace v Androidu (bytecode se překládá do nativního kódu při instalaci aplikace), kromě toho Android nabízí i nativní NDK. Navíc se přechází z Javy na Kotlin.
A Kotlin v tom podle Vás figuruje jak? A nebo jinak - co je podle Vás Kotlin když ne Java trochu posypaná syntaktickým cukrem?
Kotlin je jazyk vycházející z Javy, Scaly a pár dalších. Jde zkompilovat mj. do bytecode JVM. Role je v tom, že Google nebude z hlediska jazyka závislý na Oracle.Předřečník jmenoval Javu jako brzdu, ale od začátku bytecode Dalviku/ARTu nebyl kompatibilní s bytecode JVM (natož aby se jednalo o klasickou interpretaci), Android používá Javu jen čistě jako jazyk a základní knihovny.
Dobře, o Native backendu pro Kotlin jsem netušil. Nicméně Scalu Kotlin viděl jen z rychlíku a na úrovni typového systému, generiky ani maker z ní neimplementuje vůbec nic. Uživatelsky se Kotlin chová jako striktní podmnožina Javy s hezčí (Scalovscou) syntaxí takže pokud to je jazyk postavený na zelené louce tak fakt nechápu proč dokonale implementuje snad všechny koncepční problémy Javy.
Java na dnešních Androidech rozhodně neběhá "interpretovaně", ale už při instalaci jsou aplikace přeloženy do nativního kódu.
Používám řadu roků telefony od Google, dříve Nexus, před týdnem ještě Pixel 2 XL a nyní Pixel 4 XL.Uvedené problémy v článku se mně v podstatě netýkají.Je to o uživatelích, nikoliv o systému. Kupuji si levné braky, zdůvodňují si výběr zdánlivými přednostmi, které ani nevyužijí a nebo tam ty přednosti ani nejsou. Vyšší číslo v parametrech většinou neznamená u braku zisk. Pak běhání po ulicích s čtyřproužkovým adidasem a mají pocit, jak jsou chytří :)
Jenže, to jste poměrně světlá výjimka. Většina uživatelů si koupí "ten Samsung" nebo "to Šaomi" a přece mají za pět tisíc skoro stejnej "hártvér" jako "to japko za padesát". A oni si narozdíl od toho "japka" můžou stáhnout cokoliv z "uložta" a těžce na to vyzráli. Ale tací v životě nepochopí, v čem je přednost toho či onoho.
Otázka je, pokud to nechápou, jestli má pro ně smysl si připlácet za to jabko, když to bude z jejich pohledu to samý a ještě tam nic nenahrajou
A potom je další kategorie lidí, kteří si berou půjčky kvůli tomu, aby si mohli koupit olítaný iPhone 6, který ve finále funguje pomaleji a hůř než můj srovnatelně starý telefon s Androidem (mohu srovnávat, mám iP6 jako služební). A to jenom kvůli jakémusi pochybnému sociálnímu statusu. Máme jich ve fabrice plné montážní linky. Nechápu...
Ale to je prece normalni, ze v obou "taborech" jsou paka, protoze jich je mnohem vic, nez tech chytrych.
Ty si fakt myslis ze uzivatel ktory nevie ani ako sa pise "hardware", a dokonca ani ako sa pise "jabko" bude stahovat aplikacie z alternativnych zdrojov? Taky uzivatel prave pouziva vyhradne default aplikacie ktore ma predinstalovane v mobile (prehliadac, mail, youtube...), a ak nahodou potrebuje nieco naviac tak sa prekona a pouzije k tomu vyhradne Google Play (pripadne AppStore ak ma to "jabko") alebo niekoho poziada aby mu s tym pomohol, a je rad ze je rad. Taky sa urcite nebude obtazovat inou ako tou uplne najjednoduchsou moznostou.
Jsem zvyklý, že úroveň živě je mizivá a většina článků jsou špatně přeložené věci z jiných webů ale tahle slátanina posunula stupiditu na úplně jinou úroveň. nechcete přijmout mezi redaktory třeba Miloslava Roznera? No nebudu už do toho víc zabrušovat...
Dovolím si zkompilovat vlastní žebříček:- Reklamy.- Obchodní model "vaše data jsou naše zboží".- Repozitář aplikací plný nepoužitelného balastu ve kterém se prostě nedá těch pár dobře napsaných věcí dohledat.- GUI u kterého mi nevadí ani tak roztříštěnost napříč výrobci, ale spíše velmi těžká extenzibilita kombinovaná s málo použitelnými defaultními nastaveními.- Zmatečná struktura nastavení.- Ze strany vývoje - příliš restriktivní a často se měnící API. Když něco přikážu tak chci aby se to stalo a né dva dny googlit kdo a proč je můj příkaz ignorován jen abych zjistil že se chování za poslední tři roky pětkrát změnilo a aktuálně k neignorování mých žádostí donutit nejde.
-Zmatecne nastaveni je obecne problem vetsiny zarizeni, me priso iOS jeste chaotictejsi nez na jakemkoli androidu.-se zbytkem souhlasim
Tak obraznost je poněkud zavádějící. Android je ve svém ranku naprosto dominantní systém který nepoloží nic.Kotvy si udělají kliky, ale sníží jaksi náhled na kvalitu obsahu.
Článek psal idiot?
Ne. Mohu zaručit, že ho psal člověk inteligentní a zcela psychicky zdravý. Co se týče čtenářů, tam takové záruky poskytnout nedovedu 🙂 Ale berte ten článek prosím s nadhledem, stejně tak tuto diskuzi. Je to prostě upozornění na slabá místa jinak povedeného a velmi oblíbeného operačního systému, nic víc, nic míň. Kotvy už jsou takový živácký evergreen, který vždy rozpoutá vášně, přitom vlastně ani nevíme proč 🙂
K autorovi článku se nedokážu vyjádřit bez použití sprostých slov. Evidentně toho měl být pokus o antireklamu na Android a nenápadnou podporu Apple produktů. Jak jinak si vysvětlit to, že:*) půlka těch bodů je blbost které i Androidem nemá co do činění*) druhá půlka bodů je i na iOS, ale tam je to bráno jako pozitivní vlastnost.[blicí smajlík]Ale proklik a zobrazení reklamy je splněno, zlaťáčky zacinkaly, psi štěkají a karavana táhne dál...
To nebyl pokus o jakoukoli reklamu, ať na Android nebo iOS. Ale upozornění na slabiny jinak velmi oblíbeného systému. Autor je zarytý Androiďák, přesto dokáže připustit, že i jeho oblíbený systém má jistá slabší místa. Zkuste se na to také podívat s nadhledem.
I když se řadím spíš k fanouškům Androidu, tak se na všechno snažím dívat maximální možné míře nezaujatě - profesní deformace 😉Ale (slovy klasika) - sorry jako, ale stále si trvám na svém. Dobře půlka bodů není problém Androidu, ale výrobců zařízení:Třeba slabý HW - kde je poptávka, je i nabídka; to si rovnou můžete stěžovat na to, že Škodovka se 40kW motorem nedokáže předjet BMW s 200kW.Nebo neaktualizovanost - opět; Android dostává aktualizace pomalu častěji než iOS, ale 99% výrobců na to kašle (protože výcenáklady a nulový zisk). Našim jsem nedávno koupil nové telefony s Android One, každý měsíc se ten telefon aktualizuje.Že je v Androidu spousta služeb od Google je bráno jako nevýhoda, ale to, že iPhone je jimi prakticky prolezlý je bráno jako výhoda. Proč? :-OAtd, atd, atd...
> Dobře půlka bodů není problém Androidu, ale výrobců zařízení:Asi nechápete, že uživatel vůbec netuší, že má v telefonu Android, ale že má Samsung. A protože Google dodává Samsungu OS, měl by jako dodavatel zajistit, že jeho dílo bude bezpečné a použitelné po dobu X-let. Tohle bohužel Google nedělá, protože byl jeho design od začátku špatně postavený. Viz bezpečnost, kdy iOS měl od první verze podporu dotazu na povolení-odmítnutí přístupu aplikace k nějaké systémové komponentě. Android s podobným modelem přišel o X let později po nekonečných průserech, kdy aplikace měly nesmyslně velké oprávnění. Google je zodpovědný za kvalitu Androidu, ne výrobci. To je oč tu běží.
Naopak,vsechny body presne vystihuji tu mizerii jmenem Android 😉
Tro(t)l?!? :-O
Android je underground pro levné asijské střepy. Tam si spustí bankovní appku jen čirý blázen.iOS je úplně jiná liga, jak v rychlosti, možnostech, tak v bezpečnosti a provázanosti s jinými Apple produkty.
Úplně jiná liga v možnostech 😀😀😀Provázanost s produkty Apple, ale tím to taky končí. Zkuste z toho dostat fotku do notebooku bez kabelu (jakýkoliv jiný telefon za posledních 10 let to umí poslat přes BT, sice pomalu, ale umí)...
Pokud bude ten notebook třeba MacBook, tak naprosto nádherně intuitivně a hlavně oproti BT rychle - přes AirDrop. Pokud to bude zařízení s Win, tak třeba přes OneDrive, který je součástí systému? Rozhodně to bude rychlejší, než přes BT 😉
AirDrop. Bezva. To máme 10 % počítačů (v rámci ČR daleko méně). BT je naprostá nouzovka, ale vybral jsem ho proto, protože je na každým střepu a funguje. U Androidu je plno dalších možností (které na iOS prostě nejdou, protože iOS) máme tu USB OTG, možnost FTP serveru v telefonu a přístup přes jakéhokoliv lepšího správce souborů nebo i to blbé MTP po připojení telefonu kabelem.Pro hráče jsou tu emulátory - zkuste si na něčem mobilním od Apple rozjet emulaci PSX.Pak takové drobnosti, jak možnost nasdílet přístup k wifi pomocí QR kódu (jo, můžete si udělat zkratku, co tam přihodí název sítě, ale heslo musíte pokaždé datlovat - což je vážně super, zlášť když v Cuperinu ještě neobjevili tlačítko zobrazení hesla pro kontrolu).Tohle jsou jen věci, u kterých jsem narazil minulý týden.Já tam prostě tu jinou ligu v možnostech nevidím (teda, pokud nebyla myšlená nižší...)
A kolik BFU umi ty vase vymozenosti (USB OTG, FTP atd) pouzit? Nikdo. Kdežto na iOS/macOS proste vezmu soubor a řeknu, ze ho chci sdílet a přetáhnu prstem/ myší. Pristupujete k tomu pohledem geeka, ne člověka, který nemá telefon na hraní, ale na práci a potřebuje věci resit efektivně a jednoduše.
Mail?Dropbox?Google drive?
Je vidět, že žiješ stále z 20 let starých komentářových hejtů. 🙂 BT? To jako fakt? To je tak pro zoufalce, kteří neví, co s časem.AirDrop je trochu jiná káva. B-]
Pouzivat BT ako primarnu moznost na zdielanie suborov, ked je k dispozicii doslova cokolvek ine ako BT, je uplna blbost. Vsetky moznosti su lepsie ako BT. Naposledy som to pouzil ani sa nepamatam kolko rokov dozadu. Ale ako moznost poslednej zachrany ked nemas k dispozicii nic ine je dobre ze to tam je. Predstav si situaciu ze nemas ziadny pristup k internetu, nemas so sebou kabel, a potrebujes dostat subor zo svojho mobilu do notebooku s Windows (alebo naopak). Ak je ten mobil s Androidom tak tu moznost mas cez BT (aj ked to nejaky cas potrva), ak iOS tak nemas ziadnu moznost.Nehovorim ze tu moznost pouzivam - ako som pisal vsetky ostatne moznosti su lepsie ak su k dispozicii. Ale je dobre ze tu je ako posledna zachrana. Okrem toho, je to cisto softwarova zalezitost tak ze to nic nestoji ze to tam je (vyvinute to uz je, zabera to mozno par kb a to je vsetko).
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 5. 2020 14:25
Az bude airdrop umet polovinu co superbeam umi od androidu ve verzi 2.2 ,ozvi se
😀 krásne sisi nabehol na vidle. SuperBeam je už aj na iOS.
Na jaky vidle ? Airdrop je zcela neschopna vec.Na Androidu jsi mel od verze 2.1 moznost pouzivat vec mnohem sofistikovanejsi,jen s rootem.Od verze 2.2 i bez rootu.Takze az airdrop bude umet to co na androidu bylo mozny od verze 2.2 ozvi se.Jinak superbeam na apple je zhruba tak schopnej jako kdyz si tam nacpu kodi a chci plnou funkcnost vcetne vsech veci co umi s yatse.Smula no...Omezeni systemu to neumoznuji na jablecny h produktech.
Radej to zopaknu aby odpoved nebyla prilis dloha na pochopeni.Az airdrop bude umet to co superbeam umi na androidu x let,tak s tim neschopnym nedodelkem airdrop lze argumentovat.Takto ma konecne neco co je lehce zkriplena verze z Androidu,haleluja
Áno, sisi nabehol. Hlúpy androidny troliku. 😀😀😀 Nemáš žiadne argumenty, len malé úbohé ego.
A vis co? Zkus treba vyjit na namesti a zakricet, ze komuniste jsou zlocinci!!! Kdysi to melo nejakou odezvu, ted je to ale stejne jako posilani fotek pres BT jenom historie ;)
V rychlosti? Pusťte si na youtube UX testy možná budete dost překvapen.
UX testy? Nemyslíš takové ty legrace jak borec spouští tu samou apku na dvou platformách a zadumaně zkoumá, kde se spustí o 0,3sec dřív, aniž by posoudil jaký obsah se natáhnul do paměti a jak se ta aplikace bude chovat dál, že ne? To bych byl dost zklamaný kdybys myslel právě tohle 🙂
on vubec ke dnu nemiri🙄
A kdo říká, že ano? Sice ho tyto kotvy táhnou ke dnu, ale síla jeho motorů je větší, takže i přesto loď jménem Android krásně pluje a průběžně nabírá na rychlosti. Nicméně stále za sebou vláčí těch několik kotev...
...a autor článku evidentně jen v dáli šlape vodu.Některé věci jsou fakt mimo - argumentovat tím, že když koupím 3rd party příslušenství, tak k němu musím "pracně" nainstalovat aplikaci s tím, že k iPhone se mi připojují Watch bez problémů je fakt zcestné.Nebo Android ve školách, kam Google směřuje ChromeOS.Neříkám, že jakákoli platforma je ideální, ale fakt tak polovina bodů je směšná, u některých se dá minimálně diskutovat, jak moc jsou subjektivní nebo objektivní.
To si protirecite, je rozdiel "táhnou Android ke dnu" a "loď jménem Android krásně pluje a průběžně nabírá na rychlosti".
Nepřipadáte si jako naprostej idiot?
Kotvy nikdy nenadnaseji pokud sis nevsim a taky ve vetsine pripadu neznamena, ze se lod potopi 😃
1. graf. nadstavby - za mňa výhoda, nie kotva2. aktualizácie - tie sú pravidelné, toto nie je problém Androidu ale výrobcov (pre porovnanie, existuje umývačka riadov so SW postaveným na OpenBSD - pevne verím že nikdy neuvidí update, to ale neznamená že pre OpenBSD nevychádzajú updaty)3. android vs. android + gms - teoreticky, ale zase miešame dohromady hrušky a kečup4. bloatware - zasa vec výrobcov, aj v iOS je toho nainštalovaného až-až5. zálohovanie - tu asi súhlasiť budem6. bezpečnosť - blbosť7. zmeny - toto sa deje všade, hovorí sa tomu niekedy aj "pokrok" - a áno, niekedy je to za určitú cenu8. low end - zasa, problém výrobcov, nie androidu, len teraz nemiešame hrušky a kečup, ale hrušky a horčicu9. previazanosť s HW - technicky áno, aj keď by som to hodil viac na výrobcov, platforma ako taká v podstate existuje / existovala10. vzdelávanie - neviem úplne posúdiť, ale... ak sa vyššie spomína že len android s googlom je ten pravý android, tak tu zase nesedí ten príklad s lacnejším excelom - pretože lacnejšie než zdarma (google docs) už to veľmi nejde.
Ad 2.:To že je to problém výrobců bych právě považoval za problém. Žijeme ve 21. století - možná by bylo načase rozjet podporu na úrovni "jeden systém běží na všech zařízeních" - pak by na výrobci bylo jen poslat ovladače do upstramu a následně předkonfigurovat systém.
A který mobilní operační systém kdy šel updatovat bez spolupráce s výrobcem zařízení?Na desktopu se Windows sice updatují bez přispění výrobce, ale co občas dokáže udělat update na určité kombinaci HW se nedá slušně napsat.
Mobilní žádný, ale opravdu ještě nenastal čas to změnit? Když to jde u desktopových operačních systémů, kde v ideálním případě oboustraně spolupracují výrobci hw s výrobci OS a v méně ideálním to dohání komunita (okolo jednoho či druhého), tak proč to nejde u mobilních operačních systémů? Naopak kdy jste naposled slyšel o notebooku na který šlo nainstalovat Windows jen z jednoho specifického ROM brandovaného výrobcem notebooku a vyrobeného speciálně pro ten daný konkrétní model notebooku?Jinak nikdo neříká že to má chodit bez přispění výrobců. Jen "správný" tok vnímám tak, že výrobce se stará o funkčnost svého hardwaru tím že aktivně přispívá do upstreamu systému jako takového, ze kterého následně bere základ pro svůj defaultně customizovaný systém. Ne tak, že vše dělá na koleně v privátním repu.
Bylo by to hezké, to zas ne že ne, ale obávám se, že to bude chtít buď nový systém, který s tím bude počítat, nebo Android hodně zmodifikovat. Ne, že by se Google nesnažil, postupně odděluje části nezávislé na HW a updatuje je přes Play, ale systém jako takový nezvládá.Nic nebrání výrobcům přispívat už teď, ale evidentně se do toho moc nehrnou. Jejich kšeft je prodej krabic, ne život ekosystému...a pokud chtějí nějaký ekosystém, tak svůj, do kterého si zákazníka pěkně zamknou.
Já se zase spíš řídím: "Co funguje, do toho pokud možno nehrab." 😀
Ad 4: Jaký konkrétně bloatware je v iOSu nainstalovaný? To by mi vážně zajímalo 😉 Možná nejdříve o tom systému něco vědět a až pak plkat 😉
Citace z článku: "S ohledem na předchozí kapitolu je prakticky nemožné sehnat telefon, na kterém by byl pouze čistý operační systém a výběr aplikací by ležel výhradně na bedrech uživatele. I na telefonech Pixel najdete po prvním spuštění hned několik aplikací, které pravděpodobně nikdy nepoužijete."Touto logikou je i v iOS/iPadOS SW, který pravděpodobně uživatel nepotřebuje. Problém vidím u autora a jeho definice nadbytečného SW.
1. taky bych to nepovazoval za kotvu2. je to problem Androidu. Kdyby byl Android navrzen tak, aby aktualizace serviroval Google sam nezavisle na vyrobci, byly by aktualizace.4. v iOS se krome uplne zasadnich (nevymenitelnych veci typu zpravy, telefon atd.), daji odstranit a navic tam najdes jenom veci od Applu, ne nejaky facebooky a hromady uplne nesmyslnych appek o ktere nikdo nestoji8.9. tady to asi nebylo mysleno jakoze to zapricinil android svou architekturou, ale spis stav v jakem se zrovna androidi prostredi nachazi
2) Android byl navržen v době 266MHz jednojádrových procesorů a pár MB RAM. Každá modularita znamená pořadavky na paměť a výkon. Btw dnes má Android řešený např. update systémových aplikací a na HW nezávislých knihoven daleko lépe než iOS. Updaty probíhají z Play Store bez nutnosti instalovat novou verzi OS nebo restartovat telefon.
2 - to by asi rozumne šlo len v prípade veľmi obmedzeného počtu zariadení (v zmysle komponent) - to by zasa znamenalo že by sme mali 2 varianty iphone a 2 varianty <dosaď si vhodný androidový ekvivalent> a smart by začínal na 15 tisícoch.
Tvl co v té redakci berete? Tohle nemůže být výplod zdravého mozku. B-]
O zdraví našich mozků vedeme v redakci letité spory 🙂
Mě teda zaráží, že Android nemá předinstalovanej firewall abych měl kontrolu, kam se co připojuje. Přitom v Linuxu a později ve Windows je to základ. Nejhorší je, že bez rootu ho do telefonu nedostanu a přitom neustále čtu o telefonech, co odesílaj data ven do internetu.Material Design - katastrofa, snad to máme za sebou.
"Material design - katastrofa"Doopravdy? Dle mého názoru jeden z nejvíce revolučních designů. Možná si to ani neuvědomujete, ale tak minimálně 50% aplikací na vašem androidu používá material design. Měl by jste si o tomto tématu něco zjistit než to začnete nazývat katastrofou.
To, že minimálně 50% aplikací využívá Material design (aby ladily s prostředím systému) ovšem neznamená a ani nevylučuje, to není katastrofa 😀
Těch diskutabilních kotev je víc, ale nejvíc mě pobavilo ta o tom, že Google nemá odpověď ve školství. Přitom ve většině zemí, kde se to trochu víc ve školství rozjelo, Google Apple slušně válcuje. Ne díky Androidu, ale ChromeOS a klíčové vlastnosti jsou cena (Chromebooky jsou výrazně levnější a univerzálnější než iPady) a nástroje hromadné správy.
Snad nechceš aby vesničani z Krna měli přehled o situaci ve světě? Oni znají jen to, jak MS uplatil zdejší školy a že tělocvikář/učitel IT jejich syna striktně vyžaduje domácí úlohy v MS Office protože jen tam zná na jaké ikony a v jakém pořadí se má klikat a tak je o dvě lekce dopředu před svými žáky.
Další takový, kdy učitěl IT vyžaduje pouze MS Word a dokonce není schopen otevřít PDF! Prý "obrázek nešlo v MS Word otevřít".Rozumím, že OpenOffice/LibreOffice ne, beru, a konverze jsou dost nepoužitelné, ale PDF?Školení Ministerstva školství jsou tragedie.
"Teprve loni pak Android opět přinesl tmavý režim."Prave zive.cz ma toto kritizovat? Kedy tmavy rezim prinieslo zive.cz - este neskor a len pre vyvolenych. Keby tu bolo aspon normalne svetle pozadie a nie toto ziarive biele, ktore vypaluje oci teraz vecer!
Kotvy? Ke dnu? Kolik operacnich systemu v mobilu ma uživatel na vyber s limitem 5 tisic? Vzdal to i Mrkvosoft a ze v tom utopil penez.. To je jako psat o kotvach, které tahnou je dnu auta se spalovacim motorem..
My neříkáme, že ty kotvy Android ke dnu stáhnou 🙂 Ale jsou tu věci, které ho v úspěšné plavbě přece jen trochu brzdí. Ano, klidně by mohl nějaký autoweb napsat "kotvy" spalovacího motoru a hned poté i elektormotoru. Ostatně i my jsme v minulosti psali o kotvách Windows, Applu, Googlu... a přitom jsou to nejúspěšnější IT firmy. Touto nepravidelnou sérií upozorňujeme s lehkou nadsázkou na věci, které se i těmto úspěšným firmám či produktům nepovedly.
Jo rozumim, neco jako opak eufemismu: "Kotva tahnouci dolu" = "co se mi nelibi na.."
dlho nic, ale nakoniec predsa, Kokotev teraz o androide.
Peklo rozmrzlo - kotvy jsou zpátky, haleluja!
1, 2 a 5 nepovažuji za mínus, ale naopak za plus.Když už Živě člení na kapitoly, pak by to mělo být ve formě zcela pojmenovaných titulků, které by se po kliknutí (články pod jednotlivými titulky) objevili / zmizeli. Asi tak nějak jako to mám na svém experimentálním webu (i ve svých dokumentech Excelu). Co to má být 1, 2, 3, 4, 5, ... ? To snad nevymyslí ani děti ze školky! 😀
Názor byl 3× upraven, naposled 20. 5. 2020 23:37
Ano samy o sobe jsou plus ale implementace je jedno velke minus
bod 1 - dejme tomu, ale prase aby se v tech nadstavbach vyznalo. Pro bezneho uzivatele spis jen komplikace nez vyhoda2 - delat z nouze cnost, no nevim. Neschopnost Google donutit vyrobce k aktualizacim5 - v cem je absence plnohodnotneho automatickeho zalohovani telefonu vyhodou to opravdu nechapu - kolik lidi nejen tady na Zive brecelo kdyz ztratou/odcizenim telefonu prisla o veskera data. Resit zalohu dat ve vlasni rezii je mimo jejich shopnosti - sychronizace do cloudu to jednoduse a elegantne resi. Mela by byt defaultne zapnuta.
1) Prostě si vyberete vzhled / prostředí které je vám bližší, mě vyhovuje co má Huawei, případně stejně měním co mi vyhovuje nejvíc. Nyní mám Lightning Launcher který mi umožňuje neuvěřitelné kousky. Tapetu / Wallpapers mám dynamické, akvárko kde se mi prohání ryby, bublá voda, otvírá škeble a ze zhora prosvítají sluneční paprsky. Horní lištu s indikátory mám průhlednou, dolní lištu se systémovými tlačítky také. Jinak na ploše nemám nic, ani jednu ikonu. Tahem dolů mi vyjede lišta (ze shora) se složkami, kde mám skoro všechny ikony. Tahem nahoru mi vyjede lišta (ze zdola) s důležitými věcmi: volání, kontakty, složka s widgety, které jsou v složkách a roztahují se po dotyku ...2) Aktualizace si řídím sám, po zkušenostech ostatních se do nich moc nehrnu, nepotřebuji větší žravost či problémy, když mi většina aplikací jede i na starých verzích Androidu.5) Zálohování si dělám vlastními appkami na vlastní NAS. Centrální na servery / cloudy (Googlu) hrozí bezpečnostním průšvihem a nestojím o něj.
Názor byl 2× upraven, naposled 20. 5. 2020 23:34
1) Ale mnoho lidi si nechce vybirat, potrebuje neco, co uz zna z predesleho telefonu. Ne kazdej je hracicka a dela si z telefonu lunapark.2) To same5) jeste jednou to same. Lidi se nechteji starat o telefon! To je pro hracicky.
Kdo si nechce vybírat, ať používá to, co mu tam dal výrobce. A bude mu to fungovat úplně normálně. 😝
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 5. 2020 13:39
Jakma pouzivat neco, co v telefonu neni, nebo je umyslne upozadeno? Tim myslim zalohovani nebo treba synchronizace fotek do Google fotek... kazdy vyrobce si tam nacpe nejakou svoji galerii, mozna nabidne nejaky svuj cloud ale to je vse.
Chape, ze obycejnej clovek si koupi androida XY, pak si jde pro novej telefon, ale protoze je mu jedno co to je, vidi, ze tam je android, tak ocekava, ze ho bude v pohode ovladat a nebude se musit zase ucit neco novyho, chapes? To je cela pointa, ale Langer to samozrejme potrebuje dovysvetlit.
Jsem hračička. Pak za mnou chodí lidi co chtějí zapojit a nastavit box, TV, sat, PC, ...Ale popravdě na mém PC hledají jakoukoli ikonu i profíci (IT technici co mi upravují počítač, tedy hardware, v tom se zase nerad hrabu já, protože bych z toho udělal rádio) 😀
Už vás visím, jak budete pokud Google zavede automatické zálohování na gdisk, první řvát o kradení dat velkým bratrem a že nechcete aby vás Google šmíroval.
Je to prostě výčet bodů 1, 2, 3, 4.... Je to na webech celkem standardní věc.
Ano, ale moje řešení je lepší. Nemyslím si, že by po pojmenování - titulcích - ubylo klikačů. A kdyby se to řešilo tak, jak navrhuji, že by po kliku na titulek expandoval článek pod ním a po dalším kliku zase kolapsoval, s tím že nic jiného by se na stránce neměnilo, tak by to bylo přehlednější a i těch kliků byste měli víc. Načítat by se mohla jen stránka s titulky a loadovat (dohrávat) by se mohl jednotlivý článek / odstavec / kapitola až po kliknutí. Něco jako na diskuzních fórech "spoiler" (tedy bez toho dočítání).Jestli stále nechápete jak to myslím, můžete vyzkoušet na mém testovacím webu (ano, první načtení je delší kvůli videopozadím a kódováno prasácky, neboť je to na stránkách WIXu a jejich wysiwyg (= vizuál) designérem, také responzivnost jim nic moc neříká, takže rozhodně ne z mobilů). Už jsem dokopal i Excel aby se choval podobně (i s kurzorem ručička nad klikatelným titulkem, dokonce jsem v Excelu jako jeden z mála zvládl makra s parametry, což je proti přikázání MS 😀 ), skrývání obsahu a jeho expanze až v případě potřeby značně zjednodušuje a zpřehlední.
Názor byl 3× upraven, naposled 21. 5. 2020 17:56
Hm... omezenost je jako plus kam jsme se to dostali. Dříve jsme chtěli svobodu, teď to vypadá, že bojujeme za její omezení. Každý mobil by měl mít možnost si nahrát svůj OS, nahrát si svoje aplikace či změnit si vzhled.
Pokud si takove zarizeni najde svoji minoritni skupinu zakazniku, treba se nekomu vyplati vyrabet... ale pro vetsinu, ktera je hlavni kupni silou je to absolutne nezajimave. Chteji hotovy produkt a ne nejake "dodelej doma" zarizeni. A unifikace rozhrani/aplikaci neni na skodu - opet, bezny uzivatel neni aspon zmateny kuli tomu ze vyrobce Andoid telefonu musel za kazdou cenu zmenit logiku menu nebo vychozi aplikace.
Běžný uživatel toto vůbec řešit nemusí. Je zvyklý na Samsung a je ho nástavby, koupí si další Samsung a má to samé (v novější verzi). U jiných výrobců jse to stejné.Tyhle rozdíly mezi výrobci řeší akorát nadšenci, co se vrtají v telefonech celé rodině a nebo mění ty své jako na běžícím pásu. Normální člověk koupí a používá.Nechápu ten kult jednoduchosti Apple. Ten vychvalují hlavně ti, co dřív používali nějaký levný šunt se starým Androidem. Potom si koupí o 15k dražší Apple s aktuálním systémem a jsou hotoví z toho, že to funguje. Naopak znám několik lidí, co na Apple přešli z lepších telefonů a ti z toho moc odvázaní nejsou.
Jenže to není úplně tak pravda. Samsung jsem používal od S3, poslední byl S8. Těch systémových změn rozhraní a vzhledu za tu dobu nebylo úplně málo. Zároveň s tím rozdílů v rozhraní mezi iPhonem 4 a současným 11 Pro je pár. Vše zásadní je stále na svém místě. To co tvrdíš platí naopak většinou u lidí, kteří o iOSu jen slyšeli a nikdy jej delší dobu nepoužívali.
To přeci u Androidu není takový neřešitelný problém. Však si nahrajete třeba Nova Launcher s ikonami Mint či jinými a máte stále stejné prostředí ve všech mobilech. Takto to mám nastavené u mamky v důchodu a zvládá to obstojně. Samo jinak bude vypadat aplikace fotoaparátu apod., ale podstata je stejná.Uvažuji, že záleží na uživateli jestli chce rozvíjet svoje mozkové buňky nebo používat stereotypní věci a zakrnět. Vidím to u sebe v práci.
Kdyz vas to bavi se v tom stourat a ruzne to pytlikovat a placat dohromady. Me to bavit v jiste dobe prestalo a presel jsem s mezikrokem na Windows Phone z Androidu na iOS, resp. postupne na Apple ekosystem a jedine ceho lituju ze jsem to neudelal drive.
Asi se nechápeme. Jednoduše si systém naladím podle svých představ a pracuje mě do rozbití mobilního přístroje. Cca. 6 let a více. Jistě, člověk hledá pro sebe lepší volbu, kterou ovládá a umí. A tu jste našel. To je v pořádku. Osobně nemohu nic říci o iOS, jelikož ho nepoužívám. Co si představujete pod pojmem ekosystém? Něco mě říká, že by to mělo být asi použití systému od jednoho výrobce jak mobilu tak pc či hodinek?
Řešení v podobě launcheru je jen polovičaté řešení a mění v podstatě jen vzhled co je vidět na první pohled a to jsou ikonky a jejich rozložení na ploše a pár dalších drobností, ale různá nastavení a jejich rozložení, chování a logiku systému už launcher neřeší, protože ani nemůže. Takže je to sice pěkné, ale jen takové vnější pozlátko co nic moc neřeší.Ze Samsungu žádnou dodatečnou aplikací prostě čistý android nelze udělat a stejně ani naopak...
Jde používat i svoji aplikaci fotoaparátu, sms, klávesnici apod. Na různorodé nastavení se dá zvyknout. To hlavní co člověk používá je stejně podobné. A nakonec je dobré si občas trošku změnit stereotyp.
No to by to dopadlo. Všechno roz*ebaný, polofunkční a člověk by nedělal nic jinýho než že by řešil proč tam zase něco nefunguje. Děkuji nechci. Není svoboda jako svoboda....
Jako sorry precetl jsem hned první důvod a nesouhlasím. To ze každý výrobce má "jiny" android a ovládání a funkce jsou ruzne, povazuju za velkou výhodu androidu. To je jak v restauraci: různé pivo, jidlo, kvalita obsluhy, WC, každá restaurace je jiná, nelíbí se mi, tak tam nejdu. No a pak tu máme fastfood jednoho řetězce, kde je vše na stejném místě, stejné suroviny, obsluha mluví stejne, omezeny výběr produktů a služeb. WC pořád stejně voňavé(to mi nevadí) :)) Takže další důvody už nečtu.
Jenze kdyz hospoda chce vymenit pivo za jiny (klidne od stejnyho dodavatele) tak vymeni sudy a jede dal. Tady je to silenstvi a jen problemy. Clovek pak muze mit i 3 aplikace na SMS, volani a fotak, ale pouziva jen jednu.
No a? Ty, co nepoužívá může odinstalovat (v případě předinstalovaných) zakázat. Já v tom problém nevidím.
Jenže to už s uživatelskou přívětivostí nemá nic společného. Záleží na každém. Osobně to považuji také za nepřijemné. Někdo si vybere vysněný dům i s jeho údržbou z katalogu (iOS), někdo si raději koupí polotovar a dostaví sám... bohužel často i včetně jeho údržby.
Mě se třeba nelíbil launcher, tak jsem si tam dal jaký chci a který se mi líbí. Na jabku máš smůlu. V tvé terminologii: pokud se ti nelíbí, že ve tvém vysněném domě nejsou v podkroví okna, tak si je tam prostě nedáš (a jiný dům k dispozici není)
Zabudas na jednu vec. Ked Apple nieco zmeni - musis sa s tym zmierit preto ze na telefone s iOS nemas k dispozicii inu moznost - ako keby si u toho katalogoveho domu nemal moznost ani posunut par priecok (co je u kat. domu vzdy samozrejme mozne).Ked nieco zmeni Google alebo vyrobca tvojho telefonu v Androide, mas moznost to nahradit. Napriklad mne nevyhovuje (mam tel. s Androidom) default aplikacia SMS, tak som si nainstaloval inu ktora mi plne vyhovuje. V buducnosti prejdem k inemu vyrobcovi - zase si tam mozem dat presne tu istu aplikaciu na SMS.Este vyraznejsie je to s launcherom (aj ked tam ja osobne pouzivam default). Napr. nova lanucher mozem pouzit napr. na Xiaomi, a ked si kupim novy Samsung tak ho tam mozem pouzit tiez. Tak ze paradoxne sa moze stat ze prechod od jedneho k druhemu vyrobcovi Android telefonu je hladsi ako prechod od jedneho iPhone k druhemu (resp. od jednej k druhej verzie iOS).
Názor byl 2× upraven, naposled 21. 5. 2020 16:52
Tohle je fajn, dokud někomu nemusíš dělat podporu a nemáš stejné zařízení
Ja som nikdy nepotreboval, aby sa niekto iny vyznal v mojom mobile alebo PC. Dokonca si to neprajem. Asi 12 rokov nemal ani sysadmin pristup na moje firemne PC (linux, sifrovane disky) a nestazoval si. Urcite to nie je pre kazdeho ale brat ludom moznost prisposobit si svoj vlastny nastroj by bolo pre Android cesta do pekiel. Ten trh uz ma pod palcom niekto iny.
To jo, ale problém je to opačně: poskytovat podporu lidem, kteří mají jiný Android. Když podporu nemusíte poskytovat, může vám to být jedno.
článek ani nečtu, ale připadá důležitý napsat že z těch kotev, zamrzání/rozmrzání pekla a klikání po jedný větě už pumpuju na blití.
Amen 😀
Tento článek je na místě, touto dobou měl Google každý rok keynote, kde oznamoval nový Android.U Androidu mně také vadí, že tam Google nechce dát PC-Mode, i když to již 2 roky běhá krásně na Chrome OS u tabletu,Nesouhlasím s čtenáři.Myslím si, že je třeba, aby Google udělal jeden OS pro vše, tedy pro mobily i notebooky.Kam se poděla ta Fuchsia?
Dejte to do jednho sloupce jinak to nečtu.
To te mozna zachranilo
Tuto možnost testujeme v rámci Živě Lab, což jsou funkce na webu navíc dostupné předplatitelům Živě Premium. Můžete to zkusit 😉
Hahaha
Člověk už nedoufal, dlouho to nepřicházelo, ale ONO to přišlo. Kotvy jsou zpět! Děkuji karanténě a okurkové sézoně za návrat tohohle fenoménu.
10 kotev ktere tahnou zive.cz ke dnu:1. kotvy2. reklamy3. bateriove fata morgany4. mizerny a pomaly preklad clanku od jinud...nekdo pokracujte prosim me uz to neba 😀
a předplatné...
Kapitoly. Ať o kotvách nebo bez
5. premium6. biele pozadie vecer7. neoznacene reklamy na jabko, ako tento clanok
6. zapnete si to u sebe. navic to kazi oci
Lol, co z toho je reklama? Víte vy vůbec, jak reklama vypadá?
5. Premium je volitelné, nenutíme. Standardní obsah Živě zůstává tak, jak byl. S Premiem dostanete něco navíc.6. Třeba právě optimalizovaný tmavý režim na webu7. A kotvy na Apple byly podle vás zase neoznačená reklama na Android? 😀😀
Lžete. Dříve byly recenze Tomáše Holčíka normálně přístupné všem. Já neříkám, že mám problém vám těch 50 korun dát, ale aspoň tu nevykládejte pohádky. Neplatící uživatel rozhodně o část obsahu přišel.
Zrovna recenze Tomáše Holčíka jsou stále přístupné, k dispozici je kompletní video, na kterém jsou postavené. Předplatitelům k tomu přidáváme kompletní výsledky měření.Jediné články, které jsme pod Premium přesunuli, je seriál Programování elektroniky. Současně ale v otevřeném Živě vydáváme víc článků než dřív.
Drive (nez to prevzal polesny a vy), byly podobne clanky na zive standard.
Jste tady s námi na Živě sice velmi dlouho, ale já ještě déle, takže nevím, jestli si to pamatujete. V každém případě to, co bylo na Živě před 15–20 lety, by se vám dnes asi nelíbilo. Však zalistujte v archivu, máme tady všechno.
Právě dnes vyšla recenze Tomáše Holčíkahttps://www.zive.cz/clanky/rychle-a-nenapadne... ve verzi Premium.Za pár kvalitních článků od 2 autorů (ještě Kuba Čížek) se Premium nevyplatí. Navíc zatím mám k dispozici předplatné Computeru (2ks do zaměstnání). I tam ale začínají převládat názory, jestli ho nezrušit. Poslední dobou, v souvislosti s neprovázaností předplatného časopisu a webu, o něco více výrazné.
Redaktoři Živě budou psát články pro Premium, nenecháme to všechno na Computeru. Akorát to budou věci, které by se dřív na webu pravděpodobně neobjevily, jako tento test routeru.Jestli se vám předplatné vyplatí nebo ne, to musíte zvážit sám.
bhahaáááíáíéáíééáí těch ikonek u nicku.. lol? něco navíc? kopřivku leda B-]co to sou kotvy? degenština? B-]
5. Tak verim, ze to tak zostane a nebude sa presuvat bezplatny obsah postupne na premium.6. Tymto nepriamo nutite ludi platit, normalny rezim nie je normalny, je to ako vysoky kontrast, urceny pre ludi s poruchami zraku a nie pre beznych ludi, toto pri dnesnych displejoch s vysokym kontrastom je ako za trest, to je ako ked na ceste na vas niekto zapne dialkove svetla a povie, ved sa nemusis pozerat, mozes zavriet oci.Nechapem preco prave tmavy rezim je spoplatneny, su rozsirenia na vytvorenie tmaveho rezimu, ale kvoli jednej alebo dvom strankam to nema velky vyznam pouzivat, no zvazujem to, len vase stranky nebudu vyzerat idealne, ale aspon nebudu vypalovat oci.Pouzivate pre tmavy rezim uplne cierne pozadie a pre text uplne bielu? Nie, lebo by to vyzeralo strasne, tak preco pri svetlom rezime to tak robite?7. Reagoval som na tento clanok, to nie su realne problemy, ale umele, same nezmysly a vymysly.- "Slabá podpora školství" - mate pravdu, mala by byt zlava pre skolstvo, ups, ale Android je zadarmo, to chcete zlavu z 0 korun??- "Levné a nevýkonné telefony" - pozor, aj Apple uz ma "lacny" mobil, to uz nemoze byt kotva pre Android, aj ked ten lacny Apple je 10x drahsi. Vlastne, co ma Android spolocne s HW? To je chyba mobilov a nie OS!- "chybějící aktualizace" v bode 2 a "Neustálé změny" v bode 7, tak sa rozhodnite, ci su kotvou zmeny, alebo ich absencia.- "Grafické nadstavby a nejednotnost rozhraní" - jasne, ale keby dlho nic nemenili, tak by bol problem, ze je zastaraly vzhlad.- "Závislost na Googlu", jasne, Android je zadarmo, Google nie je zadarmo, to je kotva, ale ze iOS cely nie je zadarmo, to problem nie je?Skratka je tu dvojaky meter, od Androidu sa ocakava, ze bude dokonaly, zadarmo a este aj to, ze zakazu predavat lacne mobily, taky Windows nie je zadarmo a tiez nedokaze zakazat vyrobcom, aby predavali lacne pocitace a notebooky.
5. Ještě před rokem nebylo premium na ŽÁDNÉM webu a najednou je nutné? Myslel jsem že redakce žije z reklamy.7. Apple má taky spoustu kotev. V některých ohledech kulhá za konkurencí i přes 10 let. Třeba inženýři z Apple teprve vloni objevili SD kartu, kterou měly Nokie už v roce 2008. Dále třeba vázanost MacOS na předražené macbooky nebo ten jejich slvaný platební systém pro mikrotransakce. Spotify z tohoto důvodu mělo "Apple příplatek", tedy přirážku 30% k ceně Premium pro všechny co mají iphone.
Mě by zajímalo, kolik lidí to tu čte:1. BEZ DOPLŇKU2. S DOPLŇKEMKdyby z nějakého důvodu nefungovala var. 2, ani sem nepáchnu. Množství a způsob reklamy má své meze, v podstatě kvůli serverům CNC a jednomu nejmenovanému zpravodajství to používám.
Podíl lidí blokujících reklamu není zase tak hrozný. Víte, že v rámci Živě Premium můžete mít web oficiálně bez reklam? https://www.zive.cz/premium/sc-1628/
Přidat platby nestačí. Chybí vám kvalita ve všech směrech, nezávislost.
Reagoval jsem na příspěvek týkající se reklamy. Kvalita je celkem subjektivní hledisko a je nám samozřejmě jasné, že nemůžeme vyhovět každému.
Já živé používám jako test na blokování reklam nebo když to instaluju u někoho tak to předvádím na živé. Cnews se na mobilní opeře i v brave úplně kouslo a otevíral jsem ho proto ve Firefoxu beta ^_^
Na této straně mi AdBlockPlus vyčíslil 102 zablokovaných prvků 😉
mně jen 24 jakto? B-]
24 když píšeš odpověď 😀
Doplněk jsem používal a pak jsem ho zrušil poté co se každý druhý web nenačetl.
Tohle by měl být premiový článek:)
Děkujeme za tip, třeba příště 🙂
Neměl, protože neobsahuje prémiovou informaci. Je to seznam bolístek, ale nikde není ani slovo o dopadech. Titulek článku zní "Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu".Jak se to projevuje? Poklesem uživatelů? Poklesem tržeb? Vyšším počtem napadení viry? Poklesem zákaznícké spokojenosti? A to se projevuje jak? A jaká jsou opatření? Na úrovni platformy, na úrovni výrobců...Ani slovo.Takže díky za seznam problémů (hezky sestavený), ale to je tak vše.
Jeste ze tech kotev neni 20, to by se clovek uklikal...
A teď si představ že jedno CSS to vrátí zpátky a pohodička a nemusim se tim rizptylovat a mohu ndavat na googe kotvy
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.