Anonymizovaný
27. 6. 2012 • 11:15

Hádáte se o nesmrtelnosti chrousta, věštíte z křištálových koulí a používáte argumenty vycucané z palců u noh. Jak čtenáři, tak autor. Fakta jsou přece zřejma a prokazatelná. Surface není na trhu a nikdo neví kdy bude. Není známá cena, konfigurace, prostě nic. Vzhled tabletu není sexy v porovnání s TOP konkurencí. Ultratenká klávesnice krytu je trefa do černého a je to skutečný, reálný přitahovák. A to je vše. A jsou to fakta. Uvažovat o tom, jak se budou líbit Windows s Metrem je věštění. Notabene i negativní reklama, která o Metru běží v éteru, je přece sakra reklamou a víceméně každý je v podstatě zvědavý, jaké to bude. To jsou mnohem cennější výsledky, než ticho o Androidu. MS potřebuje jako sůl mediální humbuk a - je tady. profesionální klientela tablety iPad používat umí, nic na tom není a umožňují profesionální použití v jakékoliv obvyklé profesi. Sám jej mám právě na práci. Autocad, office aplikace, zpracování fotodokumentace, čtečka všech profi formátů, kreslení v reálném čase do dokumentů, prezentace a td. Originál MS Office je už také na spadnutí, schválně co bude dřív, jestli MS Office pro iOS, nebo tablet Surface 🙂 MS velmi správně nic jiného nezbývá a musí do toho jít i když to zatím moc neumí. Má na to zatopit nudnému Androidu, protože i Tablet nakonec vždycky DĚLÁ operační systém. iPad (Apple) není žádná móda, takže teorie o omrzování jsou naivní kecy. Prostě uvidíme. Já dávám MS s Metrem větší šanci, než Androidu. Protože rozhodně není nudný, je zajímavý, je naprosto jiný a to vše má moc rozhodnout i tak na první pohled ztracený souboj. A kéž by už MS koupil tu Nokii. Nechápu na co pořád čeká.

matusco
matusco
22. 6. 2012 • 13:22

"....supersporťák nemůže nést jméno výrobce betonových panelů."Autorovi odporucam precitat si cosi o historii znacky Lamborghini. Napr.: (zdroj: wikipedia).
"...Ferrari responded, saying that he (Lamborghini) was just a little tractor maker, and could not know anything about sports cars."Suhlasim s ostatnymi diskutujucimi - tento clanok mal byt na blogu autora. Nie na webe servera informujuceho o IT. Aj u mna je to ta povestna "kvapka" - koncim. Skoda. Zvykol som sem chodit rad, ale mam rad objetivitu, ta mi tu v poslednom case velmi chyba... 🙁

djrhedy
21. 6. 2012 • 19:25

Jenom krátkou vsuvku. Pan Hlavenka snad píše dostatečně dlouho na to, aby se vyvaroval trapným hláškám typu: "prodá se toho celkem tak 10 kusů". Proboha klidně kritizujte, ale VĚCNĚ a nevkládejte do toho svoje trapné vyhraněné názory na úrovni puberťáka. Sorry. :-/

iChUdY
iChUdY
21. 6. 2012 • 13:41

Reakce přispívajících diskutérů pod tímto článkem krásně odráží stupeň oné specifické gramotnosti, kterou jim vypěstovali autoři webů jako jsou živě.cz apod. Gratuluji.

Karel Jiný
21. 6. 2012 • 10:57

ad 1) pozdě není
ad 2) oznámení sice nepatřilo k nejlepší, ale pochybuju, že by slyšitelný větrák odrazoval spoustu lidí od koupi, pokud by neřval jak motorovka
ad 4) Surface má windows 8, jeho hlavním zdrojem aplikací bude port z x86 na ARM, nikoliv malí vývojáří, je to i jeho největší síla, a dle mě nevětší síla jakéhokoliv dosud uvedeného ARM tabletu, o Surface pro s i5 nemluvě!
ad 5) iOS a Android fungují sice telefon -> tablet, ale Surface bude fungovat počítač -> tablet, a kolik lidí má počítač s windows, a kolik lidí má telefony s iOS a Androidem? Myšleno lidí s dostatečnou finanční situací pro koupi tabletu
ad 6) Uvidíme, zda MS přinese nějaké vývojářské kity pro Windows 8, do té doby bych nehodnotil. Taky se může programování i bez kitu vlivem změn v systému zjednodušit
ad 7) Tablety s androidem se i dnes prodávají pod dva tisíce, ale pokud si uživatel nekoupí kousek alespoň za 7 tisíc, tak je to zbytečný krám, který se hodí akorát tak na záchod na internet...
ad 8) ??? Microsoft neznamená nic? Redaktor má z microsoftu zřejmě nějaké komplexy
ad 9) Xbox vyhrál díky jiným věcem - byl první, je celou dobu levnější (dlouhou dobu se PS3 prodával i za násobky cen Xboxu), měl levnější média (warez se činí), jeho výkon zpočátku byl velmi dobrý na tehdejší hry (kdo se podívá na hry z brzké fáze prodejů, tak rozdíly Xbox-PS jsou malé, i když už nějaký ten rok nestačí ani PS ani xbox na PC)

pulpivo
21. 6. 2012 • 0:05

A teď jeden ze života:Vedení otravovalo, že chce iPady a tak se jich pár koupilo. Někdo jim to někde ukázal jak je to super a naše IT argumenty, že je to jen záchodová záležitost nebrali v potaz. Pak jsem musel poslouchat řeči typu, že ta a ta aplikace tam nefunguje. Proč se nemohou koukat pomocí multicash aplikace do všech 20 bank najednou. Proč se nemohou koukat na statistiky telefonní ústředny a koukat jestli jim operátoři makají. Proč se nemohou dostat na ty a ty stránky, protože ty fungují pouze na IE. Ve finále jeden ipad ležel 14 dní na záchodě 😀 Jeden jsem viděl zaprášený u PC a na něm hrnek od kafe.Taky jsem zažil pár obchodníků co hned ve dveřích vytasí ipad a když pak po nich chci zápis porady, nebo jednání, tak se ho většinou ani nedočkám. U obchodníků s tužkou a blokem se mi tohle stává málokdy.Tohle zařízení pokud nepřestřelí cenu jako-že asi přestřelí, tak uspěje. Moc času na záchodě netrávím a do postele se chodím vyspat, nebo s...it a tak pro mě ipad neměl důvod. Ze Surface už bych mohl dělat pokud to nějak MS nepokálí prakticky to samé co na PC. Ještě otázka jestli win 8 pro s fullhd na tak malém displeji zvládne tyto korporatni specifické aplikace zobrazit.

Shockwawe
20. 6. 2012 • 23:05

Velmi mne zarazilo, jak autor může napsat, že Xbox poráží Playstation? V životě jsem nečetl větší blábol!

Pavel Šimek
20. 6. 2012 • 22:12

No nevím, jestli až si budu za rok vybírat tablet, tak si řeknu: "Ach ne, příliš pozdě a představení bylo otřesné". :)

JamesBlond
20. 6. 2012 • 22:08

S panem Hlavenkou prevazne souhlasim i kdyz jde zretelne o clanek zamerne provokativni. Microsoft se nam tohle snazi prodat uz vic nez 10 let a celou tu dobu to vubec nikdo nechce. Co nabizi Surface oproti Tablet PC ktere tlacil Bill Gates? Tablety nejsou na praci ale pro zabavu a maximalne lehke kancelarske vyuziti + nejake vertikalni vyuziti typu doktori. Dokud MSFT nepochopi ze k praci je treba plnohodnotna klavesnice a poradny displej a bude se snazit o kompromis bude to produkt na houby.

MischeLL233
20. 6. 2012 • 21:43

Na více webech jsem četl názor, že Microsoft uvedením tabletu pod vlastní značkou ohrožuje své partnerské OEM výrobce, ale já bych to tak neviděl. Google taky vyčítali, že představil vlastní brandované telefony řady Nexus a všude se psalo, jak to ohrozí prodeje ostatních výrobců, ale nakonec se splnilo to, co Google zamýšlel a Nexusy se staly pouze referenčními zařízeními, na kterých mohou vývojáři vyvíjet aplikace pro nejnovější verzi systému a pro výrobce HW ukazují směr dalšího vývoje. Microsoft se tedy vydal podobnou cestou. Sice zařízení přijde na trh se zpožděním (nejspíše aby neohrozil prodeje OEM partnerů), ale rozhodně ukazuje ostatním výrobcům, kam by měli směřovat další vývoj HW. Určitě ale bude zajímavé, jak si povede Surface v konkurenci Transformer Booků od Asusu, či podobného řešení od Lenova a Aceru.

Pavel Matějka (Pety)
Pavel Matějka (Pety)
20. 6. 2012 • 21:40

Mně to připadá, jako by se pan Hlavenka ožral - jako pivní hospodské bláboly. Asi nejsem dost cool, abych jásal nad něčí ignorancí...

nameless1
20. 6. 2012 • 21:10

Popravdě při děsivém přístupu Googlu k firemnímu použití - třeba kvůli tomuto se s Android tablety na intranet obvykle nepodíváte - a nebude se s tím nic dělat ani do budoucna a takových problémů je víc
http://code.google.com/p/android/issues/detail...
má Microsoft v korporacích docela šanci.

Shvecik
20. 6. 2012 • 20:58

Vypada to moc hezky, ale popravde neni to podobne ipadu ? 😀 cerny ramecek kolem displeje, ohybatelny obal 😀 ale ne ted vazne, myslim ze MS ma sanci uspet, hlavne s plnym systemem, ale az tam nebude nutny ventilator a cena se bude pohybovat kolem 20 000,-kc a i tak to bude dost, ale pokud bude cena kolem 30 000,-kc tak stim asi diru do sveta neudelaji....a mit vahu kolem 500-600g a ne 900g

david.rath69
david.rath69
20. 6. 2012 • 20:56

založte někdo na Google + nebo Facebooku nějakou Anti-Zive a všechny ty věci a faily tam budeme dávat postupně, třeba čížkův článek o tom, že v Severní Americe budou pokutovat lidi co po ulici choděj s mobilama a ty další a další, za chvíli to bude přetejkat článkama

jakub madar (ku8ec)
20. 6. 2012 • 20:42

Myslím si že sa tablet od windowsu bude predávat. Jednak si každý myslel u i-phone že je tablet kravina(čo je každý tablet podla môjho názoru) ale hlavne sú ludia rozdelený na dva tábory- Microsofťákov a appleťákov. Množstvo prívržencov microsoftu je podla môjho názoru aspoň dvojnásobné. Okrem toho Bude na tablete od microsoftu určite možné vyvíjať vlastné aplikácie v nejakom programovacom jazyku napr GML. Takže množstvo aplikácii za rok určite predčí množstvo aplikácii na apple doposial.

Milan Křepelka (cicobasket)
Milan Křepelka (cicobasket)
20. 6. 2012 • 19:46

Úkol byl jasný. Sesmolit článek co přinese co nejvíc kliků.

Fuzi
20. 6. 2012 • 19:31

Podle mě zbytečný a příliš zaujatý článek (autor nemá rád Microsoft?). Ano, prezentace mohla být obsahově plnější, ovšem ta hlavní koncepce zazněla, pokud o toto má někdo zájem, tak si rád počká na detailnější informace. Produkt se mi jinak líbí a podle mě by úspěch mít mohl. Záleží samozřejmě na ceně kompletu.

Sedoch
20. 6. 2012 • 19:27

Můj dojem,
Mluví se o post-pc éře.
Možná retro dojem ale bez RJ45, další zařízení jen pro usery, škoda:-/

Moonraker
20. 6. 2012 • 19:27

Děkuji Zive.cz že mi konečně objasnilo co je za web a jakym způsobem vznikaji články a proč jsou tolik kritizovány, tohle je humus, skandál, bulvár,
PS : kdy se stane vaším šéfredaktorem Pavel ŠAFR ? ten dement z Blesku, už zmrvil 4 redakce

Richard Muska (ovi77)
20. 6. 2012 • 19:11

Autor pise sprostosti. Podla mna je to podareny tablet a obal s klavesnicou a touchpadom dokonale nahradi notebook, co vela uzivatelov PC chce. Budu tam mat to co doma na desktope s tym, ze si to mozu brat vsade a s dobrou vydrzou (hadam). Som zvedavy na cenu a dostupnost. Jediny dovod, preco tento tablet mozno neuspeje bude ten, ze microsoft ma zlych zakaznikov. Vacsina platiacich su firmy a zvysok ich software kradne a nemyslim si, ze si tablet kupia, skor si za tie peniaze kupia "namakany" notebook z ktoreho nosenia im odpadne rameno po pol hodine. PC uzivatel jednoducho nedospel a to je najvacssi uraz Microsoftu. Uvidime...

Karel Veselý
Karel Veselý
20. 6. 2012 • 19:08

Doufam že to myslíte jenom ze srandy protože takovou hromadu sraček jsem dlouho nečetl. To nedokážete pochopit že je spoustu lidí který nevybíraj věci podle toho jestli jsou super cool nebo ne? Podle mě je tohle první pořádnej tablet se všema funkcema který to má mít a navíc od velký firmy která má zkušenosti a bude to aspoň částečně kompatibilní se stolníma PC. Úspěšnost je zaručená. B-]

redmond
redmond
20. 6. 2012 • 19:08

suhlasit mozem len s bodom 1 a 7.
1, Příliš pozdě
2, fetujeme.cz (sk)
3, fetujeme.cz (sk)
4, fetujeme.cz (sk)
5, fetujeme.cz (sk)
6, fetujeme.cz (sk)
7, Windows 8 nebudou triumfem
8, fetujeme.cz (sk)
9, fetujeme.cz (sk)
10, fetujeme.cz (sk)1, ano MS prisiel s tabletmy neskoro, trh uz je z vacsej casti nasyteny - tak ze predajnost bude tvrdy boj
7, Windows 8 nebudou triumfem - nebudu vsak doteraz kazda verzia po uspesnej bola na pipu a schopna az ta dalsia

Anonymizovaný
20. 6. 2012 • 19:05

chudak Hulan, urcite teraz v garzonke peni od jedu a radsej sa snazi odreagovat nastavenim pasce na mysi 😃a tak trochu pridam aj ja: http://www.rouming.cz/roumingShow.php...

cabman
20. 6. 2012 • 18:30

PRO SPOUSTU LIDÍ BY MOHL BÝT PRÁVĚ KLASICKÉ USB DŮVOD KE KOUPI.... a autorovy článku děkuji za nic.

Milan Štěbel
20. 6. 2012 • 18:26

BAN - VŠEM BYCH VÁM dal BAN vy debiIové, nevážíte si článků ani diskuzí, navážíte se do autora tohoto článku, jeho článek je jeho názorem a názorem redakce, založený na zkušenostech ! Nikdo, opakuji nikdo vás nenutí to číst, vyjadřovat se, ale ono ne, musí se na tom najít něco jak autora shodit a překroutit to !
A všechno se dá otočit nebo překroutit, když se chce !
Nikdo vás to tady nenutí číst, tak když vás to nezajímá tak jděte s kecama někam, třeba do pr . . !

likeordie
20. 6. 2012 • 18:08

7 důvodů z 10 je blábol. Ty ostatní jsou tak očividné, že je zbytečné o tom napsat článek.Vlastně gratuluji autorovi, že takový podprůměrný článek přitáhl tolik pozornosti, měl by dostat přidáno.

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2012 18:17

Jiří Beran (bebanek)
Jiří Beran (bebanek)
20. 6. 2012 • 17:56

Už se těším až si všichni diskutující koupí svůj Surface a napíší recenzi o tom jak jsou se svým zařízením spokojeni. Surface dopadne stejně jako Nokia s WP7. Pár lidí si to koupí, ale díru do světa s tím neudělají.
V dnešní době je už opravdu pozdě začínat s něčím takovým.

Sandor
20. 6. 2012 • 17:35

Zaveštím si trocha aj ja. Ak sa splnia predpoklady autora a výsledku tohoto konceptu vidím dosť krušné chvíle pre Microsoft. Ono totiž toto bude mať dalekosiahle následky. Mojich 6 dôvodov prečo microsoft stratí prvesnstvo v operačných systémoch pre desktopy v korporátnej sfére
1. Nutnosť programovať viacplatfomové webové aplikácie z dôvodu rozmachu iphonu a androidu postupne zníži nasadzovanie technológií microsoftu
2. Neexistencia konkurenčných produktov (predpokladám, že tablet s W8 nebude k dispozícii) spôsobí odliv vývojárov a zníženie konkurencie schopnosti vývojového prostredia .net
3. Inovácie apple (retina, icloud) spôsobia výrazné zaostávanie produktov microsoftu pre nekorporátnu sféru. iCloud síce zaostáva ale pripravuje sa nová verzia kde ak to bude fungovať tak ako je predpovedané tak to bude bomba. Retina vo svete windows môže byť tak vo Windows 9
4. Postupné nasadzovanie cloudových riešení vytlačí z korporátnej sféry môže mať ďalľí vplyv na produkty microsoftu. Nie len microsoft totiž ponúka cloud. Pri cloudových aplikáciách sa pritom dbá na multiplatformovosť.
5. Cenová politika microsoftu platba za OS vs cena za Android výrazne znevýhodní microsoft. Ak nastáva doba kde nový OS bude k dispozícií skôr ako príde k morálnemu zastaraniu hardware takáto cenová politika nemá zmysel.
6. Pre microsoft office rastie konkurencia v cloudových riešeniach od Google a Apple. Ak niekto bude tvrdiť, že sa to nedá porovnávať tak ano nedá. Office je určite prepracovanejší balík ale z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť že býva nasadenie office málo kedy efektívne. Buď svojimy parametrami výrazne prevyšuje nároky klienta, alebo s čím sa stretávam v korporátnej sfére častejšie, je použitie výkonovo nedostatočné.
Tak a máte to!
Budúcnosť vidím tak, že už nebude microsoft stratí prvenstvo v OS. Musia fakt zamať ale vidím to blede.

Patto.SK
Patto.SK
20. 6. 2012 • 17:35

nedalo mi to nenapisat komentar ... zive.cz som bral ako fajn IT portal ibaze clanky tohto typu moj pohlad strasne menia k horsiemuniesom ziadny zastanca Micsrosoftu (nepouzivam WP a pod) ale z tohto clanku je strasne cistit odpor k Microsoftu od autora (aspon u mna). Ked som precital nadpis clanku tak som bol strasne zvedavy ake su to dovody ale zistil som ze autor len pravdepodobne chcel vydtorit bulvarny clanok alebo je hlupak. OK. S niektorymi bodmi by sa dalo suhlasit (na niekolko percent) ale hlavne nie s takou vaznostou ako je to prezentovane v clanku). Stacilo mi precitat "skočit z mostu" a mal som dostVyjadrim sa len k tym podla mna (osobny nazor) "nadebilnejsim" nazorom (pretoze inac by som mohol napisat o tom dalsi clanok) a to:4. "Třetí velký ekosystém?" ... prepacte ale len hlupak moze napisat, ze Windows (ano bude aj tablet x86 aj s normalnym desktopom) nema ekosystem, resp. ze zacina odznova6. "Pro Windows se obtížně vyvíjí" ... netvrdim ze som profesionalny programator ale uz dost rokov programujem a skusam rozne jazyky, platformy atd ... a moj skromny nazor je, ze C# a .NET spolu s Visual Studiom je zatial pre mna to najlepsie s cim som sa stretolS jedinym s cim by sa dalo suhlasit je, ze 8. Microsoft není sexy ... aj ked nechapem preco? .... zrejme je to tym, ze Microsoft v oblasti OS je dlho pouzivany a ludia sa chceli odlisit tak si kupili jablckaMna osobne tablet zaujal a pride mi "sexy" (uvazujem aj ze si kupim) a pozeram ze aj inych preto som nepochopil tento clanok. Jedine co ma napada je ze zive.cz pozera len na navstevnost (ked si to vezmeme tak clanok je "uspesny" -> vela ludi komentuje) a kasle na KVALITU a radsej pise BULVAR.

Pejvl
20. 6. 2012 • 17:28

MS podráží partnery? Ten tablet snad taky vyrábí nějaký partner, jen nebude vidět jeho značka. Navíc tablety s W8 chystá plno dalších výrobců 😉

Jaroslav Reznik (Rezza)
Jaroslav Reznik (Rezza)
20. 6. 2012 • 17:21

Ja vidim jeden problem - a tou je ta schizofrenie dvou typu tabletu. Jeden bude Windows, ale vlastne na tom Windows nepobezi a ani klasicke aplikace (coz je minus), druhy bude Windows (oproti prvnimu plus), kde ale pobezi klasicke aplikace, ktere ale nebudou moc pouzitelne a jsem u prvniho... No uvidime, zivot je boj ;)

armykcz
20. 6. 2012 • 17:20

A to jsem si myslel, že čtu nezaujatej web 😃 takovej naivní blbec jsem byl.
Konečně vidim výrobek od Microsoftu, co podlě mě má aspoň nějakou šanci.
A jsem si docela jist, že Microsoft nesestřelil Sony svým xboxem. Jen všichni čekali, že PS3 dosáhne stejných výsledků jako PS2 (obrovský úspěch) ale to se né úplně stalo. Za to X360 se oproti minulé generaci zvedlo.
A jen doplnim, že Apple jen tak z mˇody nevýjde, kdyby začali dělat iRohlik, tak vám zkrachuje polovina pekáren.

odstraneno18865
20. 6. 2012 • 17:06

Nelze než prakticky ve všem souhlasit. Samozřejmě ani autor netvrdí, že se jedná status, který se musí naplnit, vše rozhodne trh.
Faktem je, že tablety s Windows (nikoli s nesmyslem WRT) na trhu chybí, jako alternativa k notebookům a netbookům (resp. v rozumné spotřebitelské cenové hladině), ale rozhodně nemůže zaujmout roli &iPadu, nejedná se o stejný trh. Ale překrývá se.

Martin Zikmund
Martin Zikmund
20. 6. 2012 • 17:03

1) Nesmysl. Trh s tablety se teprve rozjíždí, navíc tohle není tablet, tohle se dá nazvat minimálně Tablet2.0., ostatní platformy proti možnostem Windows 8 blednou.
2) Oznámení bylo brilantní, to že spadne zařízení s beta hardwarem na kterém běží beta software na kterém běží beta prohlížeč není nic, co můžete brát jako fail. A rozhodně to bylo celé zajímavější než představení "novinek" v iOS 6.
3) Ne. Partneři přijdou se svými zařízeními a je jen jejich problém, když je nedokáží udělat tak úžasné jako je Surface.
4) To je to samé jako kdyby se řešil druhý ekosystém - vida, taky vzniknul. Windows Phone například už má dost stabilní vývojářskou komunitu a postupně se z něj stane velký hráč. U Windows 8 tomu tak bude ještě rychleji díky cílení na Enterprise.
5) To má být jako co?
6) WTF?????? Jestli je ten nechutný jazyk plný hranatých závorek a to přitroublé prostředí ve kterém se pro iOS vyvíjí lepší než geniální Visual Studio 2012 s dokonalými emulátory, multijazyčnou platformou a dalšími nenapodobitelnými schopnostmi, pak jste asi spadl z hodně vysoké višně.
7) Klidně se vsadím, že nemáte pravdu.
8) Jasně. A ty čtverhrané ostré hrany iPhone jsou hrozně sexy. Tak určitě.
9) A? Když má konkurenty, kteří nic neumí je to hračka.
10) Největší iOvce jste tu evidentně vy.
Nevím kde jste svá "historická fakta" čerpal, tipuji, že to byl dětský slabikář.

Petr.V
20. 6. 2012 • 17:01

Tohle mohl napsat jedině zakomplexovaný Ohryzkáč či Androjďák...

malcolmX
20. 6. 2012 • 17:00

Zajimavy clanek. Dost veci vnimam podobne ci stejne jako p. Hlavenka, ktery kdyz uz nic jineho, ma v IT za sebou mnohem vice nez vetsina 'diskutujicich', kteri ho tady tak nevybirave napadaji. jsem presvedceny, ze (zasadni) nesouhlas se da vyjadrit i slusne. Precist si pripadne konstruktivni oponenturu, to je v ceskych diskuzich vec spise vyjimecna.Apple zbavil konvertibilni notebook klavesnice, osekal funkce a pouzil na miru usity/omezeny system, ktery se ovsem dokonale doplnuje s celym jablecnym ekosystemem. Konkurence do tabletu narvala 'chybejici' porty, vykon. Ted pridava 'plnohodnotny os' a klavesnici a ... a jsme tam, kde jsme pred x lety byli. Akorat nam 'to' proslo odtucnovaci a omlazovaci kurou 🙂

cirneco
20. 6. 2012 • 17:00

Hlavenka neni sexy. Uz notnou dobu - clanek jako obvykle...

Spidder
20. 6. 2012 • 16:34

Mě nejvíce pobavilo to video- ty pohyby, oblečení styl vyjadřování...no není to celý Steve Jobs?
http://www.youtube.com/watch...

Martin Pokorný
20. 6. 2012 • 16:33

Kdyby to bylo na nějakém blogu, tak vůbec nepípnu, ale takto? Není to nic osobního vůči autorovi, ale musím říct, že toto je za poslední dobu jeden z nejblbějších článků, co jsem četl nejen na Živě, ale celkově. Sorry, ale takto opravdu ne. To mají být nějaké argumenty?!

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2012 16:33

Daniel Hloušek
Daniel Hloušek
20. 6. 2012 • 16:21

Mám trochu dojem, že tento článek jde trochu proti MS. Ale fajn, avšak i tak si myslím, že tento výrobek ještě nevyšel, takže tyto spekulace se mi zdají poměrně humorné. To, že za sebou nemá již několik verzí, že pojede na osmičkách a při veřejném představování nefungoval, neznamená, že to bude propadák. Uvidíme, jak to dopadne. 😉

Vojtěch Kuchař
Vojtěch Kuchař
20. 6. 2012 • 16:17

Jak tady píšete že Microsoft sestřelil Sony svým Xboxem to je naprostá hovadina.. například já jsem ještě neviděl killnutou PS3jku zatímco Xboxů už spoustu a co se týče exklizivek tak PS3 nemá u Xboxu žádnou konkurenci: Uncharted, God of War, inFamous, Resistance, Killzone, Sorcery osobně si myslím že PS3 je v tomhle směru hodně lepší!

Jakub Jiránek
Jakub Jiránek
20. 6. 2012 • 16:16

Díky tomuto článku s živě.cz definitivně končím. Číst takovídle odpady o Microsoftu mě už nebaví, tenhle článek to prostě zabil. Co udělá Apple nebo Google to je nádhera, to se vychvaluje pořád donekonečna. Co udělá Microsoft, je špatně. Ať to píše kdo to píše. Článek o Surface ze včerejška se mi docela líbil, ale tohle je prostě hnus.Je pravda, že je to docela vtipné co se na představení stalo, ale kvůli tomu bych ten tablet určitě neodsuzoval Za to, že Microsoft nemá rádo hodně lidí, právě můžou takovídle média. Apple se pořád čím dál tim víc vychvaluje a to teda nevím proč ... nic zajímavého pořádně nepředstavil. Jsem bývalí Jablíčkář a práce s Macbookem je otřesná. Notebook to je krásný, ale OS je strašný.

Jan Herbert (Lemra Líná)
Jan Herbert (Lemra Líná)
20. 6. 2012 • 16:11

Doufam, že bude možnost neodsouhlasit mikroshitovskou EULU a bude se dát vrátit ty wokna. Dal bych si tam UBUNTU a byl by z toho bomba stroj.

Vlastimil Kamenčák
Vlastimil Kamenčák
20. 6. 2012 • 15:57

IBM projelo kompletně PC přesto se směje,
Microsoft tohle taky možná nekdy časem pochopí- není možné se neustále přetahovat se zaběhlými ale vytvořit svůj směr.A kde je Radek?

Harry_
20. 6. 2012 • 15:55

Pěkně naosané 😉

Lexx01
20. 6. 2012 • 15:41

Mnohokrát se tady v diskuzi omílá tvrzení, že "bussiness sféra" už roky netrpělivě čeká jen na to, aby si mohla pořídit x86kový tablet pro své firmní aplikace ...!Větší naivitu jsem dlouho neviděl. Jaké že chybějící korporátní aplikace vlastně chybí? Již delší dobu využívám iPad v ne zrovna malé mezinárodní korporaci a zkušenosti mám následující: - Je možné maximálně využívat služby MS Exchange serveru ...? V iOS je podporován nativně v příslušných systémových aplikacích!- Je problém MS Office ...? Existuje x aplikací 3. stran bez problémů pracujících se soubory MS Office a jsou maximálně přizpůsobených pro dotekové ovládání!- Jsou problém fotky a video? Nejsou, jsou zde profi aplikace od Adobe i od Apple!- Je problém bezpečnost a přístupy? Žádný, připojení přes IP VPM klienta na Cisco FW a vazba na účet v "active directory" funguje bez problémů!- Je problém přístup na korporátní systémy jako je SAP, či Oracle? Není žádný, jsou k dispozici originální mobilní klienti upravení pro tablet!- Je problém využití Intranetových portálů a jednotlivých firemních aplikací? Není, Safari prohlížeč s implementací HTML 5 chodí v pohodě!- Je problém s tiskem po síti? Při zvolení správného řešení žádný!- Je problém přístup na sdílené disky? Není, jsou na to k dispozici hotové aplikace!- Co je vlastně největší problém? No hlavně když se přes RDS připojím na farmu a pustím si vzdálenou plochu MS Windows 2003 Serveru .... z toho ovládání přes dotykovou obrazovku by se jeden posral! 😉

pucmeloudek
20. 6. 2012 • 15:30

6) v objective C ze se dobre programuje? No to teda potes koste. Neznam vetsi hnuj, kterej vubec neodpovida modernim pozadavkum, nez je objective C. Priserna syntaxe, vicemene nulovy vyvoj za posledni roky, prakticky zadna typova kontrola (coz je pro vyvoj velkych aplikaci primo krucialni), zadny lambda vyrazy, zadny anonymni metody, zadnej LINQ, zadny sablony ani generika, prakticky nepouzitelny IDE jak pro vyvoj, tak pro debugovani... Mam pocit, ze ani nic jako reflexe tam neni. To uz je snad lepsi basic na atari. (P.S. jestli to jedinou z tech jmenovanych vice umi, tak se necham rad poucit :) )

Jan Kožušník
Jan Kožušník
20. 6. 2012 • 15:29

S tímto článek nesouhlasím. Přijde mi možná i vcelku zaujatý proti Microsoftu a jeho tabletům. Proto jsem se rozhodl napsat článek, který uvažuje nad argumenty, které jsou pro neúspěch tabletů a pokusil se je vyvrátit. Článek je zde: http://www.womap.4fan.cz/tablety-s-windows-8-neusp... ... p.s.: jsem začínající pisatel a proto mě neodsuzujte za to, jak je článek napsaný a zaměřte se hlavně nad argumenty, které jsou zde zmíněny. Určitě se najdou lidé, kteří nebudou souhlasit, ale takto to vidím já a chtěl jsem se s vámi o můj názor podělit.

voldzi
20. 6. 2012 • 15:23

Super článek a naštěstí zde Hulán nemá moc jej smazat (jak maže mé (nekontroverzní) názory). Nemyslím si, že by tento tablet byl úplný propadák, ale ve světle faktů mu (a jemu podobným win8 tabletům) dávám max 10% "zaplavení trhu" do 3-4 let...

svk_rob
20. 6. 2012 • 15:23

ktory IDIOT tento članok písal ved je to zmes niečoho čo nedava zmysel absolutne subjektývny nazor jedinca čo nemá mať nič spoločné z novinárskou brandžou to je hnus som znechutený a to som považoval www.zive.cz za top web :-/:-/:-/:-/:-/som uplne snechuteny s tychto aplákov pretože nikto iny bi to napisať ani nemohol

cryingfreeman
20. 6. 2012 • 15:23

Viem si predstavit, ze x86 verziu s plnohodnotnymi Win 8 bude vyuzivat vela ludi na pracu. V podstate je to vykonny lahky mininotebook. Za prijatelnu cenu a pri vyssej uhlopriecke (11,6) pri tej hmotnosti by som o tom uvazoval tiez.
Pri ARM verzii s RT ale nevidim dovod menit za Galaxy Tab aj ked ta klavesnica by sa mi lubila.

druh8472
20. 6. 2012 • 15:19

Pokud se RT verze bude pohybovat do 250-300€ a Intelácká verze tak do 500€ tak to asi klapne jinak nemaj šanci.

Tom Danita
Tom Danita
20. 6. 2012 • 15:13

Podle mého názoru má MS jedinou šanci jak masově prorazit (tedy pokud vůbec chce) a to nastavit cenu tak jako u Xboxu, tedy být výrazně levnější než konkurence...A osobně jsem hodně zvědav jak MS bude vysvětlovat běžným uživatelům nekompatibilitu ARM vs x86. Neboť spousta běžných lidí si koupí tu nejlevnější variantu, tedy tu s Windows 8 RT, a následně bude překvapena, že jim nefungují ty aplikace, které mají na svém počítači ve Windows 8...

-drb-
20. 6. 2012 • 15:13

Zkusím sepsat pár věcí, které mne ještě v souvislosti se Surface napadají.1. pro MS není nutné, aby dokonale uspěl tento konkrétní kus hardwaru. Microsoft vždy využíval zařízení mnoha výrobců a v historii mnohokrát ukázal různá zařízení, která se stala konceptem, na jehož základě vznikaly další výroby - lepší i horší. A už jsem psal jinde - určitě se objeví zařízení, které využije AMR i x86 (viz procesor od AMD, o kterém se psalo i na Živě). To může být další konkurenční výhoda. Každopádně MS Surface není kudlou do zad partnerům jako Dell či HP.2. MS nemusí na začátku nutně uspět v retailu. Má před sebou jiný, téměř neobsazený trh, kde byl zatím vždy velmi úspěšný - firmy. Jak jsem už psal v diskusi na jiných místech, MS může u svého tabletu obrovsky těžit z toho, že umožní tablet zapojit do globální firemní politiky. To je obrovský bonus, který by umožnil mimo jiné dostal Windows 8 do firemního světa. Dokážete si představit ten husarský kousek? Dostat úplně nový systém do prostředí, které je extrémně konzervativní...3. na podobné zařízení čeká mnoho profesionálů. Tablet je užitečná věc, ale je-li postavena jen na konzumování obsahu, stává se pro lidi, kteří obsah naopak tvoří, jen zbytečnou hračkou navíc. Pochopitelně také obsah konzumuji, ale je to jen malá část mého dne. Většinu času něco tvořím a zařízení jako je iPad mi v tu chvíli nic nenabízí. Pro mne jsou iPad i Android tablety v pracovní oblasti jen nástroje pro kontrolu kompatibility toho, co vytvořím. 4. aplikace už jsou a tvorba nových bude jednoduchá. Další z věcí, kterou MS umí, je podpora vývojových prostředí pro svou platformu. V tomhle měl vždy pravdu Ballmer, když halekal své "developers, developers, developers". To je jeden ze základů úspěchu.5. ucelené prostředí od telefonu přes tablet, notebook až k PC - na všem spustit úplně stejnou aplikaci (Metro) a kromě telefonu pak klidně i velkou aplikaci (x86). Pokud také dořeší chytrou synchronizaci dat a případně i synchonizaci stavu aplikací, bude se jednat o další nezanedbatelnou výhodu.

Martin Prochazka (Beda2v1)
20. 6. 2012 • 15:11

Tak tohle je másáž, masáž, normálně jsem vůbec nechodim protože se diskuzí zůčastňují akorát kokoti, ale tentokrát mi to nedá; ono od bulváru ani nic čekat, tady už asi definitivně chcípnul pes a je to škoda, tohle byl poslední dobrý a skutečný IT web, s tim je teď konec, ach jo škoda

Václav Tkadlec
20. 6. 2012 • 15:10

Mě surface zaujal, jsem zvědav jak to bude vypadat živé a samozřejmě cena.
Klidně bych do něj šel.
Chápu taky, že MS je nepřítel všech příznivců Applu a Androidu. Proto MS tablet odsuzují k neúspěchu.
Já mu ten úspěch přeju.

diskuter99
20. 6. 2012 • 15:07

- je to smutné, ale máte pravdu .... MS tohle prostě neumí .... jen se mu vždycky zatmí před očima a začne kopírovat konkurenci ... a to ještě špatně .... když MS oznámil konec WM 6.X (protože se mu zatmělo před očima z iPhone), všichni dosavadní uživatelé přesně předvídali současný neúspěch platformy WP ... a to několik let dopředu .... a když už ten systém vyvíjel takových let, pak se člověk dozví (ve forech), že to neumí takové věci, jako kopírovat minulá data do kalendáře .... paradoxně se tak MS vrátil s WP do doby iOS 1.X zatímco iOS mezitím dospěl funkčností k WM 6.X ....- Nebude to úspěch, bude to propadák .... i když mi to připadá, že spíše než iPad to MS bere po vzoru Googlu - jeden funkční vzorek a pak nechá ostatní, aby to vyráběli ....- tam, kde je MS úspěšný a má kvalitní "výrobek", tak jej přestane vyvíjet, nechá jej zahnít (IE, WM6.X, hry - AgeOfEmpires, WM player .....) a vždycky se po 5-6 letech probudí s tím, že jej mezitím přejela konkurence .... kdy pak bez problémů zahodí dosavadní léta vývoje a klidně pošle do háje komunitu lidí (kteří si to koupili a ještě v mezidobí jako fandové vylepšovali) a začne napodobovat konkurenci .... samozřejmě že neúspěšně- jediné, kde zatím funguje, jsou Office - a to je otázka, jak dlouho .....

kol274
kol274
20. 6. 2012 • 15:07

clanek je jednim slovem otresny blabol vyjadrujici osobni nazor MS hatera. Nechapu co to tady dela?? Proc Zive neustale vydava tendecni clanky?? Nema smysl ty body ani rozebirat toto mohl splodit jen dusevne vysinuty jedinec..,

Jirka, madlo
20. 6. 2012 • 15:05

tyhle nesmysly mě nazajímají.(použitelné jen pro matlání prstem)...

Nick88
Nick88
20. 6. 2012 • 15:04

Se 7 body z 10 nesouhlasím .. a určitě nejsem sám 😉

Icey-Eyes
Icey-Eyes
20. 6. 2012 • 15:01

Jako "iOvce" 😀 musím souhlasit.1) Jako hlavní příčinu neúspěchu bych viděl dualitu architektur = programy pro ARM nebudou fungovat na x86 a opačně tudíž si aplikace budete kupovat 2x v případě pro ARM, tj. jednou pro PC a podruhé pro ARM.2) Neochota Freelancer vývojářů dělat cokoliv pro Microsoft, jelikož je to v porovnání s iOS a Androidem nerentabilní z hlediska času a nákladů.3) Upřimně mám si koupit 11" Tablet (Surface) nebo 11"-13" Ultrabook ?4) Lidé přecházejí z Windows na Mac a Android, opačně je to jenom vyjímka co potvrzuje pravidlo, a těď mi woknaři naházej mínusy za to, že mám pravdu B-]5) Marketingové tahy MS jsou jedním slovem šlápnutí do HO, neumějí serfovat na vlně zájmu potenciálních zákazníků.

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2012 15:18

gender.bender
20. 6. 2012 • 14:58

😀😀 to zase pan Lutonský dělal v redakci nábor mozků ! no ten článek to je k popukání číst,
ale má t jeden pozitivní dopad - aspoň vás nikdo nemůže osočit že lezete do zadku microsoftu a propagujete skrytě jeho produkty ve dne v noci - no i když pan Polesný právě přiznal že telefony s WP7 dostávejí mimořádně pochvalné recenze a přitom prodejní úspěch nemají, nutno podotknout že jste jediná redakce kde dostávají takto mimořádně vysoké pochvaly, na ostatních webech jsou mnohem, mnohem kritičtější, jestli to neni o tom že teď vm Microsoft pujčil do redakce tohle - tak mu lezem do řitě, pak zase Apple ochotně pujčí něco jiného, tak lezeme Applu (minulý týden = týden Apple), pak zase Asus a Acer . .až překvapí proč pan Kachrňák nedělá více článků, podle mě je to zdaleka nejlepší materiál v tý vaší zkostnatělý redakci, tak mu dejte něco na práci, kdyby měl dělat tento článek, tak by podle mě minimálně uvedel 10 skutečných důvodů proč to může rupnout a ne jenom kecy, kecy kecy jedna pani povídal že prej . ..

Budji_Tevall
20. 6. 2012 • 14:58

Tenhle článek by se hodil buď na blog, kde bych s ním neměl problém, nebo například do "černobíle", kde takové věci vysloveně patří.Někdy mi přijde - tady i třeba na mobilmanii, že jsou to taková ta sebenaplňující proroctví (pokud budou média o bance psát, že nemá peníze a je před krachem, lidé se budou bát, peníze z banky vyberou a banka opravdu zkrachuje) - to samé mi tady přijde s Windows Phone a teď s Windows 8 - Pokud to od začátku někdo odsuzuje a ohání se nějakými vykonstruovanými důvody, proč je to špatně a nemůže to na trhu uspět - mnoho lidí mu uvěří, zařízení si nekoupí a tržní podíl (který pak láká například ty výrobce aplikací) zase neroste.Přitom reálně, co chceme? Chceme za každou cenu jen jednu dominantní platformu? Opravdu chceme jen iPady a Androidy? Já jsem rád za více platforem - třeba ten android, WP a iOS - dává to lidem možnost volby - například já jsem již dva roky spokojený uživatel Windows Phone - musím kvůli tomu chtít, aby ostatní systémy neuspěly? Ne, naopak si myslím, že iPhone je velmi dobrá platforma (u které mně třeba odrazuje vzhled - já prostě ty imitace hliníku a dřeva nemám rád ani v autech ani v mobilech) a chápu, proč má mnoho lidí rádo Android. Každopádně takovéhle hejt články u seriózního média nechápu...

Misaz640
20. 6. 2012 • 14:55

s ničim, ale vůbec nesouhlasím. na konkurenčním webu sem viděl pporovnání apple ipad a toto (v obou verzích) ta slabší vypadal na tom podobně jako toto, ale ta PRO v tomto podle mne nema konkurenci.Polosouhlasím s:
pozdě: pozdě ale přeceno a nesouhlasím s většinou

lzap
lzap
20. 6. 2012 • 14:46

Pokud tohle není opsané ze zahraničí (věci kolem Surface jsem nečetl), tak klobouk dolů. Pěkné napsáno.

Martin Kozák
Martin Kozák
20. 6. 2012 • 14:41

Podle mě to dopadne stejně jako Zune. I kdyby jejich výrobek byl lepší než konkurence, Microsoft nedokáže nic prodat. Např. Apple prodal stejný počet licencí OS X Lion za 11 měsíců jako Microsoft licencí na Windows 7 za 27 měsíců. 😁

Zwick
Zwick
20. 6. 2012 • 14:41

Se vší úctou pane Hlavenka, ale vypadá to, že v hlavě máte piliny!1) já a dalších cca 900 milionů uživatelů PC nemá tablet
2) mě se líbilo, sic tam měli občas nějaké chybky - chyby se prostě stávají... nemám jim to za zlé
3) jediné v čem máte dle mého názoru pravdu - ale opravdu v tom nevidím klíč k neúspěchu...
4) věřím rozvoji multiplatformních vývovojových prostředí (UNITY3D, AIR a další)
5) nějak jste asi zapomněl na WP?
6) proboha od kdy? víte že pro třeba iOS se vyvíjí v obj-C, ve kterém nikdo nevyvíjí / nevyvíjel a nejsou téměř žádné knihovny a co jsem slyšel o kluků, kteří v tom něco dělali, že to je zlo se v tom učit...
7) opět nesouhlasím... právě protože člověk v Pro verzi bude mít propojený systém, tak tím si myslím, že svoji oblibu získá.. škoda jen, že není lépe vyřešeno dokování...
8) argument jako noha dementních hipsterů a podobných indivudementů
9) proč by nemohl? opět argumenty jak noha
10) takže jediný produkt, který retail prodává (xbox) se nepočítá... 🙂 vy jste fakt snědl nějakou vtipnou kaši...závěrem:
autor článku je trouba, který si chtěl přivydělat napsáním článku, který bude mít velkou čtenost a vyvolá flame
já jsem taky trouba, že mu v tom pomáhám a flame se zůčástním

PalmTungsten
20. 6. 2012 • 14:41

Chudák Hulán, ten musel při čtení tohoto příspěvku chytit infarkt myokardu a noční můry bude ještě beztak mít několik následujících měsíců 🙂

laembert
20. 6. 2012 • 14:36

Vývoj v mobilním IT donutil lidi k nutnosti volby - apple nebo android. Win byl, podle mne neprávem, mimo hru, přestože to co dělá dnes android uměl windows mobile před pěti rokama. Někdo zvolil apple, někdo android, včetně novinářů typu Hlavenka. Tuto volbu je nutno chápat jako poměrně zásadní investici, a ne tak ani jako finanční (i když u apple...), tak hlavně časovou. A nejhorší co se těm co už vybrali může stát, že přijde někdo třetí, a bude třeba i nedejbože lepší. A z plno těch microsoft/nokia hate článků ten strach úplně smrdí. Já sem si počkal, nepřešel na apple ani android, a už se nemůžu dočkat až na podzim koupím několi kusů od microsoftu.

cKlasa
cKlasa
20. 6. 2012 • 14:35

V mnohom s autorom suhlasim, ale az cas ukaze, ako surface obstoji na trhu. Ale prajem mu uspech a uz sa tesim na svetle zajtrajsky, ked si ho mnohi tunajsi prispievatelia kupia, ako tvrdia na pracu, cim si zvysia efektivitu o 200% a ukoncia tak sucasnu krizu 😀edit:
Rozdiel medzi NTB a surface
http://cdn.roumen.cz/kecy/laptopMSsurface.png...

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2012 17:28

Vojtěch  Tranta (VojtaT)
Vojtěch  Tranta (VojtaT)
20. 6. 2012 • 14:31

chtěl bych vidět Hulána při čtení tohodle článku...

r4in
20. 6. 2012 • 14:30

Cena Vám tam pane Hlavenko chybí, cena... jestli bude 15000 u základního modelu a 25000 u Pro verze, tak to tuplem neuspěje.EDIT: Jak se píše v závěru, že "MS něco takového musí", tak to IMHO není pravda. MS měl vždy největší zisky z korporativní sféry, která se skládá z pracovních desktopů s Wokny a Officy. Ballmer klidně mohl přesvědčit akcionáře, že to je místo, kde leží jejich peníze, a podle všeho ještě hodně dlouho ležet budou, ne v nějakých potenciálně (ne)úspěšných "PC hračkách".

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2012 14:44

alambert
20. 6. 2012 • 14:28

no, nerad, ale musím vyjádřit svůj názor, že ten článek je plný tupých keců a autor tím působí až celkem uboze...například vyžívat se v tom zamrznutí....prostě demoefekt, který potkává bez rozdílu všechny, co chtějí něco prezentovat...viz APPLE
http://www.youtube.com/watch...
http://www.youtube.com/watch... nebo třeba VOLVO
http://www.youtube.com/watch...

Názor byl 2× upraven, naposled 20. 6. 2012 14:38

David Polesný
David Polesný
20. 6. 2012 • 14:26ex-šéfredaktor Živě.cz

Podivuhodná diskuze, to jsem nečekal. Ono je ale nutné odlišovat osobní pohled a globální zamyšlení. Mně se také Microsoft Surface líbí a na Google+ jsem dokonce napsal, že je to „první tablet, který bych si uměl představit ve svém arzenálu, aniž by sloužil jen jako dekorace.“Surface je pěkné zařízení, líbí se mi. Fandím Surface a přeju Microsoftu, ať mu to s tablety vyjde, ale moc tomu nevěřím a sdílím názory Jirky Hlavenky. Však se podívejte, jak je na tom Windows Phone - novináři včetně nás pějí oslavné ódy na inovativní systém, ale stejně na trhu nemá úspěch. Se Surface hádám, že to bude podobné. Tam je navíc problém s tím, že ten systém není hodnocen tak vyloženě pozitivně, jako Windows Phone. Myslím, že je článek napsán s nadhledem a není důvod se kvůli němu rozčilovat. Je jasné, že lze napsat 10 důvodů, proč budou tablety Microsoftu úspěšné, stejně tak 10 důvodů, proč tablety Microsoftu ovlivní cenu chleba. Když si vezmeme tu dnešní otázku „Budou vlastní tablety pro Microsoft úspěšnými produkty?“, tak se váhy na základě objektivních argumentů přiklání k závěru, že ne - a proč, to jsme vydali v deseti bodech.

exxd
20. 6. 2012 • 14:24

Ja osobne na tenhle tablet uz dlouho cekam. Potrebuju koupit novy notebook a tohle si rad (pro verzi) koupim misto nej. Na normalni praci mam pocitac, ale tenhle tablet s cover-klavesnici je krasny kompromis. A verim ze nejsem sam.

foobar0
20. 6. 2012 • 14:20

O rok tu bude clanok "Desat dovodov, preco tablet od Microsoftu uspel." Milujem tieto clanky plne dovodov.
Najvtipnejsie je, ze vacsina vymenovanych bodov sa da pouzit ako argument uspechu, tak argument neuspechu.

coufo
20. 6. 2012 • 14:17

radsej ako toto si kupim ultrabook. budem mat to iste. neviem si predstavit ako si polozim tento tablet na kolena s klavesnicou a budem na nom pisat. Myslim ale, ze si to svojich ludi urcite najde, ktrory sa budu chvalit ako sa na ich tablete da super robit, ze je to pracovny nastroj a neviem co vsetko,... a nakoniec zistia ze robit na tablete je hlupost, na to su notebooky a stolne PC. Myslim, ze ultrabook je lepsia verzia ako toto. Uvidime co vsak prerazi, ci praktickejsi ultrabook, alebo stylovy tablet od MS.

27raven
20. 6. 2012 • 14:12

Me se libi jak vsichni srovnavaji s androidem ci iOS a trumfuji tim ze tam bude plnohodnotny OS.
W8 ale nebudou jen v tabletu od MS ale urcite i od Asusu, HP a dalsich. Pokud budou mit W8 uspech tak se vsadte ze i Samsung neco prihodi.A vsichni tito vyrobci podle mne vyrobi stokrat lepsi stroje nez tuhle nadizajnovanou blbost.Moje duvody proc tenhle tablet neuspeje: 1. vetracek - no comment
2. klavesnice neni nosna - potrebuje to podperku takze na kline s klavesnici to moc nepujde.
3. klavesnice neni ani o moc skladnejsi nez treba u Transformeru. Pouze je tenci ale stale dost velka a nesbalitelna. (pokud pujde priklopit na zadni stranu tak tento bod mozna mizi -ale zas bude zbytecne pridavat na objemu tabletu)
4. S podperkou nebude display zrovna dobre polohovatelny - spatny pozorovaci uhly a celkove nepohodli. Stejny problem mel i Acer Iconia Tab s klavesnici. To bylo jen par bodu co mne zrovna napadly. Osobne bych si koupil spise nejaky Asus Transformer s W8. Microsoftu v oblasti HW neverim.

Peter Fodrek
20. 6. 2012 • 14:10

Vyznie to mozno zaujimavo, ale kazdy uzivatel ne-Microsoft OS by si mal priat uspech MS.Dovodom je to, co je uvedne ako bod 3¨3. Microsoft podráží partnery¨uz ich podrazdil a to riadne a reaguju
¨ Včera 13:11 Petr KrčmářDell začne v 850 indických obchodech prodávat počítače s předinstalovaným Ubuntu. To už jsme u různých firem viděli dříve, ale často šlo o „utajovanou“ vlastnost počítače, který byl levnější a lépe se prodal. Dell ale zřejmě začíná razit úplně novou cestu a chce v indických obchodech Ubuntu nabízet „nahlas“. K vidění budou loga i barvy a obsluha bude proškolená, aby mohla zákazníkům vysvětlovat výhody Ubuntu.
http://www.root.cz/zpravicky/dell-bude-v-ind... ... http://www.muktware.com/3702/dell-sell-ubuntu-pcs... ... http://blog.canonical.com/2012/06/18/dell-extends-u... ...
Retail Stores in China
October 27th, 2011 by Mark MurphyOn Wednesday in Beijing, Canonical and Dell announced the start of an exciting retail program to sell machines pre-loaded with Ubuntu, initially rolling out to 220 retail stores in China.http://blog.canonical.com/2011/10/27/retail-stores-... ...
Pre OEM partnrov Ms prestava byt zaujimve porusovat smernciu EU o nedovolonych obchodnych praktikachSoftware-hardware bundling not accepted in France
15 February, 2012The giant Lenovo computer hardware manufacturer that sold computers with Windows OS included suffered a defeat in a French court of Aix-en-Provence in a case introduced by a French customer. This is another case in a long line of defeats in France for companies that sell computers who include mandatory unwanted software licences in their products' sales. The judge explained that the hardware is the object of a sale contract giving the owner full right over it after having paid for it. On the other hand, the supply of software is the provision of a service which gives only the right to usage of the software (fact which is actually stipulated in the licence of the software). Moreover, joking over the comparison made by Lenovo with the car and wheels, he considered that a better comparison would be that of selling a car with a driver included.This is a real victory and this significant decision is a positive precedent as the legal ground of the ruling was European directive 2005/29/CE on unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market, which could be used again as legal argument in similar cases in all EU countries.
http://www.edri.org/edrigram/number10.3/softw... ... aj napriek tomu, ze Microsoft zabezpecuje zakazky partnerom cez svojez zmluvy so statmi,
V nas , v SR, je zakon o standardoch pre informacne systemy verejnej spravy
a k nemu vykonavaci vynos o standardoch pre informacne systemy verejnej spravy
312/2010 Z.z.VÝNOSMinisterstva financií Slovenskej republikyz 9. júna 2010
o štandardoch pre informačné systémy verejnej správ§ 19
Textové súboryŠtandardom pre textové súbory je
a) prijímanie a čítanie všetkých doručených formátov textových súborov, ktorými sú
1. Rich Text Format (.rtf),
2. Hypertext Markup Language (.html, .htm) alebo Extensible Hypertext Markup Language (.xhtml) podľa World Wide Web Consortium (W3C),
3. Portable Document Format (.pdf) minimálne vo verzii 1.3 a maximálne vo verzii 1.5,
4. Open Document Format (.odt) maximálne vo verzii 1.2,
5. Text Format (.txt) v kódovaní UTF-8,
b) používanie najmenej jedného z formátov textových súborov uvedených v písmene a) pri ich odosielaní alebo zverejňovaní1) vrátane ich zverejňovania na webovom sídle, najmä formátu uvedeného v písmene a) treťom bode, ak nie je predpokladaná ďalšia úprava textového súboru, a najmä ak je súčasťou textového súboru grafika,
c) používanie iného formátu textových súborov, ako je uvedené v písmene a), pri jeho zverejňovaní na webovom sídle, ak je súčasne na rovnakej webovej stránke zverejnený rovnaký obsah v rovnakej štruktúre najmenej v jednom z formátov textových súborov uvedených v písmene a) druhom až štvrtom bode,
d) používanie formátu textového súboru uvedeného v písmene a) treťom bode pri odosielaní alebo zverejňovaní prezentačných súborov,
e) používanie iného formátu prezentačných súborov, ako je uvedené v písmene d), pri jeho zverejňovaní na webovom sídle, ak je súčasne na rovnakej webovej stránke zverejnený rovnaký obsah v rovnakej štruktúre najmenej v jednom z formátov textových súborov uvedených v písmene a) druhom až štvrtom bode.
Štandardy pre webové služby§ 11
Middleware protokoly sieťovej komunikácieŠtandardom pre middleware protokoly sieťovej komunikácie je používanie
a) protokolu Simple Object Access Protocol (SOAP) minimálne vo verzii 1.2 pri komunikácii medzi servermi v rámci jednej správy a komunikácii medzi klientom a serverom,
b) webových služieb na prístup klientskych aplikácií prostredníctvom internetu na serverové aplikácie správy,
c) protokolu Hypertext Transfer Protocol (HTTP) na poskytnutie vrstvy webovej služby pre existujúcu serverovú aplikáciu a komunikáciu na aplikačnej úrovni,
d) jazyka Web Services Description Language (WSDL) na definíciu webovej služby,
e) registra Universal Description, Discovery and Integration (UDDI) minimálne vo verzii 1.0 na komunikáciu medzi klientom a serverom,
f) špecifikácií pre mapové služby pod
1. OpenGIS WebMap Service (WMS),
2. OpenGIS Web Feature Service (WFS),
3. OpenGIS Web Coverage Service (WCS),
4. OpenGIS Web Processing Service (WPS),
5. OpenGIS Catalog Service for Web (CSW).a jeho nedodrziavanie(od prvej verzie v roku 2006) sa netresta, pricom dovod je,podla MF, zmluva s Microsoftom, lebo ¨nemozno dodrziavat stnadrady, ked to nepodporuje MS, standardnym sposobom¨
Potom zvnikaju kazuzy typu Eura slovakia
Odmietol Windows. A tak dostal od daniarov pokutu
Konateľ eseročky Eura Slovakia sa dostal do nečakaných problémov so štátom.
Konateľ zvolenskej eseročky Eura Slovakia František Slivka sa dostal do nečakaných problémov so štátom. Daňový úrad vo Zvolene mu vyrubil päťtisícovú pokutu, pretože daňový výkaz poslal cez iný operačný systém, ako používa štát.„Vo firme využívame Linux. Keď som chcel mesačný výkaz kvôli dani z pridanej hodnoty poslať cez webovú aplikáciu eDane, neprešlo to,“ povedal HN podnikateľ. Smolu mal v tom, že daniari používali iba operačný systém Microsoft za použitia prehliadača Internet Explorer. Tento systém si však podnikateľ nekúpil a nasledovali takmer trojročné ťahanice s daňovákmi – tí dvanásťkrát jeho sťažnosti zamietli a udelili mu napokon pokutu 5 636 eur. K jeho daňovému výkazu sa nedostali. „Obrátim sa na súd, inú možnosť už nevidím,“ hovorí dnes Slivka.
„Vďaka tomu, že moja firma funguje na Linuxe, som za zhruba tri roky podnikania ušetril asi 25-tisíc eur
Firiem, ktoré boli donútené Finančným riaditeľstvom SR nakúpiť operačný systém Windows, je určite viac. „Odhadujem, že môže ísť aj o viac ako 40-tisíc daňových subjektov, ktoré rezignovali a kúpili si operačný systém Windows,“ hovorí Slivka.
http://hnonline.sk/c1-55740270-podnikatel-od... ...
a samozrjme to,ze sa zacina v statoch BRIC ist mimo Microsoft je fakt19. 10. 2011 Byznys
Čína, Rusko, Indie a Brazílie: nová dojná IT krávahttp://www.zive.cz/clanky/cina-rusko-indie-a... ...
Vid ten Dell, ala aj 28. 10. 2010
Rusko plánuje vytvoriť rivala pre systém Windows
Autor: Martin Kováč
Ruskí vládni predstavitelia vyhlásili, že ich cieľom je zaistiť nezávislosť od Windows.Moskva predbežne potvrdila, že plánuje do celého projektu investovať približne 150 miliónov rubľov, v prepočte zhruba 3,5 milióna eur. Národný operačný systém nebude postavený takpovediac úplne „do piky“, keďže jeho základom bude open source systém Linux. V podstate pôjde zrejme o špeciálnu distribúciu systému Linux, ale s priamou štátnou podporou
http://www.zive.sk/spravy/rusko-planuje-vytv... ... 29. 4. 2008 blesková správa
PC v brazílskych školách dostanú Linux
Autor: Vladimír Bálint Tlač
Brazílske ministerstvo školstva sa rozhodlo nainštalovať do všetkých školských laboratórií operačný systém Linux. Do kontaktu s open-sourceovým operačným systémom tak príde zhruba 52 miliónov študentov. Informuje o tom vývojár Mauricio Piacentini na svojom blogu.
http://www.zive.sk/pc-v-brazilskych-skolach-... ... Pocet zakaznikov, ktorych ¨dohodi¨ MS svojim OEM partnerom(sposobom kauzy EURA Slovakia) prestava byt pre nich zaujimavy, je nelegelany. V tejto situacii Microsoft ide proti tymto svojim partnerom.To nie je dobre, pre Microsoft..

bibleteng
bibleteng
20. 6. 2012 • 14:08

článek pobavil, ty šašci na pódiu s nefukčním pádlem taky. tím na surface nechci házet bláto.. core i5 placku bych si klidně nechal líbit.. ALE leda kdyby stála tak 8 tisíc

David Prchal
20. 6. 2012 • 14:06

Verze PRO dělá s cool WOW hračky typu iPad konečně zařízení pro dospělejší a aktivnější část populace. Nalomí hodně lidí, co doteď uvažovali o koupi nového ultrabooku jako doplňku desktopu. Myslím, že to bude ideální druhý stroj na práci a i zábavu. Widle nejsou za žádným zenitem, jak by si autor článku asi přál. Nevím, článek na mě působí ovčím a velmi zaujatým dojmem, který se na jinak seriózním a dospělým Živě, naštěstí, tak často neobjevuje. :-/

David Bek
20. 6. 2012 • 14:01

V některých bodech mám pocit, že autor chtěl napsat stůj co stůj 10 důvodů ať je jejich relevantnost jakákoli.
1) Přichází pozdě, ale ne tolik aby to mělo důsledek neúspěchu. Osobně vlasním iPad, ale tohle by mě lákalo a myslím, že je na trhu stále velký prostor.
2) Je fakt, že keynote nebyla ideální, ale kolik skutečných zákazníků se na ni podívá? Žádné terno to nebude. Větší problém vidím v příliš brzkém představení oproti datu uvedení trh
3)To že Microsoft konkuruje svým partnerům podle mého nemá co dělat s případným (ne)úspěchem Surfacu.
4)Tohle bych považoval spíše za výhodu než nevýhodu. Platforma sice bude startovat z 0, ale Microsoft je dost silný hráč na to aby prodal desítky milionu licencí W8 a vývojáři nebudou dělat aplikace čistě pro tento tablet.
5)Neznám nikoho kdo si koupil iPad kvůli stejným aplikacím. Tablet je dost odlišné zařízení a podle toho taky člověk volí aplikace. Zbytek tohode bodu mi přijde trochu jako výstřel mimo.
6)Upřímně se myslím, že mnohem horší je to s Androidem než s Windows
7)Ze začátku budou zřejmě velké rozpaky z nových Windows, ale přímo na zařízení typu Surface se hodí naprosto ideálně
8)S tím se dá víceméně souhlasit, ale upřímně, je sexy Android?
9)Nevidím žádnou podstatnou souvislost se Surface.
10)S tím se dá víceméne souhlasit pokud Microsoft nezabere. Je dost možné, že v prodejnách zapadne meziostatní zařízení, ale myslim, že s tímhle se bude něco dělat.

sova.m
20. 6. 2012 • 13:58

Hehe, "pěkný" "článek", už jsem si říkal, kdy něco takového tyto Apple/Android stránky plné Windows/Windows Phone (vlastně Microsoft) haterů vyplodí, a nezklamali :). V podstatě úplně nezajímavý článek o ničem, kdyby bylo pokračování o tom proč uspěje, tak to by byl alespoň souhrn, něco jako pro/proti, černá/bílá. Nemá někdo nějaký tip na jiný IT zpravodajský server, kde nejsou žádní hateři a píší alespoň trochu normálně a nebulvárně?

wmuser
20. 6. 2012 • 13:58

Neda mi nereagovat...
Ad 1.
Pan Hlavenka zabudol napriklad na tych, co cakaju na normalny tablet. Nie cool hracku. Podla statistik je nas 25%. Ja iPad a ani Androidi tablet nechcem a cakam na W8 na tablete.
Ad 2.
Microsoft nie je Apple. A ani nechcem aby bolo. Navyse, urcite sa dockame kvalitnych testov, kde sa to otestuje. Ja som si z toho odniesol napad, ktory sa mi paci a mam na vyber dve verzie. Nefunkcny kus? To sa stava kazdemu.
Ad 3.
Nesuhlasim. V com konkuruje? Ze ponuka dalsiu a pre mna napriklad zaujimavejsiu alternativu? Je vseobecne zname, ze W8 je prisposobene ako na dotyk, tak i mys. A s cim vyrobca pride, zalezi len na jeho kreativite. Zatial som videl ultrabooky, prip. ultrabooky s dotykovym displayom, alebo tabletom. Ale s takymto, ako ponukol Microsoft este nie. Preco by som ho mal za to kamenovat? Ze napad s tabletom posunul dalej? Divne.
Ad 4.
Predpokladam, ze ak sa bude programovat pre Metro, tak to bude pouzitelne skrz cely W8 (a tiez mam pocit, ze i na WP8). To iOS ani Android ponuknut nemoze.
Ad 5.
"iPad si koupí lidé, kteří mají iPhone," - blbost ako traky. Poznam z vlastneho okolia furu ludi, co si kupili iPad a nemaju a nechcu iPhone. WP7 ale nie je len Nokia, ale i dalsi.
Ad 6.
Nesuhlasim. Nastroje su uplne v pohode a da sa na tom programovat lahko, mam to overene v praxi. Na youtube existuju porovnania, kde je to vidiet.
Ad 7.
Toto povazujem len za autorovu averziu voci W8. Udivuje ma, ze ak pracuje v IT, tak by mohol vediet, ze radikalne zmeny sa v IT deju bezne. Inak by sme sa "placali stale na mieste". Preco by som mal davat pre Metro? Ved o tom W8 su...
"Myslím, že za pár let se budou tablety s Androidem prodávat celé pod dva tisíce; to dále nepotřebuje komentovat." - A myslite, ze bude zaruceny i support a moznost upgrade-u zo strany vyrobu? Jediny, o kom viem je Samsung. Ale ten za/pod 2 000,- neide ani nahodou.
Ad 8.
Image znacky sice nema taky cveng ako Apple. Primarne preto, ze sa zameriaval na biz sferu, nie consumers ako jeho konkurenti. Vynimku tvori Xbox, pri ktorom nacerpali vela skusenosti a myslim, ze maju na com stavat. Tak isto je potesitelna sprava, ze je vela firiem, co sa na tablety s W8 tesia. Napriklad taky Epic. A ten moze byt slusny tahak.
Ad 9.
"Rada karambolu"? Ja som Lenovo Xxxt pouzival niekolko rokov a neviem si ho vynachvalit. To, ze to nevedel predat je chyba. Rovnako ako zabitie konceptu Courier. Pred tym, nez tresnete volovinu, ze Zune prehravac je trapny, si ho skuste. Z praxe viem, ze je uzasny a jedine, co ho zabilo je marketing.
Ad 10.
Neumi retail? Objavujeme teplu vodu, ze? Ked jeho biznis spociva primarne na korporatnej sfere a partneroch, na co by ho mal? Kedze sa zacina orientovat aj na consumers, MS stores sa zacinaju stavat. V US ich rastie dost. Za seba mozem povedat, ze aj keby tak nerobil, prezil by som to. Veci si objednavam po nete a v ziadnom obchode som s predajcom nekecal viac, nez bolo nutne. Osobne by mi stacilo, ak by si u vacsich predajcoch dojednal MS "kutik" s dedikovanym clovekom. Kedze MS nema tak velke portfolio vlastnych produktov, otvarat samostatne obchody nepotrebuje.Som rad, ze Steve Hlavenkovi nevolal. Pretoze argumentacia v poslednych odstavcoch je postavena na hlavu. Na jednu stranu je tu kritika, ze "Skutečný technologický pokrok v oblasti PC – a to se týká i Windows a Office – umřel před deseti lety, nic se zde neděje, občas se něco přetře hadrem a nalepí se na to nová samolepka." a na druhu stranu, ked sa pride s relativne radikalnou zmenou v podobe Metra, tak aj to je zle. Navyse som zvedavy, co u p. Hlavenky znamena technologicky pokrok u Win/Office.No nic, uz som to zo seba dostal a som kludnejsi... :)))

mordret
20. 6. 2012 • 13:55

😀 tak to je katastrofa! ako sa moze autor clanku na zive.cz tak tragicky mylit!? :-Oale tak trochu mi to pripomina jeden citat: "640K ought to be enough for anybody." 😁

Reno.Raines
20. 6. 2012 • 13:55

v kontextu W8 to asi mít úspěch bude, třeba recepty pro metro jsou celkem dobrý a návakový ale mělo to přijít před 2 rokama kdy existoval jen iPad a první Samsung s Androidem a pak nic, anebo MS tentokrát nechce nic uspěchat a dává si záležet, což neni v jeho stylu, uvidíme,
jinak námět na reportáž: co takhle udělat článek o tom, jak se posílají lídři IT do háje ?
jako bylo tohle http://www.zive.cz/bleskovky/linus-torvalds-... ...
tak něco podobného ale s ostatníma jako Jobs, Gates, HP, Micrososft, atd atd, prostě 20 the besto of největších konkurence Fu*k Off (nebo F*ck You) co řekli lídři, na některých konferencích je to dost žhavý, Balmer tam mluví jako sprostej pes, Gates taky . . vo Jobsovi je to taky známý . .

Pavel Kadlec (Pavel_Kadlec)
Pavel Kadlec (Pavel_Kadlec)
20. 6. 2012 • 13:55

Chyba zařízení? však je to normální to se může stát opravdu komukoliv však je to technika. Aspoň je vidět že na to šli z ostra bez nějakých debilních příprav který sou támhle týdny. Normal představily a pohoda:)) Mě se to docela zalíbilo.

odstraneno9094
20. 6. 2012 • 13:55

dobrá demagogie, ten článek..

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2012 13:55

Lukáš Černý
20. 6. 2012 • 13:51

8. Microsoft není sexyNo přesně kvůli tomuhle jde celej svět do háje a preferujou se cool a trendy značky na úkor kvality (teď myslím obecně, k tebletům MS se vyjadřovat nebudu)

Robert Akai (seterwohipikule)
Robert Akai (seterwohipikule)
20. 6. 2012 • 13:51

Tohle není rozumný článek ale snůška blitků.
Fanoušky stejně tento "článek" neodradí.

Kasprik
20. 6. 2012 • 13:49

Pan Hlavenka ať si nafackuje, hloupější článek jsem dlouho nečetl. Tady je to hlavně o tom, že v tom jednom bude plnohodnotný OS a ne systém který se dává do mobilu jako je IOS nebo Android. Když to ještě zabalím do pořádnýho materiálu s klávesnicí tak můžu zahodit svůj notebook a ultrabook.

hnusak
20. 6. 2012 • 13:44

Pokud můžu srovnávat, tak ipad a iphone jsou vymakanější, líp ovladatelné, ale windows má víc možností. Co se týče programování, zlaté Visual Studio a WPF.

Ondřej Omar  Martínek
Ondřej Omar  Martínek
20. 6. 2012 • 13:42

Nevim, no, já spíš vidím zatím jenom jeden produkt, který je úspěšný na poli tabletů a to je iPad. A pak ze začátku úspěšný Fire, který by se dal označit za zástupce Androidu. Ostatní produkty jsou na periferii s minimem prodejů.Na druhou stranu tenhle článek je opravdu směšný a souhlasit se dá max s 3 body.

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2012 13:48

metelesku-blesku
20. 6. 2012 • 13:41

Pane Hlavenko, měl byste se nechat vyšetřit.
Napsat takovou kopu polopravd a nesmyslů může totiž jenom choromyslný...
Víc komentovat raději nebudu, normální člověk si obrázek udělá sám. Viz třeba odstavec o vývoj pro WP...to je ale taškařice...i když je to přesně naopak.

Jan Matúšek
Jan Matúšek
20. 6. 2012 • 13:40

Svazácká protiimperialistická agitka v režii jablečné korporace, nebo jen pouhý výpotek z vlastní iniciativy? Sorry, ale nedalo se to ani dočíst do konce 😀dodatek: předpokládám výživnou reakci na myego.cz 😀

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2012 15:12

emanuelemil
20. 6. 2012 • 13:34

Ač jsem spíše androidista, tak surface mě naprosto nadchnul a jsem rád, že konečně někdo ukázal, že tablet může být použitelný. Chápu, že snahou článku bylo ukázat, že to nadšení nemusí být oprávněné, ale ty argumenty přece nemůžou vypadat, jako by se je autor vytáhl odněkud ze zadní části těla.

Petr Maleček (dj.kure)
Petr Maleček (dj.kure)
20. 6. 2012 • 13:34

Trošku nesouhlasím s tímto:
Hamé nemůže přijít se špičkovou voňavkou, Coca-Cola nemůže přijít s dvanáctiletou single-malt whisky tohoto jména, supersporťák nemůže nést jméno výrobce betonových panelů.Já znal taky Samsung jako výrobce chladniček, praček, žehliček, pak i VHS rekordérů a televizí.
A přitom dnes je jedním z leaderů výrobců mobilních telefonů (smartphonů). Proč by nemohli? Můžou!

lORD_Jajator
lORD_Jajator
20. 6. 2012 • 13:33

kdyz neuspeje, tak jediny duvod budou clanky jako je tenhle :-/ proste si lidi zazijou,ze MS tablet je zlo,satan a peklo. tj stejne jak dopadla Vista:-/ pritom to v ruce nikdo nemel. nahodou si myslim,ze maji peknou sanci to rozjet,protoze windows 8 budou na desktopu mit za par roku stejne vsichni a ta provazanost s ms tablety bude urcite lepsi nez u androidu

Patrix
20. 6. 2012 • 13:29

Otázka je, co je myšleno tím úspěchem. Je spousta lidí, kteří nemají vkus a koupí si to. Jinak si nedokážu vysvětlit, proč lidi platí za spoustu dalších počítačů s Windows, které osobně považuji za šrot ještě před rozbalením.

Jan Kučera
Jan Kučera
20. 6. 2012 • 13:29

Pan Hlavenka si dal asi hodně kvalitní zboží. To se ani slušněji říct nedá..

ceco99
20. 6. 2012 • 13:29

MOJ TY KOKOS TO JE CLANOK 😃 .. normalne som to chcel prestat citat pri bode 4, lebo mi az ritny otvor stiskalo ale ked som uvidel nadpis bodu 5 a 6 .. keby to slo tak ide autor do ignore listu fakt by ma zaujimalo preco necha redakcia pisat o Windowsoch, AppleFanBoy-a ktory ma clanky ako "Podnikatelské kouzlo Steva Jobse"fakt nema zmysel ani pisat nejake proti argumenty lebo by to bolo tusim asi zbytocne

tipmi
tipmi
20. 6. 2012 • 13:27

Nemůžu si pomoc,ale autor článku rozhodně nepůsobí nezaujetě. Čekal bych, že články na tomhle webu píšou profíci. Tohle ale vypadá, jako když to napsal nepřející fanatik Applu. Argumentů, proč se autor plete je nahoře zmíněno dost, takže to nebudu opakovat. Spíš jsem furt v šoku z toho "anti-microsoft povídání".I když je fakt, že jste web, kterou potřebuje generovat vysoký pageview a tento článek rozhodně pozornost přitáhne. Názorem a objektivitou ale bída, hanba autorovi...

Tomáš Marný (jerzisoft)
Tomáš Marný (jerzisoft)
20. 6. 2012 • 13:25

Polovina těch důvodů mi přijde jako žvatlání dvanáctiletého trucovitého rozmazleného spratka, který na Vánoce dostal iPad, do Silvestra s ním spal v posteli a od nového roku jedl jen jablka, který mu před tím někdo nakousl.Ale taky si nemyslím, že Microsoftí tablet nějak zvlášť uspěje. U mě určitě ne. Pokud se k tomu nedá připojit myš a klávesnice, nevím k čemu by mi byl (s jakýmkoliv systémem). Jako hračku už používám notebook (kromě dalších věcí co se na něm dají dělat). Jsem prostě Homo Netabletus. 🙂

dolph1888
dolph1888
20. 6. 2012 • 13:24

Ten článek je s prominutím hloupost, a to nepíšu přímo pod text často. Já si přeji aby plnohodnotný tablet x86 s i5 uspěl, sám si ho koupím a ani nevíte kolik tím ušetřím hmotnosti při přenášení. Rozhodně tím dost ulevím zádům. O čem máte napsat, že to neuspěje je tablet s ARMem, jsou to opravdu jen hračky a nikdo na to "opravdové" aplikace předělávat nebude, ne v nejbližší době a díky "Billovi" už pravděpodobně vůbec. Proti i5, to nemá žádný výkon.

Jirka Oneš (Jirkaone)
Jirka Oneš (Jirkaone)
20. 6. 2012 • 13:23

Osobně si myslím, že Microsoft uspěje. WP7 telefon vlastním, Windows mám na počítači. Tablet jsem si nekoupil proto, že nejsem tupec, co jen konzumuje obsah. Potřebuju tabulky, grafy, dokumenty, potřebuju lítat od jedné mašiny k druhé a zapisovat hodnoty. Lítám s notebookem s váhou 3kila. Kilový Surface bude vysvobození. Klávesnice je prostě nutnost pro práci. Pokud se MS podaří dobře vzájemně integrovat mobilní a počítačové Windows, bude to úspěch.

clarkie
20. 6. 2012 • 13:23

Jediná dobrá věc na článku je zmínka o iOvcích, jinak je to odpad.

Rawalanche
20. 6. 2012 • 13:23

Ja myslim ze se microsoft trefil timto do cerneho... sam o koupi x86 verze uvazuju. Zatim mam jen desktop, ale posledni dobou planuju koupit nejakeho ultrabooku, tak premyslim, ze si pockam na surface... libi se mi dobra mobilita a i pres to kvalitni HW vybava... a u Pro verze dokonce i pero pro kreativni praci :) Jeden duvod proc Surface pravdepodobne neuspeje ale je... cena. Ktera bude urcite zase premrstena.... :)

hansol710
20. 6. 2012 • 13:20

1. POZDE? nepoznam sice nejako estra vela ludi ale takeho co ma tablet poznam pres 1 ks - a to total apple fanatika. Trh s tabletmi je napr. u nas len v zarodku2. Kolko majitelov ipadu alebo co ja viem transforera videlo tlacovku z predstavenia??? vam mrda? Ale uznam ze to bolo ozaj na rychlo - asi to malo nejaky dovod...3. Vyrobcovia vlastne memaju na vyber su zavisly na MS. Co budu predavat za pocitace? s macos alebo linuxom???? 4. treti ekossyutem - ako apple aj google to maju fajn, ale MS moc nezaostava, mozno viac v nasich koncinach. napr v USA je ovela viac oblubeny.5. nema mobil?? To nie je argument, WP telefonov je dost a teraz na jesen tu bude w8, WP8 s nokiou a plno modelmi uz aj asi s SD kartami, vyssim rozlisenim a pod...6. Vyvoj aplikacii - neviem, neverim ze je nasobne horsi.7. W8 - a aky je upgrade moutain lion ci co to je voci predchodcovi? urcite nei vacsi ako W7 - W8. o uspechu W8 je tazko hovorit.8. neni sexi - hmm ako pre koho, apple s googlom sa mozu zunovat - osobne by som sa citil trapne s ifonom alebo ipadom. Taktiez neviem co ej sexi na reklamnej agenure, alebo na vyrobcovi chladniciek - to je uz uplny opruz - samsung - taku elektroniku by som ozaj nechel.9. X-box nei je vzorom ?? totalne off topic, ano hardwaru ale MS moc pozornosti nevenoval. prerazat na trhu s mp3 prehravacom je o nicom.10. neumi retail - tak tazko ho mohol vediet ked doteraz nerobil nic poriadne co by vystavoval a tiez ma ine postavenie ako apple. Co tam mal mat notebooky od dellu, hp? Mimochodom aky ma retail google???Cakam teraz clanok 10 dovodov preco by mal MS uspiet.

desdy01
20. 6. 2012 • 13:16

Ale sami musíte uznat, že je víc než trapné, když přestane fungovat výrobek přímo při prezentaci 😀 😀 😀

bigt
bigt
20. 6. 2012 • 13:15

Proč uspěje? Je to jednoduché, v business sféře se iPad využívá těžce, právě kvůli omezenosti aplikací, Windows je na naprosté většině business PC, notebooků atd., proto bude pro uživatele lepší mít tablet s W8 než iOSem..

steelspace
steelspace
20. 6. 2012 • 13:09

Na Windows RT nebo Windows Phone 7 se programuje stejně jednoduše (složitě) nebo ještě jednodušeji než na iOS nebo Android.
Nechápu, proč tam autor míchá programování pro Windows (zřejmě myslel Win32).

123Honza123
20. 6. 2012 • 13:07

Chudák Radek Hulán, takhle ho dráždit 😃

Lubomír Čáslava
Lubomír Čáslava
20. 6. 2012 • 13:04

Není to o nějakém stojánkovém Surface. Windows 8 se začíná prosazovat na tabletech jiných výrobců a rozhodně má co nabídnout. Podle mne je odhad propadu tohoto výrobku v době jeho uvedení správná prognóza. Zájem do podzimu vyšumí a na podzim už budou na trhu takové hračky s woknama, že nějaký Surface bude stará vykopávka. Podle mne tedy Windows 8 šanci má ale tahle hračka ne.

Martin Suchan
20. 6. 2012 • 13:01

Ten clanek ma byt satira, nebo recese, nebo jen obycejne trolovani? :-O

barrybary
barrybary
20. 6. 2012 • 12:58

Hezky jste shrnul diskuzi pod puvodnim clankem. Tedka jeste deset duvodu proc MS s tabletem uspeje:1) Protoze ho budou vyrabet oem partneri pod licenci nebo se vybicuji k lepsim kouskum
2) Protoze k tabletu existuje perfektni windows phone s tango updatem
3) Protoze prisel vcas jeste pred uvedenim dalsiho ipadu
4) Protoze vyvojari nemusi zacinat od nuly , coz se tyka ca 100000 aplikaci v phone marketu a dalsich milionu aplikaci pro x86
5) Protoze je to super kus inovativniho HW
6) Protoze xbox proroste na tablety a PC
7) Protoze tablet s W8 bude prodavat distribucni sit vetsi nez ma apple
8) Protoze je to prvni bussiness tablet stojici za zminku i v takovych detailech jako je pripojeni ctecky
9) Protoze apple omrzi, jako kazda modni zalezitost
10) tablet budi emoce jak pana Hlavenky, tak novinaru, tak lidi v diskuzicha jeden bod do foroty11) Protoze MS si prectl clanek pana Hlaveky a na zitra uz ma naplanovany strategicky meetingEdit: nejhrubsi hrubky

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2012 13:03

t-fuse
20. 6. 2012 • 12:57

Já osobně jsem se docela lekl, když jsem četl, kolik ten Surface má vážit. Arm verze kolem 676 gramů. Je to hodně (sám mám 7.7" tablet s hmotností 335 gramů a i to se mi zdá někdy moc), ale budiž. Pro 11" tablet to možná není až tak moc. Ale pak je tu Intel verze, která má mít 903 gramů! Dá se tohle vůbec udržet v ruce dýl, než pár minut?

Petko Kotov
Petko Kotov
20. 6. 2012 • 12:55

pan zrejme moc prelestil svoje krystalove gule.

Roman Nepšinský (Mem)
Roman Nepšinský (Mem)
20. 6. 2012 • 12:43

To mi připomíná články, které tu na živě vycházeli před uvedením iPadu. Že to je zařízení k ničemu, horší a dražší než notebook a kdesi cosi. My, co jsme psali, že na něco takového čekáme už dlouho (a mezitím kupovali aspoň nekvalitní MIDy z Číny), jsme byli v menšině. Pak iPad vyšel, z USA si ho nechal poslat i pan Lutonský, a rázem obrat o 180 stupňů a jak se Apple trefil do černého ;)Každopádně na Windows tablet podle mého čeká spousta běžných uživatelů už dlouho, a dokonce si myslím, že teprve s tablety se povede pořádně nastartovat i platformu Windows Phone, která i přes masivní marketing (a svou nespornou kvalitu) zaostává za očekáváním.

Určitě si přečtěte

Články odjinud