Delší zkušenosti s Pinnacle Studio DV

Diskuze čtenářů k článku

Lynch  |  13. 11. 2001 18:19

Poznamka pro autora - Studio 8 neexistuje, asi jste si to trochu popletl, jako i nektere dalsi, jiz pranyrovane skutecnosti ve Vasem clanku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  13. 11. 2001 20:30

Kde berete tu jistotu, ze Studio 8 neexistuje? Pokud si dobře vzpomínám, zkoušel jsem ji na letošním Invexu. A to není tak dávno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lynch  |  14. 11. 2001 16:23

To jste ale opravdu spatne videl, na Invexu jako novinku (v Cesku samozrejme) ukazovali Studio 7... Jestli jste neco videl, bylo to jiste u Exacu (zastupce P. v CR), a nebylo to Studio 8... Doporucuji promnout oci a kolena !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chaluha  |  13. 11. 2001 16:03

Chtel jsem se zeptat, jaka by byla min. konfigurace pro strihani videa s kartou Pinnacle. Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lynch  |  13. 11. 2001 18:16

Urcite se vyvaruj (to bude kriku a narku) neintelovskych procesoru, v opacnem pripade budes mit problemy pri dalsim postprocesingu (napr. komprimace do MPEG2), nektere SW podporuji jen "prave" Pentium. Proto bych ani nechodil do Celeronu, ani jinych (nejmenuji)... To samozrejme mluvim o skutecnem nelinearnim strihu a jeho dalsim zpracovanim (i v domacich podminkach), nekdy se do teto branze motaji ruzni riperi DVD a kreatori Divx nesmyslu... Studio 7 (recenzovane DV se snad jiz ani neprodava ani nebundluje) vystaci i s temi nejmenovanymi CPU, ale je potreba si uvedomit, ze pro dalsi praci s videem (neni problem to dotahnout az na vlastni DVD) jsou opravdu nejlepsi prava Pentia. Dale potrebujes velky a rychly extra disk (mimo systemoveho), min. pro slusnou  praci 40-60 GB/7500 ot. (doporucuji IBM) - to bude optimalni, pamet aspon 256 MB/133 , nejakou slusnou grafiku, to neni prilis kriticke, Pinnacle doporucuje chip ATI, ja ale jedu uz cca 3roky s ruznymi verzemi  nVidie (od Vanty po GeForce II MX2) bez problemu. Dobra zvukovka jako je SB Live (nyni Prodigy), a aspon 17" monitor. S tim urcite vyjdes...

Jinak zminovane Studio 7 (nahradilo DV) je opravdu bomba, ta cena od EISA neni jen tak placnutim do vody, pritom za par susnu... Uz jsme se setkal se spoustou tzv. odborniku, kteri si nemohli vynachvalit Premieru (rozhodne ji nemeli ani koupenou), kteri se Studiu posmivali, jak to slo. Nicmene, nez si oni svou Premieru (jednoznacne profesionalni sfera) pripravili ke strihu, byl projekt ve Studiu DV hotov a zrenderovan... Prijemne zazitky (toto neni reklama pro Pinnacle)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eda  |  13. 11. 2001 12:02

Nechcete-li mit preruseny ci jinak zmeneny timecode na pasce, resi se to nasledovne:
koupit pasku, zastrcit ji do kamery, spustit nahravani (nejlepsi je cerna) a nechat nahrat az do konce.
Následne pasku pretocit na zacatek a tocit a tocit...
Postup napadne pripomina formatovani, nejak se i jmenuje, pouziva se i profesionalne (alespon jeste pred tremi lety :)..(bohuzel jsem jiz za ty tri roky stihl zapomenout to jmeno...kdyby chtel nekdo osvezit, tak dekuju)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal A. Valášek  |  16. 06. 2002 14:04

Říká se tomu AFAIK "tape precondition", česky zpravidla "černění"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eda  |  17. 06. 2002 09:35

hmm, asi jsme tomu říkali jinak, ale to je jedno....
Ale výrobci spotřebních videokamer s výše uvedenou procedurou zřejmě moc nepočítají, protože jsem na kameře (nějaká lepší Sony..) našel čudlík "Najdi konec záznamu", který je tam tímpádem celkem na houby...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-22  |  13. 11. 2001 08:39

Možná jsem mimo, ale neřeší náhodou některé problémy s OHCI drivery Direct X 8.1 nebo možná spíš tahle „záplata“ pro Direct X 8.0???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubik  |  12. 11. 2001 10:23

po editacii nahram upraveny oprogram na pasku. Co mi bude zobrazovat, ked si pri prehravani zapnem fkc "zobrazovania casu a datumu " ? Zachova cas nahravania pasky povodny?

vdaka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Švejda  |  12. 11. 2001 22:10

Ano, ale jen u netknutých částí filmu. Tam, kde do dat zasáhne Studio DV (střih, titulek a pod.), už původní informace není. Ale mám taky dojem, že záleží i na kameře, aby ten údaj byl vůbec odeslán v datovém toku do PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Beranek  |  12. 11. 2001 09:26

to autor clanku> DV ma pevny datovy tok 3,7 MB/s, takze se nemuzes divit ze jedna hodina ma 15 GB. To neni zadna nevyhoda, to jsou normalni naroky pro strih videa v rozumne kvalite. Navic tvrdit ze preview kvalita je k nicemu je docela odvaznost - i v manualu je popsano jak to ma fungovat (tedy JINAK nez je popsano v clanku). Preview totiz vytvori nahled kazety na disk, a pri finalnim strihu se pak NAHRAVAJI JEN POTREBNE CASTI. Samosebou, pokud nic nevystrihnes, nahraje se ti to tam vsecko. Vyuzijes to v pripade, ze chces z kazety jenom neco.

To, ze na strih je potreba 1 GB mista je absolutni blbina. Potrebujes presne tolik mista, kolik zaberou zmenena data. Studio DV renderuje pouze casti, u kterych doslo ke zmenam v obrazu. Pokud tam das nejaky obrazovy filtr, tak se renderuje VSECKO a potrebujes presne tolik mista, jako zabira zdroj. Takze ten 1 GB je zcela zcestny udaj. Proste na strih potrebujes 2x tolik volneho mista nez zabira nahravka.

O nahravani DV videa do DivXu bych se vubec nezminoval. Predevsim MP3 a DIVX kodeky jsou obchazenim standardu pro format AVI - jejich nefunkce nebo chybovost neni vinou programatoru Studia, ale autoru tehle paformatu. Navic komprimovat PROKLADANY obraz do divxu je celkem silenost - Studio neumi deinterlaci a vysledek je nekoukatelny.

Studio 7 a DV ma pouze dve nevyhody - neumi mod 16:9 a jeho MPEG enkoder stoji za velke kulove s prehazovackou

Mozna by bylo dobre taky napsat ze Studio DV a Studio 7 podporuje OpenDML, takze pod W2000 a XP neni omezeno maximalni velikosti souboru (coz se neda rict o Video Studiu a jinych hrackach pro deti)

to ostatni> levny firewire radic funguje nachlup stejne jako "drazsi karty". Hlavni je nainstalovat Microsoft DV Update, to dela docela zazraky. Pak se takyy obcas vyplati, aby firewire radic nesdilel s nicim preruseni (aspon ne s necim dulezitym jako graficka karta)

Studio 7 + temer libovolny firewire radic (NE s chipsetem firmy Advansys, tam vetsinou nejde vystup!) rozhodne pro domaci zpracovani videa staci

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GiZMo  |  12. 11. 2001 12:54

Vystup do akeho formatu odporucate pri zachovani co najvaecsej kvality a povedzme aby sa na cd-cko mestilo 35-40min videa? ja pouzivam adobe Premiere a vystup do divX, ale pravdu povediac moc spokojny nie som. Ale nebol som ani pri SVCD formate.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  12. 11. 2001 20:30

Ahoj,

K prvni pripomince: Nedivim se, ze hodina ma 15GB a ani jsem se nedivil v clanku. Nebo jo?  Je to uplne normalni. Proto jsem doporucoval ten 60GB hdd.

Ohledne toho 1GB , vasi poznamku jsem nepochopil. Ale ja nepisi o 1GB pro strih, ale pro konecny rendering pred odeslanim na pasku. Pro samotny strih misto potreba neni.

Dale: Avi a DivX. Ano, souhlasim s vami. Tohle zrejme vina vyrobce nebude, chtel jsem jen poukazat na skuteckost, ze to proste nejde a ze je potreba komprimovat do Mpeg-4 pres jiny program.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Zezulák  |  12. 11. 2001 08:39

Pinnacle Studio ve verzi 7 mi občas zlobí při zachytávání videa z kamery Panasonic. Nevím, ale tou kamerou to asi nebude, protože po restaru Windows je chyba napravena a vše zase nějakou dobu funguje normálně. Pinnacle Studio ve verzi 1 mne nikdy v tomto ohledu nezklamalo, takže kladu vinu spíš tomu novému studiu (mluvím o software - karta, kamera, počítač i OS jsou stále stejné).

 

Další chybička, nebo spíš omezení, o kterém není nikde ani zmínka - výsledný (sestříhaný) film v Pinnacle Studiu verze 1 nemůže být delší než přesně 2 hodiny. Pro běžnou práci to asi nemá význam, ale je dobré to vědět.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Švejda  |  12. 11. 2001 08:48

Zkoušel jste se díval na FAQ na Pinnacle? Mě to dělalo něco podobného při přehrávání sestříhaných věcí zpět na video a pomohlo nainstalovat PCI enhancer. Jinak problémy dělá čipová sada VIA KT133.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bally  |  12. 11. 2001 09:48

Kde se dá stáhnout, koupit - prostě sehnat uvedený PCI enhancer?

Bally

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Švejda  |  12. 11. 2001 22:03

Zkuste třeba zde:

http://www.pinnaclesys.de/support/drivers_results.asp?driver=yes&tool=yes&lang=2&product=378&os=7&product_id=116

Jen pro informaci - ty problémy způsobuje Northbritge z čipové sady VIA KT133, zkusil bych flashnout BIOS k desce + nové ovladače do Windows, které tu chybu mohou částečně napravit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Švejda  |  12. 11. 2001 22:08

Třeba zde:

http://www.pinnaclesys.de/support/drivers_results.asp?driver=yes&tool=yes&lang=2&product=378&os=7&product_id=116

Je vhodné předtím flashnout BIOS a nahrát nejnovější ovladače k čipové sadě. Chyba je v northbridgi v čipové sadě VIA KT133, nové ovladače ji mohou částečně napravit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bally  |  12. 11. 2001 08:25

Chtěl bych se spíše zeptat.

Mám nově koupenou kameru Canon MV400 a chci stříhat video, jak bylo popsáno v článku. Zakoupil jsem FireWire kartu vše zapojil a začal jsem zkoušet. Hle budiž problém! Ve Win2k, Win98SE a nakonec  ze zoufalství i ve WinXP mi počítač (resp. využívaný software) při stahování videa z kamery zatuhne! Zkoušel jsem různé SW, pravda je že v článku uvedené Studio DV ne. V čem by mohl, nebo je, největší problém?

Díky všem za Vaše zkušenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  12. 11. 2001 10:15

Zkoušel jsem Studio DV na několika PC a vždy na čipsetu INTEL (i815 a BX) bylo vše v pořádku jen na VIA byly potíže.(trhání obrazu i zvuku při nahrávání zpět do kamery a tuhnutí Windows)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bally  |  12. 11. 2001 11:04

To bude asi ten problém. Mám MB s chipsetem VIA - konkrétně SOLTEK SL-75KAV-X VIA KT133

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thr  |  12. 11. 2001 14:05

No, on je jeste jeden mozny problem. Implementace DV komprese je u Sony malinko (opravdu jen malinko) jina nez u Canonu a vim, ze s Canony jsou obcas potize. Takze tezko radit jednoznacne, duvodu muze byt vic.

Trochu polopate - pokud se koupi prosty firewire radic, tak se DV kodek nainstaluje z Windows od Microsoftu. Neni spatny, ale podle expertu ani idealni. Pokud si clovek koupi nejake kompletni strihove reseni, dostane casto uplne stejny radic, ale k nemu i nejaky software, casto prave i vcetne DV kodeku. A ten se muze chovat lepe, ale i hure.

Jinak z lidi, ktere jsem v debate zahledl tomu nejlepe rozumi Petr Beranek, az na jeho prehnanou fobii proti formatum na bazi MPEG4 mu muzes verit beze zbytku, tak se kdyztak obrat primo na nej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  12. 11. 2001 20:50

Osobně provozuji Pinacle Studio DV na sestavě Celeron 466MHz, 440BX chipset a 192MB RAM a chodí to svižně. Až na kopírování a přesouvání velkých scén a komprimace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Volak  |  11. 11. 2001 23:39

Problemy s kompatibilitou (rozchodil jsem az na 3. pocitaci), citlivost na pouzity OS, velmi pomaly rendering a vetsinou je dost nespolehlive pri vystupu delsich kusu zpatky na pasku (i na velmi slusnem pocitaci). Software by nebyl az tak spatny, ale co muzete chtit od obycejneho OHCI adapteru. Pokud si chcete hrat, tak je OK, ale pokud chcete opravdu spolehlive strihat, doporucuji radsi investovat do nejake poradne capture karty, ktera funguje a ne vyhodit penize (i kdyz malo) za nespolehlivy OHCI adapter.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cibulka  |  12. 11. 2001 02:28

Tva rada neni moc relevantni. To prece neznamena, ze kdyz mas problem ty, je POTREBA doporucit hned neco lepsiho a to za dvojnasobnou cenu. Me DV Studio fungovalo, jak se rika - na prvni zapojeni a to jak na W98SE tak i na W2k (w98 jsem jen zkousel, ve W2k ho pouzivam). Dokonce tahle karta mi funguje i s Ulead Media Studiem Pro a s Adobe Premiere. Takze rekl bych - za malo penez HODNE muziky. Clanek je dost dobry. Podal hodne informaci z vlastni zkusenosti a informoval jen a jen o teto karte - coz bylo jeho cilem. Kazdemu je jiste jasne, ze existuji i drazsi a silene drahe profes. karty. Ale o tom tento clanek NENI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
exploer  |  11. 11. 2001 17:07

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Švejda  |  11. 11. 2001 15:28

S uvedeným softem mám ty nejlepší zkušenosti, jako jednu z největších předností považuji "rozsekání" záznamu na jednotlivé záběry. Další funkce, kterou jsem ocenil, je generování hudby - zvolíte si styl, délku a program vygeneruje hudbu na pozadí. Jen by to chtělo víc stylů, ale kdo to má kupovat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom L.  |  11. 11. 2001 14:33

Ulead VideoStudio ve spojeni obycejnou firewire kartou zvladne totez, ale pro rozumne vyuziti je stejne lepsi koupit slusnou kartu, daji se sehnat i kolem deseti tisic

Kamera nemusi byt 330, bohate staci 230 upravena podle navodu na http://www.volny.cz/tomlebr/dvin/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Švejda  |  11. 11. 2001 15:34

Dovolím si oponovat - když jsem si kupovat střihovou kartu, zkoušel jsem u uvedené levné řešení, ale nepovedlo se mi rozchodit komunikaci mezi PC a kamerou, resp. z kamery do PC nahrávat šlo, ale naopak byl obraz "rozškubaný" - čtverečky a pod. Se Studio DV a jejich kartou jsem tyto problémy neměl. Možná je to ovladačem, třeba už by to šlo, nicméně Studio DV je dle mého názoru ověřené řešení.

Nehledě na to, že podle mě Ulead má méně funkcí než Studio DV.

A ještě jednu poznámku - existuje varianta (tuším Studio DV+), která má i výstup S-VHS, takže to není potřeba tahat přes kameru (pokud tedy nemáte digitální video...). Studio DV (a to je jeho mínus) bohužel neumí sestříhaný film pustit jako fullscreen, aby se dal na video nahrát přes graf.kartu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor