Společnost Dell dává na trh PC, notebooky a PC-servery vždy pouze podle posledního střihu. Nic jiného jí ani nezbývá, protože má obrat skladových zásob sedm dní.
Společnost Dell dává na trh PC, notebooky a PC-servery vždy pouze podle posledního střihu. Nic jiného jí ani nezbývá, protože má obrat skladových zásob sedm dní - žádná starší součástka se proto v jejích výrobních zařízeních neohřeje a každý počítač je vyrobený přímo na zakázku.
Firma Dell nyní také zlepšuje servis. Standardně dává 3 roky záruku, 3 roky bezplatný hotline (u nás od 8 do 18 hodin), a 3 roky servisu u zákazníka - doprava, práce, ani náhradní díly se neplatí.
Na PC poskytuje Dell první rok po zakoupení garantovaný ukončený servisní zásah nejpozději do následujícího pracovního dne, 2. a 3. rok pak nejpozději do 5 dnů; do druhého dne za příplatek.
Na notebooky se vztahuje varianta do 5 dnů v Evropě první rok po zakoupení; po další dva roky za příplatek; za další příplatky lze mít servis do jednoho dne, stejně jako celosvětovou záruku.
Servery jsou citlivější oblastí, proto mají bezplatný servis do jednoho dne po tři roky, za příplatky do 8 hodin, ev. do 4 hodin.
Na všechny produkty lze přikoupit službu i o víkendech. Servisní program je evropským standardem, některé jeho prvky platí pouze lokálně.
Změna a lákadlo
Společnosti Dell se doposud starala o servis česká firma Secom, kterou převzala společnost Wang Global a Secom se tím stává součástí celosvětových operací Wang Global.
Dell a SPT Telecom služby profesionálních sítí, připravily pro zákazníky, kteří se chystají v budoucnu využít datové služby, nabídku serveru Dell PowerEdge s jednorázovou slevou 15 tisíc Kč na datové služby od SPT Telecom. Sleva se týká instalačních poplatků a platí od 15.2. do 30.4. 1999.
Internet vládne
Jak již bylo uvedeno, Dell prodává modelem tzv. přímého prodeje bez dealerů, a to ze 20 % i přes Internet - na celém světě prodává přes Internet už za 10 milionů dolarů denně, v Evropě se tento prodej vyšplhal už na 2 miliony dolarů denně.
U nás Dell prodá přes Internet 10 % svých PC, a kupodivu 70 % z tohoto počtu tvoří noví zákazníci, nikoliv podniky s předchozím osobním kontaktem - nové zákazníky snad nejvíce láká možnost nakonfigurovat si PC na webových stránkách Dell a porovnávat ceny.
Díky tomu a díky uzavřeným obchodům se zákazníky z řad velkých firem a se státními institucemi firma Dell rostla v prodeji PC-produktů v tomto segmentu nejrychleji.