Vidím, že došlo k "hlubokému nepochopení". Zkusím tedy vysvětlit.
Dell se od začátku orientuje velice přímočaře na "PC business" - pécéčka a nic než pécéčka. Před deseti lety stálo PC 5000 dolarů, skládat je uměl málokdo a byl na něm obrovský zisk - u nás stejně jako v USA. Dell se za tu dobu vyškrábal z nuly až na samotný vrchol - v USA nikdo neprodává víc PC než on a na světě je těsně druhý. Jenomže PC náhle stojí ne 5000, ale spíš 500 dolarů, a marže nejsou v desítkách procent, ale spíš v procentech.
A navíc, z PC-centrického byznysu se stává Internet-centrický: nekupujeme PC kvůli PC, ale pořizujeme si Internet a je nám jedno, čím s ním budeme pracovat, hlavně ať je tam browser. To je ono "propadnutí vrcholu": Dell na něm nepochybně je a neopustí jej, ale ona hora se kamsi sesouvá a kolem ní vylézají jiné, vyšší.