No nevím, mně teda takové zařízení přijde na to co nabízí drahé (a na ten všudypřítomný pseudo-mac-design mě nenalákají už vůbec)... za 8500,- se dá na eBay sehnat 3 roky staré Lenovo X220 s Core i7 2620m, 4GB RAM (v jednom slotu ze 2 - tedy rozšíření na 8GB stojí asi 500kč, max. je 16GB), uvnitř je 128GB SSD, k tomu brašna, dockovací stanicice... a ten slavný IPS ve skutečnosti nestojí vůbec nic - konkrétně do toho X220 se dá pořídit za 1500 Kč a vyměnit během půl minuty (ano, starší modely byly tak promyšlené, aby šlo všechno snadno upgradovat).
Za 10 000,- máme tedy nepoměrně výkonnější, odolnější zařízení, s bonus. příslušenstvím, s mnohem lepší klávesnicí atd. Jen Intel HD je starší generace, ale pro většinu činností to není nijak limitující.Nové notebooky hrají všechny na výdrž baterie skrz úsporné procesory - budiž, ale je smutné, že i ty nejvýkonnější jsou prakticky stejně výkonné jako u toho 3 roky starého Lenova). Kromě té výdrže je pak očividně nejdůležitější faktor při výběru notebooku tloušťka a možnost dotyku, pseudo-mac omezená klávesnice (proč mít dedikované klávesy, když si můžu lámat prsty přes Fn), k tomu ten nesmyslný poměr 16:9 (průměrný uživatel si většinu času pouští video a text na internetu si skoro nečte, že...) ...Síla marketingu asi vážně nemá hranice, jinak nechápu, jak se taková zařízení mohla uchytit . Vysvětlí mi to někdo?To je jako většina uživatelů toužila po zařízení, které si můžou vzít na celý víkend někam do lesa a tam 12h denně mastit na dotykovém displeji Angry Birds.Doufám, že je to jen nějaký dočasný trend, protože začínají jít všechny nové produkty nějak mimo mě a to je problém, protože mě tento obor jinak zajímá a hlavně živí.